X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לא היה בתולדות מדינת היהודים ראש ממשלה שגרם נזק כה חמור במדיניותו האנוכית כח"כ ביבי בהיותו ראש ממשלה משך תריסר שנים
▪  ▪  ▪
נתניהו. עזות מצח [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מאמרו של ח"כ בנימין נתניהו בישראל היום הוא מראה-מקום לחוצפה תהומית. 12 שנים הוא ניהל את המערכה נגד גרעונה של אירן ונכשל, ועתה מאשים בגרימת המצב את נפתלי בנט, שנטל את ההגה לידיו לפני כחודש ימים. סליחה, כאותו אדם שעשה צרכיו על סף ביתו של השכן ובעזות מצח נקש על הדלת וביקש סיוע.
מילא, אילו הצטדק שעשה ככל יכולתו ולא עלה בידו, ניחא. גם זה לא נכון, אבל "אדם קרוב אצל עצמו" וכידוע "אינו משים עצמו רשע". כך רבא מגדולי האמוראים.
בפועל ביבי חרך את יחסינו עם ארצות הברית וסירב לקבל מברק אובמה עוד 8-7 מיליארד דולרים סיוע ביטחוני לעשור, וגרם לאיבה גוברת במפלגה הדמוקרטית האמריקנית כלפי ישראל; ובעיקר השפיע לרע על דונלד טראמפ להמיר מצב רע במציאות גרועה בהפירו את ההסכם (שכובד על-ידי אירן) בכלום, בריק, בהיתר לייצר פצצה גרעינית.
לא היה בתולדות מדינת היהודים ראש ממשלה שגרם נזק כה חמור במדיניותו האנוכית כח"כ ביבי בהיותו ראש ממשלה משך תריסר שנים. ובמקום שהאומה, לרבות חברי מפלגתו, יאמרו לו כמו לאישה איילונית בעולם הישן "שתיקותייך יפות מדיבורייך" הוא מעז להשמיע דברי קטרוג בלי אמונה.
נכון נהגו בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד (שהשנה דרך כוכבו כאיש נבון וכמנהיג אחראי) כאשר הבטיחו לארצות הברית לא להפתיע אותה. ביבי תוקף אותם על לא עוול בכפם. כך צריך לנהוג. אם ישראל טורחת להודיע לרוסיה מתי היא תוקפת יעדים אירניים על אדמת סוריה - אין סיבה שלא תעשה כן עם ארצות הברית. לא סתם תעשה כן אלא על אחת כמה וכמה.
תחת זאת הליכוד מתנהל במדיניות החוץ שלו כמי שחותר תחת יחסים מיוחדים אלה. עתה צץ לו לפתע בן-ברית בדמותו של ח"כ ניר ברקת - עוד אחד שחותר להיות ראש ממשלה במקביל לדוד אמסלם על-פי התבטאותו אתמול, ובדמגוגיה מחוספסת יוזם חקיקה נגד ארצות הברית כדי להכשיל את הממשלה החדשה (וכבר דווח כי ח"כ עמיחי שיקלי שוקל לתמוך, אלא מה?)
ובכן זה כך: מאז מלחמת ששת הימים קיימה ארצות הברית קונסוליה בירושלים המערבית לטיפול בענייני הפלשתינים. כל ממשלות ישראל השלימו עם כך. בא ביבי ושכנע את דונלד טראמפ להעביר את השגרירות הרשמית לירושלים וזה מעולה גם אם לא יעיל (האירופים, למשל, החרימו את טקס יום העצמאות האמריקני שנערך בבירה. לנו אין אינטרס לתקוע טריז בין אמריקה לאירופה). טראמפ גם ביטל את הקונסוליה האמריקנית בירושלים וזה בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת". גם לא תפשת.
עתה בא הנשיא ג'ו ביידן, שביבי מזמן שרף את הגשרים אליו, ומתמיד בהעברת שגרירותו לירושלים, אבל החליט לחדש את הפעלת הקונסוליה במקום. ישראל אינה מרוצה. היא צריכה להידבר עם הממשל. אפשר שתצליח ואפשר שתיכשל. גם אם תיכשל אין זה נורא. לא סביר שנמנע מהאמריקנים לקיים קשר עם הפלשתינים ביהודה ובשומרון.
להידבר עם ארצות הברית? לנסות לשכנע? לטעון? בסדר גמור. אבל לחוקק חוק נגד נוכחות אמריקנית, שהתקיימה כאן יותר מ-50 שנה? דמגוגיה זולה. הפקרות. עזות מצח. הכל מבית מדרשם של חברי הכנסת ביבי וברקת.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  15/07/2021   |   עודכן:  15/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החצוף הלאומי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מרגלית את זכרוני
אולי ירענן את   |  16/07/21 11:53
2
עמוק בתוך הסניליות
gngs  |  16/07/21 12:04
3
לא ראינו שנאה וקנאה חולנית ואו
קורןנאוה טבריה  |  18/07/21 08:53
4
אין בתולדות המדינה
פ.  |  19/07/21 07:50
5
לא היה בתולדות מדינת היהודים
ד"ר רון בריימן  |  21/07/21 01:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
יוסף בן מתתיהו, האיש שחצה את הקווים בעת המרד ברומאים וחורבן עיר הקודש והמקדש, אך הגן בהתלהבות על היהדות מול ההכפשות שבפי משטיניה - האם ראוי הוא לבוז או להערצה? ספויילר: גם וגם
רועי אורן
צריך לבדוק שאכן תוכנית חשובה זו תתוקצב ותצא לפועל, רק לאחר שזה יקרה אפשר יהיה לטפוח על הכתף של הממשלה הנוכחית ולהגיד שהיא נמצאת בכיוון הנכון לטיפול באזרחי המדינה
יוסי דר
קירשנבאום - עם כל החומרה שבמעשיה - לא רק שתאבד את חרותה לשנים ארוכות כמצוות השופט - אלא שהיא גם תחייה בסכנה מתמדת ופחד יומיומי מנחת זרוען של אסירות אלימות, מסוממות ומעורערות בנפשן, שעמהן יהיה על פאינה קירשנבאום לדור בכפיפה אחת
משה ניסנבוים
"מה זה מולדת? זה דבר שבעדו כדאי לחיות, ללחום וגם למות"    הפתקים המצמררים של לוחם המחתרת מהכלא יוצאים לאור
דן מרגלית
אם בנט יאמץ לו סגנון כזה כשגרה הוא ייהפך בעצמו לביבי    זה רע, מדבר ביבי תרחק    אבל פעם אחת, מנה אחת אפיים, זה היה מרענן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il