X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
את המילים הרתעה, מניעה, הכרעה, ניצחון - מושגי-יסוד בביטחון הלאומי - אנו שומעים בשפע בכל עימות שמתחולל מול אויב. הבנת מונחים אלה ושימוש נכון בהם בניהול מערכה הנם קריטיים לתוצאותיה. זהו המצב גם בעימות הנוכחי, אולם הטעם והניחוח העולים מהם אינם לרוחי. הועיל והסבב הנוכחי חשף חולשות שסכנתם גדולה אל מול מכלול האיומים שמתפתחים באזור, מן הראוי שנעמיק מעט בהבנה במה הדברים אמורים
▪  ▪  ▪
תקיפת חיל האוויר בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

הרתעה – ישירה ועקיפה
הרתעה ישירה - חשש ומודעות לפעילות שתסכן את חייהן של הנפשות העיקריות הפועלות והאינטרסים הבסיסיים שאותם הן מייצגות.
בלבנון: חשש לחיי מנהיגות חיזבאללה והפיקוד העליון של הכוחות המזויינים של הארגון; לצידו, חשש מפני אובדן התמיכה והגיבוי האירני כתוצאה מאחת משתי התפתחויות עיקריות: ניתוק הקשר עם אירן כתוצאה מפעילות ישראלית שתמנע את המשכו; הסתלקות אירן מתמיכה בהנהגה של חיזבאללה (ובארגון) כתוצאה מאובדן אמונה של אירן בתועלת שהיא עשויה להפיק מהמשך ההשקעות בארגון.
הרתעה עקיפה - חשש ומודעות לפגיעה קשה באינטרסים חומריים, מקורות מימון והכנסה ופגיעה ברמת ואיכות החיים כתוצאה משינוי תנאי הפעולה בחיים היום-יום.
בלבנון: הרס תשתיות, סגירת נתיבי תנועה, נמלים, גישה למקורות חומרי-גלם ופגיעה בסחר ובפעילות הפיננסית. כמו-כן, בלבנון נשענת פעילות חיזבאללה על האוכלוסייה השיעית, שחלקים משמעותיים שלה מתגוררים בדרום המדינה. הגבלות תנועה על האוכלוסייה האזרחית, או אילוצה לפנות אזורים שלמים במטרה להקל על חופש הפעולה הצבאי נגד הכוחות המזויינים של הארגון, מגדילים את פגיעותו ומפחיתים את יכולות התמרון שלו, אבל בהיותו ארגון טרור, שינוי המיגון והמיסתור שהוא יכול לקבל מהאוכלוסייה האזרחית, לצד שינוי מערכת היחסים עימה, הם פגיעה בנכסים אסטרטגיים של הארגון.
ההבדל בין עזה ללבנון, או בין חמאס לחיזבאללה במונחי הרתעה, מעוגן במטרות-העל של אירגונים אלה. חמאס-עזה הוא ארגון המכוון למלחמה בישראל. מטרתו במלחמה כזו היא חיסול המדינה היהודית והשלטת מדינת שריעה במקומה על כל שטחי ארץ ישראל המערבית ובשלב הבא, הרחבת השליטה גם לירדן.
חיזבאללה הוא מכשיר אירני. ככזה הוא נועד לשרת את המטרות הלאומיות של אירן, שעיקרן הוא רכישת שליטה על המזרח התיכון בין היתר באמצעות יצירת רצף קרקעי מאירן דרך הסהר הפורה – עירק, סוריה ולבנון עד לים התיכון, נוכחות ימית בים התיכון (לרבות נמלים "ידידותיים") וסגירת מעגל שליטה-השפעה דרומי, דרך "המיפרציות", סעודיה ותימן, לרבות שליטה על מפרץ סואץ ותעלת סואץ. מטרת-העל של אירן היא השלטת השריעה השיעית באיסלאם, בין היתר באמצעות יישוב מחדש של אוכלוסייה שיעית לאורך מסלולי השליטה וההשפעה הנ"ל. בלבנון, מהווה האוכלוסייה השיעית הקיימת יסוד להרחבת הנוכחות והשליטה ועובדה זו משתלבת עם כוחו הצבאי של חיזבאללה כחלק מההשפעה האירנית הכוללת.
