X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השרה שאשא ביטון החמיצה הזדמנות להוביל מהלך חינוכי חשוב: דווקא חיסונים בתוך בתי-הספר, בשעות הלימודים, היו מלמדים את התלמידים מהי ערבות הדדית, שכל כך חסרה בישראל 2021, והיו מפעילים לחץ חיוני על תלמידים והורים להזדרז ולהתחסן
▪  ▪  ▪
השרה יפעת שאשא-ביטון. החמצה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

המבנה של ממשלת השעטנז יצר באופן לא מפתיע מצב שבו ראש ממשלה חלש עומד בראש ממשלה מנופחת של שרים, שרבים מהם הם לא רק טירונים אלא גם בלתי מתאימים לתפקידיהם. יתר על כן, אותם שרים כפופים כל אחד לראש השבט שלו, ואין עליו מרות של ראש הממשלה. התוצאה: ראש הממשלה החלש אינו יכול לפטר שר סורר, או שר בלתי מתאים לתפקידו. רק ראש השבט יכול לפטר שר מבין שרי אותו שבט.
הדוגמה הבולטת ביותר למציאות זו היא התנהגותה השנויה במחלוקת של השרה השנויה במחלוקת, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון. לשרת החינוך יש אומנם הכישורים הרשמיים וההשכלה המתאימה לתפקיד שרת החינוך, אבל אין לה המיומנות לעבוד בשיתוף עם אחרים לנוכח המציאות הקשה שבה נתונה ישראל מול נגיף הקורונה, ומטבע הדברים גם אין לה ידע כלשהו בתחומי הרפואה, בריאות הציבור והאפידמיולוגיה. שתי דוגמאות לכך: החיצים הנורים מסביבתה לעבר ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ואמירתה כאילו תחנות חיסונים בתוך בתי-הספר זה פשע. ראש הממשלה אינו יכול לפטרה, וראש השבט שלה, גדעון סער, נאלם ונעלם ואינו עושה את הצעד המתבקש, שראש הממשלה החלש אינו יכול לעשות.
לא רק יאיר לפיד ואביגדור ליברמן אלא גם גדעון סער נראה כמי שמותיר את נפתלי בנט להתמודד לבד מול הנגיף, כאשר לצידו רק השרה הנ"ל מצד אחד ורק שר הבריאות ניצן הורוביץ מצד שני. השרה שאשא-ביטון החמיצה הזדמנות להוביל מהלך חינוכי חשוב: דווקא חיסונים בתוך בתי-הספר, בשעות הלימודים, היו מלמדים את התלמידים מהי ערבות הדדית, שכל כך חסרה בישראל 2021, והיו מפעילים לחץ חיוני על תלמידים והורים להזדרז ולהתחסן. בסגנונה של שאשא-ביטון, יש לומר: החמצת המסר החינוכי של ערבות הדדית היא פשע! אם זה היה השיעור היחיד שאותו היו לומדים ילדי ישראל בין כסה לעשור, יכולה הייתה מערכת החינוך להתגאות בכך, וגם המאבק בנגיף היה נשכר.
ומן הצד האחר של בנט ניצב האיש הלא-נכון במקום הלא-נכון, השר הלעומתי מול מומחי הרפואה, שבמקום להכין את מערכת הבריאות לתקופה הקשה שלפנינו, הוא עסוק בדחיית צעדים חיוניים. הזחיחות והניתוק מן המציאות בולטים בכל הופעה פומבית שלו. השילוב של ראש שבט מרצ ושל סגנית ראש שבט תקווה חדשה עומד להתגלות כשילוב קטלני ויקר. הדחיינות בנקיטת צעדים הכרחיים והגישה הסלחנית כלפי מכחישי הקורונה וסרבני החיסון יעלו בחיי אדם. מרב מיכאלי, השרה לענייני טמפרטורת המזגנים ברכבת, הגנה על זכותם "הדמוקרטית" של חייבי בידוד לנסוע ברכבת ולהדביק אחרים. השרה לא שמעה כנראה על דמוקרטיה מתגוננת. ואילו, אורית פרקש-הכהן, השרה לענייני מדע, יצאה להגנתם של אירועים המוניים במגזר החילוני, שאינם אלא מדגרות קורונה. במקום להוקיע את מכחישי הקורונה וסרבני החיסון, השרים והשרות מגוננים על זכותם של אלה לפגוע בכלל האזרחים, בבריאות ובמשק. ראש הממשלה תיאר את מכחישי הקורונה וסרבני החיסון כמי שמסתובבים בחוצות עם מקלעים בידיהם. ומה עם המקלענים בישיבות הממשלה?
הקצף יצא על "הכלת המתים", אבל מן הראוי להסתכל נכוחה על המציאות. כאשר ראש הממשלה קורא לאזרחים לא לנסוע ל-חו"ל, אבל נמנע מלהפסיק את הטיסות לטורקיה (כולל טיסות המשך ממנה), התוצאה הבלתי נמנעת היא יבוא חופשי של הנגיף ממדינה זאת. מתוך 1.1 מיליון מכחישי הקורונה וסרבני החיסון, חצי מיליון הם אזרחים ערבים. ניתן להניח שביניהם יש הרבה מאוד מכחישי הקורונה וסרבני החיסון. כלומר: ידוע לכל, כולל לראש הממשלה הזקוק לתמיכת המפלגות הערביות, שהמשך הטיסות לטורקיה הוא המשך יבוא הנגיף, או במלים אחרות: גידול בתחלואה ובתמותה, וגם דהירה אל הסגר. מי שמאפשר מציאות זו, ומי שמאפשר תפילות המוניות של מוסלמים בהר-הבית, לא יוכל לבוא בידיים נקיות ולכפות סגר על מתפללים יהודים, הן בארץ והן באומן שבאוקראינה.
לא רק ראש הממשלה התחליפי יאיר לפיד יצא ל-חו"ל למרות בקשתו הרפה של ראש הממשלה בנט מאזרחי ישראל להימנע מנסיעות ל-חו"ל. גם בנימין נתניהו, ראש הממשלה עד לפני שבועות אחדים וראש האופוזיציה בהווה, התעלם מבקשתו זו של ראש הממשלה. במלים אחרות: הכל מתעלמים מקריאתו של ראש ממשלה, והכל גוררים את המדינה לסגר. הצפצוף של נתניהו על הצורך להימנע מטיסות מחליש את יכולתו לבקר את מחדלי הממשלה הנוכחית, שאינה פועלת ברצינות לבלימת התחלואה.

