X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מכתב גלוי לפרוגרסיבים הדמוקרטים בארה"ב

ישראל לא מה שחשבתם [חלק א']

בניגוד לפלשתינים, ליהודים יש היסטוריה ארוכה של חיים בארץ ישראל שבטים עבריים נדדו והתנחלו בארץ החל מהמאה ה-18 לפנה"ס
▪  ▪  ▪
שיירת מכוניות אבלים יהודים מלווה בהשגחת רכב עם חיילים בריטים, חוזרת מטקס הקבורה בהר הזיתים של יהודי שנרצח בתקופת הפרעות ביהודים בירושלים [צילום: אריק מטסון/פלאש 90]

אזרחי ישראל נדהמו לגלות שחברי קונגרס דמוקרטים הצביעו נגד מתן עזרה לישראל ברכישת ציוד הגנתי - לא התקפי - על-מנת להגן על אזרחים - גברים, זקנים, נשים וילדים - בפני ירי טילים על-ידי ארגוני טרור בעזה. ארגונים אלה אינם מעוניינים במו"מ עם ישראל על פתרון של 2 מדינות אלא בחיסולה. ולידיעת הפרוגרסיבים: למעלה מ-50% מהיהודים תומכים בחלוקה ל-2 מדינות אבל רוב הפלשתינים תומכים בחמאס שמטרתו חיסול המדינה היהודית והקמת מדינה מוסלמית-פלשתינית על חורבותיה.
והרי כמה עובדות:
א. מתי התיישבו הערבים בארץ
בניגוד לאג'נדה הפלשתינית המוצגת בפני כל העולם, הפלשתינים אינם תושביה הוותיקים של ישראל, היא פלשתין, לגירסתם, והיהודים אינם גוזלי אדמתם.
נא לעיין במחקרים על הרכב האוכלוסייה בישראל-פלשתין -
640 לס' - בארץ היו במאה ה-7 כ-3 מיליון תושבים. רובם היו נוצרים - פגאנים לשעבר, שהובאו לארץ על-ידי הכובשים ההלניסטים והרומים. עם כיבוש הארץ על-ידי הערבים שפלשו מחצי האי ערב התיישבו בארץ ערבים מעטים- כ-30,000 בלבד. הם התיישבו בערים הגדולות והיוו דרג מינהלי ואנשים המקורבים לשלטון.
1099 - הכיבוש הצלבני. בארץ נותרו רק כ-500,000 תושבים ורק כ-150,000 מתוכם היו מוסלמים (העדפת השימוש במונח דתי ולא אתני החלה בימי השושלת העבאסית).
1516 - הכיבוש העות'מאני. בארץ היו רק כ-123,000 תושבים שכ-80,000 מתוכם היו מוסלמים.
1917/8 - הכיבוש האנגלי. בארץ היו כ-525,000 מוסלמים ש-50% מהם היו מהגרים ופליטים מוסלמים שהשלטון העותמ'אני קלט ואף חילק להם אדמות.
1948 - עם סיום שלטון המנדט הבריטי היו בארץ 1,200,000 מוסלמים, גידול של 700,000 תוך פחות מ-30 שנה שלפחות מחציתם היו מהגרי עבודה מארצות ערב שהיסתננו לארץ באופן בלתי חוקי תוך העלמת עין של השלטון הבריטי.
לסיכום, הפלשתינים משקרים. הם אינם התושבים הוותיקים של ישראל/פלשתין.
ב. הזכות ההיסטורית של העם היהודי בארץ ישראל
בניגוד לפלשתינים, ליהודים יש היסטוריה ארוכה של חיים בארץ ישראל. שבטים עבריים נדדו והתנחלו בארץ החל מהמאה ה-18 לפנה"ס. במאה ה-10 קמה בארץ ממלכת ישראל שהתפלגה לשתי ממלכות: ממלכת ישראל בצפון וממלכת יהודה בדרום. האימפריאליזם האשורי חיסל את ממלכת ישראל בשלהי המאה ה-8 לפנה"ס והיגלה חלק מהאוכלוסייה לאשור (עירק בימינו). ממלכת יהודה חוסלה על-ידי האימפריאליזם הבבלי בשלהי המאה ה-6 לפנה"ס וחלק מתושביה הוגלה לבבל (עירק כיום).