חיזבאללה משולב בתוכניות המלחמה של אירן במיוחד בחזית הסורית, שהיא חוליה בנתיב הסהר הפורה הצפוני. במאבק הצבאי שמתכננת אירן נגד ישראל, היריב החזק ביותר שלה באזור שביכולתו להתנגד לתוכניות ההתפשטות המרחביות שלה, חיזבאללה הוא מרכיב חשוב "במעגל האש" שהיא בונה סביב ישראל, לקראת עימות צבאי אזורי כולל. מעגל זה כולל את: חיזבאללה, סוריה, ירדן, החותים בתימן וחמאס בעזה. מעגל האש מושתת על שתי תפיסות:
  • שימוש מסיבי בנשק רקטי (תלול מסלול) מסוגים שונים, עוצמות שונות וטווחים שונים. יכולות החיזבאללה, החמאס והחותים, נובעות כולן מידע ואמצעים שמספקת להם אירן. כאשר ירגע ויתייצב המצב בסוריה, נראה גם שם שלוחה של יכולות אלה, עם אסד או בלעדיו.
  • גיבוי של נשק גרעיני ליכולות הקונבנציונליות, מתוך הנחה שכיום קל יותר להגיע לכך מאשר יהיה בעתיד, כאשר תפוצת נשק זה תהיה רחבה יותר והניסיונות הבינלאומיים לבלום את תפוצתו יהיו אפקטיביים יותר. נשק גרעיני חשוב לאירן גם בשלב המתקדם יותר של תוכנית השיעיזצייה של האיסלאם, מאחר שתעמוד בעניין זה גם בפני איום של פקיסטן הגרעינית, הסונית.
מול ישראל, מכוונת אירן את מהלכיה ליצירת הרתעה משימוש ביכולות גרעיניות, בהתבסס על הא-סימטריה בין המדינות בשטח ובאוכלוסייה. עד שתגיע ליכולת הגרעינית, סביר שאירן תתאפק מתקיפות ישירות נגד ישראל כחלק ממלחמת הכרעה אזורית ותסתפק בהתשה באמצעות לוחמה זעירה. ל"שרשרת האש" יתווספו מדי מספר שנים חוליות נוספות שכולן יחידות תת-מדינתיות, שתנסינה באופן זה לאָיין או לפחות לנוון את יכולתה של ישראל למצות את כוחה במאבק צבאי ישיר, מלא ופתוח נגדן. תכונתן המרכזית של חוליות אלה היא שאין הן מדינות, אינן חושבות כמדינות ואינן אחראיות כמדינות לשמירת "החוק הבינלאומי", החלטות המוסדות הבינלאומיים או חוקי המלחמה "שהמציא" המערב.1 הכל מכירים בכך למעשה ולכן גם אין ניסיון ממשי בקהילייה הבינלאומית לחייבן לקיים תקנות אלה.2 היחידים שמתייחסים עדיין ברצינות לבדיחה המשפטית הגלומה בהם, הינם חוגים אקדמיים ושמאלניים בישראל ובמערב הישנוני, שיסודות הגלות היהודית הממושכת עדיין מרכיבים 80% ומעלה מה- דנ"א שלהם.