תאריך:  12/08/2021   |   עודכן:  20/08/2021
+ההמלצה: לחסן בני 50 ומעלה במנה שלישית
23:17 12/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצוות של משרד הבריאות אישרה מתן חיסון במנה נוספת  ▪  שירותי בריאות כללית הכריזה על הרחבת מבצע החיסונים לבני 50 עוד טרם ההחלטה  ▪  למעלה מ-755 אלף בני אדם קיבלו את מנת החיסון השלישית

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+פייגלין: חושש מהחיסון יותר מהמחלה
22:39 12/08/21  |  עידן יוסף

יו"ר זהות, משה פייגלין, אומר כי לא התחסן משום שהוא חושש מהחיסון יותר מאשר מחלת הקורונה. בראיון לערוץ כנסת, השיב כי ככלל הוא אינו מתנגד חיסונים, אך מוטרד מן העובדה שמומחים המתנגדים לחיסון מושתקים ואינם מקבלים ביטוי.

[צילום: נועם רבקין פנטו/פלאש 90]
+המשטרה רשמה שלשום כאלפיים דוחות קורונה
20:06 12/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+לחייב את תלמידי ארה"ב במסיכות
18:05 12/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קנישה צימרמן ודני בנג'מין בדקו נתונים מצפון קרוליינה והגיעו למסקנה חד-משמעית: אפשר לחזור לכיתות עוד לפני שיהיה חיסון לילדים - בתנאי שעטיית המסיכות תהיה חובה

יעילות כמעט כמו החיסון [צילום: מארק לניהאן, AP]
+מנכ"ל משרד הבריאות לא מתרשם מההגבלות: "חושש מהחמרה"
18:01 12/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: יש להיערך למתן חיסון שלישי לעוד קבוצות  ▪  בנט שוחח עם מנכ"ל פייזר וביקש להאיץ את האישור לחיסון ילדים מתחת לגיל 12  ▪  עוצר יציאות במשמר הגבול עד להודעה חדשה  ▪  המשנה ליועמ"ש: אין מניעה לחיסונים בבתי הספר, סירבנו לתו ירוק בשירותים חיוניים

עובדת משרד הבריאות במרכז בדיקות קורונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"לא יהיה חיסון עדר עם זן הדלתא"
14:32 12/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש צוות החוקרים באוקספורד, שהיה שותף לפיתוח החיסון נגד קורונה יחד עם חברת אסטרה-זניקה טוען כי השגת חיסון עדר באמצעות החיסונים נגד נגיף הקורונה בזמן התפשטות וריאנטים מידבקים מאוד כמו זן הדלתא אינה אפשרית  ▪  "הרעיון של השגת חיסון עדר הוא מיתוס"

