X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו ובנט, שני ראשי החץ המאפיינים את המאבק הפוליטי המתנהל עתה על הקמת ממשלה בישראל. ערב הצורך ללכת לבחירות חמישיות, שניהם כמעט באותו מרחק מעמדת ניצחון או הפסד. ההכרעה תיפול על חודו של ויתור ועיתויו. אצל נתניהו אזלו הגימיקים, אבל לא הטירוף לנצח. אצל בנט נחלש הטירוף לנצח, אבל לא קפאה ההבנה על חשיבותה של גמישות ברגעי הכרעה. שניהם אינם בעמדת ניצחון, אבל בנט רחוק יותר מעמדת המפסיד
▪  ▪  ▪
נתניהו ובנט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

כחלק מגיבוש דעתי בסוגיות הקשורות לביטחון הלאומי נוהג אני לקרוא מאמרי-דעה שיש בהם לטעמי ניסיון לנתח רציונאלית את המציאות ולהציג מחשבות מקוריות על דרכי ההתמודדות מול איומים והתפתחויות הטומנים בחובם סיכונים לשלום העם והמדינה.1 קיימים לא מעט כותבים שמזהים נכון, בעיות, אך כושלים בהצעת פתרונות שאינם חזרה שבלונית על עמדות ישנות שאבד עליהן הכלח. ברוב המקרים קשור הכשל הלוגי בכך שהכותבים מתעלמים מהניסיון ההיסטורי ולקחיו; משמע: הדרך נוסתה כבר בעבר וכשלה, או הזיקה הקיימת בין הצעתם למטרות הלאומיות של מדינת-היהודים, רופסת או אפסית.
בימים אלה כולנו ממוקדים ב"מעשה המרכבה" - ניסיון להרכיב ממשלה בישראל ולהחזיר את המדינה למסלול עשייה נורמטיבי. רוב מכריע בציבור סולד מרעיון בחירות חמישיות במיוחד לאור העובדה שסקרי דעות מראים שתמונת ההצבעה הכללית הצפויה בהן דומה מאוד לזו שהתקבלה אחרי הסיבוב הרביעי. הדמות המרכזית העומדת בראש מערכה זו בימים אלה היא נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה, חרף חולשתו הפוליטית (במפלגתו 6 - 7 ח"כים בלבד).2 כבר עתה מסתמן בנט כדמות טרגית, שהגיעה למרום יכולותיה לפני הבחירות הרביעיות אך ניצבת עתה על עברי פי-פחת פוליטית. בראשית מסע הבחירות של הסבב הרביעי ובמידה פחותה גם לאחריו, לא נזהר בדבריו וכלא עצמו בסבך הבטחות סותרות שאין שום דרך מעשית לקיימן במלואן בהווייה הפוליטית הקיימת, בזגזגנות שהתפרשה בחלקה כחוסר החלטיות ובאובדן תמיכה ציבורית כתוצאה משני אלה. לפיכך, במרבית הזמן בו מתנהל "מסע המרכבה" הנוכחי, נמנע בנט מלהסביר ולנמק לציבור את מהלכיו - קושי מיותר, הפוגע ביכולת התמרון ובתמיכת הבוחרים.
מותר להניח על-פי המעט שבכל זאת מתפרסם ונותר יציב, שהוא מבקש להשיג את היעדים הבאים:
  • ראש ממשלה, לפרק זמן של מחצית קדנציה, בו יוכל לפעול בחופשיות יחסית בעיקר בתחומי הפנים, ולקדם נושאי חברה, כלכלה וממשל תקין. המסלול הראשי הוא שיקום השלכות ונזקי ה"קורונה".
  • לשמר ערכים אידאולוגיים בכל מקום שבו לא יאפשר מאזן הכוחות הפוליטי קידום היעדים המוצהרים של "ימינה", לרבות גבולות המדינה.
  • לבסס עצמו כמנהיג לאומי, כך שיוכל בקדנציה זו לעקוף את העובדה שבאופן שיטתי הצליח לא רע בסקרים, אך כשל בדרך כלל בבחירות עצמן.3
  • לטפל בליקויי משילות חמורים במערכות העיקריות של מדינת ישראל ובכללם הפרדת סמכויות, עיגון העשייה הציבורית בחוקי-יסוד וקציבת סמכויותיהן רשויות הממשל ודרכי בחירתן.
