X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם לא יקרה נס, מבחינת נתניהו וחבורתו, בעוד מספר ימים הם יהפכו לדפים מצהיבים של היסטוריה. המערכה האחרונה לפני סיום ההצגה. נכון, ברגע כתיבת שורות אלה, איני מוכן להמר אם תקום ממשלת שינוי או שביבי שוב יצליח במזימותיו. אני יכול רק להעריך בצורה הגיונית, לפי הנתונים העומדים בפני, שעידן ביבי יסתיים בקרוב מאוד
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ממשלת השינוי עדיין אל קמה ולא הושבעה. האם תקום או לא זו כבר לא שאלה שיש לה תשובה הגיונית, כי כל מה קורה במדינה בשנתיים האחרונות מוכיח שהמציאות עולה על כל דמיון. מה שכן מעניין אותי הוא היפוך היוצרות, טענות סותרות ובלתי מובנות, מפיהם של הפוליטיקאים, פרשנים ועיתונאים, או סתם אנשים פשוטים המפרסמים את דעותיהם ברבים.
הפגנות
לא סוד הוא שבמשך תקופה ארוכה נערכו הפגנות ליד מעונו של ראש הממשלה, נתניהו. דוברים רבים מן הימין, כולל דמויות מרכזיות בפוליטיקה הישראלית, עשו הכל כדי להפסיק את ההפגנות הללו. האמצעים שננקטו על-ידי גורמים שונים, הדברים שהושמעו כלפי המפגינים, היו לעיתים קרובות מאוד אלימים, בלשון המעטה. היו שניסו באמצעים כאילו חוקיים למנוע מן המפגינים להגיע לבלפור. וראו איזה פלא: עתה מתנהלות הפגנות ליד בתיהם של כמה פוליטיקאים המזוהים לחלוטין עם הימין, אך אינם מוכנים ללכת עם נתניהו. בצורה מוזרה ממש, קולותיהם של אלה שצעקו נגד מפגיני בלפו לא נשמעים עתה, וטענותיהם כלפי "עוכרי ישראל" כאילו נעלמו. הכל הפך להיות לגיטימי...המסקנה היא שלצביעות אין גבול. אם אתה דבק בעקרונות מסוימים, למשל איסור להטריד אנשי ציבור במעונותיהם, אתה לא יכול להיות נגד הפגנות בבלפור ומאידך בעד הפגנות ליד בתיהם של בנט ושקד, למשל!.
הונאת הציבור
אם תקום ממשלה לפי המתווה הקיים, כי אז בהחלט יש מקום לבוא בטענות לראשי "ימינה" שהם הפרו את הבטחותיהם לבוחר. נכון שהם אמרו במהלך הבחירות שלא ילכו עם לפיד ולא עם אחרים המזוהים, לדעתם, עם השמאל. כך גם לגבי הטענה שהושמעה מצד ראשי ימינה על חבירה לרע"ם, במיוחד לאחר הפרעות שהיו לפני כחודש. אלא שיש כאן שוב צביעות שלא תתואר: הרי נתניהו היה ראשון לחברו לרע"ם ולשתף עמם פעולה בכל מיני מינויים למיניהם של בכירים, אך גם ניהול מו"מ על עתיד הקואליציה. הליכודניקים לא פצו פה ולא צפצפו. הכל כשר גם אם יודעים שזו טריפה גמורה. עתה הם באים בטענות לבנט לשקד למה הפרו את הבטחותיהם. נתניהו לא הפר את הבטחותיו האין ספור, כולל מחיקת "האיום הערבי", "הנהירה לקלפי", ועד שיתוף פעולה עם הח"כים הערבים. כולנו זוכרים את התמונות משיחות הסלון בין נתניהו לבין הח"כים הערבים. מה שמותר לנתניהו אסור לאחרים??? לפי הליכודניקים, כן.
ואם בהונאה פוליטית עסקינן, לא שמענו כלום מן הליכודניקים הקולניים כשנתניהו חבר לבני גנץ והקימו ממשלה פריטטית, זאת לאחר שנתניהו טען שגנץ אינו מסוגל לשמור על הטלפון הנייד שלו, שהוא אינו מסוגל להתמודד עם חמאס, ועוד ועוד. מדוע לא הושמעה ביקורת כלפי נתניהו על הפרת הבטחות לבוחר? כי לנתניהו המלך מותר הכל. לאחרים אסור!
שנות מנהיגותו של נתניהו כראש הליכוד מאופיינות בעזיבה משמעותית של פוליטיקאים רבים שהיו חברי ליכוד מובהקים: מילוא, איתן, לבנת, איציק מרדכי, דן מרידור, אולמרט, צחי הנגבי (שחזר לבסוף לליכוד כי הרי הכל חארטה...), שרון, רוני בר-און ועד סער, בגין וחבריהם. כולם הבינו עם מי יש להם עסק. עזיבתם לוותה, כמיטב המסורת הביביסטית, בגידופים נוראיים, בהפיכתם לשמאלנים משוקצים, עוכרי ישראל ומוכרי ישראל לאויביה המושבעים. הם אף כונו על-ידי פלוגות הליכוד כבוגדים...ברור! עתה כשביבי מנסה בכל כלי הזין שיש בידו לצוד "עריקים" ממפלגות "האויבים", זהו מעשה כשר. הנבלה הפכה לכשרה בזכות משגיח הכשרות, בנימין נתניהו, וחבריו החרדים! לא יאמן איזו צביעות!
המערכה האחרונה
אם לא יקרה נס, מבחינת נתניהו וחבורתו, בעוד מספר ימים הם יהפכו לדפים מצהיבים של היסטוריה. המערכה האחרונה לפני סיום ההצגה. נכון, ברגע כתיבת שורות אלה, איני מוכן להמר אם תקום ממשלת שינוי או שביבי שוב יצליח במזימותיו. אני יכול רק להעריך בצורה הגיונית, לפי הנתונים העומדים בפני, שעידן ביבי יסתיים בקרוב מאוד. הפור נפל. מספרים לנו שנתניהו לא יעזוב את החיים הפוליטיים וימשיך להיות יו"ר אופוזיציה לוחמני מאוד. גם לכך איני מאמין, כי אם יעשה זאת, הוא יתבזה עוד יותר ממה שהתבזה עד היום. אם לאיש נותרה טיפה של כבוד עצמי, כי אז הוא חייב לנצלה כדי להיעלם מן הזירה הפוליטית ולהתפנות למשימות כלל לא פשוטות הממתינות לו בעתיד הקרוב והרחוק!!!