פרופ' פולארד. אין דרך לעצור את הנגיף [צילום: סטיב פרסונס, AP]
+בהמתנה
14:06 12/08/21  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

גל נוסף [צילום: והיד סלמי/AP]
+חיסוני קורונה, בזכות הנורמליות
13:49 12/08/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אנו נלך לבתי קולנוע אליהם יורשו להיכנס מחוסנים בלבד; והלא-מחוסנים ילכו להצגות שנועדו רק להם באולמות נפרדים. כך יפצלו את בתי הקפה למחוסנים ולא מחוסנים; ואת החנויות לפי שעות או לפי אזורים, וניתן יהיה להתקיים אלה בצד אלה ללא האיבה המאפיינת עתה את היריבים

בתי קפה למחוסנים וללא מחוסנים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+פרופ' גמזו: הטענה שבנט התנה תוספת תקנים בשקט - שקר מוחלט
13:45 12/08/21  |  איציק וולף

‏מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, פרופ׳ רוני גמזו, מכחיש את הדיווח שפורסם היום בישראל היום, אשר לפיו התנה ראש הממשלה, נפתלי בנט, את תוספת התקנים בהימנעות של בתי החולים מדיווח על קשיי ספיקה.
״מעולם לא נאמר על ידי רוה״מ או מישהו מטעמו כי תוספת התקנים היא תמורת שקט. מדובר בשקר מוחלט״, אמר גמזו.

+23 נוסעים לניו יורק נתפסו עם בדיקות קורונה מזויפות
13:34 12/08/21  |  איציק וולף

23 נוסעים נתפסו אתמול בדרכם לניו יורק עם בדיקות קורונה מזויפות. בעקבות חשד שעלה על ידי חברת התעופה יונייטד איירלינס ערכו אנשי משרד הבריאות בנתב"ג בדיקה ואכן הבדיקות נמצאו כמזויפות.
הנוסעים מיד הורדו מהטיסה, ועוכבו לחקירת משטרה, שוחררו בערבות נקנסו וכן נמסרו פרטיהם לשלטונות ארה"ב וכן נבחנות אפשרויות נוספות בענישה.
ממשרד הבריאות וממשטרת ישראל נמסר כי במאמצי האכיפה בשבוע האחרון אותרו 15 אנשים בכל יום עם בדיקות קורונה מזויפות, כלומר מידי יום ישנם מאומתים המגיעים לנתב"ג, מפרים את החוק - נקנסים וחוזרים לבידוד.

+מבצע חיסון בני 40 ומעלה - בשבוע הבא
11:40 12/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה קרא למנכ"לים של קופות החולים להיערך למבצע מתן מנת חיסון שלישית גם לבני 40 עד 60  ▪  "מעריך שהערב נקבל את אישור הצוות לטיפול במגפות לחסן שכבת גילאים נמוכה יותר בחיסון השלישי המשלים. לכן, יש להיערך להרחבת טווח הגילאים של החיסון השלישי בשבוע הבא"

[צילום: נאסר אישתיה, AP]
+היערכות משרד החינוך ללמידה מרחוק
11:16 12/08/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

משרד החינוך הוא גוף מנהלי, וככזה הוא חייב לפעול בשיקול דעת  ▪  הם מטמיעים בתודעה שלנו חלופה אחת, חלופת ה"כל כרגיל", באופן שאיש לא נערך לחלופות האחרות

שנת הקונספציה [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]
+בתי הדין לעבודה יגבו דרישת התחסנות
10:32 12/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומרת שכאשר מעסיקים יטילו מגבלות על עובדים המסרבים להתחסן, בתי הדין יביאו בחשבון ש"מקום העבודה הוא מקום בו לרוב איננו נמצאים לבדנו. במקום העבודה, לרוב, עלינו לחלוק את המרחב, את הזמן ואת המשאבים, עם אנשים נוספים - קולגות, לקוחות, תלמידים, ועוד. מקום העבודה מאופיין, לרוב, גם בהיררכיה ובכללים שיש לציית להם. לפיכך ומטבע הדברים, בחיי וביחסי העבודה אנו נדרשים מדי יום לאיזונים ולפשרות. לסולידריות, להתחשבות באחר"

וירט-ליבנה. קשה לקבוע הלכה עקרונית [צילום: ליאב פלד]
+אותה גברת בשינוי אדרת
10:27 12/08/21  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