דומה שבמטרות אלה משדרים הוא, איילת שקד וחברי הכנסת של "ימינה" על גל אחד, שהוא יסוד הכרחי להסכמה על הקמת ממשלה והגשמת עיקרי הדברים.
יעד נוסף שאיננו מוצהר, אולם מובן דווקא על שום שתיקתו וזיגזוגו הפוליטי של בנט, הוא החלפת נתניהו - אם לא לחלוטין אזי לפחות באופן זמני - ומיתון השפעותיו המזיקות בתחומי הפנים. ככל שנושא הרכבת הממשלה מתקרב להכרעה סופית, הופך נתניהו לגורם מפריע, מתעתע, מר-נפש ועוין. בנט ניגש למעשה המרכבה מתוך הצהרה שאין הוא פוסל איש והניח למרגלותיו של נתניהו אתגר: הוכח שאתה מסוגל להקים ממשלה ואני בפנים". מאז קיבל את המנדט מהנשיא להקמת ממשלה, כשל בכך נתניהו. בכישלונותיו מזה ועוינותו הגוברת ומוצהרת לבנט ושקד מזה, דחק אותם ממחנהו לעבר מחנה "השינוי"...
בנט יצא לדרך אחרי הבחירות הרביעיות עם 7 מנדטים. מאזן הכוחות הפוליטיים הציב אותו במקום שיכול היה לתמרן, להציג דרישות חדות ולבחון את תגובת השותפים הפוטנציאליים. דומני שכך צריך היה לצאת לדרך ולמצות את אפשרויותיו. בדיעבד נראה שדווקא הזיגזוג איפשר לו לתמרן ולהביא את שותפיו לוויתורים שהיו מתקשים לעשותם אילו הוצגו להם מראש כתנאי. משלא הלך בדרך הישירה והגלויה, נקלע בנט לאסונות מירון וירושלים, למבצע "מגן החומות" ולהתפרעויות הערבים מבית - שנגסו עמוקות בכוחו הפוליטי, בין היתר מפני שנמנע מנקיטת עמדות חדות בסוגיות שנבעו מאירועים אלה.
ברור שאם יצליח בנט קוניוקטורלית "להתברג" לתפקיד רו"מ לפרק זמן של 24 חודש בממשלה כלשהי, יהיה מעמדו האישי לאחר מכן מכובד יותר, אבל מעמדו הפוליטי לא בהכרח חזק יותר. לכן, את התקופה בה ישרת כרו"מ, חייב הוא לנצל למינוף הכוח הפוליטי שלו ושל "ימינה" כמפלגה פלורליסטית בליבת גוש הימין, כזיקוק של הימין הלאומי הליברלי-דמוקרטי על בסיס: "הליכוד", "ימינה" "תקווה חדשה" ו"השוליים הלאומיים של ש"ס" לגוש הימין העתידי.
אם יוביל בנט להדחת נתניהו מסתמן שימצא אותו לאחר השבעת הממשלה, מתמודד נגדו בשצף-קצף, כראש אופוזיציה חזקה ולוחמנית, בכישרון לא מבוטל. את מאבקו זה יצטרך בנט לנהל כשהוא מהלך על חבל דק מעל ל"תהום הנשייה הפוליטית".

הערות

1. משה נסטלבאום – "הכתובת על הקיר", 20.4.2021; "קץ לדממה", 27.4.2021 – מעריב.
חיים משגב – "משחקי שליטה", 11.4.2021; "ממשלת טלאים", 25.4.2021 – מעריב.
אפרים לאור – "מערכה קריטית", 26.4.2021 – מעריב.
2. בסיבוב הבחירות הרביעי זכה בנט ב-7 מנדטים. אולם אחד מחברי הכנסת של ימינה - שיקלי - אינו שותף לדרך "ממשלת השינוי" אותה בוחן בנט במשותף עם לפיד וסער.
3. להערכתי, דבר זה נובע מהבסיס הפוליטי הצר והרופף שעליו מבוסס מעמדו כיום. כלומר: עליו להרחיב בסיס זה באמצעות ארגון וחיזוק מעמדו המנהיגותי – הוכחת יכולת בפועל. לשם כך יצטרך להקים ולמסד מפלגה פלורליסטית "ימנית" שבה חיים ומתפקדים בצוותא שומרי מסורת וחילוניים בשדה הציבורי הרחב, למען מטרות מגוונות.