תאריך:  05/06/2021   |   עודכן:  05/06/2021
+אורבך: מותר למחות - גם נגדי
22:57 05/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ ניר אורבך הביע התנגדות להתנהלות רשתות חברתיות שחסמו את חשבונו של יאיר נתניהו  ▪  "אם המנהלים באינסטגרם או בטוויטר חסמו את יאיר נתניהו כי רצו להתערב לטובתי - תודה, אבל לא תודה"

יאיר נתניהו. נחסם [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+ועדת חוץ וביטחון תקיים דיון על התראת ראש השב"כ
22:15 05/06/21  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אורנה ברביבאי, הודיעה כי לנוכח ההתראה החריגה של ראש השב"כ בנושא התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, עד כדי סכנה לפגיעה בנפש, בכוונתה לקיים ביום שני הקרוב דיונים במליאת ועדת החוץ והביטחון וכן לכנס את ועדת המשנה למודיעין בנושא.
"הדיונים יתקיימו לאחר גיבוש עמדה מקצועית של המל"ל, השב"כ, משרד הביטחון, צה"ל, הבט"פ, משטרת ישראל, משרד המשפטים והגורמים הרלוונטיים, וזאת כדי להציג את הערכות הגופים להתמודדות עם מגוון ההשלכות של האלימות הגוברת", ציינה.

+ח"כ הורוביץ: דיון דחוף בוועדת החוץ והבטחון בעקבות התראת ראש השב"כ
21:52 05/06/21  |  איציק וולף

לנוכח ההודעה החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן, המתריעה מפני השלכות חמורות ופגיעה אפשרית בנפש, על רקע השיח האלים והמסית, פנה יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי, בבקשה לכנס דיון דחוף בוועדה. "על הכנסת לוודא שגורמי הבטחון ערוכים ועושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש", אמר הורוביץ.

