X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ביידן הבהיר לפוטין מה יקרה אם רוסיה תמשיך במתקפות סייבר ואם נבלני ימות בכלא - אך הסתפק במונחים כלליים ולא ציין השלכות נקודתיות
▪  ▪  ▪
"איש אינו רוצה מלחמה קרה" [צילום: AP]
ביידן: "פוטין התחייב לפעול נגד אירן גרעינית"
עידן יוסף
נשיא ארה"ב: שוחחתי עם פוטין על האופן שבו יש למנוע מאירן להגיע לנשק גרעיני, זה גם אינטרס רוסי * ביידן על האפשרות שנבלני ימות במאסר: הבהרתי לפוטין שיהיו לכך השלכות הרסניות * פוטין: "אין לי אשליות לגבי ארה"ב. קשה להעריך האם היחסים ישתפרו, אך יש שביב של תקווה"
לרשימה המלאה

שלוש שנים חלפו מאז פגישת הפסגה האחרונה בין נשיאי ארה"ב ורוסיה. בצד הרוסי זה היה שוב ולדימיר פוטין; בצד האמריקני - ג'ו ביידן, שבא עם גישה הפוכה בתכלית מזו של דונלד טראמפ. אהרון בלייק, פרשן בכיר בוושינגטון פוסט, מסכם את המפגש בז'נבה (16.6.21).
1. ההפך מטראמפ, תוך הימנעות מאיומים ישירים
טראמפ התעקש לראות תמיד את הטוב בפוטין, ובעיקר התעקש שאין הוכחה שרוסיה התערבה לטובתו בבחירות 2016. שלא במפתיע, הנימה של ביידן שונה. בדומה לטראמפ, הוא הדגיש את הצורך בשיתוף פעולה עם רוסיה במקום להציג אותה חד וחלק כיריבה. אבל בניגוד לטראמפ, הוא הדגיש שוב ושוב את נושאי זכויות האדם ותוקפנותה הבינלאומית, כגון בתחום הסייבר, אם כי בלא לפרט לגבי ההשלכות.
לדברי ביידן, התוצאות נוגעות פחות לארה"ב ויותר לפגיעה במעמדה של רוסיה בעולם. הוא גם אמר כי בפגישה לא איים במישרין על רוסיה, אלא דיבר באופן כללי על ההשלכות אם מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני ימות בכלא: רוסיה תרחיק את עצמה מהקהילה הבינלאומית, ו"אלו יהיו תוצאות הרסניות לרוסיה". ביידן גם לא נכנס לפרטים בנוגע לעונשים שיוטלו על רוסיה בשל מעורבותה במתקפות סייבר נגד תשתיות חיוניות: "אמרתי לו שיש לנו יכולת סייבר משמעותית. אם הוא יפר את הנורמות הבסיסיות הללו, נגיב".
2. חילופי דברים קצרים
בסופה של מסיבת העיתונאים, כאשר ביידן פנה ללכת, שאל אותו כתב CNN האם הוא היה מספיק תקיף עם פוטין ומדוע הוא בטוח שפוטין ישנה את התנהגותו. ביידן הסתובב והשיב: "אני לא בטוח. אמרתי שמה שישנה את התנהגותו הוא אם יתר העולם יגיב להם וזה יפגע במעמדם בעולם. אני לא בטוח בכלום. אני רק מציין את העובדות".
ביידן אכן לא בהכרח צפה הצלחה, מציין בלייק, אלא אמר שבתוך שישה חודשים עד שנה יתברר האם יש או אין דו-שיח אסטרטגי עם רוסיה. הכתב ציין, כי פוטין המשיך להכחיש את מעורבותה של רוסיה במתקפות סייבר ובהפרת זכויות אדם, גם אחרי פגישתו עם רוסיה. ביידן ירה בחזרה: "אם אתה לא מבין את זה, אתה לא במקצוע הנכון". לאחר מכן התנצל ביידן בפני התקשורת על תשובה זו.
3. איש אינו מדבר על מלחמה קרה
ביידן דחה שוב ושוב את הרעיון של מלחמה קרה בין ארה"ב לרוסיה באומרו, כי הוא אינו רוצה בכך ומאמין שזוהי גם דעתו של פוטין. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים זו מלחמה קרה. אבל אני לא מצטט אותו, כי זה לא הולם. זה לא רגע של 'קומבאיה', כמו שאמרנו בארה"ב בשנות ה-60 - בואו נתחבק ונאהב זה את זה". אבל, שב והדגיש ביידן, הוא באמת סבור שפוטין אינו רוצה מלחמה קרה.
4. השימוש המגוחך ב-6 בינואר
הייתה נקודת מפתח אחת שחיברה בין מסיבות העיתונאים הנפרדות של שני הנשיאים. ההסתערות על הקונגרס ב-6 בינואר הייתה רגע מביש בתולדות ארה"ב, ופוטין שוב השתמש בה כדי להטיל ספק בדבר הבסיס המוסרי הגבוה שלה - בתשובה לשאלות על מצב זכויות האדם ברוסיה, כולל מאסרו של נבלני. הוא הזכיר את אשלי באביט, מסתערת שנורתה למוות בידי המשטרה, וטען שהיא וחבריה לא איימו בנשק על השוטרים. "אנחנו מגלים אהדה לאמריקנים, אבל לא רוצים שאותו הדבר יקרה אצלנו", הוסיף. דבריו של פוטין באו לאחר שלאחרונה טען שר החוץ שלו, סרגיי לברוב, כי ארה"ב רודפת את אנשי 6 בינואר. פוטין עצמו התייחס אליהם כ"אסירים פוליטיים".
ביידן הגיב באומרו שמדובר בהשוואה מגוחכת. "דבר אחד הוא כאשר פושעים פורצים מחסומים, נכנסים לקפיטול, הורגים שוטר ונושאים באחריות", ודבר אחר הוא "כאשר אנשים צועדים לקפיטול ואומרים: אתם לא מאפשרים לנו לדבר בחופשיות, אתם לא מרשים לנו לעשות א', ב', ג', ד'".

תאריך:  17/06/21   |   עודכן:  17/06/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השיחות עם הרפובליקנים על תוכניות הענק אינן מתקדמות, והתנגדות בתוך מפלגתו מונעות ממנו לבטל את הפיליבסטר המעניק למעשה וטו לאופוזיציה - מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח: המושלים אנדרו קומו וגווין ניוסום - הניצבים בפני קשיים פוליטיים - חגגו את הסרת רוב המגבלות שנותרו ופתיחת העסקים
איתמר לוין
עובדים פוטרו למרות שביקשו חופשת מחלה בקורונה    מעקב מתמיד יוצר במכוון אווירת פחד    בכיר לשעבר: בזוס משוכנע שכולם עצלנים מטבעם
איתמר לוין
מאמר בשבועון טיים אומר כי את ההחלטות יש לקבל אחרי ששומעים את מי שמכירים מקרוב את חולשות המערכת - כמו מי שהיו קולניים במיוחד בזמן הקורונה
איתמר לוין
הסנאטורים מסבירים בניו-יורק טיימס מדוע הגישו הצעת חוק להקמת ועדת חקירה עצמאית ובלתי פוליטית, בדומה לזו שהוקמה אחרי 9/11
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il