תאריך:  02/06/2021   |   עודכן:  02/06/2021
+ח"כ בן-גביר: נעשה הכל בכנסת כדי שממשלת תומכי הטרור לא תאריך ימים
00:33 03/06/21  |  איציק וולף

ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) אמר כי עלה בידו של ח"כ לפיד לייסד בכפר המכבייה את ממשלת השורא, בתמיכת האחים המוסלמים.
"בושה שמכרו את היהדות, שמכרו את הכבוד, שמכרו את הנגב. בעצם, מכרו את הכל תמורת כסא, כבוד ואגו. נעשה הכל בכנסת, כדי שממשלת תומכי הטרור תתפרק לרסיסים ולא תאריך ימים. אין להם מנדט מהציבור", טען.

[צילום: עוצמה יהודית]
+ח"כ תמנו שטה: יום דרמטי, מברכת את השותפים לממשלה המסתמנת
00:30 03/06/21  |  איציק וולף

שרת העליה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, ברכה את השותפים לממשלת השינוי המסתמנת. "זה היה יום דרמטי. מברכת את כלל השותפים לממשלה המסתמנת. כחול לבן בראשות שר הביטחון גנץ תמשיך לשרת את הציבור בנאמנות מהממשלה ומהכנסת, כפי שעשינו גם ברגעים הקשים ביותר בשנה החולפת", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.

+גנץ: מברך את שותפי לגוש השינוי
00:01 03/06/21  |  איציק וולף

שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, הגיב על הודעת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי עלה בידו להרכיב ממשלה ואמר כי זהו לילה של תקווה גדולה.
"אני מברך את שותפיי לגוש השינוי ומאחל בהצלחה גדולה למדינת ישראל. אני יוצא כעת לארה"ב לנסיעה קצרה מאוד וחשובה מאוד. אני משוכנע שאוכל לדאוג שם לביטחון ישראל, ושכאן נוכל להקים סוף סוף ממשלת שינוי שתפעל לאחדות וריפוי החברה הישראלית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+ח"כ מיכאלי: תהיה כל הזמן נוכחות של העבודה בוועדה לבחירת שופטים
23:41 02/06/21  |  איציק וולף

קיבלתי החלטה מאוד לא פשוטה ונאבקתי עד הרגע האחרון לבד, ובסופו של דבר הסכמתי למצב שבו יש כל הזמן נוכחות של מפלגת העבודה בוועדה לבחירת שופטים. וכן ועדת החוקה של הכנסת תהיה בידינו. כל החקיקה של הכנסת תעבור דרכנו.

+בהסכמים הקואליציוניים: פיצול תפקיד היועמ"ש
22:58 02/06/21  |  איציק וולף

ההסכם הקואליציוני בין מפלגת תקווה חדשה לבין מפלגת יש עתיד ומפלגת ימינה כולל סיכום על פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C ביהודה ובשומרון. עוד כולל ההסכם הבנות ביחס להעברת האחריות על המעונות והחינוך על הגיל הרך למשרד החינוך ויצירת רצף פדגוגי, הסכמה על הקמה אוניברסיטה בגליל, וחיזוק של אתרי מורשת.
הצדדים סיכמו על אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור כולל כמות משמעותית של דירות עם מחירי בר-השגה. עוד סיכמו על רפורמת קנאביס הכוללת: חוק אי הפללה של צרכני קנאביס, הסדרה מלאה של שוק הקנאביס כולל הקנאביס הרפואי, קידום קמפיין להעלאת מודעות לסכנות שבשימוש וטיפול בהתמכרויות.