ממשל אובמה היה לתומך נלהב של האימפריאליזם האירני, ולקראת סוף הקדנציה, הרחיב את מוטת האהדה גם לעבר האימפריאליזם הטורקי החדש של ארדואן. ממשל ביידן לא למד דבר משגיאות אובמה והולך בעקבותיו. להערכתי, חוגים בישראל מבינים, מגמות והתפתחויות אלה, אך אינם נערכים כהלכה להתמודד מולם. אם מבקשת ישראל להימנע ממציאות בה "תופתע" יום אחד על-ידי "מעגל האש" הפעיל כשהוא נשלט, מופעל ומתוחזק באופן שוטף ויעיל ע"י אירן, שחייבת היא להיערך לפריצתו עכשיו, כאשר הוא מתהווה, מתחזק ומשתכלל באין מפריע.
העימות הנוכחי מול חמאס נולד מתוך תוכנית רחבה יותר שמטרתה לאתגר את ישראל מבית באמצעות כוחות חלשים בהרבה מאלה של "מעגל האש" האירני.3 בכל זאת נמצאה ישראל בלתי מוכנה למהלך צבאי כולל, שהוא חלק מתפיסת הרתעה והמנעה אסטרטגית כוללת. הישגי חמאס בלחימה זו, הופכים אותו למורה דרך לארגונים משניים במרחב כולו וליצירת היערכויות שתשרתנה את מטרותיהם הלוקליות. בדרך לשם, לא ימנעו מלשתף פעולה עם חמאס ושותפיו או עם גורמים אירדנטיים באיו"ש ובירדן נגד ישראל כאתנן לפיתוח יכולות משלהם ובבוא היום גם להשתתף ב"מעגל האש" הגדול יותר.
אחת התופעות המפליאות בעימות זה הייתה החופש הבלתי נסבל והבלתי מוסבר בו הפעיל חמאס את מערך הרקטות שלו -- עשרות מוקדים מהם מטחי טילים תוך דקות, מבלי שהותקפו אווירית או יבשתית ע"י נשק מדויק וממוקד על הציוד ומפעיליו שבהם בעוד הם משגרים. יירוט רקטה ע"י רקטה אחרת באוויר, הוא ללא ספק הישג טכנולוגי מרשים. ריסוק מתקני שיגור תת-קרקעיים, תוך כדי שהם משגרים וניטרול מפעיליהם - הוא תמונת ניצחון אולטימטיבית ויסוד להרתעה מעולה. היכן החשיבה הצבאית היוצרת?! אין לי ספק שלישראל הידע, האמצעים והאנשים שיכולים לחולל שינוי כזה עם חשיבה והכנה מראש.4,5
אחרי המחזות שחווינו ועודנו חווים בעימות מול חמאס, נקל לדמיין מה יהיה פרושו של עימות דומה נגד חיזבאללה. על כ-120,000 הרקטות והטילים שבידיו (ואולי יותר). אולי ראוי לומר כאן שהרתעה מצויה גם במה שצד אחד מאמין שהיריב מסוגל ויעז לעשות, היה ויקלע לעימות-כפוי או עימות-מונע. בנקודות אלה, אנו בעמדת חולשה מובהקת מול חמאס ומול החיזבאללה ודומיהם. פרשנים צבאיים רבים מדי, שלא רק הם אלא גם פרשנויותיהם יצאו כבר לדימוס, ממשיכים להזין את הציבור בסיפורי-עבר שאבד עליהם הכלח. לא פעם נדמה שלא האמת והחשיבה הצבאית הטובה מנחות אותם, אלא חשיבה פוליטית שכיום היא מסוכנת לעצם הקיום הלאומי שלנו (המהומות האחרונות מצביעות על כך בחרט אש על קירות רחובותינו וגופם של נפגעינו).
ישראל נתונה מזה עשור בקריסה גרביטציונית מבחינת מקוריות החשיבה האסטרטגית תוך כדי שהיא משלמת מס-שפתיים לעוצמה האדירה שהיא בונה ויודעת לתפעל, אך כושלת פעם אחר פעם במבחן המעשה בעומדה בפניו. ראש ממשלה שקול וזהיר ורמטכ"ל צייתן הם נכס, אבל ראש-ממשלה שקול וזהיר מדי ורמטכ"ל שמכופף את המציאות לרצון המָרוּת הם – כל אחד לחוד ובוודאי שניהם יחד - סכנה קיומית!!!