+שר האוצר כ"ץ: ניתן לקיים ויכוח נוקב בלי לחצות קו מסוכן
21:02 05/06/21  |  איציק וולף

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר כי הוא מצטרף לקריאתו של ראש השב״כ, נדב ארגמן, שמזהיר מפני השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש. "ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו", אמר

+גנץ קרא לכל מנהיגי הציבור להביע דעה נגד אלימות על רקע פוליטי
21:01 05/06/21  |  איציק וולף

שר הביטחון, בני גנץ, הגיב על הודעת ראש השב"כ שקרא לריסון השיח המתלהם ברשתות החברתיות ואמר כי כבר בשבוע שעבר אמר שלמנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת וכי נראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר.
"מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט", אמר.

+"השיח המסית עלול להביא לפגיעה בנפש"
20:56 05/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נדב ארגמן פרסם הודעה ובה קרא לנבחרי ציבור, לאנשי דת ולאזרחים כולם לריסון השיח המתלהם ברשתות החברתיות  ▪  "שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש"

ארגמן. שפה ומונחים של שיסוי [צילום: פלאש 90]
+קביעת מועד הצבעה לממשלת שינוי מותנית ביום הצגת ההסכמים הקואליציוניים
09:24 05/06/21  |  יואב יצחק

קביעת המועד להצבעה ולהשבעת ממשלת השינוי מותנית בהצגה מוקדמת של ההסכמים הקואליציוניים. זו המגמה המסתמנת עתה במחלקת הייעוץ בכנסת. יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אומנם הודיע כי יכריז ביום שני הקרוב (07.06.21) כי "עלה בידו" של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להקים ממשלה. דא-עקא, ספירת שבעה ימים ממועד ההכרזה עד למועד האחרון להשבעת הממשלה יכול שתחל ממועד הצגת כל ההסכמים הקואליציוניים בפני הכנסת. החלטת לוין כיצד לנהוג תתקבל לאחר שיקבל ייעוץ משפטי. הטעם לכך: לאפשר לכל חברי הכנסת לבחון את ההסכמים, לקבל ייעוץ משפטי בהתאם, ואף להביא את ההסכמים בפני מוסדות המפלגות/הסיעות השונות בטרם יקבל כל חבר כנסת את החלטתו כיצד להצביע.

לוין, נקבל ייעוץ משפטי [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+רק לא נפתלי בנט
09:00 05/06/21  |  עו"ד יוסי דר   |   לרשימה המלאה

נפתלי בנט רוצה בטובת המדינה. הוא פטריוט גדול. אבל הסגולה החשובה הזו עדיין אינה מכשירה אותו להנהיג מדינה כמו שלנו  ▪  האיש עדיין מגשש את דרכו - אם ימצא אותה אי-פעם  ▪  החשש שאויבינו יתפתו לבדוק את יכולותיו וגבולותיו של בנט ולאתגר אותו - יהיה גדול מאי-פעם

בנט. לא אפוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עו"ד יוסי דר
נפתלי בנט רוצה בטובת המדינה. הוא פטריוט גדול. אבל הסגולה החשובה הזו עדיין אינה מכשירה אותו להנהיג מדינה כמו שלנו    האיש עדיין מגשש את דרכו - אם ימצא אותה אי-פעם    החשש שאויבינו יתפתו לבדוק את יכולותיו וגבולותיו של בנט ולאתגר אותו - יהיה גדול מאי-פעם
עידן יוסף
יו"ר הכנסת יריב לוין: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. אי-הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררות יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית    לפיד ובנט: כנס את המליאה מיד כדי להשביע ממשלה
עידן יוסף
סקר מקור ראשון: 59.1% חושבים שלא ראוי להסתמך על קולות המפלגות הערביות בהקמת ממשלה    רק 46.1% מצדיקים את חתימתו על ההסכם הקואליציוני בנסיבות הנוכחיות ולאחר שמיצה נסיונות להקים ממשלת ימין    52.7%, חושבים שאסור היה לו להצטרף לממשלה בשום מצב
איתמר לוין
אמרה מפורסמת אומרת שמוטב לא לראות כיצד מכינים נקניק - כי אז ייצא החשק לאכול אותו. בשבוע האחרון היינו עדים לשורה של אירועים החושפים כיצד מתרחשים הדברים מאחורי הקלעים, ואשר לימדו שבהרבה תחומים אכן התמונה האמיתית עלולה לגרום בחילה
עו"ד אהרן פאפו
אולי לא בכוונה תחילה - הקנאות השמאלנית האידיאולוגית של מערכת הארץ גרמה לה להתפס דווקא לתעמולה הערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il