X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הצתת יערות היא מהפשעים המזעזעים ביותר האפשריים שריפת יער מכוונת חמורה בעיני לא פחות ואולי יותר מרצח
▪  ▪  ▪
כמו רצח [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
טבח המוני
שריפת יער מחסלת בבת אחת עמל של שנים. לוקח דור לשקם יער ויש דברים שלעולם לא יהיה ניתן לשקם. שריפה גורמת לטבח המוני של בעלי חיים חפים מפשע. איך אפשר שלא לחוש צער על בעלי החיים חסרי הישע שנסים על נפשם מפני האש המתפשטת?

גל השריפות של השבוע שעבר לא הפתיע אותי שכן כמה ימים קודם לכן הנהגת החמאס איימה ש"תשרוף את ישראל". הבטיחה וכנראה קיימה. זה כמובן לא גל השריפות הראשון שאנחנו חווים. כמעט מדי קיץ פורץ גל שריפות ביערות ישראל ורבות מהן נגרמות מהצתה. התקשורת בישראל ממעיטה לעסוק בטרור ההצתות, מנסה להתעלם ממנו ולעיתים אף מטילה ספק בעצם קיומו בניגוד לדעת רוב גורמי המקצוע בתואנה שהמציתים לא נתפסו. אולי מבחינתה אין כאן סיפור כל עוד בתים לא מפונים ואנשים לא נשרפים, אולי מפני שלא נוח לה עם העובדה שהמציתים הם כנראה ערבים תושבי ישראל ואולי כדי למנוע "פיגועי חיקוי".
החוק מתייחס בחומרה להצתה מכוונת ועונש המאסר על שריפת יער עשוי להגיע ל-20 שנה. אבל מתי שמענו על מישהו שנעצר ונכלא לתקופה ארוכה על עבירה כזו? מתי ראינו בשנים האחרונות תחקיר עיתונאי על התופעה? מתי ראינו מאמץ רציני לשים לתופעה סוף?
הצתת יערות היא מהפשעים המזעזעים ביותר האפשריים. שריפת יער מכוונת חמורה בעיני לא פחות ואולי יותר מרצח. ואיני מדבר רק על הנזק העצום לרכוש ולהוצאות שנדרשות לכיבוי השריפה ולשיקום היער. אני מתכוון לכך שהצתת יערות מייצגת רוע בצורתו המזוקקת ביותר, רשע טהור שלא ניתן להצדיק, להבין ולקבל בשום אופן. היער הוא אורגניזם ענק שמכיל בתוכו אין ספור צמחים ובעלי חיים. העצים ושאר הצמחים שמרכיבים את היער הם יצורים חיים שמעניקים לנו בני האדם ולמגוון בעלי החיים שגרים בו מזון, מחסה, צל, פרי, חמצן והמון יופי.
שריפת יער מחסלת בבת אחת עמל של שנים. לוקח דור לשקם יער ויש דברים שלעולם לא יהיה ניתן לשקם. שריפה גורמת לטבח המוני של בעלי חיים חפים מפשע. איך אפשר שלא לחוש צער על בעלי החיים חסרי הישע שנסים על נפשם מפני האש המתפשטת? איזה אדם יכול לא להזיל דמעה על בעלי חיים שעולים באש ונשרפים למוות בייסורים? היער הוא יצור שכולו טוב ששייך לכולנו.
היער אינו אשם במריבות בין בני האדם ודייריו בעלי החיים לא עשו רע לאיש. אסור להסכים שיערות הארץ יהיו צד בסכסוך בינינו. כמה שנאה צריך כדי לשרוף יער? איזה עונש בכלל יכול לכפר על פשע כזה? ואיך נכון להתמודד עם אנשים שפועלים לשרוף את הארץ הטובה שמתחת לרגלינו ולרגלם או תומכים בשתיקה בהצתות כאלו? עם השאלות האלו כולנו חייבים להתמודד ואסור לנו לברוח מהן. רצף ההצתות בכול קיץ מחייב את מדינת ישראל בתגובה נחרצת. יש המון מה לעשות ואולי הדבר הנכון ביותר הוא הקמה של גוף ייעודי שירכז ויתכלל את המלחמה בהצתות.