הערות

1. חוקי המלחמה בפרט ו"החוק הבינלאומי" הקיים בכלל הם המצאה של המערב, שנולדה כתוצאה מהתקף חמור של נקיפות מצפון בעקבות מלחמות העולם במחצית הראשונה של המאה ה- 20. אחרי כ-100 מיליון הרוגים במלחמות אלה, ועוד כ-25 מיליון הרוגים במלחמות אחרות באותה תקופה, (שבחלקן חפפו את מלחמות העולם ובחלקן ניצלו את הפסקותיהן להפגנת יכולות נוספות), החליט "העולם הנאור" לחוקק חוקים שניתן יהיה לנופף בהם במוסדות פיקטיביים דוגמת האו"ם כל אימת שיהיה נוח בכך ל"מובילי נס המוסר העולמי" בספר תולדות המאה ה- 20. בפועל המערב אינו מקיים חוקים אלה, למעט כאשר הוא עוסק בישראל. ארה"ב, מעצמה עולמית (שכיום שוקעת) מעולם לא התעניינה בכתובים אלה. אירופה המערבית הוכיחה באפריקה, אסיה ובמזרח התיכון, שגם היא איננה רגישה מדי להוראותיהם, ומדינות טוטליטריות כבריה"מ, רוסיה, סין, או מעצמות כהודו ברזיל אינדונזיה ואחרות, שלא לדבר על מדינות המזרח התיכון ואפריקה, ספק אם אי-פעם קראו חוקים אלו שלא במסגרת האקדמית אותה חווה אחוז זעיר מהם.
2. מובן שמדובר כאן בשגיאה קונספטואלית ואסטרטגית, שעלתה כבר למערב (וגם לנו כחלק ממנו) במחירים גדולים מאוד.
3. עניין זה ראוי לדיון נפרד, משום שלדעתי כל עשרות הפרשנים להם האזנתי או את דבריהם קראתי בתקשורת הישראלית אינם מבינים את האירוע או מתחמקים מלדון בו ברצינות, בשל המסקנות הקשות העולות ממנו. ברור שזהו אירוע שאינו תורם תרומה של ממש להרתעה הישראלית, אולי ההפך הוא הנכון. זהו אירוע השוחק את ההרתעה הישראלית, אם הוא יסתיים בהריגת כמה מאות לוחמי חמאס והרס כמה מאות בתים ברצועה. חמאס מנסה ליצור בכוחות עצמו "מעגל אש פנימי" למעגל האירני, אותו יוכל להפעיל ולנהל כרצונו, למטרותיו בתוך ישראל. מעגל אש זה כולל את עזה, איו"ש וערביי ישראל. השאלה היא אם יצלח הדבר בידיו. המהומות ברחבי ישראל מהוות אזהרה מוקדמת.
4. אחד הפתרונות האפשריים – וזו רק דוגמה קטנה אחת - הוא שימוש בכטל"מים המשוטטים מסוג "הרפי" (או "הארופ") שמצויים בידי ישראל, ושילובם במערכות אחרות לסגירת מעגלי האש הסופיים. אנא, אל תספרו לי שמערכת אפקטיבית מסוג זה מחייבת הפעלה אוטונומית (אוטומטית, ללא אדם "בחוג"). על כך עניתי כבר בהערה 1 לעיל.
5. סביבת לחימה היא תמיד עתירת הפתעות. אפשרות לבצע משימת השמדת אויב ע"י יותר מאמצעי יעיל אחד, היא נכס אופרטיבי, ובמקרה זה אפילו נכס אסטרטגי. גם אם המימוש קשה יותר ולא זול, כאשר הוא משנה את אופי ניהול הקרב במרכיב יסודי, הוא נחוץ ומוצדק.

תאריך:  16/05/2021   |   עודכן:  16/05/2021
+אין נפגעים - מירי הרקטות בחצות לעבר באר שבע וחצרים
00:28 17/05/21  |  

אין נפגעים ממטחי הרקטות ששוגרו בחצות על-ידי ארגוני הטרור לעבר באר שבע וחצרים. החמאס קיבל אחריות לירי. קודם לכן שוגרו רקטות לעבר ישובי עוטף עזה. לא דווח על נפגעים.

