X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - גדר גבוהה, הספקתי, רפיסות, אינו בודק, אכיפה בררנית "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
▪  ▪  ▪
שרון אסמן [צילום: דו"צ]

חוצפה
אריה שיף מערד, שירה בבדואי, שניסה לגנוב את מכוניתו מביתו, הורשע בעסקת טיעון - לבושתם של מדינת ישראל, של משטרת ישראל, של הפרקליטות ושל בית המשפט המחוזי בבאר-שבע ולחרפתם. כנראה, נמאס לשיף מעינוי הדין הצפוי לו אם לא יסכים לעסקת הטיעון.
כשלמדתי בטקסס, הכירו לי פתגם - "גדר גבוהה עושה שכנים טובים". הפתגם מלמד על יחס המקומיים להסגת גבול (trespass): חוקי טקסס, ואיני בטוח, שרק בה, מתירים לבעל חזקה לירות במי שהסיגו את גבולו. אצלנו רק "חוק דרומי" מתיר זאת, אך המשטרה והפרקליטות משתדלות להתעלם ממנו על חשבוננו. הן משתפות פעולה עם כנופיות הפרוטקשן, שעושות בבתי היהודים כבשלהן. עובדה: הבדואי שנורה בידי שיף היה גנב ידוע, שהמשטרה, הפרקליטות ובתי-המשפט לא עצרו את פעולתו. תודה לאריה שיף, שהעבירו לגן-העדן של הגנבים.
מקרה שיף מדגים היטב כיצד המשטרה, הפרקליטות ובתי-המשפט מתנקשים בכוונה תחילה במשילות הישראלית, שהיא ראשית ריבונותנו במדינה.
לא שׁוּבֶּרְט
טוען ידידי, המשורר יעקב ברזילי, בשיר מקסים:
אֲנִי גּוֹנֵב דִּמְעָה אַחַת מִיַּם הַדְּמָעוֹת
לְהַרְטִיב שְׂפָתַיִךְ הַצְּמֵאוֹת
טִפַּת בֶּכִי מָתוֹק
חוֹצֵב אֶבֶן סְלָעִים
לְשַׁבֵּץ בְּמַחֲרֹזֶת שִׁירִים
תְּלוּיָה בְּצַוָּארֵךְ
מַלְחִין אוֹתָךְ מַנְגִּינָה
לְהִתְנַגֵּן בְּמִסְתְּרֵי גּוּפִי
מְצִלּוֹת אַהֲבָה
אֲנִי לֹא שׁוּבֶּרְט
הִסְפַּקְתִּי
אַתְּ הַסִּימְפוֹנְיָה הַגְּמוּרָה שֶׁל חַיַּי".
בורחים
הפינוי של חיילי ארצות-הברית מאפגניסטן משלים את בריחת האמריקנים מאפגניסטן, שדומה מאוד לבריחת הרוסים ממדינה זו ולמנוסותינו המבוהלות מדרום לבנון ומחבל קטיף. מאחדת את הכל הססמה, "אחריי המבול"! אך יש שוני מסוים: הבריחה הרוסית והבריחה האמריקנית מאפגניסטן אינן מסכנות את הביטחון הלאומי של רוסיה (אז - ברית-המועצות) ושל ארצות-הברית.
ועוד הערה בעניין אפגניסטן. עד שפלשו אליה הרוסים בשנת 1980, זו הייתה ממלכה נידחת, שאיש לא התעניין בנעשה בה. בחקר התקשורת היה נהוג עד אז לכנות טיפול בידיעה שולית לחלוטין, אפגניסטניזם". הרוסים עשו טעות אטסטרגית חמורה, והדיחו את המלך הפגני, שהיה החבק, שסגר את פי הר-הגעש האפגני. טעות דומה עשו האמריקנים בעירק, כשהדיחו, בניגוד לכל היגיון, את סאדם חוסין, ובלוב - כשהדיחו את עומר קדאפי. הרוסים והאמריקנים קיבלו שכר מדהים על פעולתם המטופשת: כאוס מדיני, שיעלה לבסוף את הקיצונים (טאליבן באפגניסטן, שיעים רדיקליים, שפועלים בהשראת אירן בעירק, ומי יודע מי ישלוט בלוב, אם בכלל).
בעשורים האחרונים מגלה וושינגטון רפיסות, שמתורגמת מיד להעזה רוסית, בעיקר, לאור חילופי הממשל בוושינגטון בתחילת השנה, שמשדרים מכירת חיסול של העוצמה האמריקנית ושל יומרתה להנהיג את העולם. "תוצאות הנסיגה [האמריקנית] מאפגניסטן כבר ניכרות בשטח, והן לא מבשרות טובות", כותב אל"ם במיל' טל בראון מארגון "הביטחוניסטים". והסינים עומדים מהצד, ונהנים מנפילת ההגמוניה האמריקנית, שכנראה, תואץ על-ידי ממשל ביידן.
התמוטטות
מותו של אל"ם שרון אסמן, מח"ט הנח"ל, מצביע שוב על נקודת תורפה במערך הרפואי בצבאנו. הצבא אינו בודק את הכשירות הקרדיולוגית של אנשיו, ובעיקר, לא את זו של אנשי המילואים, ומטיל עליהם שגרה ומשימות, שמסכנות את חייהם בשל הזנחה רפואית.
לפני כמה שנים אירע מקרה דומה - אל"ם אורי גיל, מפקד הקומנדו הימי, טבע עקב בעיה רפואית, בעת שחיית בוקר. במקביל למות אסמן, נפטרה הצוערת שילי ווסטלנד בבה"ד 1, בית-הספר לקצינים, ולפני שבועיים נפטרה חיילת בבה"ד 10, בית-הספר לרפואה צבאית. ואלה רק האירועים שפורסמו...
מקרים כאלה נרשמו גם בקבוצות ספורט, למרות הקפדתן לכאורה על בדיקות תקופתיות של שחקניהן. באחרונה התפרסמה התמוטטותו של כריסטיאן אריקסן, כוכב נבחרת הכדורגל של דנמרק, במהלך משחק בבית 2 ביורו של דנמרק נגד פינלנד.
כפול
ח"כ יחיאל חזן מ"הליכוד" - אבא של ח"כ אורן - נידון לארבעה חודשי מאסר, שרוצו בעבודות שירות, ולחודשיים מאסר על-תנאי, כיוון שהצביע בשנת 2003 על "חוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל" גם עבור ח"כ ענבל גבריאלי, חברתו לסיעה. גם ח"כ מיכאל גורלובסקי נתפס בהצבעה כפולה, ונשפט לשני חודשי מאסר, שהומרו לעבודות שירות, ולשני חודשי מאסר על-תנאי.
כעבור חמש שנים הצביע ח"כ רוני בר-און מ"הליכוד" פעמיים - שוב עבור ח"כ גבריאלי; ונפתחה חקירה בעניינו, שהובילה לסגירת התיק בשל חוסר ראיות.
זה, כמובן, לא יקרה לח"כ אביר קארה מ"ימינה", שהצביע בכנסת עבור ח"כ עידית סילמן, חברתו לסיעה. איך אפשר להעלות על הדעת במסגרת המוסר הכפול, שחוגג בקואליציית הכחש והמרמה, השוואה בין ח"כ נהדר מ"ימינה" לבין ח"כ סורר מ"הליכוד"?!
ניצב בדימוס ח"כ מיקי לוי, יו"ר הכנסת, הפעיל את ניסיונו הרב ואת מיומנותו באכיפה בררנית, והתעלם מההצבעה הכפולה של קארה. והיועץ המשפטי לממשלה שותק. הוא עדיין חוגג את הצלחתו להיפטר מבנימין נתניהו ומממשלת "הליכוד". אמרנו מוסר כפול?!
מחוללי הפשיעה הערבית
העבריינים, שמובילים כיום את הפשיעה החמורה במגזר הערבי, "הם ברובם סייענים של השב"כ"; ולכן, ידי המשטרה כבולות, כך טען בכיר במשטרת ישראל בדיון פנימי במטה הארצי ודיווח אתר החדשות "הקול היהודי" (קישור). האתר הוסיף, כי ח"כ אחמד טיבי טוען, שגם ראש עיריית לוד וראשי רשויות אחרים אומרים זאת. בשב"כ דחו מכל וכל את טענות הגורם הבכיר במשטרה.
בפגישה בין המפכ"ל לבין השר בר-לב בשבוע שעבר, עלתה העובדה, שאין למשטרה כלים מתאימים להתמודד אתה. השר אמר שהציבור מייחס למשטרה אחריות לאירועים האלימים, שקרו בערים המעורבות בזמן מבצע "שומר החומות", ולכן, לדבריו, יש לצייד את חוקרי המשטרה ביכולות ובאמצעים שכיום יש רק לשב"כ.

