X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נניח שתתקיימנה בחירות לראשות הממשלה, האם הבחירות אינם אסון למדינה כפי שנתניהו ואנשיו טענו? מה ההבדל בדיוק בין בחירות כלליות לבחירות לראשות הממשלה?
▪  ▪  ▪
נתניהו ובנט. כנסת הזויה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בוקה ומבולקה במערכת הפוליטית הנמצאת על הקצה. הליכוד מריח סכנה ממשית, לכן כל התרגילים המלוכלכים העולים על דעתו של אדם שפל מקבלים את הכשר בד"ץ בראשות אריה דרעי וחבריו. כמובן הכל למען המדינה... התנהלותם של ראשי המפלגות המתנגדים לביבי גם היא מוזרה, גסה, אפילו מטורפת. במצב איום זה, מנסה הנאשם בפלילים חמורים או "בנימין הראשון" כפי שכונה על-ידי איתמר לוין בטורו, לחרב את המדינה כולה ובלבד שהוא וחבורת ההזויים הסרה למרותו כעדר כבשים, ינחילו לנו כאן דיקטטורה נוסח ספרד של פרנקו. למען זאת, כל התרגילים המלוכלכים, כל הניסיונות הנלוזים, כל ההצעות המזוויעות, מועלים עתה אל קדמת הבמה הפוליטית.
ההצעה החדשה שהיא רק מנטרה נוספת כדי לטמטם את הציבור, מדבר על חזרה לימי הבחירה הישירה של ראש הממשלה. נו, הינו שם וחזרנו חזרה, בין היתר משום שנתניהו קרא אז לביטולה. אז מה? עתה ביבי סבור שבכך הוא ינצל ממתן הדין, אז הוא רוצה לקדם אותה. אני מוכן להמר שאין להצעה הזו כל סיכוי. ביבי יצטרך לחפש קומבינה אחרת.
גם בנושא זה ביבי וחבריו רוצים לעבוד על כולם. נניח שתתקיימנה בחירות לראשות הממשלה, האם הבחירות אינם אסון למדינה כפי שנתניהו ואנשיו טענו? מה ההבדל בדיוק בין בחירות כלליות לבחירות לראשות הממשלה? נכון, בבחירות הכלליות מכניסים פתק אחד למעטפה עם שם המפלגה ואילו בבחירה ישירה לראשות הממשלה מכניסים פתק אחד עם שמו של המועמד... זה הכל! האם מערכת בחירות לראשות הממשלה אינה עולה מיליארדים? ודאי שכן אך בראשו של ביבי מסתובבת מחשבה אחרת: אם ייבחר, כולם יעמדו דום בפניו ויצטרפו לממשלתו. קדחת. המו"מ הקואליציוני יהיה זה לזה המתנהל עתה. הרי היינו שם, ואפילו ראשון הנבחרים בשיטה היה נתניהו. וזה היה רע. איך אני יודע? כי נתניהו רצה בביטולה כאשר הטיל על עוזי לנדאו מן הליכוד לפעול לביטול השיטה והחזרתה של השיטה הישנה, עם תיקונים קלים. ראוי שאזרחי ישראל ייזכרו בעובדה זו.
הבעיה היא לא שיטת המשטר ולא שיטת הבחירות. הבעיה היא נתניהו וחבר מרעיו הרוצים לבצע פוטש שלטוני כדי למשול בצורה טוטליטרית. כל השאר הם סיפורי בדים. אם יצליח במזימותיו או לא, איני יודע. אני לא סומך על מילה של בנט ושקד. יתרה מזו: הייתי מאוד שמח לא לראותם בין חברי הכנסת ולא השרים. מי שסבור שראש מפלגה עם 7 מנדטים צריך להיות ראש ממשלה, שיבושם לו. לא אתפלא גם אם בנט שוב יחצה את הקווים ויחבור לנתניהו. הוא ושקד מסוגלים לכל דבר. הם הוכיחו זאת בעבר מעל לכל ספר סביר. אני מקווה שבכל זאת הרוב בכנסת ההזויה הזו לא ירים את ידו בעד התרגיל המסריח הזה.

