X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המדיניות של הרשות הפלשתינית היא לתמוך באנגלית בפתרון של 2 מדינות אבל, לנהל מאבק נגד ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים במטרה להביא לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של קיומה
▪  ▪  ▪
אג'נדות פלשתיניות [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

אינני שייכת לימין. אני, ויהודים רבים כמוני, תומכים בפתרון של 2 מדינות כדרך היחידה לסיים את הסכסוך. עד עליית הימין לשלטון בישראל הייתה המדיניות של רוב ממשלות מפלגת העבודה (מפאי לשעבר) תמיכה בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. אבל, הערבים והפלשתינים דחו את כל ההצעות. בקיצור, עד עליית הימין לשלטון בישראל תמך הצד היהודי בפתרון של 2 מדינות והצד הערבי הוא שדחה את כל ההצעות ופעל לחיסול מדינת היהודים באמצעים דיפלומטיים וצבאיים. למשל, מלחמות 1948, 1967, 1973. חשוב שהדור הצעיר ידע את העובדות מפי היסטוריונית:
העובדות
1. זכותו ההיסטורית של העם היהודי בארץ זו הוכרה על-ידי 2 מוסדות בינלאומיים: חבר הלאומים ב-1922 והאו"ם ב-1947. חבר הלאומים העניק לבריטניה מנדט על הארץ כדי להניח את היסודות לבית לאומי ליהודים. החלטת האו"ם קבעה שהפתרון לסכסוך הערבי-יהודי הוא חלוקת הארץ לשתי מדינות. אבל, המנהיגות הערבית-פלשתינית מסרבת עד היום להכיר בזכויות אלה אפילו על חלק מהארץ.
עד היום, גם כאשר הרשות הפלשתינית הייתה מוכנה להכיר במדינת ישראל, היא הייתה מוכנה להכיר בה רק כעובדה קיימת ולא כמדינת העם היהודי. ההנהגה הפלשתינית שוללת מהיהודים את זכות ההגדרה העצמית שהיא זכות של כל קבוצה בעולם. אחד ממנהיגי הרשות הפלשתינית אף טען שאין עם יהודי אלא רק דת יהודית ולדתות אין זכות למדינה.
מצד אחד טוען אבו מאזן שהוא בעד פתרון של 2 מדינות אבל, במציאות הוא ממשיך את מסורת הסירוב לפתרון מאז 1936/7 כאשר ועדת פיל הציעה חלוקת הארץ (הערבים דחו לפחות 6 הצעות מאז). אבו מאזן לא השיב בחיוב להצעת אולמרט כאשר היה ראש ממשלת ישראל ב-2008 אף שהודה בשיחה עם כתב ה"וושינגטון פוסט" שהצעת אולמרט הייתה טובה מזו שהוצעה לערפאת ב-2000 על-ידי קלינטון-ברק בוועידת קמפ דויד ב-2000. אבו מאזן דחה אפילו את הצעת אובמה-קרי ב-2014 אף על-פי שהנשיא אובמה היה תומך נלהב של הצד הפלשתיני והיה ביחסים מתוחים עם נתניהו.
יתר על כן, הרשות הפלשתינית מנהלת באונסקו מאבק נגד הכרה במקומות הקדושים ליהדות בארץ ישראל במטרה למחוק כל זיקה בין הארץ הזאת לעם היהודי. כך התקבלו החלטות בעזרת מדינות האיסלאם ומדינות אנטישמיות שקבר רחל, הר-הבית ואפילו הכותל המערבי אין ביניהם ובין היהדות כל קשר. החלטות אלה עומדות בניגוד לעובדות ההיסטוריות שניתן לבדקן בהיסטוריוגרפיה של הארץ, לאו-דווקא על-ידי היסטוריונים יהודים.