+לפיד הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה
22:35 02/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר רע"ם חתם על המסמך שיאפשר ליאיר לפיד להודיע לנשיא עד חצות כי עלה בידיו להרכיב ממשלה  ▪  אחרי התנגדות של כמה שעות התרצתה יו"ר העבודה והסכימה שח"כ שקד תכהן ראשונה כחברה בוועדה לבחירת שופטים  ▪  העבודה תקבל בתמורה תפקיד סגן שר

עבאס לפיד ובנט. הסכם קואליציוני [צילום: רע"מ]
לפיד ובנט, הערב בכפר המכביה
+מנסור עבאס חתם על המסמך, נותרו ימינה ותקווה חדשה
22:17 02/06/21  |  איציק וולף

יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, חתם על המסמך המאפשר ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להודיע לנשיא שעלה בידיו להרכיב ממשלה. החתימה נעשתה לאחר שלפיד ונפתלי בנט הגיעו עם עבאס לסיכומים במשא ומתן.

+ח"כ אורבך הודיע לבנט: אתנגד לממשלת השינוי
21:47 02/06/21  |  איציק וולף

ח"כ ניר אורבך הודיע ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, כי הוא מתנגד לממשלת השינוי. בכוונת אורבך להישאר בכנסת ולהצביע נגד הממשלה, בדומה לח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה.

+ח"כ מיכאלי: לכנס ב-22:30 את ראשי המפלגות
21:32 02/06/21  |  איציק וולף

‏ח״כ מרב מיכאלי מבקשת לכנס בשעה 22:30 את ראשי מפלגות גוש השינוי לדון בשאלה על הרכב הוועדה למינוי שופטים.

+עבאס: מוכן לחתום על מסמך 'עלה בידי' בתנאי שאקבל תשובות בתוך שבוע
21:03 02/06/21  |  איציק וולף

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הודיע לחברי הכנסת יאיר לפיד ונפתלי בנט כי הוא מוכן לחתום הערב על המסמך שבו יודיע לפיד לנשיא כי עלה בידיו להרכיב ממשלה, בתנאי שבתוך שבוע יקבל תשובות על הדרישות שהציב.

+דוברת הבית הלבן: לא נתייחס לסוגיות הפוליטיות בישראל
20:16 02/06/21  |  איציק וולף

דוברת הבית הלבן, ג׳ן סאקי, סירבה להגיב ולציין מה עמדתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ביחס לאפשרות שבה נפתלי בנט יכהן כראש ממשלת ישראל. לדבריה, הבית הלבן לא מתייחס לסוגיות פוליטיות במדינות אחרות. עוד הוסיפה כי עמדתו של הנשיא ביידן ותמיכתו בפתרון שתי המדינות ידועה.

+ניסיון פשרה: רוטציה בתפקיד שר המשפטים
20:08 02/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

על-פי הבנות שהושגו בין מפלגות גוש השינוי - תתקיים רוטציה בין גדעון סער לאיילת שקד בתפקיד שר המשפטים במקביל לרוטציה בין בנט ללפיד  ▪  לאחר עזיבת משרד המשפטים יעבור סער למשרד החוץ ובנט יאייש את משרד הפנים

מיכאלי ובנט, היום בכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מסתמן: תיק התקשורת יחזור להנדל
19:03 02/06/21  |  עידן יוסף

מסתמן כי תיק התקשורת יחזור לתקווה חדשה ותיק התיירות יילך לקארין אלהרר מיש עתיד.

+מסתמנת התגמשות בעמדת רע"ם
18:50 02/06/21  |  עידן יוסף

בשעה האחרונה התגמשות של רע״ם. מסתמן שיוותרו על ביטול חוק קמיניץ ועל דרישתם לקבל סגן שר (ynet). אולם ח״כ סעיד חרומי מתנגד להסכם בגלל סיפור הנגב (חדשות 12).

