X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
קבוצת מיטב-דש הפסידה בשתי תביעות ייצוגיות וחויבה לשלם 314 מיליון ש"ח לעמיתי הקופות שהיא מנהלת בימים אלה הוגשה נגד החברה-האם בקשה לתביעה ייצוגית בסך 64 מיליון ש"ח בטענה לרשלנות חמורה כלפי בעלי המניות מנהלי הקבוצה ובהם צבי סטפק ובנו אבנר סטפק חשופים עתה לתביעה נגזרת שבה ייתבעו בגין רשלנות ויידרשו לפצות את החברה
▪  ▪  ▪
צבי סטפק. מנהל מוערך [צילום: יח"צ]

קבוצת מיטב-דש ומנהליה עומדים בפני סיכון משולש, העלול להעיב מאוד על הישגי הקבוצה הנחשבת לאחת הגדולות בשוק ההון, לפגוע ביוקרת בעלי השליטה בקבוצה - משפחת סטפק (צבי סטפק ובנו אבנר, הדירקטורים הדומיננטיים בקבוצה), ולגרור את חברות-הקבוצה ומנהליה לתביעות מתמשכות ומזיקות.
אין מדובר בסיכון תיאורטי. החברה-הנכדה מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ נתבעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי קבוצת העצמאים והשכירים וקבוצת אנשי הקבע בשתי תביעות ייצוגיות. ביום 21.08.21 ניתן פסק דין על-ידי השופטת מיכל אגמון ובו חויבה החברה להשיב 314 מיליון ש"ח לעמיתי הקופה - חיובים ביתר שנטלה/גזלה מהם (הסכום כולל ריבית והצמדה) (להלן: הסיכון הראשון). החברה הודיעה כי היא תגיש ערעור על פסק הדין.
והנה, בימים אלה הוגשה נגד מיטב דש השקעות בע"מ (העומדת בראש הפירמידה של קבוצת מיטב-דש) בקשה לתביעה ייצוגית חדשה בסך 64 מיליון ש"ח (להלן: הסיכון השני). הפעם מצד כלל בעלי מניות החברה, בשל הנזקים שנגרמו לחברה, כטענת המבקשת, נוכח התנהלותה הבעייתית של החברה. המבקשת היא חברת אוליר מסחר ותעשיות בע"מ, המחזיקה בכמה מניות של החברה, הנשלטת על-ידי ד"ר יהודה שנהב - אחד מוותיקי שוק ההון בישראל, כבן 90, שמכיר היטב את צבי סטפק, מי שייסד את מיטב.
רשלנות, אי-ביצוע הפרשות
הטענה המיוחסת לנתבעת: רשלנות חמורה ואי-ביצוע הפרשות, מבעוד מועד, בדוחות החברה-האם, בהתאם לסיכונים המשפטיים שעמדו ונודעו לחברה - דבר שגרם נזק לבעלי המניות של מיטב דש השקעות בע"מ הרשומות למסחר בבורסה; וכן ניהול מזיק שגרר את החברה להוצאות משפטיות גדולות. לראיה: הירידות החדות בשיעור 15% במניות החברה, לאחר שניתן פסק הדין ביום 21.08.21 על-ידי השופטת מיכל אגמון גונן (314 מיליון ש"ח).
מנהלי הקבוצה עומדים עתה בפני סיכון שלישי, מהותי ופוגעני לא פחות: תביעה נגזרת נגדם, בשל הפרת חובת הזהירות כלפי המשקיעים במניות הקבוצה. שכן, וכעולה מדוחותיה היא, החברה לא ביצעה הפרשות בהתאם לסיכונים בהם הודתה בפועל, בכל-זאת.
בדוח התקופתי לשנת 2015 שהגישה מיטב דש השקעות בע"מ היא דיווחה על בקשת רשות ערעור שהגישה לבית המשפט העליון, בשל החלטת סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט יצחק ענבר לאשר כייצוגיות את שתי התביעות שהוגשו נגד החברה-הנכדה. בדיווח ציינה החברה:
  • "להערכת עורכי הדין המטפלים בתביעה קיים סיכוי גבוה מ-50% כי לאחר מיצוי ההליכים המשפטיים, תתקבל עמדת מיטב דש גמל ולפיכך לא נכללה הפרשה בדוחות הכספים".