אך כבר ב-538 לפנה"ס, בעקבות הכרזת כורש, חזרו חלק מגולי יהודה והביאו להתחדשות היישוב היהודי. בעקבות הצלחת מרד יהודה המכבי השתחררו היהודים מהכיבוש ההלניסטי והקימו את מדינת החשמונאים ב-147 לפנה"ס. ממלכת החשמונאים חוסלה על-ידי האימפריאליזם הרומי ב-70 לס'. מכ-3 מיליון יהודים - חלקם נהרגו במרידות, חלקם נטבחו וחלקם ברחו - נותרו מעטים. מאז שלטו בארץ ביזאנטים, ערבים, צלבנים, ממלוכים ועות'מאנים עד שבריטניה הכירה ב-1917 בהכרזת בלפור, בזכותם ההיסטורית של היהודים על הארץ ובזכותם להקים בה בית לאומי. הכרה זו אושרה על-ידי חבר הלאומים ובריטניה קיבלה מנדט על הארץ והוטל עליה להניח את היסודות לבית לאומי בארץ ישראל. הערבים שהיו בארץ הוכרו כבעלי זכויות של מיעוט.
ג. הפלשתינים דחו לפחות 6 הצעות להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל
הערבים, כך נקראו ערביי ארץ ישראל עד שנות ה-60 למאה ה-20 כאשר הכריזו על עצמם כבעלי זהות לאומית, כפלשתינים. המנהיגות הערבית סירבה להכיר בהחלטות חבר הלאומים וניהלה מאבק ואף מרד נגד ממשלת המנדט והיישוב היהודי ההולך וגדל ובעד ביטול החלטות חבר הלאומים. המרד הערבי שהחל ב-1936 שכנע את בריטניה שהמצב אינו יכול להימשך וועדת פיל שהוקמה ב-1936 הציעה לחלק את הארץ ל-2 מדיניות, יהודית וערבית. היהודים קיבלו את ההצעה ואילו הערבים דחו אותה על הסף. זאת הייתה ההצעה ה-ראשונה.
בזמן מלחה"ע השנייה כרתו הערבים ברית עם השלטון הנאצי ועשו מאמצים לחסל את היישוב היהודי על-ידי ניסיון שסוכל להרעלת בארות גוש-דן. כמו-כן, תכננו הערבים בשיתוף עם השלטון הנאצי להקים מחנה ריכוז בארץ בו ירוכזו ויחוסלו היהודים לאחר שרומל ינצח את מונטגומרי ב-1942 באל-עלמין. למגינת ליבם מונטגומרי ניצח והניסיון להביא לשואת יהודי הארץ נכשל.
לאחר סיום מלחמת העולם השנייה חידשו הערבים את מאבקם ביישוב היהודי בגיבוי של מדינות ערב. הנושא הועלה בפני ארגון האומות המאוחדות שירש את חבר הלאומים ובנובמבר 1947 החליט האו"ם על חלוקת הארץ לשתי מדינות, יהודית וערבית. היהודים קיבלו את ההצעה ואילו הערבים דחו אותה על הסף והתארגנו מייד לחיסול היישוב היהודי או כפי שהתוכנית נקראה בפי הערבים "לזרוק את היהודים לים". זאת הייתה ההצעה השנייה.
[המשך יבוא]

תאריך:  26/09/2021   |   עודכן:  26/09/2021
+חוליית המחבלים תכננה פיגועי חטיפה וירי בשטחים
20:54 26/09/21  |  עידן יוסף

חוליית המחבלים שחוסלה הלילה תכננה פיגועי חטיפה וירי בשטחים יום אחר יום. עם זאת, לחוליה לא הייתה תשתית לביצוע פיגועי ראווה גדולים (חדשות 13).