תאריך:  06/07/2021   |   עודכן:  06/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקודת תורפה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"אכיפה בררנית " בנוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  6/07/21 16:13
 
- מדובר בעקיפה בררנית מר שלמה
סניל  |  7/07/21 18:55
 
- מי כאן "המטרד" , סניל ?
שלמה המגיב  |  10/07/21 19:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ארצות הברית אינה עוד מה שהייתה    מוסלמים, ואפרו-אמריקנים, שממירים דתם לעברו של הנביא מוחמד, חוברים אל ימנים קיצוניים, ובדורות האחרונים גם לשמאלנים ליברלים, וחלקם מבטאים אנטישמיות ישירה
בעז שפירא
ידוע וגלוי לכולי עלמא שהח"כים הערבים אינם נאמנים למדינת היהודים    הם משתתפים בהפגנות בהן הדגלים דלעיל מונפים תוך קריאות "ברוח ודם נפדה את פלשתין", ומעל כל במה הם מצהירים על שייכותם ל"עם הפלשתיני"
אפרים הלפרין
ההפרעה הנפשית משקפת תפקוד לא נורמלי מבחינה פסיכולוגית, ביולוגית או התפתחותית, והיא באה לידי ביטוי במצוקה משמעותית של האדם או גורמת להפרעה משמעותית בתפקודיו השונים בחיי היומיום
אפרים הלפרין
אני שמנופוב ידוע    ולמה אני מכונה שמנופוב, על-אף שאינני קליל כלל ועיקר? כי אני סבור שמצעד ההשמנה השנתי דווקא מקלקל לנו השמנים
יאיר דקל
אני מעדיף לקרוא ספרים של עיתונאים, הכוללים אירועים שהיו, על פני סיפורים של סופרים, שרבים מהם אינם מבוססים על עובדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il