כל מי שמסתובב בימים אלה במקומות שונים בארץ, נוכח שאזרחים רבים מידי אינם מוכנים להישמע להוראה לעטות מסכות במקומות סגורים  ▪  בעלי עסקים שונים מוכנים לעצום עיניים ובלבד שעסקיהם יעבדו

ההרתעה אבדה לחלוטין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+משרד הבריאות: 5,946 מאובחני קורונה חדשים ביום
10:21 12/08/21  |  איציק וולף

5,946 בני אדם התגלו אתמול כמאומתים לנגיף קורונה. מדובר ב-4.62% מתוך 131,456 הנבדקים אתמול. מחצות הלילה ועד השעה 9:30 בבוקר אובחנו עוד 1,661 חולים חדשים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים מאושפזים 421 חולים במצב קשה. 65 מתוכם מונשמים ו-87 במצב קריטי.

+ח"כ שמחה רוטמן נמצא חיובי לקורונה
09:05 12/08/21  |  איציק וולף

ח״כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הודיע לקצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי בבדיקה שעשה נמצא חיובי לנגיף הקורונה.

+ניו-זילנד תאפשר כניסת תיירים ב-2022
08:12 12/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת ניו-זילנד הודיעה כי מדינתה תאפשר בתחילת 2022 כניסה של תיירים מחוסנים ממדינות שרמת תחלואת הקורונה בהן נמוכה  ▪  "אנחנו עדיין לא במצב שמאפשר פתיחה מלאה"

ארדרן. עדיין לא במצב לפתיחה מלאה [צילום: סאם ג'יימס, AP]
+חיסוני הקורונה עושים עבודה מעולה
07:21 12/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנתונים עד ערב התפרצות זן הדלתא מעלים, כי חלקם של המחוסנים בקרב המאושפזים והמתים בארה"ב הוא קטן עד שולי  ▪  עדיין אין נתונים מאז תחילת יולי

רוב המחוסנים החולים לא יאובחנו [צילום: ג'ון לוכר, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החמצת המסר החינוכי לערבות הדדית היא פשע
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
על שרת-החינוך כצרת-החינוך
רפי לאופרט  |  12/08/21 13:31
 
- הבעיה - טירוף המערכות - נחשפה
ד"ר רון בריימן  |  12/08/21 14:21
2
היא החמיצה כי היא פשוט חמוצה ל"ת
ה.א  |  14/08/21 07:59
3
אכן פשע. הגדרה קולעת. ל"ת
יהודי מפוכח  |  15/08/21 19:09
4
חוסר יכולת לומר "סליחה, טעיתי"
שאול א.  |  16/08/21 12:29
 
- אכן, עצוב ובעיקר מביש ומייאש.
ד"ר רון בריימן  |  16/08/21 18:31
5
כותרת אדירה ! ל"ת
תל-אביבי  |  14/09/21 23:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
ראש ממשלת ניו-זילנד הודיעה כי מדינתה תאפשר בתחילת 2022 כניסה של תיירים מחוסנים ממדינות שרמת תחלואת הקורונה בהן נמוכה    "אנחנו עדיין לא במצב שמאפשר פתיחה מלאה"
איתמר לוין
הנתונים עד ערב התפרצות זן הדלתא מעלים, כי חלקם של המחוסנים בקרב המאושפזים והמתים בארה"ב הוא קטן עד שולי    עדיין אין נתונים מאז תחילת יולי
איציק וולף
התו הירוק יוחל החל מגיל 3 ויכלול חובת בדיקת קורונה לילדים במימון המדינה    הוריהם של בני 12 ומעלה שלא חוסנו מבחירה ייאלצו לשלם על הבדיקות    חנויות מגודל של 100 מ"ר ומעלה יידרשו להגביל תפוסה ביחס של אדם לכל 7 מטרים    השר אלקין הצביע נגד החלטת הקבינט בטענה כי ההגבלות הן מעטות מדי ביחס לנדרש מבחינה אפדימיולוגית
איציק וולף
שר הבריאות לשעבר טוען כי ממשלת בנט לא מקשיבה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות ומאחרת בתגובה להתפרצות המחודשת של הקורונה    "ההמלצות של משרד הבריאות היו ברורות וכשראינו כולנו את העלייה במספר המאומתים והמאושפזים היה צריך לנקוט צעדים. גם אם מחר יכניסו את כולנו לסגר מלא - בשבועיים הקרובים העלייה תימשך. כך פועל הנגיף"
איציק וולף
קבינט הקורונה מכונס לדיון בהגבלות נוספות    חלק מן השרים דורשים לצמצם את ההגבלות    השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד שוב לא משתתפים בדיוני הקבינט שבו הם חברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il