X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המכנה המשותף נמצא על סף התרסקות, החורים אשר נבקעו ממנו בחלקים השונים מאיימים להכריעו, להכניעו, לפוררו המאבקים משנים את תדמיתו של העם את יחסה של החברה למה שהיה עד לא מכבר בקונצנזוס, הכל פוליטי, הכל שפיט ונמדד על-פי הפוזיציה הפוליטית
▪  ▪  ▪
לא להתיאש [צילום: תומר נויברג / פלאש 90]

נזכרתי בחידון התנ"ך העולמי, במיוחד בשאלת ראש הממשלה, מי אמר למי, מתי, מדוע והיכן. זו הייתה התחושה בעקבות פרשת הקיזוז של ח"כ מאיר יצחק הלוי אשר אחותו נפטרה, ובתנועת הליכוד החליטו להתעלות מעל המאבק הפוליטי וקרבות הבוץ הליליים ולקזז ח"כ אחר מולו במהלך כל ימי ה'שבעה'.
אלא שהחשדות, השנאה, עכירות האוויר, הצחנה אוטמת הנחיריים, יצרו מערבולות של חשדות וחשדנות בין הפוליטיקאים עד כי מיד בתום ההלוויה על אחותו נאלץ הח"כ לשוב למשכן הכנסת לצורך הצבעה. יותר נמוך מזה אי-אפשר לרדת.
תילי תילים של פירושים למציאות מחרידה זו נכתבו, שודרו, הוטמעו, ברם, מעבר למציאות מטרידה ומחרידה זו אליה הגיעו הפוליטיקאים אי-אפשר שלא לחוש תחושת קבס מהקיטוב אשר מעמיק, מתעצם ומותיר בורות של דאגה.
אירוע הקיזוז, שלא היה או כן היה, מנכיח את עומק השבר אליו נקלעה החברה הישראלית. החבלות השיטתיות חזקות יותר מפצמ"רים, הרעש הקבוע עוצמתי יותר מנחיתת טיל, השנאה היוקדת חמורה יותר מעשרות נאומים של חמינאי ועד נסראללה, ההרס הפנימי מטריד יותר, הוא מחולל בתוכנו שמות, בתחילה בשקט מטעה, נוגס עוד ועוד עד אשר לפתע מתגלה בור שקשה מאוד למלא אותו.
זהו תהליך כרסום מתמשך של הביחד הישראלי, חפירת מנהרות של שנאה ואיבה המתעצמת בשנים האחרונות העלולות למוטט את יסודות החברה. על החברה הישראלית. אסור ואין צורך לערוך אידיאליזציה מהמצב הקודם, מעולם לא הייתה בעם היהודי בכלל ובמדינת ישראל בפרט מציאות של "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק". המחלוקות נולדו עוד בימי קין והבל, התחדדו בבתי המדרש והיו לסימן ההיכר של העם היהודי לאורך כל הדורות.
המחלוקות הפוליטיות היו תמיד, איבה ופלגנות היו תמיד, אך אורך להב הסכינים לא היה ארוך וחד כמו הלהבים במאבקים היום יומיים. האיבה והשנאה פוצעים כמו שלא פצעו מעולם, בכל חלקי החברה, בכל הנושאים שהיו למכנה המשותף עליו הוקם החוסן הלאומי, יהודי וישראלי.
המכנה המשותף נמצא על סף התרסקות, החורים אשר נבקעו ממנו בחלקים השונים מאיימים להכריעו, להכניעו, לפוררו. המאבקים משנים את תדמיתו של העם את יחסה של החברה למה שהיה עד לא מכבר בקונצנזוס, הכל פוליטי, הכל שפיט ונמדד על-פי הפוזיציה הפוליטית.
אם ההנהגה הישראלית לא תחליט על שינוי בשיח האלים והבוטה, סופה של החברה הישראלית מי ישורנו. אתמול כבר היה אמור להתכנס מטה הפיוס שלא התכנס מעולם, מטה של חיבורים, של הכלה, ספיגה ואמבטיה של אהבה.
אפשר לפתור את המאמר הזה בציניות השוטפת, פתטי, נאיבי, חסר ערך מעשי, אבוד כי הסוסים כבר ברחו מהאורווה, אך אפשר גם לפעול. לא לאפשר לייאוש מקום של קבע, לא לתת לתסכול פתחון פה להתמודד מול המים הסוערים המאיימים להטביע את כולנו. החלקים בעם הם הון אנושי משובח, ערכי, חולק ומתפשר, זה הזמן לעשות כל שלאל ידנו לחבר את החלקים, ברגישות, בנחישות ובעקשנות, אין לנו את הזכות לוותר, אסור לנו להתייאש.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  22/07/2021   |   עודכן:  22/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לנו את הזכות לוותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוטציה בין איימן עודה ללפיד,
יש לי פיתרון  |  22/07/21 10:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
זאהר ג'בארין האחראי על ההתעצמות הצבאית של חמאס מונה לתפקיד סגן מנהיג חמאס בגדה.הנהגת חמאס מחזקת את התשתית שלה בגדה ומזרימה לה כספים רבים כדי לערער את יציבות שלטון הרש"פ
דן מרגלית
תומכי ח"כ ביבי יקרים, כמה שקרים זה יותר מדי בעיניכם? הרי שיקר כמה וכמה פעמים בפרשת הצוללות המצריות, שלא נבדקה ולא נחקרה בניגוד למה שאומר לכם
זלמן שובל
גישת ישראל צריכה להיות מפוכחת וחכמה. לא תמיד ולא בכל הנושאים, גם בתקופת ארדואן, האינטרסים של שתי המדינות היו מנוגדים. יש להתייחס בצורה חיובית להזדמנות שנפתחה לשיפור היחסים עם טורקיה, אך לבחון כל נושא לגופו ומבלי להיחפז, פן נגלה שבממתק הטורקי המענג יש גם תולעים
משה ניסנבוים
עליי להתכונן לאותו רגע בו תעמוד פה, בתוך גבולות הארץ, מצפה לרגע בו ניפגש אחרי שש השנים וכשתשאל: איה היא? - יענוך בקיצור: אין, איננה!
איתן קלינסקי
ההתרחשויות הקשות הפוקדות את העם היהודי במלחמת העולם השנייה מניעים את חנה סנש בשנת 1943 להתנדב לצבא הבריטי    היא התגייסה ליחידה נבחרת של צנחנים, שהמטרה אשר הוצבה בפניה הייתה לצנוח מאחורי קווי האויב של צבא גרמניה הנאצית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il