+ארבעה שופטים ימונו לעליון בשנה הקרובה
18:13 02/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים צריכה למנות מיד את מחליפיהם של חנן מלצר ומני מזוז שכבר פרשו  ▪  באפריל ובמאי 2022 יפרשו ניל הנדל וג'ורג' קרא  ▪  לעומת זאת, בהמשך הקדנציה ימונו רק שני שופטים - במקומה של אסתר חיות ב-2023 ובמקומו של עוזי פוגלמן ב-2024

ארבעה מתוך 15 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בן-גביר: ועם שקד לא יהיה רוב לשמאל בוועדה לבחירת שופטים?!
17:15 02/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ איתמר בן-גביר הגיב לפרסום לפיו איילת שקד דורשת לקבל חברות בוועדה ללבחירת שופטים כתנאי להצטרפותה לממשלת לפיד-בנט, ואמר כי "גם במצב הנוכחי, חישוב פשוט מראה שבוועדה למינוי שופטים יש רוב לאנשי השמאל, ולכן הסיפורים של איילת על הוועדה, זה ספין אחד גדול. אומנם שופטי עליון מתמנים ברוב של 7 תומכים, אבל ציפור קטנה לחשה לי שבנט ושקד יסנדלו גם נושא זה".
עוד הוסיף: "עניין איילת שקד והוועדה למינוי שופטים, זאת ההונאה הכי גדולה. בנט ושקד החליטו למכור את המדינה, את המערכה השיפוטית, את חיילי צה"ל ואת תושבי הדרום. שלא ימכרו לנו ספינים וימשיכו להונות את הציבור".

+בכיר בליכוד נפגש עם ח"כ מתנדנד מימינה
17:08 02/06/21  |  עידן יוסף

בכיר בליכוד נפגש בדקות האחרונות עם ח"כ ניר אורבך מימינה. כדי לטשטש עקבות הם נועדו בספריית הכנסת ונכנסו כל אחד מכניסה אחרת. נזכיר כי די באצבע אחת כדי למנוע את הקמת הממשלה (בחדרי חרדים).

+הצעה: רוטציה בין שקד ומיכאלי בוועדה לבחירת שופטים
16:28 02/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שעון החול הולך ואוזל, ושעת חצות מתקרבת. מליאת הכנסת ננעלה ללא הכרזה מצד לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה  ▪  אם יצליח, הממשלה תושבע לכל המוקדם ב-14.6  ▪  הליכוד מפעיל לחצים כבדים על רע"ם, ועבאס מקשיח עמדות

גדעון סער ואיילת שקד [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+התנועה הרפורמית מפעילה לחץ למינוי קריב לשר
16:02 02/06/21  |  עידן יוסף

ראשי התנועה הרפורמית מפעילים לחץ כבד על גוש מתנגדי נתניהו, למנות את ח"כ גלעד קריב לשר התפוצות. ראשי התנועה הגיעו היום לכנסת ופגשו את ראשי הגוש, כולל את גדעון סער. בימינה מעדיפים את מינויו של נחמן שי לתפקיד כדי לא להכעיס את החרדים (בחדרי חרדים). מיכאלי שקלה בחיוב למנות לתפקיד את נחמן שי בשל נסיונו הפוליטי.

+בטרומית: פטור ממס בעד דמי הבראה והחזרי הוצאות נסיעה
15:18 02/06/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס בעד דמי הבראה והחזרי הוצאות נסיעה), התשפ"א-2021 - של חבר הכנסת ווליד טאהא. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 7 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה המסדרת.
מוצע בה לקבוע שהחזרי הוצאות נסיעה בעד נסיעות של העובד מביתו למקום העבודה ובחזרה וכן דמי הבראה שמשולמים לעובד מאת מעסיקו, יהיו הכנסות שלא יובאו בחשבון לצורך חישוב הכנסתו החייבת של העובד, כלומר ייחשבו כהכנסות הפטורות ממס.

+ימינה: הזהות היהודית תיכלל בקווי היסוד
15:13 02/06/21  |  עידן יוסף

ימינה: "השיח לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת הוא שגוי, כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".