+נתניהו: ממשיכים לפעול ככל שיידרש
18:35 16/05/21  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

"ה'מטרו' הפך למלכודת מוות למחבלים. בתחבולות עושים מלחמה, בתעוזה ננצח"  ▪  בהתייחסו להתפרעויות בישראל: "המטרה שלנו היא להפסיק את האלימות ואחר-כך לשקם את היחסים בין יהודים וערבים"  ▪  גנץ: "היכינו חזק ונמשיך להכות חזק בחמאס, אבל חשוב לא פחות שננצח במלחמה על הבית"  ▪  הרמטכ"ל: "אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש ועל-פי השלבים שתכננו"

נתניהו: "המטרו הפך למלכודת מוות" [צילום: לע"מ]
+פיגוע דריסה בדרך שכם - 6 שוטרים נפגעו
17:41 16/05/21  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

המחבל נורה ונהרג  ▪  שוטר נוסף נפגע מהירי  ▪  הנפגעים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים

פיגוע דריסה [צילום: משטרת ישראל]
+עשרות רקטות נורו על אסדת תמר
17:17 16/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים בחיל-הים ציינו כי הושמד כל בנק המטרות של חיל-הים אשר כלל 17 מוצבים ימיים של חמאס, עשרות כלי שיט מסוגים שונים, אמצעי לחימה ותשתיות  ▪  חשפו שמחבלי חמאס ניסו לפגוע באסדת הגז תמר, אך לא היה צורך בהפעלת כיפת ברזל להגנת האסדה

חדשות כאן11
אסדת תמר. ניסיון לפגיעה מהרצועה [צילום: משה שי/פלאש 90]
+נעצרו 5 חשודים שהיו מעורבים בלינץ' ביהודים בכביש 6 בנגב
14:19 16/05/21  |  מירב ארד

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו 5 חשודים, אזרחי מדינת ישראל, ע"ר מעורבותם בניסיונות לבצע לינץ' ברכבים חולפים בכביש 6 באזור לקיה. החשודים, תושבי הנגב, נעצרו לחקירה בחשד כי תקפו 4 רכבים בהם נסעו אזרחים ישראלים בתאריך 11 במאי לפנות בוקר, בסמוך לכניסה ליישוב לקיה שבנגב. במסגרת זו בוצע ניסיון לינץ' אל מול שני רכבים: תקיפת אזרחית ישראלית אשר נסעה ברכב וחולצה ללא פגע על ידי עובר אורח וכן תקיפה נוספת של אזרח ישראלי נוסף אשר נפצע קל וחולץ על ידי המשטרה.

+ישראייר מוסיפה טיסת חילוץ מוינה
14:13 16/05/21  |  מירב ארד

חברת ישראייר מוסיפה טיסת חילוץ מוינה: טיסת החילוץ מתוכננת תצא ביום רביעי ( 19.5.21) בבוקר על מנת לאפשר לנוסעים להיערך מבעוד מועד ולבצע את בדיקות הקורונה הנדרשות. הטיסה נפתחה להזמנות באתר החברה ובמערכות ההפצה. ישראייר מעדכנת כי נכון לרגע זה הנחיתות של הטיסות מהיעדים הבאים מתוכננות לנחות מחר יום שני בשדה התעופה בן גוריון: באטומי, דובאי, פאפוס, ,טיביליסי לרנקה.

+מה שהיה הוא שיהיה
13:48 16/05/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - תרגום, אנין ואמיץ, ונוסף גם הוא, נבזה, מתקרנפים ואין חדש  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר  ▪  שבוע טוב וחג שבועות שמח  ▪  "וחג שבועות תעשה לך ביכורי קציר חיטים..." (שמות ל"ד, פסוק כ"ב)

יושבים ומבליגים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+הותר לפרסום: גרשון פרנקו בן ה-55 נהרג אתמול מפגיעת רקטה
13:20 16/05/21  |  איציק וולף

גרשון פרנקו ז"ל, בן ה-55 תושב רמת גן הוא ההרוג בנפילת הטיל אתמול ברחוב קריניצי בעיר. אדם ערירי עם 100% נכות, כולל כאבים קשים ברגליים שייתכן ומנעו ממנו לרוץ למקלט בעת אזעקה אתמול. הלוויתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין ירקון

+ה"קיום" שלנו כאן קודם ל"דו-קיום" מוצלח עימם
12:58 16/05/21  |  איתן לסרי   |   לרשימה המלאה