זה מתחיל כמובן בחינוך מגיל צעיר לערכי הטבע ולאהבת הארץ והוקעה של כל פגיעה בהם. עובר דרך גינוי של כל הצתה וכול איום בהצתה מצד מנהיגי ציבור, מנהיגי דת ופוליטיקאים. ממשיך דרך תכנון היערות כדי להקטין את הנזק: נטיעת עצים פחות דליקים, דילול יערות צפופים והשקעה במתקני כיבוי ומתקנים לגילוי אש בתוך ומסביב ליער. יש גם חשיבות עצומה לתפוס את המציתים ולהעניש אותם למען יראו וייראו וכדי להרחיק אותם מהחברה וישנם אמצעים טכנולוגיים רבים ומגוונים לשם כך כולל איכון טלפוני, צילומי לווין, מצלמות אבטחה ורבים אחרים שיכולים לאתר, לזהות ולתפוס את המציתים.
אבל החשוב ביותר הוא להעניש את העבריינים בחומרה ולפרסם זאת בציבור. יש להשית עונשים כבדים על מציתים לפי הנזק הפוטנציאלי ולא לפי הנזק בפועל: העונש צריך להיות קשה גם כאשר השריפה כובתה בזמן והשטח שנשרף היה מצומצם. אומנם אין עונש חמור מספיק על שריפת יער, אבל עונש פיצוי קטן אחד יכול להיות שאותו עבריין נקלה יעסוק כל שנותיו בכלא בשתילת יערות למען הציבור וכספו וכסף משפחתו יחולט למען שיקום היערות.

תאריך:  15/06/2021   |   עודכן:  15/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור ההצתות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוהבי הטבע
באום  |  15/06/21 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שלמה פרלה
עם הרחבת האיחוד האירופי בראשית העשור הקודם כאשר הצטרפו מדינות חדשות, בעיקר מאירופה המזרחית ומאגן הים התיכון צצו ועלו שתי שאלות: האחת, מהם גבולותיה הגאוגרפיים של אותה ישות יבשתית - אירופה, והשנייה, מהי תרבות אירופית
אפרים הלפרין
שמעתי על ויכוח בין ד"ר אבישג בן-גנים וח"כ קינן גן הפרי ברדיו, והייתי זבוב על הקיר    "הביטי בכנסת חוצפנית, מירב בן ארי, אורנה ברביבי, יפעת שאשא-ביטון, מרב מיכאלי, מירי רגב, תמר זנדברג, איילת שקד, כולן נשים, לא גברים, על איזה העדפת גברים את מדברת?
יוני בן-מנחם
כוחות גדולים של המשטרה וצה"ל ערוכים לקראת מצעד הדגלים שיתקיים אחר-הצהריים בירושלים נוכח איומי ארגוני הטרור לשבש את המצעד באמצעות הפרות סדר וירי רקטות מרצועת עזה. הממשלה החדשה בישראל מתמודדת עם מבחנה הביטחוני הראשון, ארגון חמאס מנסה לאתגר אותה ומנסה לכפות עליה את המשוואה החדשה "עזה ירושלים"
ארי בוסל
אחרי שתים עשרה שנים, סינדרלה תהפוך בחזרה לשפחה עם השמע הגונג האחרון של חצות, וניתן לחזור להתעלל בה    כשהנשיא פרס ז"ל הוציא עשרות מיליונים על בית הנשיא, הכל היה טוב ומקובל, אך ברגע שהצלחנו "להפטר" מנתניהו, חייבים להתחיל להענישו?
אביתר בן-צדף
המשטרה מסרסת את משמר הגבול    להפריד בהקדם את מג"ב מהמשטרה, ולהחזירו למעמד חיל עצמאי, או, לחלופין, כפיקוד מבצעי בצה"ל    יש כמה נושאים לפעולה - ולמחשבה - בעקבות "שומר החומות", ולא רק בעקבותיו    חלקם הם רעות חולות, שמלוות את הפארטץ' הישראלי - גם הצבאי - עשורים רבים    "פלונטר מרכזי באי-החשיבה הישראלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il