X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין לדעת אם אדלשטיין בחר בנתיב שייטיב עימו הוא בוודאי בחר בנתיב שייטיב עם הליכוד, ובעצם מי שמבין כי סיעה זו מרכזית לחיים הציבוריים יודע כי הייטיב עם המדינה כולה
▪  ▪  ▪
אדלשטיין. אמיץ [צילום: פלאש 90]

בשנות ה-50', כאשר המשלט והמעוז והמוצב של האויב היה מוגן בגדר סבוכה ומסועפת, לימדו בצה"ל את הטירונים כי בשעת התקפה יש להתקרב, אחד החיילים פורץ קדימה וגוזר את התיל, נשכב עליו וחבריו דוהרים בעקבותיו, רומסים אותו או מצליחים להתקדם לצידו, חודרים ופותחים בקרב. סיכוייו של האמיץ שהלך לבד ראשון וגזר את הגדר ונשכב עליה להיהרג היו גבוהים מאשר של חבריו. אבל אם בתום הקרב נותר בחיים היה זוכה לתשואות מחבריו ולעתים קרובות גם לצל"ש.
מדוע נזכרתי במלחמה הישנה, שאולי איננה עוד אם כי חלקיקים ממנה ראיתי בשנים האחרונות בקרב על הגדר מול רצועת עזה? נזכרתי באיש שנשכב על הגדר באומץ, לתהילה או למוות כמעט בטוח, בעת שצפיתי הלילה בראיון שהעניק יולי אדלשטיין לעמית סגל בערוץ-12, ובו הודיע כי החליט להתמודד על הנהגת הליכוד, ופניו לפריימריז מוקדמים, או למהפך בכנסת הנוכחית. דפנה ליאל צפתה לו עתיד שחור ("המזרח התיכון הוא מקום אכזר לאופטימיסטים", קראתי בימים אלה באחד הגיליונות האחרונים של ה"אקונומיסט"). היא ציטטה כמה פעילי ליכוד שביקשו להנחיל לו רפיון ידיים וחולשת דעת.
אין לדעת אם אדלשטיין בחר בנתיב שייטיב עימו. הוא בוודאי בחר בנתיב שייטיב עם הליכוד, ובעצם מי שמבין כי סיעה זו מרכזית לחיים הציבוריים יודע כי הייטיב עם המדינה כולה. בשעתו תמהתי כאשר אדלשטיין נתן את ידו לתכסיס מכוער של בנימין נתניהו לדחות את בחירת יושב-ראש הכנסת תחתיו. הוא פעל בשרות ביבי והתבזה, והתנגש ללא צורך עם החלטה מתבקשת מאליה של בג"ץ.
אך אין כמעט ספק שדעתו לא הייתה נוחה מסגנונו של ראש הממשלה לשעבר. העובדה היא, שלא התייצב על מדרגות בית המשפט המחוזי בירושלים בתצלום של צמיתי נתניהו (בטעות דובר בראיון שהמדרגות היו בבית המשפט העליון). השרים כפופי הגב באו למחות על המשפט שהתנהל נגד ביבי, וראינו אותם בקוצר ידם.
מישהו צריך היה לשכב על הגדר. אדלשטיין עשה זאת. הוא יהיה גיבור הימין או הרוג פוליטי מטעמו. מי שהיה אסיר ציון בברית המועצות והקפיד על סגנון סולידי הסולד ממה שנראה הערב במליאת הכנסת עם קללות ונאצות וסגנון ביבים (לא קשור בכינוי ביבי) בנוסח מאי גולן מהליכוד יראה עתה ימים קשים.
הנה אות ראשון לתבהלה שפקדה את ח"כ ביבי: ממשפחת נתניהו יצא טיעון כי חמו ליאוניד נבזלין הורשע ברצח ברוסיה ונמנה על בעלי העיתון הארץ. מה זה? במשפחת נתניהו חוברים לצדק של ולדימיר פוטין - המנהיג הרודן אשר כבש חלק מאוקראינה ושלח רוצחים לחסל את ראש האופוזיציה אלכסיי נבלני, ונכשל, והוא כלוא על לא עוול בכפו, וחיסל מי מיריביו על אדמת בריטניה?
אדלשטיין חלוץ ההולך לפני המחנה בקוראו לפריימריז עכשיו. הוא לא יישאר "מפרש לבן בודד ברוח". עמדתו מבטאת את הרוח ההולכת וגוברת בשורות הליכוד ותהיה לסערה עזה, צונאמי פוליטי. כיצד? אם וכאשר יאושר תקציב המדינה, שביבי שחק משך שנתיים-שלוש; ואם וכאשר יהיו עוד ועוד עדים במשפטו הפלילי כאבירם אלעד מוואלה דאז, שהציג את החנק העיתונאי אשר הורגש תחת הלחץ לנהוג עם ביבי לפנים משורת הדין.
אדלשטיין הוא רק הסנונית הראשונה, אך בעקבות הראיון תכונס מחרתיים סיעת הליכוד בדחיפות. האם כולם יידרשו להישבע אמונים לח"כ ביבי? כך או אחרת אדלשטיין נשכב על הגדר. הוא שיגר הלילה קרן אור באפלה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  12/10/2021   |   עודכן:  16/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
איש העסקים יצחק בן שבו בספר ביכורים ייחודי ומפתיע, אהבה בצל משבר    "זהו סיפור חיים, על החיים, משמעותם, והיכולת לצמוח בכל מצב"
איתן קלינסקי
ערב אחד על הדלת הכיתה נקשה אישה מרשימה, הציגה עצמה, אני נועה צ'לטון, וביקשה ממני - "אהיה אסירת תודה לך, אם תודיע לתלמיד הרצל, שנועה צ'לטון ממתינה לו בהפסקה לשיחה בחדר המורים"
יורם אטינגר
הטרור האיסלאמי רודף את ארה"ב מסוף המאה ה-18 בין אם בבית הלבן נשיא דמוקרטי או רפובליקני, כפי שהיה בתקופת אובמה וטראמפ
רפי לאופרט
דומה שהכול עצרו נשימתם וממתינים ל"מהפכת הנגד" - משבר בממשלה הצרה להחריד של בנט-לפיד, עוד עריקה משורותיה שתאפשר לאופוזיציה הצבעת אי-אמון, או מפלה בהצבעה בכנסת על התקציב. להערכתי, אף אחת מאלה אינה עומדת לקרות. לכל אחד במערכת הפוליטית מלבד נתניהו, מהפך מוקדם מעין זה יהיה בגדר כשלון - חלום שפרח ואיננו
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס טוען כי המודיעין הכללי הפלשתיני גייס 7 צעירים פלשתינים למשימת ריגול בטורקיה ומעקב אחר פעילי חמאס כדי לסייע למוסד הישראלי לחסלם. הם נלכדו על-ידי המודיעין הטורקי והפרשה העכירה את יחסי טורקיה עם הרש"פ, גורמים ברש"פ: מדובר בשקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il