מי שמותיר את העבריינים הערבים להלחם חופשי בתוכם תוך קטילה הדדית של כ-130 נרצחים בשנה, ידע שיום אחד הנשק הרב שצברו יופנה אלינו היהודים באופן מהיר ומפתיע, מי שמשחרר מחבלים ומונע מכוחות הביטחון להיאבק בהם ולהענישם, ידע שהוא מסייע לטרור הערבי נגדנו

טרור ערבי [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+מטח רקטות לדרום: פגיעה אחת בנתיבות
12:31 16/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אזעקות נשמעו בעיר אשדוד, בעוטף עזה וביישובים רבים באזור הדרום  ▪  חלק מן הרקטות יורטו, אך לפחות אחת פגעה בתחום העיירה נתיבות  ▪  תושבי אזור מעבר ארז קיבלו התראה מפני רחפן נפץ

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
פגיעת הרקטה בנתיבות, היום בצהריים
+הסדרה
11:49 16/05/21  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

נתניהו תמיד מאיים ואף פעם לא מקיים  ▪  מה הוא אמר בדיוק באיום?  ▪  אמר שמבחינתו הכל פתוח  ▪  ולמה אתה אומר שלא ייכנסו?  ▪  הוא התכוון שהכל פתוח עם רע"ם ושהוא ירכיב את הממשלה

נתניהו. ירכיב ממשלה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+ה"קיום" שלנו כאן קודם ל"דו-קיום" מוצלח עימם
11:08 16/05/21  |  איתן לסרי   |   לרשימה המלאה

זוהי קריאת השכמה לכולנו, לממשלה, לכנסת, לשלטון המקומי, לרשויות המשפט ולפרקליטות המדינה: במזרח התיכון, מי שזונח את ההרתעה, עתיד לשאת בתוצאות הקשות. מי שמותיר את העבריינים הערבים להלחם חופשי בתוכם תוך קטילה הדדית של כ-130 נרצחים בשנה, ידע שיום אחד הנשק הרב שצברו יופנה אלינו היהודים באופן מהיר ומפתיע, מי שמשחרר מחבלים ומונע מכוחות הביטחון להיאבק בהם ולהענישם, ידע שהוא מסייע לטרור הערבי נגדנו

התפרעויות של ערבים בלוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מלך מרוקו הורה לספק סיוע הומניטרי לפלשתינים
11:07 16/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כ-40 טון של מוצרי מזון בסיסיים, תרופות חירום ושמיכות יועברו לפלשתינים במטוסי הכוחות המלכותיים של מרוקו  ▪  ממלכת מרוקו: הפתרון - "מדינה פלשתינית בתוך גבולות 4 ביוני 1967 עם בירתה המזרחית"

מוחמד השישי. "שתי מדינות" [צילום: AP]
+אלימות חדשה המצריכה עידכונים
11:05 16/05/21  |  ד"ר דוד קורן   |   לרשימה המלאה

אירועי ירושלים, ההתפרעויות והתקפות החמאס מחייבים שינויים בהיערכות ובתגובה מצד ישראל - בין היתר בתחום המחקר, בהסברה, ביחסים מול הרש"פ ובמתן מענה להשפעה של גורמים איסלאמיסטיים בעיר

דפוס הפעולה השתנה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הסיבוב מול עזה שונה בתכלית מקודמיו
10:32 16/05/21  |  יורי מור   |   לרשימה המלאה

אלה דווקא הסימנים הראשונים של עידן "הלא-ביבי"  ▪  תתרגלו, מחכים לנו בעתיד הקרוב קשיים כלכליים, בריאותיים, ביטחוניים  ▪  אויבנו רואים שהעם היהודי מרצונו יורד מנכסיו ומרימים את ראשם

נתניהו. יקראו לו לחזור [צילום: מרק ישראל סלם]
+מה חדש
10:08 16/05/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

טרור בשמי ועל אדמת ישראל? קבלו את האשמים  ▪  בנט משדר עסקים כרגיל  ▪  היהודים שבגדו בטראמפ הפרו-יהודי ובחרו בביידן  ▪  ולקינוח פסוקו

לפיד. תפס פיק ברכיים [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]
+אחריות כן, אשמה לא
09:50 16/05/21  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון פנים נעלם לחלוטין נוכח המראות של רחובות הערים המעורבות, יפו, לוד, רמלה, עכו, חיפה, וכד'  ▪  מה קרה? איפה מתחבא?

