X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"לסיום, כמי שמייצג ומכבד את כלל הציבור הישראלי, אני קורא לכול הגורמים להתמקד בתפקידם: לפוליטיקאים לא להחרים זה את זה, לשופטים לא להתערב בסוגיות פוליטיות שאינם מעניינם ולשכני מר ריבלין לכבד את כללי הטקס ולהימנע מהתנהגות מתריסה וילדותית"
▪  ▪  ▪
נתניהו. קיבל את המנדט [צילום: צילום מסך]

לא רבים יודעים שבסמוך לבית הנשיא בירושלים גר נשיא אלטרנטיבי שמייצג את אותם אזרחים שלא מיוצגים על-ידי הנשיא הרשמי. בחמישה באפריל 2021 נשא הנשיא האלטרנטיבי א.ר. נאום חשוב. להלן הנוסח המלא של נאומו:
אזרחי ישראל,
הבוקר נפגשתי עם חבר הכנסת בנימין נתניהו. הודעתי לו על בחירתי בו, ברכתי אותו על הבחירה ואיחלתי לו בהצלחה. זו הפעם הרביעית בתוך שנתיים שאני נדרש לבחור ולמנות מועמד להרכבת ממשלה. בשלוש הפעמים הקודמות אף מועמד לא באמת הצליח וגם הפעם אנחנו במצב דומה. מבחירות לבחירות אמון הציבור פוחת, סבלנותו פוקעת ומצב המדינה מחמיר, אבל במקום להתאחד, העם ומנהיגיו מתבצרים בעמדותיהם. אזרחי ישראל זקוקים וראויים לממשלה מתפקדת שמייצגת את רצון רוב העם ומסוגלת לקבל הכרעות ומתאכזבים לגלות פעם אחר פעם שהמנהיגות הפוליטית שלהם לא מספקת את הסחורה. איני יכול וגם איני רוצה להכריע במקום אזרחי ישראל איזו ממשלה תקום, אבל אני יכול ורוצה להסביר לכם מדוע השיטה הפוליטית כושלת, מה קלקל אותה ואיך ניתן לתקן את התקלה.
המשחק הפוליטי הוא כמו משחק כדורגל. כל עוד השחקנים מצייתים לחוקים ולשופט, המשחק מתנהל כסדרו. אבל כאשר השחקנים לא ממושמעים, המשחק הופך במהירות לתגרה שלעיתים קרובות מערבת גם את הקהל.
השבר הפוליטי המתמשך בישראל סובב סביב השאלה האם ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום יכול להגיש מועמדות, להיבחר ולכהן? הציבור חלוק בנושא זה: חלק מהציבור והממסד משתמש בנימוק זה כדי להתנגד לנתניהו ולהילחם בו מלחמת חורמה וחלק אחר בעם תומך בו ומשוכנע שהוא קורבן לקנוניה פוליטית. איני מעוניין להתערב במחלוקת זו, אבל את אלה הטוענים שלא תיתכן בישראל תפירת תיקים אני מפנה למר ראובן ריבלין שכני מעבר לגדר, שבעבר האשים את הפרקליטות בתפירת תיק נגדו. גם הדוקטור אביחי מנדלבליט, שעומד בראש מערכת התביעה, האשים בעבר את אנשי אותה פרקליטות בתפירת תיקים ואפילו הגברת ליאת בן ארי סגניתו התלוננה על רדיפה משפטית כאשר נתפסה (לכאורה) מבצעת עבירת בניה בתחום עליו היא מופקדת.
כיוון שהדעות חלוקות, הדרך המוסכמת היחידה בעיני היא לכבד את החוק כלשונו ומה שאינו נתון במחלקות הוא שמבחינה חוקית ראש ממשלה יכול להמשיך לכהן במהלך משפטו וכך אומנם החלטתי ואני עומד מאחורי החלטתי זו בלב שלם. יתרה מזאת, למרות החשיבות העקרונית של הנושא, מדובר בעניין שולי. המצב הכלכלי, המצב הביטחוני, הטיפול במגיפת הקורונה, ההתמודדות עם האיום האירני ועוד עשרות נושאים שעומדים על הפרק דחופים וחשובים הרבה יותר משאלת טוהר המידות של ראש ממשלת ישראל. מוטב היה שנבחרי הציבור יתעלו לגודל השעה ויתגייסו לטובת המדינה ולא רק לטובתם האישית לפני שהמצב יחמיר עוד יותר.
חשוב לי לציין שראשי המפלגות בישראל הם נציגי ונבחרי ציבור ולא אנשים פרטיים. הם לא מייצגים את עצמם בלבד אלא עשרות ומאות אלפי אזרחים שהצביעו עבורם. הם לא מייצגים רק אינטרס אישי אלא אינטרס של ציבור רחב ומשמשים פה ואוזן לאזרחי המדינה שהם הריבון האמיתי בדמוקרטיה. נבחרי הציבור מתרגמים הלכה למעשה ערכים, השקפת עולם, סדרי עדיפות ודרך חיים. לכן אסור בחיים הפוליטיים להחרים נבחר ציבור באופן אישי. מותר להסתייג מדעותיו של אדם, מותר אפילו להחרים את דרכו. אבל אסור לפסול את האדם עצמו. כנאמר במקורותינו "מי שפוסל נבחר אחד כאילו החרים ציבור מלא שבחר בו".
בשיטה הפרלמנטרית שלנו כל נבחר צריך להמליץ על מועמד מטעמו להרכבת ממשלה. הבעיה העיקרית שבגללה לא מורכבת ממשלה היא שחלק מהמפלגות לא ממליצות על-אף מועמד או ממליצות על מועמד לא ריאלי. הצעד הראשון והחשוב ביותר כדי להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ הוא להכריח כל מפלגה להכריע ולא לאפשר לאף צד להימנע. כל מפלגה חייבת להכריע בין שני המועמדים המובילים ומי שאינו מסוגל להחליט שישאר באופוזיציה. מי שלא מכריע שלא ישפיע.
לסיום, כמי שמייצג ומכבד את כלל הציבור הישראלי אני קורא לכול הגורמים להתמקד בתפקידם: לפוליטיקאים לא להחרים זה את זה, לשופטים לא להתערב בסוגיות פוליטיות שאינם מעניינם ולשכני מר ריבלין לכבד את כללי הטקס ולהימנע מהתנהגות מתריסה וילדותית. יחד נוכל להקים ממשלה חדשה ויציבה ולהתחיל ברגל ימין ולא חס ושלום ברגל שמאל.
שלכם,
א.ר. נשיא אלטרנטיבי.

