X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בממשלת ה"רק לא ביבי" למפלגות הימין הזעירות תהיה השפעה שולית כך השמאל יוכל להחיות את הקונספציות שנכשלו ונדחו בקלפי
▪  ▪  ▪
[צילום: מארק ישראל סלם/פול]

ככל שנוקפים הימים, הולכים ונעשים מוחשיים נזקי הפילוג בימין. מנהיגי ימין שחברו לגוש הרל"ב (רק-לא-ביבי) עומדים להקים עבור השמאל את ממשלת אוסלו 2, שבמקום ריפוי - תחזיר את הקרעים הישנים בעם. אבל כל זה לא פוטר גם את נתניהו והליכוד מהאחריות לשיקום המחנה הלאומי - ולחיבורו מחדש.
בקרב מצביעי גוש השינוי יש המייחלים להחלפת ראש הממשלה בכל מחיר. לא הכי דמוקרטי ולא לגמרי מוסרי - אבל שייעשה כבר המעשה כדי שנתניהו, למרות יכולותיו ולמרות תוצאות הבחירות, יסולק. כך יהיה להם קל יותר בשיחות סביב שולחן השבת או ליד מכונת הקפה במשרד, כך יפסיק הטרטור של מהנדסי התודעה. שיגיע השקט שמבטיחים לנו, אחרי שההוא יילך.
זה נכון שבחלק המעוניין בשינוי יש גרעין אידיאולוגי גדול, והכוונה לשמאל, שמצא סוף-סוף דרך עוקפת דמוקרטיה להחיות את הקונספציות שנכשלו במציאות ונדחו בקלפי. ברובד העמוק הם רוצים לבטל את מהפך 77', את המהפך שבזכותו הדמוקרטיה החלה לבטא יותר ויותר את רצון העם, ושכבות חברתיות שלמות חוברו למרכז החברה ולמוקדי ההשפעה אחרי שנות הדרה רבות. כן, בעומק הדברים הם רוצים להחזיר עטרת מפא"י ליושנה; לחזור לעידן ההגמוניה והדומיננטיות של תנועת העבודה, של השמאל. והם ישתפו פעולה עם כל מי שיקדם אותם לעבר המטרה, גם אם עד לפני שבוע הוא היה יריב פוליטי מר.
אבל 77' היא רק חלק מהסיפור. גם את אוסלו רוצים להחיות, ואת קונספציית הנסיגות, הפינויים, וה"פיוס" עם הפלשתינים. הניסוי האלים של אוסלו חולל שפטים בעם - ואת מה שהוא עולל, ועודנו מעולל, לחברה הישראלית, אסור לנו, בימין, לשכוח.
שמו של בגין נישא לשווא בפי מי שתורמים קולות ימין כדי לבטל את מהפך 77' ולהחזיר את הסומק ללחיים של ממשיכי מורשת אוסלו. הם יקראו לזה ממשלת ריפוי, אבל היא תיפתח מחדש את פצעי הדיכוי ופצעי אוסלו. אחדות לא תהיה כאן, תהיה כאן הנצחת הפילוג. כמו שלא היה שלום מאחורי הביטוי "קורבנות השלום", כך גם ההבטחות ל"ריפוי" ו"איחוי" מכסות על שסעים שעומדים להתרחב. האם ליברמן ויתר על רצונו להעלות חרדים על מריצה ולהשליך למזבלה? האם ה"חארות מהליכוד" כדברי לפיד הפכו לפרחים ריחניים?
על אנשי הימין בגוש הרל"ב להקשיב למה שאומרים עליהם בכירי השמאל הישראלי: מו"ל הארץ מסמן אתכם כאידיוטים שימושיים, וראשת מרצ לשעבר מדברת עליכם ככלי חד-פעמי. תפנימו את מעמדכם ואת התפקיד שמצופה מכם למלא כדי שמפגיני בלפור ואהוד ברק יוכלו לחגוג ניצחון על הימין. הבינו את פשר שמחתם.
האם מנהיגי הימין החוברים לגוש רק-לא-ביבי באמת רוצים להמיר את האהבה שרוחש להם המחנה הלאומי, ב"סטוץ" חד-פעמי? לרגע המנהיגותי הזה הם הכשירו את עצמם בכל הקריירה? האם הם מוכנים להשאיר מאחור את כל מה שהם מאמינים בו, את הערכים שעליהם חונכו, על ארץ ישראל ועל חברה יהודית וצדקת הדרך, כדי להקים את ממשלת המעבר שעיסאווי פריג', זהבה גלאון ועמוס שוקן מייחלים לה?
איחוי הימין ישלים את מהפך 77'
ולא, ממשלות נתניהו שבהן שותפו מפלגות מרכז ושמאל אינן דומות לממשלת ה"שינוי". ממשלות נתניהו הובלו ע"י הליכוד, ואוזנו ע"י המרכז. בממשלת ה"שינוי" למפלגות הימין הזעירות תהיה השפעה שולית בלבד. גם אם יתאחדו באופן סמלי לרשימה אחת, היא עדיין תהיה קטנה מהמפלגה הגדולה בממשלה.
אבל אין ספק שגם נתניהו וסביבתו צריכים להפנים את תוצאות הבחירות: העם רוצה שלטון ימין שהליכוד דומיננטי בו, אבל הוא רוצה גם תיקון ערכי, כבוד לשותפים הפנימיים והחיצוניים, שיתוף אמיתי בהובלת המדינה ובניית יחסי אמון. נתניהו צריך להבין ולהפנים את עומק השינוי שחל במחנה הלאומי - ולפעול כדי לאחות את השבר הפנימי בימין.
איחוי הימין יביא להשלמת מהפך 77' ולמימוש הצעדים הנגזרים ממנו. איחוי שכזה יסיר את האיום המתרגש עלינו בצורת אוסלו 2 או כל מוטציה של קונספציית הנסיגות. שתי המשימות האלה מוחשיות יותר מכפי שנדמה לנו.