בקיצור, המדיניות של הרשות הפלשתינית היא לתמוך באנגלית בפתרון של 2 מדינות אבל, לנהל מאבק נגד ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים במטרה להביא לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של קיומה, מצד אחד ושלילת עצם קיומה של ישראל בתוכנית הלימודים, בטענה שזוהי אדמה ערבית שנגזלה ע"י היהודים, מצד שני.
2. האג'נדות הפלשתיניות לגבי הקשר ההיסטורי של הערבים-המוסלמים לארץ זו - בחוגים פלשתינים נוסחו מספר אג'נדות כדי לבסס את זכותם ההיסטורית של הערבים על הארץ הזאת:
האג'נדה הכנענית - הטיעון שהערבים-הפלשתינים הם צאצאי הכנענים לא זכתה להצלחה.
האג'נדה על הכיבוש וההתנחלות הערבית ב-640 - הטיעון הוא שב-640 כבשו הערבים את הארץ והתנחלו בה ומאז, מזה 1,481 שנים הארץ שייכת לערבים והיהודים גזלו אותה מהם מאז הצהרת בלפור ב-1917.
האג'נדה שזכתה לפרסום בסיפרו של הישראלי שלמה זנד מ-2008 - הכירה בעובדה שבעבר הרחוק גרו פה יהודים. אבל, בניגוד ל"מיתוס הציוני" הטוען שהרומאים היגלו את היהודים לפני 2000 שנה, טוענת התזה הזאת שהם כלל לא הוגלו אבל, כאשר הערבים כבשו את הארץ ב-640 היהודים לא רצו לשלם את "מס הכופרים" והעדיפו להתאסלם. לכן, הפלשתינים הם צאצאי היהודים והארץ שייכת להם. היהודים החיים כיום, על-פי תזה זאת, אינם צאצאי היהודים הקדמונים אלא צאצאי מתגיירים. תנועת ההתגיירות החלה עוד בתקופה הרומית ונמשכה גם לאחר מכן. בסיפרי: "מתי ואיך חוסל הרוב היהודי בארץ ישראל", הוצאת כרמל הוכחתי מתי ואיך חוסל הרוב היהודי.
3. מתי ואיך היגרו הערבים והמוסלמים לארץ - בשני כרכים של סיפרי הוכחתי מתי ואיך היגרו הערבים והמוסלמים לארץ. הכותר של הספר: "מתי ואיך היגרו הערבים והמוסלמים לא"י". הכרך הראשון עוסק בשנים 640 - 1914 והכרך השני עוסק בשנים 1918 - 1948.
התזה של הספרים: על-פי המחקרים שהובאו בספרים מתברר שאחוז משמעותי מערביי ארץ ישראל(פלשתינה) הם צאצאי מהגרי עבודה שהגיעו לארץ מארצות ערב והאיסלאם, תחילה בטיפטוף אטי ומשלהי המאה ה-19, בשנים האחרונות של שלטון הכיבוש העות'מאני ובתקופת שלטון המנדט הבריטי במספרים גדלים והולכים.
כוח המשיכה של הארץ נבע מהשקעות הון יהודיות (למשל, רוטשילד) ונוצריות (למשל, הטמפלרים) ומהשקעות של התנועה הציונית וממשלת המנדט שפיתחו את הכלכלה ויצרו אפשרויות תעסוקה מגוונות ורמת חיים גבוהה מאלה שבארצות ערב והאיסלאם.
לסיכום, רוב הערבים והמוסלמים הם צאצאי מהגרי עבודה שנכנסו לארץ בשלהי התקופה העות'מאנית, חלקם בהזמנת השלטון העות'מאני, ואחרים שניצלו את העובדה שהאימפריה העות'מאנית הייתה יחידה אחת ללא גבולות, או הסתננו לארץ בתקופת המנדט, תוך העלמת עין של השלטון הבריטי. לאור המציאות הזאת ובשל הצורך לסיים את הסכסוך, שכבר לקח קורבנות רבים משני הצדדים, הפתרון הוא חלוקת הארץ לשתי מדינות ומתן שוויון אזרחי לערבים במדינת ישראל וליהודים במדינת פלשתין.