תאריך:  25/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
+ועדת החוקה של הליכוד אישרה: נתניהו הוסמך לשבץ מועמדים ממפלגות אחרות ברשימת הליכוד
22:03 25/04/21  |  איציק וולף

ועדת החוקה של מפלגת הליכוד, בראשות יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, אישרה את בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והסמיכה אותו, להביא הצעה עקרונית להגשת רשימת מועמדים משותפת, בבחירות לכנסת ה-25, הרשימה ככל שתגובש, תוגש לאישור מזכירות הליכוד. ההחלטה דורשת את אישורי חברי מרכז הליכוד, שיוזמנו להצבעה בעניין ביום רביעי הקרוב

+נתניהו הציע לדרעי ולגנץ רוטציה
21:31 25/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים מטעם ראש הממשלה פנו ליו"ר ש"ס והציעו לו לכהן כראש ממשלה למשך שנה  ▪  הצעה דומה עלתה בשיחת טלפון בין נתניהו לגנץ  ▪  השניים דחו את ההצעה

נתניהו ודרעי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"כל הפוסל במומו פוסל"
20:22 25/04/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

לנאומו של בנימין נתניהו השבוע והתקפותיו על נפתלי בנט  ▪  תכונותיו השליליות של בנט הן כאיין וכאפס מול אלו של ביבי, באותם תחומים  ▪  על כך נאמר "טול קורה מבין עיניך"

נתניהו. רדוף רוחות [צילום: ערוץ 20]
+בנט מרכך את דרישותיו מלפיד
19:42 25/04/21  |  עידן יוסף

יו"ר ימינה נפתלי בנט מרכך את דרישותיו מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד. במקום וטו רק לימין, תינתן זכות וטו גם לגוש השמאל. כמו-כן, לא יהיה רוב לימין בפורומים משפיעים כגון הקבינט המדיני-ביטחוני, ותהיה שוויוניות בין הגושים (כאן חדשות).

+רע"ם: לא נימנע בהקמת ממשלה
19:33 25/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכירים במפלגה של מנסור עבאס הבהירו כי לא יסכימו להימנע בהצבעה על ממשלה בראשות בנט  ▪  "או שנתמוך או שנתנגד", הצהירו  ▪  נתניהו פועל לסכל את ממשלת בנט-לפיד: בליכוד מקדמים את ההצבעה שתאפשר לראש הממשלה לצרף מפלגה אחרת אם יהיו בחירות

סיעת ימינה. תלויה ברצונה הטוב של רע"ם [צילום: דוברות ימינה]
+יו"ר יהדות התורה: לנוכח המציאות - הכל פתוח
19:13 25/04/21  |  עידן יוסף

יו״ר יהדות התורה ח״כ הרב משה גפני בראיון לרדיו קול ברמה: ״אנחנו עושים כל מאמץ על-מנת שתקום ממשלת ימין, אבל הכל פתוח במיוחד כשרואים את המציאות העכשווית״.

+ח"כ סטרוק: אי אפשר לטפל באירועים בירושלים בקואליציה עם מרצ
16:51 25/04/21  |  איציק וולף

יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, טוענת כי על כל מפלגות הימין להתאחד לקואליציה אחת שתוכל להתמודד עם המשבר הלאומי ועם האירועים בירושלים.
"אי אפשר לתת מענה למה שקורה בירושלים בקואליציה עם מפלגות כמו מרצ העבודה והמפלגות הערביות. פלגות הימין חייבות להתאחד עכשיו, לשים בצד שיקולים אישיים ומפלגתיים כדי לתת מענה לאומי למשבר", אמרה.

+מפלגת העבודה: "ממשלת השינוי שתקום מחויבת לפעול יחד"
15:19 25/04/21  |  מירב ארד

‏מפלגת העבודה מבהירה: "בימים האחרונים הציבור נחשף לתדרוכים והדלפות שלא משקפות את הנעשה בחדרי המו"מ הקואליציוני. את המו"מ להקמת ממשלת השינוי מוביל מטעם מחנה המרכז-שמאל יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. ביום שאחרי, ממשלת השינוי שתקום מחויבת לפעול יחד ולפי העקרונות המשותפים".

+סמוטריץ' במכתב פתוח לבנט: עוד לא מאוחר להתעשת
14:51 25/04/21  |  מירב ארד

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' במכתב פנייה ליו"ר ימינה, נפתלי בנט: "נפתלי אחי, עוד לא מאוחר להתעשת. חזור בך ובוא נשלב ידיים כדי להקים ממשלת ימין. בא ניפגש ביחד, אתה ואני, עם גדעון. ניפגש ביחד עם נתניהו, עם דרעי וליצמן. נשב איתם בנפרד וביחד. נהפוך כל אבן ביחד כדי להצליח. בא נחזור לימים הטובים שבהם אתה ואני רותמים את הכישורים והיכולות הפוליטיות שלנו ביחד כדי לתמרן את המערכת הפוליטית למקומות הטובים למדינת ישראל."

+סיעת ימינה: מאוחדים מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה
13:58 25/04/21  |  מירב ארד

סיעת ימינה התכנסה (יום א׳) לישיבה, במהלכה עדכן יו"ר התנועה, נפתלי בנט, את חברי הסיעה במאמצים להקמת ממשלה מתפקדת ויציבה בישראל. סיעת ימינה עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס.העדיפות היא להקמת ממשלת ימין תחילה, ובמקביל לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית. רק אם שתי האפשרויות לא יתאפשרו, ולאחר שימינה עשתה כל מאמץ להקים ממשלה טובה בישראל, נלך בלית ברירה לבחירות חמישיות.