+"בנט ושקד מוחקים את זהות המדינה"
14:35 02/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בטיוטת קווי היסוד נכתב: "ברקע המשבר הפוליטי החריף וחוסר היציבות השלטונית במשך שנתיים - החלטנו על הקמת ממשלת אחדות. ממשלת האחדות תתמקד בפעולותיה בתחום האזרחי והכלכלי"  ▪  יו"ר הציונות הדתית: לראשונה בתולדות ממשלות ישראל נמחקות הציונות והיהדות מקווי היסוד

מרב מיכאלי ונפתלי בנט [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+העבודה סיכמה על הצטרפות לממשלה
14:05 02/06/21  |  עידן יוסף

מפלגת העבודה ויש עתיד מסרו בהודעה משותפת כי בהמשך להסכמות משבוע שעבר על קווי היסוד והרכב הממשלה החדשה ובהתאם לסיכומים שהושגו ביממה האחרונה, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נתנה הסכמתה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש״עלה בידו״ להרכיב ממשלה.

+שבר לאומי
13:20 02/06/21  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

מה שיבלוט בממשלה הזאת, בנוסף לשנאה לבנימין נתניהו, היא התנכרות מרכיביה לא רק ליעדים שהציגו בבחירות, אלא גם ל"אני מאמין" הפוליטי כביכול שלהם, והזילות הפוליטית המובהקת ביותר היא מנת חלקו של הימין האידיאולוגי. גם אם נשים בצד את המשקעים, חלקם אולי המובנים, שיש לראשי "ימינה" אין בכך לטשטש את העובדה שהאמביציה האישית שלהם האפילה על כל השיקולים האחרים

בנט ושקד במליאת הכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין מפסיד ללא מנצח
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תובנות לעניין , לאופרט
שלמה המגיב  |  3/06/21 10:08
2
העם ימני
עובר אורח  |  3/06/21 17:02
 
- לא נטען בשום מקום אחרת
רפי לאופרט  |  3/06/21 22:12
 
- ואם האידיאולוגיה היא העיקר
שלמה המגיב  |  4/06/21 08:26
 
- מה בעצם אתה שואל?
רפי לאופרט  |  5/06/21 11:56
 
- כל מילה בסלע , לאופרט
שלמה המגיב  |  5/06/21 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
זלמן שובל
מה שיבלוט בממשלה הזאת, בנוסף לשנאה לבנימין נתניהו, היא התנכרות מרכיביה לא רק ליעדים שהציגו בבחירות, אלא גם ל"אני מאמין" הפוליטי כביכול שלהם, והזילות הפוליטית המובהקת ביותר היא מנת חלקו של הימין האידיאולוגי. גם אם נשים בצד את המשקעים, חלקם אולי המובנים, שיש לראשי "ימינה" אין בכך לטשטש את העובדה שהאמביציה האישית שלהם האפילה על כל השיקולים האחרים
בצלאל סמוטריץ'
הלבנת המפלגות הערביות והפיכתן לשותף לגיטימי בממשלה היא צעד בלתי הפיך, אל חזור, שישנה את המפה הפוליטית בישראל עשרות שנים קדימה, ישנה את אופיה של המדינה ועלול להטיל צל כבד על זהותה היהודית. חמור פי אלף מעוד עשר מערכות בחירות
עידן יוסף
שקד דורשת לקבל את המקום שהובטח ליו"ר העבודה מרב מיכאלי בוועדה לבחירת שופטים ואת תיק הנגב והגליל שהובטח לישראל ביתנו    סער דורש פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה אך גנץ מתנגד    רע"ם דורשת סמכויות נרחבות במשרד הפנים לטובת הרשויות הערביות, שקד שמיועדת לשרת הפנים לא מסכימה    לפיד מעוניין בסגירת הפרטים לפני השעה 11:00
איציק וולף
חברת הכנסת לוי אבקסיס, שערקה בעצמה ממחנה מתנגדי נתניהו למחנה נתניהו, קראה לח"כ איילת שקד להודיע שלא תצטרף לממשלת בנט-לפיד    "את תגלי שיש אלימות בשמאל, והיא קשה, כואבת ואכזרית. אבל אולי תרוויחי מצפון נקי"
איציק וולף
מחקר שנערך בחודש מרס האחרון באוניברסיטת אריאל מגלה כי 65.5% מהישראלים סבורים שחוסר היציבות הפוליטית הקיימת בישראל בשנים האחרונות גורמת לפוליטיקאים להעדיף את האינטרס האישי והמפלגתי על פני הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il