תאריך:  12/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
+נתניהו ובנט נתנו אור ירוק לצוותי המו"מ
17:10 12/04/21  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישתם השלישית בלשכת ראש הממשלה של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר ימינה נפתלי בנט, לאחר כמעט שעתיים. השיחות עוברות כעת לדרג נמוך יותר וסוכם כי צוותי המשא-ומתן ייפגשו. בתום הפגישה הוכרז על עוצר ראיונות בנושא המגעים בשתי המפלגות.

+פגישה שלישית בין נתניהו ובנט
15:07 12/04/21  |  עידן יוסף

פגישה שלישית בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ימינה בנט, בשעה 15:30.

+בנט: אהיה בן ברית למי שיקים ממשלה יציבה
14:58 12/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלת ימין"  ▪  "יכולתי בשעה זאת כבר לשבת בכיסא ראש הממשלה, אם זאת הייתה מטרתי. אבל המטרה שלי היא למנוע סיבוב חמישי של בחירות"

בנט. אתנגד בכל הכוח לבחירות חמישיות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פורום המחנה הלאומי פרסם סרטון נגד בנט
14:23 12/04/21  |  עידן יוסף

פורום המחנה הלאומי פרסם סרטון בדרישה מיו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף להקמת ממשלת ימין ולא להביא לממשלת שמאל.

[צילום: פורום המחנה הלאומי]
+יו"ר מרצ: בית הנשיא אינו עיר מקלט
14:22 12/04/21  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אומר כי בית הנשיא אינו עיר מקלט, ולכן לא תתמוך מפלגתו במינויו לנשיא המדינה תמורת ויתור על כיסא ראש הממשלה.

+והיה אם בנט ילך עם לפיד
08:25 12/04/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

אומנות המשא-ומתן היא קשה ודורשת תעצומות נפש ושכל כאחד  ▪  זהו משחק עם קלפים מוסתרים כאשר מעת לעת נחשף כזה או אחר על-מנת להיטיב עם המהלך כולו

בנט. נמצא בשעת מבחן [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על החתום: א.ר. נשיא אלטרנטיבי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עובדות ואמת בנוסח ארגז
שלמה המגיב  |  12/04/21 12:30
2
כל הכבוד, ד"ר ארגז
עמעד  |  12/04/21 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
בעז שפירא
אומנות המשא-ומתן היא קשה ודורשת תעצומות נפש ושכל כאחד    זהו משחק עם קלפים מוסתרים כאשר מעת לעת נחשף כזה או אחר על-מנת להיטיב עם המהלך כולו
עידן יוסף
אם את גדעון סער, שבכנסת הקודמת קיבל מקום גבוה בליכוד, לגיטימי לא למנות לשר - כך לגיטימי לא למנות את נתניהו לראשות הממשלה, גם אם על פתק ההצבעה כתוב אחרת
יוסף אליעז
לא נתפלא אם שוב בנט יוותר על כבודו, יתרפס בפני שרה ונתניהו, יחדל מאמונתו בת שבעת המנדטים שהוא ראוי לכהן כראש ממשלה, ויטול את העצם העבה שתושלך לו
צ'לו רוזנברג
אינני מאמין לאף מילה של הרוב המוחלט של הפוליטיקאים ולא של העיתונאים    מהלכיהם ופרשנויותיהם אינם עומדים בכפיפה אחת עם מה שהם טוענים "טובת המדינה"    זהו בלוף שאסור לבלוע אותו
אליהו קאופמן
כשלושה עשורים שח"כ מאיר פרוש בוחר את עמדותיו הפוליטיות על-פי מה שאולי ילד המחר האלקטוראלי    זו גם הסיבה שהוא הח"כ היחיד ממפלגת "יהדות התורה" שמתנגד לקואליציה ימנית בתמיכה מבחוץ של מפלגת רע"ם    והוא מתנגד לכך אפילו יותר חזק מראשי הציונות הדתית    הלוליינות הפוליטית הזו היא אחת הסיבות לתזוזת המנדט השמיני של "יהדות התורה" ל"ציונות הדתית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il