X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דיווחים מוועדת החקירה הממלכתית בעניין אסון מירון מספרים על מוקד חקירת מפקד המחוז של המשטרה, כאילו הבעיה הייתה "כמה אנשים למטר רבוע"
▪  ▪  ▪
ברכה לבטלה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הקורונה לימדה אותנו כמה מושגים אשר רבים מאתנו לא היו מודעים להם קודם לכן, מושגים כמו "מקדם ההדבקה", כאשר הוא 1 - המגיפה ממשיכה להתפשט, אך בקצב קבוע (כל נדבק מדביק בממוצע "רק" 1) כאשר הוא גדול מ-1 - קצב גידול המגיפה עולה (כל נדבק מדביק בממוצע יותר מ-1), וכאשר הוא קטן מ-1 - קצב גידול המגיפה יורד. למדנו. שלעתים הניתוח הסטטי איננו מספק וחובה לנתח את קצב השינויים ואפילו את קצב השינוי של קצב השינויים. לדוגמה האסון במירון.
מה קרה שם במירון? האם הצפיפות הסטטית של X אנשים למטר רבוע גרמה לאסון? האם התנועה של האנשים (קצב) כאשר הם צמודים אלה לאלה? האם שינויים בתנועה (קצב השינויים בקצב)? את הפרטים ודאי תחקור הוועדה אך על-פי הנתונים שבידנו ניתן להעריך כי:
1. הייתה שם מפולת אדם במעבר צר.
2. מפולת אדם נגרמה תוך כדי תנועה של אנשים באותו מעבר כאשר אדם או יותר כשלו.
3. למעט האנשים שהיו בסמוך למפולת, שאר האנשים המשיכו להתקדם, משמע להצטופף, בלי כל קשר לצפיפות באזור החגיגות.
ומה ניתן להסיק? מה שניתן להסיק הוא שהאסון הקשה הזה לא קשור לצפיפות הסטטית של האנשים, אשר הייתה רבה, אלא לסכנה הרבה שנשקפה לפוקדים את ההר, בעת יציאתם ממתחם המדורות, באשר כל תקלה בזרימה עלולה הייתה לגרום לתוצאות הרות אסון. העדויות מספרות שבכל שנה היו "כמעט" אסונות, בדיוק מאותה סיבה. לשמחתנו, בעבר זה לא קרה, לצערנו השנה זה קרה.
לכן ועדה יקרה, אל תיתפסו לנתון סטטי של אדם למטר רבוע במתחם הקבר, אדם למטר רבוע הוא נתון כמעט לא מעניין. אם תגיעו לתוצאה כלשהי היא תשמש בעיקר פוליטיקאים להעלות עוד אנשים למתחם. קחו מומחים אשר יחשבו לכם את הזמן הנדרש על-מנת לאפשר לחוגגים לצאת ולהיכנס למתחם הקבר בבטחה, יחסית לזמן המוקצב לכניסות ויציאות במהלך החגיגות, ובהתאם לפתחי הכניסה והיציאה הקיימים, ותגיעו כנראה למסקנה שצריך "לישר" חצי הר על-מנת לפרוס דרכי גישה בטוחות לחוגגים, או לחלופין לצמצם את כמות החוגגים ב-90%.
היכולת להניע את האנשים אל מתחם הקבר וממנו תחייב צמצום משמעותי של כמות החוגגים במתחם, ו/או פריצת דרכים רבות מאוד מאזורי ההתכנסות אל החגיגות, אך הס לנו מלחשוב, כי כמות האנשים למטר רבוע היא זו שתקבע את הקריטריון שיגביל את כמות האנשים על ההר. אם זו תהיה מסקנת הוועדה, סבור אני שעבודתה תהיה ברכה לבטלה.
אגב, לצפיפות הסטטית השלכה משמעותיות על חוזק הקונסטרוקציה של המשטחים עליהם עמדו האנשים, וכאן, לטענת המשטרה, נתגלה פגם מאוד משמעותי כמה ימים לפני החגיגות, ותוקן מראש.

תאריך:  26/08/2021   |   עודכן:  26/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה אנשים למטר רבוע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תובנות לעניין , הלפרין
שלמה המגיב  |  27/08/21 09:09
 
- חובה לאזן
ה.א  |  27/08/21 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין, איציק וולף
מישהו בכלל נשא באחריות למתרחש באתר מירון? אחד היה אחראי כל השנה חוץ מאשר בל"ג בעומר, אחר היה אחראי רק בל"ג בעומר, למשטרה לא היו סמכויות, לחרדים לא היה אכפת    הסיפור המוזר על התערבותו של אלכס ויז'ניצר לטובת הקיצוניים של תולדות אהרון    כל זה התנקז לחובש בן 22 שניסה בצורה נואשת לטפל בלכודים ולפנות פצועים
איציק וולף
נחמן שמואל כהן, שהיה מראשוני המטפלים בפצועים ובהרוגים באסון מירון, העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית    "רצתי לשוטרים וצעקתי 'אר"ן'. ראיתי פרצופים על הרצפה שוכבים ואנשים עולים עליהם. באותו שלב לא היו שם שוטרים, ולא מחסום. ראיתי את זה והבנתי מייד שזה הולך להיות אסון"    כוחות ביטחון והצלה שהיו בכניסה למירון לא הבינו את גודל האירוע    שוטר תנועה כיוון אמבולנסים בעיקוף של 50 דקות לצפת, ולא אפשר להם לנסוע בדרך מהירה יותר
איתמר לוין
הרב אברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה, בביקורת חריפה על האדמו"רים המשתתפים באירועי ל"ג בעומר    קורא להעביר לידי הוועדה את האחריות להילולה, תוך הישענות על תרומות ולא על תקציב המדינה
איתמר לוין
הרב אברהם פרויליך החבר בוועדת החמישה טוען: מי שהיה מנכ"ל נתיבי ישראל - ונדון למאסר על בקשת שוחד - היה בקשר עם תולדות אהרון, אפשר להקים את הטריבונות שיצרו את ההתקהלות העצומה והרחיב בצורה רופפת את גשר היציאה    רומז שגורמים במשטרה גרמו לכך שהשנה יישלל רשיון הכניסה שלו לאירוע בל"ג בעומר, כי "הם רצו לשלוט שלטון יחיד"
איתמר לוין
מספר על פולשים שהגיעו לחלקה שמחוץ לקבר רשב"י והתחברו בצורה פיראטית לחשמל שבאתר; אחר הביא גנרטור לאחר שנותק מן החשמל    טוען שחברי ועדת החמישה אינם מאפשרים לו אפילו גישה לקבלת מידע אינטרנטי בחשבונה    מצטט את קמיניץ: המדינה לא סומכת על הוועדה ולכן כל התקציב הוא בידי המרכז הארצי למקומות הקדושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il