+נבדק: הלוחמים נפגעו מאש כוחותינו
16:39 26/09/21  |  עידן יוסף

בצה"ל מעריכים לאחר תחקיר ראשוני כי הלוחמים בג'נין נפגעו מאש כוחותינו ולא מאש המחבלים.

+למצוא מהלכים ללב כמעט כולם
11:54 26/09/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

לא מעט מחברות וחברי הקונגרס (תשעה בסך-הכל לעומת למעלה מארבע מאות בעד) שדחו את אישור הסיוע ביומיים עושים זאת משיקולים אלקטוראליים

דוחים את האישור [צילום: AP]
+אני מודה באשמה
10:45 26/09/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מודה באשמות הרבות שמוטחות כלפי  ▪  כן, אני מודה בגאווה רבה באשמה, שאני שייך לאלו, שהחלוקה הקובעת עבורם אינה בין יהודים וערבים בארץ הזו, אלא בין מי שיש לו אינטרס בשיטה המעמדית הקיימת לבין מי שיש לו אינטרס לשנותה

תלמידה יהודיה ותלמידה ערביה [צילום: פלאש 90]
+קצין ולוחם נפצעו באורח קשה במבצע בשומרון
08:05 26/09/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השניים נפצעו בהתקלות עם מחבל כחלק ממבצע בכפר בורקין  ▪  הפצועים פונו במסוק לבית החולים  ▪  צה"ל ביצע מעצרים ב-5 מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה  ▪  דובר צה"ל: כולם קשורים לאותה תשתית של פעילי חמאס  ▪  רה"מ בנט: "כוחות הביטחון פעלו נגד מחבלים שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח המיידי"

פעילות מעצרים. ארכיון [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל לא מה שחשבתם [חלק א']
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דברי הבל
מגיב ותיק  |  28/09/21 10:21
2
סדנה בעיצוב תודעה
שיפון  |  28/09/21 14:14
3
מסכים לרוב טענות המאמר, אבל
חזקי שנאן  |  28/09/21 19:47
4
לא הבנתי, מי אלה "הפלסתינאים"  ל"ת
עמי שחר  |  3/10/21 02:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
השניים נפצעו בהתקלות עם מחבל כחלק ממבצע בכפר בורקין    הפצועים פונו במסוק לבית החולים    צה"ל ביצע מעצרים ב-5 מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה    דובר צה"ל: כולם קשורים לאותה תשתית של פעילי חמאס    רה"מ בנט: "כוחות הביטחון פעלו נגד מחבלים שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח המיידי"
יוני בן-מנחם
נאומו של יו"ר הרש"פ באו"ם מנותק מהמציאות ומשקף את כישלונותיו כמנהיג שממשיך לאחוז בקרנות המזבח. האיום על ישראל בפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג מסמל את התסכול והיאוש של מחמוד עבאס מהיעדר יכולתו לקדם תהליך מדיני שיביא לו הישגים
דן מרגלית
אני חוזר למען הבהירות: ככל שהמצב הנוכחי של איום מתמיד מעזה על הריבונות הישראלית בנגב הצפוני-מערבי אינו מקובל הוא גבה מחיר דמים גדול יותר בעת שהתקיים גוש-קטיף
יוני בן-מנחם
חמאס דורש את שחרור ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע - דרישה שרק תסבך את המו"מ על עסקת חילופי שבויים עם ישראל    חמאס העביר למודיעין מצרי את המתווה לקיום העסקה שאותה הוא מנסה לכפות על ישראל    בינתיים אין פריצת דרך במגעים
מנחם רהט
שמיטה ישראלית: היתר מכירה, אוצר בי"ד, הערבה הדרומית; שמיטה לחומרע: פרי וירק מגואלים בדם מי היה מאמין שהחזון אי"ש הֵקֵל במקום שהראי"ה קוק החמיר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il