X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גולת הכותרת של חגיגת השבועות הזאת, הייתה התהלוכה של עגלות ילדי הקיבוץ, שהובלו אחר כבוד דווקא על-ידי האבות הצעירים והגאים ב"תוצרתם"
▪  ▪  ▪
תהלוכה מכובדת [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]

חג השבועות בפתח, מזכיר לי חוויה משמחת ושונה לגמרי ממה שהכרתי מחיי בשכונת "נחלת צבי" בירושלים. לפני ארבעים שנה, הזמינה אותי ידידתי, נחמה ניר, לטקס חג הביכורים שהתקיים בקיבוץ פלמ"חים בו היא חברה. ראיתי בפעם הראשונה כיצד חוגגים את חג השבועות בדרך שונה ומלבבת. היה זה "מבצע ביכורים" שנטלו בו חלק כל אנשי הקיבוץ!
חבילות חציר הוצבו זו ליד זו ושימשו כבמה גדולה ורחבה. כל משפחה הביאה טנא ועליו כל טוב מתנובת הקיבוץ ומחוצה לו, מעוטר בעלים ופרחים, שנלקחו מהחממה, ולצדם אשכולות ענבים ש"נשפכו" משפת הטנא החוצה, מבליטים את יופיים ועסיסיותם. מספר טנאים הונחו בקדמת הבמה.
כל "ענף" הביא את תנובתו בתהלוכה חגיגית וצבעונית. טרקטור גדול גרר אחריו עגלה ועליה הונחה תנובת הפרדס: תפוזים ומיני פרי הדר. עלי התלתן של הרפת קישטו את כדי החלב. מחממת הפרחים הובאו ורדים ופרחים שונים. הביכורים סודרו על-פי כישרונו ודמיונו של כל אחד מחברי הקיבוץ והונחו בערימות גם על העגלה. פרחים ושיבולים של חיטה ושעורה קישטו את העגלה ומקהלת חברים שרה את שירי החג ממרומי הבמה.
פינת החי אף היא נטלה חלק בחגיגה והיה ניתן לראות גדיים חמודים, ארנבות, תרנגולות וביצים ואפילו חמור ששימש שם כשחקן ראשי בתהלוכת בעלי החיים. אחרי תצוגת הטנאים ותנובת ה"ענפים", החלו ריקודי הילדים, שלבשו בגדים חגיגיים. לאחר מכן התקיימו משחקים ותחרויות, כמו: "משחק השקים". לכל ילד נותנים שק, הוא נכנס לתוכו ותופס את שוליו בידיו בסמוך למותניו ואז, על לפי אות, קופץ בשתי רגליו לעבר קו הסיום. מי שמגיע ראשון, זוכה בפרס!
אחר כך הייתה תחרות של "משיכת חבל" בין ההורים. שתי קבוצות של חברים ניצבו אחת מול השנייה, שכל אחד מחברי הקבוצה תופס בצד אחד של החבל. בהינתן האות, שני הצדדים מושכים, כל אחד לצד שלו את החבל. מי שמושך חזק יותר, מנצח! היו גם תחרויות קליעה: תקעו באדמה עמוד ברזל באורך של מטר, ונתנו ביד כל אחד מהמתחרים מספר שווה של טבעות מתכת. מי שהטיל אותן והצליח להשחיל מספר רב יותר של טבעות מסביב לעמוד הברזל, ניצח וזכה בפרס!
גולת הכותרת של חגיגת השבועות הזאת, הייתה התהלוכה של עגלות ילדי הקיבוץ, שהובלו אחר כבוד דווקא על-ידי האבות הצעירים והגאים ב"תוצרתם". הייתה זו תהלוכה מיוחדת במינה של כל התינוקות שנולדו באותה שנה. העגלות קושטו בפרחים צבעוניים ויפים ואני, כל כך התרגשתי ממראה התינוקות החמודים... עד שנמלאו עיניי בדמעות. מיד ניגבתי אותן, שלא תרגיש בהן נחמה. היה זה הקטע הכי מרגש בחגיגה! כמובן שהמקהלה ליוותה כל העת את כל הפעילויות ו"עטפה" את כולם בחדווה ובשמחה מיוחדת במינה.
התקשרתי לנחמה ניר לאחל לה "חג שבועות שמח"! ותוך כדי שיחה, הזכרתי לה את רשמיי מ"חג הביכורים" בקיבוץ שלה אז, לפני שנים כה רבות, שלא דהה רישומן בזיכרוני. שאלתי אותה, אם גם היום הם חוגגים את החג בדרך נלבבת זו? והיא ענתה לי: "לא, כבר הרבה שנים אנו לא מקיימים את טקס הביכורים, ואני שמחה מאוד שאת כותבת על כך".
חבל! לדעתי, על אדם למלא את "כוס השמחות" של חייו טיפה ועוד טיפה..., עד שיימלאה בשמחה עד שפתה. טקס חגיגי כזה ודומיו, ממלאים את כוס השמחות ומסייעים להתגבר על כל צער ועצב הפוקדים את חיינו. הם נותנים לנו כוחות להמשיך ביתר שאת לחיות ולדלג על מהמורות החיים. ואם בשמחה עסקינן, הבה נהנה מחג מתן תורה זה הבא עלינו לטובה, נשמח, נשיר את שירי החג, נאכל מאכלי חלב, נתעטף בבגדי לבן ונזכור, שמחר יהיה הרבה יותר טוב מהיום!

תאריך:  18/05/2021   |   עודכן:  18/05/2021
+מתקפת רמדאן
10:08 18/05/21  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

מטח הטילים ממשיך, הלבנונים מנסים לחצות את הגבול לתוך ישראל, התבשיל בסיר מגיע לנקודת רתיחה, והעולם לא ימשיך לעמוד בצד ולאפשר לו לגלוש

סטייסי אינגרם (שניה משמאל) - אחותו של פסטור ד״ר בילי אינגרם ז״ל [צילום: ארי בוסל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ארי בוסל
מטח הטילים ממשיך, הלבנונים מנסים לחצות את הגבול לתוך ישראל, התבשיל בסיר מגיע לנקודת רתיחה, והעולם לא ימשיך לעמוד בצד ולאפשר לו לגלוש
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה מוזמנים לחדש את הברית היהודית הנצחית עם התורה, עם האל, עם עצמנו לדור ודור    הלילה מוזמנים כולם להתיישב יחדיו, גם אם מטחי הרקטות ירעישו, גם אם האזעקות יחרישו את קירות הלב
מנחם רהט
אף שאנו יודעים שמעמד הר סיני התרחש לפני 3,333 שנה, איננו יודעים בדיוק באיזה יום בדיוק בחודש סיוון חל אירוע כביר זה
קארין מתנה
חניאל פרבר
רות המואבייה התגיירה ממקום אחר    היא לא חקרה ולא דרשה, לא בקשה הוכחות ולא חשבה על כדאיות שהרי היא עזבה בית של מלכות והצטרפה לחמותה שהייתה שבורה ורצוצה וחסרת כל
רשימות נוספות
עבודות הרכבת ייעצרו בערב החג  /  עידן יוסף
"מי שעולה למירון - דמו בראשו"  /  איציק וולף
האם יישמר התו הירוק במירון  /  איציק וולף
המימונה של הציונות הדתית  /  עמנואל בן-סבו
דגל ירושלים  /  עידן יוסף
רשב"י - חיבור בין רוח לחומר  /  חניאל פרבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il