תאריך:  27/05/2021   |   עודכן:  27/05/2021
+מבצע "חוק וסדר" יוארך בשבוע; 1,938 עצורים עד כה
02:07 28/05/21  |  עידן יוסף

המשטרה אומרת כי במבצע "חוק וסדר" נעצרו 348 חשודים ברחבי הארץ. מתחילת מבצע שומר החומות נעצרו 1,938 חשודים, כמעט כולם פורעים ערבים, והוגשו 175 כתבי אישום.
בביקורו ביחידת מתפ"א אמר המפכ"ל: "אנו בעיצומו של מבצע "חוק וסדר", מבצע רחב היקף ברחבי הארץ שמשיג את מטרתו שהיא מיצוי הדין עם המעורבים בהתפרעויות ובאירועי האלימות והפשיעה בשבועות האחרונים. אנו נמשיך אותו גם במהלך השבוע הבא בדגש על מעצר פורעי החוק ואיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים."
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, שביקר ביחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעילות אכיפה) הפועלת לאכיפת חוק התכנון והבניה ודיני המקרקעין, אמר: לאור השגת מטרות מבצע חוק וסדר בימים האחרונים, כפי שהגדרנו אותן, החלטנו להמשיך את המבצע גם בסוף השבוע ובמהלך השבוע הבא, תוך ריכוז מאמץ מודיעיני, מבצעי וחקירתי למעצרם של פורעי החוק ואיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים, בדגש על מעצר מחזיקי כלי הנשק בניגוד לחוק, כדי לדאוג שאלו שפגעו בביטחון האזרחים ייעצרו ויעמדו לדין ושהשקט ברחובות יישמר".

+לוד: ערבים השליכו בקבוק תבערה לבית יהודי
01:01 28/05/21  |  עידן יוסף

ברחוב בעל התניא בלוד השליכו פורעים ערבים בקבוק תבערה לעבר בית של יהודים. אין נפגעים אך נזק נגרם לדירה. ראש העירייה יאיר רביבו הגיב: "פיגוע חמר מאוד. הערתי את כל צמרת המשטרה והשב"כ. לצערי, זו תוצאה ישירה של ההסתה שלא פוסקת".

+ארבעה מפרי סדר ערבים נעצרו בשייח ג'ראח
23:37 27/05/21  |  עידן יוסף

כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול הפועלים להשבת הסדר בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) בירושלים בעקבות הפרת סדר במקום בהשתתפות עשרות מתפרעים ערבים, עצרו ארבעה מתפרעים חשודים בגין הפרת סדר איומים. אחד העצורים אף תקף שוטר. החשודים נעצרו והועברו להמשך חקירה במשטרה.

+נתפסה החוליה שביצעה פיגוע בעוז ציון
22:02 27/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הותר לפרסום: כוחות צה"ל ושב"כ תפסו את חוליית המחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בית סמוך לגבעת אסף  ▪  בנס איש לא נפגע בפיגוע, אך נזק נגרם לרכוש

[צילום: דוברות בנימין]
+איפה העצומות כולן
12:13 27/05/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?

מונופול בלעדי על המוסר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ההזדמנות המדינית של הרש"פ
09:42 27/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

גורמים בכירים ברש"פ מרוצים מהחלטת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ומפרשים אותה ככישלון תוכנית "עסקת המאה". להערכתם, נוצרה כעת הזדמנות לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תוך הפעלת לחץ מדיני כבד עליה להסכים לפתרון שתי המדינות

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העמדת דברים על דיוקם
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לדתות אין זכות למדינה.
הטענה נכונה  |  27/05/21 16:51
 
- יהדות היא שילוב של דת ולאום
רבקה שפק ליסק  |  27/05/21 22:33
 
- זו אכן מסורת, תרבות,
מה שתארת,  |  30/05/21 10:04
2
הרצון שלך לדייק מצד שמאל
סניל  |  28/05/21 06:56
3
לדייק
טורי  |  28/05/21 17:08
 
- דיוק
רבקה שפק ליסק  |  28/05/21 21:28
4
את אישה משכילה,אבל הנאיביות
בני בנקר  |  30/05/21 11:22
5
תרתי וסתרא בלתי הגיוניים
עובד 1  |  30/05/21 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ מרוצים מהחלטת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ומפרשים אותה ככישלון תוכנית "עסקת המאה". להערכתם, נוצרה כעת הזדמנות לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תוך הפעלת לחץ מדיני כבד עליה להסכים לפתרון שתי המדינות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בעייתי, תודה, חוויה ב"אופרה" בחדרה ומדיניות מוזרה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
איציק וולף
שר החוץ הקטארי הודיע כי מדינתו תמשיך לתמוך בפלשתינים "כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם"    מצרים צפויה להזמין את ישראל וחמאס למשא-ומתן עקיף בקהיר לרגיעה ארוכת טווח
ירון פרידמן
איך מגיעים עשרות אלפי טילים לרצועה "במצור" כפי שהפלשתינים מגדירים את הרצועה? לכאורה רק כמה ארגוני מחבלים קטנים עומדים מול ישראל, אולם בפועל מדובר בתמיכה מסיבית של כמה מדינות העומדות מאחוריהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il