X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אטימת 11 בורות מים של פלשתינים - אטימות לב של צבא כובש בארץ הענייה במים, בורות מים הם מקור חיים לאדם ולצאן בהרי יהודה, אך למרבה הצער, חיילי צה"ל ביצעו פקודה אטומת לב
▪  ▪  ▪
מקור מים לאדם ולבעלי החיים [צילום: AP]

מידה רבה של אטימות לב צריכה להיות, כאשר מחליטים לסתום בורות מים של רועי צאן בהרי יהודה. אות קלון לנו כחברה כשאיננו נזעקים ומונעים את הפשע של סתימת בורות מים. במסורת התרבותית המפוארת שלנו שרים שירי הלל לחוצבי בורות מים - "...וַיַּחֲצוֹב בּוֹרוֹת רַבִּים, כִּי מִקְנֶה רַב הָיָה לוֹ...".
שירת ההלל לעוזיהו, מלך יהודה, בדברי הימים ב' פרק כ"ו 10, ניצבת מבוישת ונכלמת, כאשר היא עדה לאטימת בורות חצובים בהר, מקורות חיים ראשוניים בהרי יהודה .
קשה להשלים עם העובדה, שחיילי צבא המיועד להגנה ביצעו את הוראת רשויות הממשל ואטמו 11 בורות מים. בארץ הענייה במים, בורות מים הם מקור חיים לאדם ולצאן בהרי יהודה, אך למרבה הצער, חיילי צה"ל ביצעו פקודה אטומת לב, כשאטמו בורות מים של רועי צאן פלשתינים, חלקם משמשים אותם כבר כמאה שנים.
החומש שלי חש מושפל עת שר את השירה הנפלאה בספר במדבר פרק כ"ו 17 - "אַז יָשִׁיר יִשְׁרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזּאת עָלִי בְּאֵר עָנוּ לָה. בְּאֵר חֲפָרוּהָ, שָׁרִים כָּרוּהָ...". מול שירת ההלל בחומש לכורי בורות מים, באותו גב הר ושיפוליו, אנו עדים לפגיעה קשה בנכסי התרבות שלנו, כשהטרקטורים עלו ופשטו על בורות המים. קשה להשלים עם פקודה לנתצם עד עפר.
שירת "עלי בְּאֵר" בספר במדבר דָּמְעָה כאשר בור אחד בשיפולי רכס מדברי מתוך 11 הבורות, שהכיל 20 אלף קוב מים, שהוזרמו אליו בתעלות מדבריות, נופץ כליל על-ידי הטרקטורים, והמים היקרים לאדם ולצאן נשפכו ברחבי מדבר יהודה.
עמל ויזע של עשרות שנים בחפירת התעלות המדבריות ירד לטמיון באבחת רגע של החלטה זדונית ובאבחת רגע של פעולת טרקטור שסתם את הבור. הכיבוש במלוא כיעורו הכה מכה אנושה עמל ויזע של עשרות שנים לתכלית אחת לתת מים וחיים לאדם ולצאן בהרי יהודה.
יש לי הרבה מלים טובות לארגוני זכויות האדם, שמספקים מים במכליות לאזור הנפגע. לצערי, הפתרון הזה הוא מזערי. הרצון הטוב של ארגוני זכויות האדם ראוי לכל הערכה, אך יש לומר באומץ לב, שזה פתרון ננסי למצוקה הקשה אליה נקלעו אלפי פלשתינים, עובדי אדמה ורועי צאן, החיים על גב ההר ובשיפוליו.
מי שהחליט על אטימת בורות המים בהרי יהודה לא קרא את ספר בראשית כ"ו 25 על יצחק אבינו, שבאותו אזור, דבר ראשון אחרי שהוא הקים את אוהלו הוא בונה מזבח לאלוהיו וחופר בור מים לאדם ולצאן. בהמשך הפרק כאשר הוא מדרים, אנו קוראים על העמל והיזע של יצחק ועבדיו בחפירת בורות - בארות מים - שבעה בורות עד שהגיעו למנוחה ולנחלה. והמקום הזה מונצח עד היום בשם באר שבע.
המנהל האזרחי בשטחים לא עוצר את גל הבנייה הלא חוקית בשטחים - בעלי, בעפרה ובברוכין - וגם אינו הורס בתים, שנבנו על קרקע פרטית של פלשתינים כמו בעמונה או בגבעת אסף. אותו מנהל אזרחי אינו עוצר באדום, וסותם בורות מים של פלשתינים.
לאותם סותמי בארות מים חיים בגב הר יהודה ובשיפוליו המדבריים כיוון משורר תהילים בפרק נ"ה 24 - "...תּוֹרִידָם לִבְאֵר (לבור) שַׁחַת, אַנְשֵׁי דָּמִים וּמִרְמָה...".