אוחנה. מתחבא [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]
+מלחמת האזרחים הישראלית
09:06 16/05/21  |  ניקולא יוזגוף אורבך   |   לרשימה המלאה

הערבי הישראלי בן המאה ה-21 הוא משכיל, עצמאי, מצויד בדעה אוטונומית לגבי מצבו ומעמדו בארץ ובעולם  ▪  אין הוא עוד חושש להתבטא ומשהבין כי בלא מאבק ממושך, לא צפוי הוא להשיג את זכויותיו המלאות בדרך משפטית ושלטונית, מבקש הוא לפעול למען חלוקה מחודשת של המשאבים והשליטה בארץ באופן אקטיבי ומזוין

כר פורה לביטוי הכאב [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+חיל-האוויר תקף את בית יחיא סינוואר
08:30 16/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במסגרת תקיפות נוספות על מערך המנהרות ברצועת עזה, ה'מטרו' של חמאס, הותקפו הלילה עשרות יעדים  ▪  הופצצו בתי ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה ושל אחיו האחראי על כוח האדם של הארגון בחאן יונס

[צילום: דו"צ]
סינוואר. הבית הופצץ מן האוויר [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+ישראל תחת מטחי הטילים של חמאס
08:29 16/05/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

ישראל ידעה כמעט את הכל על התחמשות זו של האויב אך לא פעלה די לחיסול מערך הטילים, שכולו, פרט אולי לטילי קרקע-אוויר הוא מערך התקפי  ▪  אסור היה להשלים עם צבירה זו כי בנפשנו הדבר  ▪  ממש כך

גשם טילים [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]
+איך משיגים "תמונת ניצחון" ישראלית?
08:21 16/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ישראל חייבת להמשיך בסיכולים הממוקדים של הנהגת חמאס בכל הרמות ובפגיעה בתשתיות הצבאיות של הארגון עד להשגת הפסקת האש  ▪  ההצלחה בשני התחומים האלה היא שתקבע את "תמונת הניצחון" במערכה, מייד לאחר הפסקת האש על הדרג המדיני לגבש אסטרטגיה לגבי עתידה של רצועת עזה

[צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
יורי מור
אלה דווקא הסימנים הראשונים של עידן "הלא-ביבי"    תתרגלו, מחכים לנו בעתיד הקרוב קשיים כלכליים, בריאותיים, ביטחוניים    אויבנו רואים שהעם היהודי מרצונו יורד מנכסיו ומרימים את ראשם
ציפי לידר
טרור בשמי ועל אדמת ישראל? קבלו את האשמים    בנט משדר עסקים כרגיל    היהודים שבגדו בטראמפ הפרו-יהודי ובחרו בביידן    ולקינוח פסוקו
צ'לו רוזנברג
השר לביטחון פנים נעלם לחלוטין נוכח המראות של רחובות הערים המעורבות, יפו, לוד, רמלה, עכו, חיפה, וכד'    מה קרה? איפה מתחבא?
ניקולא יוזגוף אורבך
הערבי הישראלי בן המאה ה-21 הוא משכיל, עצמאי, מצויד בדעה אוטונומית לגבי מצבו ומעמדו בארץ ובעולם    אין הוא עוד חושש להתבטא ומשהבין כי בלא מאבק ממושך, לא צפוי הוא להשיג את זכויותיו המלאות בדרך משפטית ושלטונית, מבקש הוא לפעול למען חלוקה מחודשת של המשאבים והשליטה בארץ באופן אקטיבי ומזוין
איציק וולף
במסגרת תקיפות נוספות על מערך המנהרות ברצועת עזה, ה'מטרו' של חמאס, הותקפו הלילה עשרות יעדים    הופצצו בתי ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה ושל אחיו האחראי על כוח האדם של הארגון בחאן יונס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il