+נחוץ גישור
12:30 25/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ברגע זה מופנית הקריאה שמאלה, אל העבודה ומרצ  ▪  ואם לא יגיעו להסכם כי אז כולנו נשקע בספר במדבר ובמשנה שאחרי

מיכאלי. לא ליפול בפח [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+הוועדה המסדרת תתכנס מחר למינוי ועדות
11:21 25/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הוועדה תדון בהקמת ועדת חוץ וביטחון ובהקמת ועדת כספים, ובהצעה למנות ליו"ר הכנסת ארבעה סגנים - סגן אחד מטעם מפלגת הליכוד ושלושה מטעם גוש השינוי

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מזכ"ל העבודה: לקיים בחירות לתפקיד בהקדם האפשרי
11:10 25/04/21  |  איציק וולף

בפגישה שנערכה הבוקר בין מזכ״ל מפלגת העבודה, עו״ד ערן חרמוני לבין יו״ר העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, דרש חרמוני כי יתקיימו בחירות דמוקרטיות לתפקיד המזכ״ל בהקדם האפשרי.
על אף שבהחלטת ועידת המפלגה שהתקיימה ערב הבחירות הוחלט להאריך את כהונת המזכ״ל, ציין חרמוני בפגישתם כי ראוי שיתקיים תהליך בחירות דמוקרטי בו יתמודד ויבקש את אמון החברים לכהן קדנציה נוספת.

+האם נתניהו על סף קריסה
09:20 25/04/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הופעתו של נתניהו ב-21.4.2021 בטלוויזיה, בה הגיב על דיברי בנט לפניו, הייתה מהפחות מוצלחות הזכורות לי בשנים האחרונות. שולבו בה לא מעט סממנים המעידים על נסיגה במעמדו וביכולותיו להמשיך בתרגילים פוליטיים ולסחוף אחריו את רוב הציבור. נותרו לו ימים מעטים לקבל החלטות דרמטיות לעיצוב ממשל ימני בישראל. וכולן מחייבות הודאה בפועל בהיחלשות מעמדו, לצד אופציה ודאית פחות לשיקום שלטונו

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סמוטריץ': אולי הגיע הזמן להחליף את נתניהו
08:19 25/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שהתחייב לתמוך רק בממשלה בראשות נתניהו, ציין אמש שייתכן שהגיע הזמן להחלפת ראש הממשלה  ▪  הדברים נכתבו בעקבות דברי נתניהו שקרא להרגעת "כל הצדדים" בירושלים  ▪  ח"כ זוהר: כפיות טובה מצד סמוטריץ'

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סחטנות, קומבינות וקונץ-פטנטים-עולם תחתון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צ'לו ההיסטוריוני - בוא ואסביר
סניל  |  25/04/21 17:23
2
קצת היסטוריה ללא היסטריה, צ'לו
סניל  |  26/04/21 06:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
חברי ועדת החוקה של הליכוד ידונו בהסמכת יו"ר התנועה לאשר הוראת שעה להסכמי ריצה בבחירות הבאות עם סיעות שיתמכו בהקמת ממשלה בראשות הליכוד בכנסת ה-24
יואב יצחק
מאשים את נתניהו בהימנעות מפשרה עם גדעון סער    טוען: העדיפות הראשונה עדיין - ממשלת ימין; עדיפות שניה - ממשלת אחדות לאומית; עדיפות שלישית - בחירות חמישיות, אולי אישיות    דבריו של בנט גררו תגובות והאשמות חריפות
עידן יוסף
מבקש סליחה ממצביעי בנט ושקד של שלא התריע חזק יותר לפני הבחירות מפני הצבעה לימינה, שמכשילה לדבריו הקמת ממשלת ימין
עידן יוסף
נתק בין הליכוד לימינה ולתקווה חדשה ומגעים מואצים בקרב מפלגות הגוש המתנגד לנתניהו    מפלגות אלה לא הגיעו לכלל הסכמה באשר לזהות ראש הממשלה המיועד, לשאלת הפריטטיות בממשלה ולהחזקה בתיקים הרגישים
עידן יוסף
95% ממצביעה של מרב מיכאלי הצביעו למפלגת העבודה בגלל אידיאולוגיה    שלושה רבעים ממצביעי ימינה ומרצ הצביעו מסיבות אידיאולוגיות    נדידת קולות הליכוד לציונות הדתית מסיבות אסטרטגיות גרמה למספר נמוך של מצביעים אידיאולוגיים עבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il