תאריך:  18/07/2021   |   עודכן:  18/07/2021
+ירושלים: מסתערבים תפסו ערבי שיידה אבנים בשעת מעשה
00:53 19/07/21  |  עידן יוסף

בפעילות כוחות מסתערבים של משמר הגבול בשכונת א-טור בירושלים, נתפס ערבי בעת שיידה אבנים לעבר כלי רכב חולף. החשוד נעצר והועבר לחקירה במשטרה. מוקדם יותר, נהג יהודי נפצע קל בידו לאחר שיידו לעבר רכבו אבנים בשכונה. שמשת הרכב התנפצה וכתוצאה מכך הנהג נפגע.

+ערבים תקפו יהודים חרדים בשער שכם
23:18 18/07/21  |  עידן יוסף

קבוצה של יהודים חרדיים הותקפה בשער שכם בידי פורעים ערבים באמצעות בקבוקים, אבנים, ותפוחים. לא ידוע על נפגעים. המשטרה פעלה מול המתפרעים ברימוני הלם.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוטמים בורות מים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ЛЛЛЛЛ ל"ת
TBHV  |  18/07/21 17:50
2
יישר כוח, איתן ל"ת
יישר כוח , איתן  |  19/07/21 10:10
3
זה מעשה לא מוסרי.
רותי מוחה   |  19/07/21 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אפרים הלפרין
מהפך, מ-ה-פ-ך הכסף הקטרי לא יועבר במזוודות אלא ב-Work & Cash    יש הבדלים לעומת הסידור הקודם, כי קודם לא ידעו מה החלוקה המדויקת, ואילו כעת יודעים
משה ניסנבוים
לא רבים יודעים שעם תום המלחמה חיים הרצוג מונה כמושל צבאי ראשון של הגדה המערבית, שכללה אז גם את מזרח ירושלים
יוני בן-מנחם
הרש"פ העבירה לממשל ביידן מסמך ובו 30 דרישות מישראל לצורך חידוש המשא-ומתן עמה שיבוצעו באופן הדרגתי. הרש"פ דורשת בין היתר את הקפאת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, שמירה על הסטטוס-קוו בהר-הבית, פתיחת המוסדות הפלשתינים במזרח ירושלים ושחרור מחבלים
איתן קלינסקי
במשרד לענייני זרים נעלם האוורור, וספסל לממתין זקן או לאישה בהריון זה פריט נדיר    צפיפות רבה מתרכזת לה בעיקר מחוץ לבניין בהמתנה ארוכה רק לזכות כדי להיכנס משעת בוקר מוקדמת ותמשיך גם כשהשמש קופחת או שהקור משטה ומכה במצטופפים עד שתתקבל תשובה די צפויה
איציק וולף
צה"ל ושב"כ עצרו עשרות פעילי טרור מארגון חמאס, שהיו פעילים בתא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטת ביר זית    חלק מהעצורים חשודים בהפעלת טרור הכוללת העברות כספים והסתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il