תאריך:  02/05/2021   |   עודכן:  02/05/2021
+עוצמה יהודית: לא נאפשר הישענות על עבאס
00:12 03/05/21  |  עידן יוסף

מפלגת עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן-גביר, הצלע השלישית ברשימת הציונות הדתית בכנסת, מגיבה לפסיקת הרב צבי טאו ובהודעה מטעמה מסרה: "לשאלת עיתונאים, אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס". עוצמה יהודית כפופה לפסיקותיו של הרב דוב ליאור.
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכתב הערב מאמר נגד הסתמכות על רע"ם, טרם הגיב.

+להקים ממשלה בהישענות על רע"ם
23:56 02/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם קורא לפעול להקמת ממשלת נתניהו גם במחיר של 59 ח"כים בלבד  ▪  הסביר את הנימוקים להכרעתו: לא דוחים קידוש השם בגלל חילול השם שעלול להיגרם, מדובר במצב זמני וכוחות אחרים בימין עשויים להצטרף באופן שייתר הסתמכות על גויים, ריפוי שנאת החינם בעם, והשמאל הפרוגרסיבי מעמיד בסיכון קיומי את מדינת ישראל כמדינה יהודית

הרב טאו. הוסמך ע"י הרב צבי יהודה בהלכות ציבור
+לא להתמסר לחיבוק הדב הרעיל
23:14 02/05/21  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה

כל מאמר של איש ימין שלמעשה מיישר קו עם הראשונים שהחלו ביצירת הנזק וממשיך אותו תוך שהוא מקבע תודעתית את הלבנת רע"ם בימין, רק מגדיל את הנזק. אולם כל עוד לא נעשה מעשה, ולא הוקמה ממשלה שנשענת על תומכי טרור, לא ניתן לומר שהימין מכשיר זאת. דיבורים לא ייזכרו בעוד כמה שנים, מעשים - כן

מנסור עבאס [צילום: אביר סולטן/AP]
+גנץ: דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו
15:29 02/05/21  |  מירב ארד

יו"ר כחול לבן בני גנץ מבהיר בישיבת סיעת כחול לבן: "גם אם ישאלו עוד מאות פעמים, התשובה היא אחת וברורה מאוד - דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לרגע המנהיגותי הזה פיללו בנט וסער?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, מר ברדוגו
עמעד  |  2/05/21 13:40
2
"דמוקרטיה ומוסר" בנוסח ברדוגו
שלמה המגיב  |  2/05/21 13:53
 
- אתה מתחכם או מיתמם?
gngs  |  2/05/21 17:47
 
- "סחטנות" , gngs ?
שלמה המגיב  |  2/05/21 19:56
3
יישר כוח לברדוגו, המטיב לראות
מ. עמיר  |  2/05/21 21:01
4
לא רל"ב אלא גוש שנאה והסתה ל"ת
יהודי מפוכח  |  12/05/21 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
רון בריימן
מי שייתן את קולות הימין - בין אם יהיה זה נפתלי בנט ובין אם יהיה זה גדעון סער - לגורמים אוטו-אנטישמיים, לא ירחק היום שבו יאכל גם את התבשיל שהקדיח וגם את הדגים המסריחים וגם יגורש מן העיר ומן החיים הפוליטיים, והראשונים שיבצעו גירוש זה יהיו שותפיו החדשים מן השמאל הקיצוני-המשיחי
איתמר לוין
הפקדת ראשות הממשלה בידי איש קש תהיה חיקוי של אחד השליטים המושחתים והרצחניים בעולם    רוטציה אינה נראית אפשרית, משום שאיש אינו יכול להאמין לאף מילה של נתניהו    בחירתו לנשיא המדינה תהפוך את ישראל למדינה מושחתת    חנינה צפויה להיפסל בידי בג"ץ, דווקא בשל תקדים קו 300    הדרך היחידה היא פרישה של נתניהו מהחיים הפוליטיים והצבת אדם אחר בראש ממשלת ימין
עידן יוסף
לפיד מוכן להתפשר על ממשלה בת 24 שרים ששליש מחבריה יהיו מהימין, אך אינו מוותר על רצונו לקבל לידיו את סמכות ההרכבה מהנשיא    מחלוקת עזה על זהות שר המשפטים    בימים הקרובים צפויות המפלגות לנסות ולנסח קווי יסוד    בנט מנסה להשיג קלף מיקוח מול נתניהו    תיתכן הסכמה בין סער לבנט במוצאי שבת, אך הפערים מול השמאל גדולים
מירב ארד
הוסיף כי הכניסה תהיה תוך קבלת קווי היסוד של הממשלה - שאני מקווה שיהיו ליברליים    שלל מגעים עם הליכוד - "אין אמון"
אלכס טנצר
הכוח האלקטורלי של ישראל ביתנו המשיך לרדת גם בבחירות האחרונות — בריכוזי המגזר ב-10%, אך במקביל המפלגה התחזקה בבוחרים ישראלים ותיקים ובדרוזים
רשימות נוספות
בנט וסער שוקלים איחוד הסיעות  /  איציק וולף
24 תפקידים בשלושה "גושים" שווים  /  עידן יוסף
בנט ועבאס נפגשו לראשונה  /  מירב ארד
באוזני גדעון  /  דן מרגלית
הבל ורעות רוח ופתפותי ביצים  /  דן מרגלית
קריאה אחרונה לבנט  /  יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il