X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המסר לנתניהו הוא כזה: הצוללות מונחות על המדף וניתן בכל רגע לשדרג את דחיפות הפרשה ולהחליט מיידית על הקמת ועדת חקירה. כל פוליטיקאי באשר הוא לא יוותר על איום בשימוש בתותח הזה כדי להרגיע את יריביו - בוודאי כשהיריב הוא בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪

נתאר כאן איך הממשלה הפכה את פרשת הצוללות לכלי פוליטי להשגת מטרות שבינן לבין הצוללות אין דבר וחצי דבר.
יאיר לפיד דיבר כזכור בדם ליבו על פרשת הצוללות באלה המילים: "אני רואה את הניסיון למוסס ולהעלים את פרשת הצוללות. לא ילך להם. לא ילך להם מפני שלא מדובר בסיפור פוליטי. מדובר בצה"ל... כשמדובר בצה"ל ומפקדיו, לא יכול להיות שלא תהיה חקירה מקיפה עד שנדע את האמת, את כל האמת".
והיום, כשהוא ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, מסביר לנו לפיד את ביצועי הממשלה כך: "יש עוד דברים שלא קרו. הגבלת כהונה, ועדת חקירה לצוללות, סיוע לעצמאים, רשימה די ארוכה. הסיבה לכך שהם עוד לא קרו, היא שעבר רק חודש. יש לנו משימות גדולות, ועדיף לעשות הכל מסודר ויסודי".
לכאורה הכל בסדר. יאיר לפיד לא שכח את הצוללות. חכו עוד קצת כי יש "רשימה די ארוכה" ויש "משימות גדולות" וגם תורן של הצוללות יגיע.
אבל כל בר דעת מבין, שהקמת ועדת חקירה לצוללות - בוודאי לאור דבריו החד-משמעיים של לפיד - היא מסוג הדברים שאינם סובלים דיחוי. מקל וחומר כשישנם תצהירים מפורטים של קצינים בכירים המצדדים בחקירת הפרשה, וגם שר הביטחון דוחף להקמה מיידית של הוועדה. עצם הדיחוי והסחבת עלולים להעיד שמדובר כביכול בעניין לא ממש חשוב, וככל שעובר הזמן העניין אף הופך למגוחך. גם ציבורית העניין עלול להתמסמס עם חלוף הזמן ולא יהיה ניתן להסביר את הסחבת.
ובכן, כמה זמן נמתין לוועדת החקירה המיוחלת? התשובה ברורה: עד שהפריץ ימות או שהכלב ימות - לא רגע לפני כן.
ועד אז יהפכו הצוללות לכלי ניגוח פוליטי לאיים על נתניהו ולהזהיר אותו: אל תפריע לנו בעבודה ותתנהג יפה, ולא - תחטוף צוללת בין העיניים.
במילים אחרות, המסר לנתניהו הוא כזה: הצוללות מונחות על המדף וניתן בכל רגע לשדרג את דחיפות הפרשה ולהחליט מיידית על הקמת ועדת חקירה. כל פוליטיקאי באשר הוא לא יוותר על איום בשימוש בתותח הזה כדי להרגיע את יריביו - בוודאי כשהיריב הוא בנימין נתניהו.
וכאילו כדי להצדיק ולגבות את הסחבת של הממשלה - הנה גם הרחוב נרגע באורח פלא, ואלה שהפכו עולמות להקים ועדת חקירה - כמו בוגי יעלון או המפגינים עם החביות דמויי הצוללות - נפלו פתאום טרף לבטלנות.
לפיד הבטיח לנו כאמור "שלא מדובר בסיפור פוליטי". גם אם כך היו פני הדברים - הזמן והנסיבות הפכו את סיפור הצוללות לסיפור פוליטי מובהק, ומשכך - יש להפיק מהצוללות את מירב התועלת הפוליטית - עד שהן יחלידו ויושלכו למגרש הגרוטאות.
הנה כי כן, קשה להאמין אבל זה המצב: הממשלה אוחזת בכלי נשק משפטי רב עוצמה כנגד ראש האופוזיציה, וביכולתה להפעיל את כלי הנשק הזה כנגדו על-פי שיקול דעתה - כמו הייתה פרקליטות.

תאריך:  13/07/2021   |   עודכן:  13/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד מאיים על נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי מפחד מבירור האמת???
יוסי מזרחי  |  13/07/21 15:41
 
- תגובה מעניינת אבל למה אתה
עובר אורח  |  13/07/21 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביעד ויסולי
ביום 4.3.2019 בנט כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כך: "לו היה מדובר במרפסת בלתי חוקית בתל אביב, היו הורסים אותה בתוך 48 שעות. מדוע להיכנע ללחץ הבינלאומי שמתערב לנו במדיניות הפנים של ישראל?
דן מרגלית
ראיתי את אורלי ועוד רבבות, מוכרים וידוענים ואלמונים    מתמידים, נחושים    ח"כ ביבי יכול להכחיש אלף פעם, אבל בליבו פנימה הוא יודע כי בלי ההפגנות הוא לא היה מודח
עליס בליטננטל
תענוג קולוסאלי לחזות בהפקת סטודיו ניסן נתיב ת"א את מחזהו האלמותי של ברטולד ברכט "מעגל הגיר הקווקזי"    איך בימאי צעיר (עמית אפשטיין) ובימאית-כוריאוגרפית (ג׳ולי נשר) מוכשרים ברמות, מצליחים לסובב לצופים את הלב ובטן למראה הצגה כה מהפנטת
עמנואל בן-סבו
החרבות הוכנסו לנדנן, הציפורניים כוסו בלק ג'ל צבעוני, הזעם הקדוש התאדה    השנאה בעיניים הרושפות נגוזה, הציניות המרושעת פינתה מקומה לחנופה ורוך, לליטוף מענג, לדגדוג נעים בגו
יעקב קורי
גם אם נתגבר על תחלואי השיסוי, עדיין יהיו חצי מחברי הכנסת והעם התומך בהם שימשיכו בשיסוי, שירצו להמשיך בסטטוס-קוו שמביא אותנו לחורבן המדינה, כי אינו בר קיימא. את כל התחלואים האלה לא תרפא ממשלת הקרעים של בנט לפיד. זה אולי טוב לשמיכה, אך תפירת הקרעים רופפת והיא עלולה להתפורר בכל רגע. אנו זקוקים לבוסטר של חזון ומנהיגות, עם זריקת עידוד שתגרום לטיל לשנות מסלול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il