בקשת רשות ערעור הייתה תלויה ועומדת למשך זמן קצר יחסית. היא נמחקה ביום 06.01.16 בדיון שהתקיים בפני נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, לאחר שזו הבהירה כי בית המשפט העליון לא יתערב בהחלטה הדרמטית של השופט ענבר. משמעות הדבר, למצער: התביעות הייצוגיות יבוררו, הסיכון הכספי מתעצם. מעבר לכך: ניהול ההגנה כרוך בתשלום מיליונים כשכר טירחה לעורכי דין, רואי חשבון, נותני חוות דעת ובעלי מקצוע נוספים.
המנהלים הבכירים לא הזהירו מפני הסיכונים
והנה, על-אף זאת, החברה לא דיווחה לציבור המשקיעים על הסיכונים האמיתיים. מנהלי הקבוצה ובראשם צבי סטפק, איש רציני ומנהל מוערך מאוד שבנה אימפריה פיננסית בעשר אצבעותיו, המשיכו בשלהם, כאילו כלום, לא יזמו הפרשות משמעותיות בדוחות הכספיים ולא הזהירו מפני הסיכונים הכרוכים בתביעות. כל זאת למרות שבית המשפט אישר ניהול שתי התביעות כייצוגיות, ועל-אף שקודם לכן יצרו מצג מטעה לפיו, קרוב לוודאי, התביעות יידחו וכאילו אין בהן ממש.
התנהלות שכזו מעלה חשש שמא מנהלי הקבוצה - המדובר במנהלים בכירים שעסקם-אומנותם הוא ניהול סיכונים לצורך השקעות בניירות ערך - התנהלו באופן בעייתי והתרשלו, הן כלפי החברה-האם והן כלפי בעלי המניות בה. הקרב אומנם לא נגמר. ערעור יוגש, קרוב לוודאי, אך הנזק כבד נגרם. מכאן חשיפתם לאפשרות שתוגש נגדם תביעה נגזרת (הסיכון השלישי) - שבה הם עלולים להיתבע לפצות אישית את החברה-האם בסכום של עשרות מיליוני ש"ח בשל הנזקים שנגרמו לחברה.

תאריך:  18/09/2021   |   עודכן:  23/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיכון המשולש של קבוצת מיטב דש ומנהליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הטענות של מי שאינם מתחסנים נגד הקורונה נובעות במקרה הטוב מחוסר ידיעה, ובמקרה הגרוע ממתן אמון ב"מקורות" המפזרים מידע מטעה ואף שקרי    בפועל, הם מסכנים את בריאותם, רווחתם וחייהם של הסובבים אותם - וכך צריך להיות היחס כלפיהם    הנה העובדות לאמיתן, כפי שאספנו אותן עבורכם מאתר ארגון הבריאות העולמי, ממיטב העיתונות הזרה ומן השכל הישר
יואב יצחק
שלילת הרשיון לקיים עסקי אשראי בוצעה בפברואר 2020    באפריל 2020 נאלץ שרון פלאצ'י למכור לרני צים אחזקות בע"מ את השליטה בעסקי האשראי שהקים    עכשיו תובעת הרוכשת את פלאצ'י בסכום של 2.2 מיליון ש"ח
איתמר לוין
אילן ישועה עמד בקשר גם עם ליברמן, שלום וכחלון והתערב לטובתם בתכני וואלה    האם הקו המצביע על ההתערבויות המרובות, עלול להפוך לחרב פיפיות מבחינתה של ההגנה?
איתמר לוין
האם יש קשר בין הידידות הגלויה בין אילן ישועה ואבי גבאי לבין הסיקור האוהד ממנו נהנה גבאי בוואלה?    ההגנה חלפה על פני רף 1,000 המוצגים מטעמה, וגם ייתכן שניתן לראות באופק את סיום עדותו של ישועה
חן מלול
צייר, גרפיקאי, חרזן ואפילו סופר - את כל אלו עשה חיים גולדברג, כולל בגלויות שנה טובה המהוות מקור היסטורי לחיי היהודים בפולין ערב השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il