X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנט, לפיד. אינטרסים נוגדים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בנט וסער מצפצפים על לפיד
פרשת הצוללות מאיימת עתה על היחסים בין ראשי הקואליציה לפיד וגנץ דורשים הקמת ועדת חקירה ואילו בנט וסער מתנגדים ואף משגרים הערות ציניות לעבר שר הביטחון גנץ לפיד נאלץ לחזות כיצד חבריו - אנשי ששת המנדטים שהוא נושא על גבו - הם אלה שעכשיו ממוססים לו את החקירה ומקצצים בכנפי ציפור הנפש שלו בתירוצים נכלוליים

התנהלות הממשלה החדשה בעניין הצוללות מאפשרת לציבור להציץ אל תוך הקרביים של השרים שמבטיחים לנו השכם והערב שהם באו "לעבוד בשביל עם ישראל".
הנה כמה ציטוטים, על קצה המזלג, מדבריו של יאיר לפיד בפרשה האמורה:
  • "פרשת הצוללות היא ללא ספק פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה"
  • "פרשת הצוללות תמשיך לרחף מעלינו עד שנגיע לחקר האמת שלה"
  • "אני רואה... את הניסיון למוסס ולהעלים את פרשת הצוללות. לא ילך להם. לא ילך להם מפני שלא מדובר בסיפור פוליטי. מדובר בצה"ל... כשמדובר בצה"ל ומפקדיו, לא יכול להיות שלא תהיה חקירה מקיפה עד שנדע את האמת, את כל האמת".
הנה-כי-כן, לא ניתן להטיל ספק שחקירת פרשת הצוללות היא ממש בנפשו וכאש בעצמותיו של יאיר לפיד, וככזו - היא תונח מיד על שולחן הממשלה שהוא הקים.
אלא שיאיר לפיד נושא כידוע על גבו כמה וכמה פרזיטים של ששה (6) מנדטים, שהחישובים הפוליטיים שלהם עומדים לפני הצוללות שמוללות של יאיר לפיד.
אחרת אין להבין את התגובות הציניות של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר המשפטים גדעון סער לנוכח הודעתו של שר הביטחון בני גנץ, שבדעתו להניח על שולחן הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין הצוללות.

סער נגד גנץ
גנץ, סער. לא תמימי דעים [צילום: לע"מ]

וכך, ממשרדו של גדעון סער נטען שההצעה של גנץ לא הומצאה לו. בתגובה לכך טען גנץ שההצעה דווקא כן הומצאה לסער והיה זה בשעה 16:46.
מר גנץ הנכבד, תלמד לפעם הבאה: המצאת מסמכים לא מבצעים בהדבקה על דלת וגם לא לקטין שנמצא במקרה בבית. המצאת מסמכים מבצעים באמצעות שליח על קטנוע, שגובה בתוך העיר 70 ש"ח פלוס מע"מ. ומקבל חותמת "נתקבל".
מכל מקום, לשמע טענתו של גנץ שהמציא את המסמכים, דילג משרדו של גדעון סער לטענה חלופית והעמיד את גנץ על דברים שעיקרם בכך שגנץ נהג שלא על-פי הפרוצדורה ובכך הוא הפגין חוסר מקצועיות.
לא להאמין: חילופי הדברים לעיל מעוררים ניחוח חריף, שהמדובר בקטטה בין עורכי דין בעיירה קטנה, ולא בתכתובת בין שרי ממשלה בכירים בעניין העומד ברומו של עולם בדמות ועדת חקירה בפרשת הצוללות - עניין שהוא כאמור לעיל בנפשו של מייסד הממשלה יאיר לפיד.
אבל גם ראש הממשלה נפתלי בנט מזלזל באופן מופגן בעניין כשבפיו שתי טענות ממשפחת התירוצים: התירוץ הראשון פרוצדוראלי בעליל - הצוללות לא נמצאות בהסכמים הקואליציוניים, והתירוץ השני מדהים בעליל: בנט מעביר את המסר שמפלגתו "מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה".
עיננו הרואות:
שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, שייסד את הממשלה, רואה בהקמת ועדת חקירה לצוללות דבר שהוא בנפשו - באשר מדובר בפרשה ביטחונית שהיא לדבריו "ללא ספק פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה... שתמשיך לרחף מעלינו עד שנגיע לחקר האמת שלה". והנה, הקמת ועדת חקירה לצוללות - גורלה להתנפץ אל הקיר מטעמי פרוצדורה ועקב התנגדותו של בנט "לתרבות של ועדות חקירה".
וכך לפיד, שקבל מרה על השלטון הקודם שמוסס את החקירה, נאלץ לחזות כיצד חבריו - אנשי ששת המנדטים שהוא נושא על גבו - הם אלה שעכשיו ממוססים לו את החקירה ומקצצים בכנפי ציפור הנפש שלו בתירוצים נכלוליים.
יאיר לפיד הנכבד: הטפטוף שאתה חש על ראשך - איננו גשם.

תאריך:  26/06/2021   |   עודכן:  26/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט וסער מצפצפים על לפיד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סער ובנט/לכול שבת יש מוצאי שבת
היבריס  |  26/06/21 10:22
2
לפעמים טוב לעבור הלאה.
משה ג.  |  26/06/21 16:45
 
- מהיכן שלפת את השטות שהכותב
בני בנקר  |  26/06/21 21:44
3
עו"ד דר: בקרוב יפתח משפטם של
בני בנקר  |  26/06/21 17:56
4
למרבה הצער,כתובת המייל שלך
בני בנקר  |  26/06/21 22:14
5
בטוח שהמניע של בנט וסער
Q  |  29/06/21 00:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
דן מרגלית
הגיע הזמן לשיפוץ יסודי בעבודת הממשלה    שר בעל יוזמה מעניינת צריך לשתף בה ולדון בה ולהיוועץ בה עם השר הממונה    צריך להחזיר לעבודת הממשלה את שיתוף הפעולה והרצון הטוב
דן מרגלית
מובן מאליו ששר ממרצ היה רוצה להצביע נגד החוק, אבל הוא נדרש להצביע בעדו לא מפני שתומך בו אלא מפני שהוא מחויב לסטאטוס-קוו, שנחוץ כדי להציל את המדינה משובו הקרוב של ביבי לשלטון
איתמר לוין
טוען ש"לא ניתן להותיר את סימני השאלה פתוחים"    סיכוי קלוש מאוד להקמת ועדת חקירה כזו, לאחר הגשת כתב האישום בפרשה - לאור המגבלות של מנדלבליט שטרפדו את ועדת הבדיקה שהקים גנץ
יואב יצחק
עורך הדין הירש נעצר בחשד לתיווך בשוחד והוצאת חשבונית פיקטיבית    על-פי כתב האישום שהוגש נגד דוד שרן, קיבל הירש ממיקי גנור צ'ק שהיה שוחד עבור דוד שרן; הירש הוא עד תביעה בתיק
איתמר לוין
אמרה מפורסמת אומרת שמוטב לא לראות כיצד מכינים נקניק - כי אז ייצא החשק לאכול אותו. בשבוע האחרון היינו עדים לשורה של אירועים החושפים כיצד מתרחשים הדברים מאחורי הקלעים, ואשר לימדו שבהרבה תחומים אכן התמונה האמיתית עלולה לגרום בחילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il