X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נולד 16.10.1886 נפטר 1.12.1973 כשקמה מדינת ישראל ב-ה' אייר תש"ח 15.5.1948 היה זה יום שמחה, אבל זה גם היה יום קשה, כי דוד בן-גוריון כראש ממשלה היה צריך להנהיג את העם למלחמה קשה נגד צבאות ערב, שרצו למנוע את הקמת המדינה
▪  ▪  ▪
דוד בן-גוריון [צילום: הנס פין/לע"מ]

ב-16 באוקטובר נציין 135 שנה להולדתו של מי שהיה ראש הממשלה הראשון במדינת ישראל, דוד בן-גוריון. דוד גרין (בן גוריון) נולד ב-16.10.1886 בעיר פלונסק. הוא למד ב"חדר" מאוד חרדי. בילדותו, בהיותו בן 11, נפטרה אמו, אירוע שמאוד השפיע עליו. היתמות מאם חישלה אותו להיות עצמאי ולדאוג לעצמו. כך שבגיל 14 הוא עוזב את הבית ועובר לעיר הגדולה ורשה. מתבלט בגיל צעיר כנער מנהיג בחבורה.
כבר בגיל 14 הוא מנהיג בתנועת נוער "עזרא", שחושבת על עליה לארץ ישראל. בסופו של דבר בגיל 20 הוא עלה לישראל. כל תחנות חייו הראשונות הן של עובד אדמה בגליל ובפתח תקוה. דוד בן-גוריון נבחר מהר מאוד להיות מנהיג של תנועת הפועלים בישראל. וכך, כשקמה המדינה, הוא נבחר להיות ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, אחרי שאלפים שנה לא היה לעם היהודי מדינה.
כשקמה מדינת ישראל ב-ה' אייר תש"ח 15.5.1948 היה זה יום שמחה. אבל זה גם היה יום קשה, כי דוד בן-גוריון כראש ממשלה היה צריך להנהיג את העם למלחמה קשה נגד צבאות ערב, שרצו למנוע את הקמת המדינה.
דוד בן-גוריון היה ראש הממשלה הראשון של ישראל ושר הביטחון הראשון, שהנהיג את ישראל לניצחון במלחמת השחרור, אבל ממש בזמן המלחמה הגיעו לישראל יותר ממיליון עולים חדשים מאירופה ומאפריקה שהיה צריך לדאוג להם לשיכון ולעבודה. ועל המלאכה הקשה הזו ניצח בהצלחה רבה דוד בן-גוריון, כשלהצלחה הזו מתלווים קשיי קליטה וכאבי קליטה קשים מנשוא של ציבור העולים, שאוהל ופחון היו קורת גג ולא תמיד נמצאה תעסוקה, שתאפשר קיום כלכלי מינימלי.
חשוב לזכור, שדוד בן-גוריון מנהיג את מדינת ישראל בתקופה שיש לה 6,000 הרוגים במלחמת הקיום. תוך כדי המלחמה העקובה מדם, מתמסרת הנהגת המדינה עם דוד בן-גוריון בראשה לקליטה של כמיליון עולים חדשים. אין מדינה בעולם שהתמודדה עם אתגר כזה, הגם שהיו לו ספיחים כואבים.
לצערנו, שמונה שנים אחרי המלחמה הזו ב-1956 נאלצה ישראל להלחם עם מצרים במלחמה הידועה בשם מלחמת סיני או מבצע קדש. גם במלחמה הזו דוד בן-גוריון כראש ממשלה ושר ביטחון הנהיג את ישראל לניצחון. אחרי מלחמת סיני הוא כבר לא היה ראש ממשלה, אלא חבר כנסת פשוט. ואחרי שהתפטר מהכנסת עבר לגור בקיבוץ שדה בוקר. גר בצריף מאוד פשוט והיה רועה צאן. החיים הפשוטים והצנועים של דוד בן-גוריון צריכים להיות לנו לדוגמא. עד היום נמצא בשדה בוקר הצריף של בן-גוריון, שאפשר לבקר בו.
דוד בן-גוריון נפטר ב-1.12.1973 בשדה בוקר. הוא קבור בחלקת קבר, בה קבורה גם רעייתו פולה. מחלקת הקבר נשקף נוף יפה של הנגב ובעיקר ואדי צין. חלומו הגדול של דוד בן-גוריון היה, שהנגב יהיה מיושב בהרבה מאוד ישובים. לצערנו, החזון הזה של דוד בן-גוריון לא התגשם.
אני כותב את הדברים מתוך הערכה לדמותו של דוד בן-גוריון, למרות שהיו לי חילוקי דעות משמעותיים עם כל מה שהוא ייצג. לצערי, דוד בן-גוריון עלה על שרטון היהירות המשיחית, כשהכריז בתום מלחמת סיני על הקמתה של ממלכת ישראל השלישית. אך מהר מאוד הוא נאלץ להחזיר 60,000 קמ"ר של סיני למצרים וההכרזה היהירה על ממלכת ישראל השלישית נגוזה כלא היתה, כשישראל יוצאת מבוישת מהמעמד הזה.
אני כותב את הדברים מתוך הערכה למי שאני חלוק על דעתו, כי הוא ניתב את הכלכלה הישראלית לחיק דפוסי הכלכלה הקפיטליסטית, כשההון זוכה בה למעמד הגמוני תוך העדפה מוחלטת על פני ההון האנושי כגורם הגמוני וכגורם, שהיה צריך לנווט את כלכלת החברה הישראלית. למרות חילוקי הדעות הגדולים ביום הולדתו של דוד בן-גוריון, אני אומר לעצמי - ישראל זקוקה היום לדמות כדוד בן-גוריון.

תאריך:  17/10/2021   |   עודכן:  17/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוד (גרין) בן-גוריון - 135 שנים ללידתו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לדמויות כמו בן גוריון ובגין
מתגעגעת  |  17/10/21 10:43
 
- באמת ... "מתגעגעת" ?
מגיב ותיק  |  17/10/21 10:59
2
שקרנות והנדסת תודעה שמאלנית
מגיב ותיק  |  17/10/21 10:44
3
לדן מרידור, למישה ארנס ו....
גם אני מתגעגעת  |  17/10/21 12:23
4
מאחלת לך איתן יום טוב
מאחלת..  |  18/10/21 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
דומה שוועדת חקירה ממלכתית הופכת כלי-ניהולי עוקף למנהל ציבורי חסום ובלתי-יעיל. חוסר היכולת להסכים פוליטית, מחולל ועדת חקירה, כשעדיין כל הדרכים מוליכות לביבי; בעיני זו מגמה פסולה. ועדת חקירה חייבת להיות מכשיר מיוחד לבחינה מקיפה של אירועים גדולים ויוצאי דופן, דוגמת מלחמת "יום הכיפורים" וגם שם הוא טעון שיפורים מהותיים. הניחו לוועדות החקירה והתחילו לנהל את המדינה בסמכות ובאחריות
יהודה קונפורטס
עובדי אמזון וגוגל בישראל - פנו לעמיתים שלכם בחו"ל ובקשו מהם להשאיר את הדעות הפוליטיות שלהם בבית    כמה מסקנות מקריאת המכתב של עובדים בשתי החברות, שקוראים להן לבטל את מכרז נימבוס
יוסף אליעז
בעת פטפטת אשר ניתן לכנותה "שכרון המיקרופון" בכלל, ובעת ראיון בפרט היא שיש בני-אדם שמתקשים לבלום את שטף דיבורם משנטלו מיקרופון לידם והם חשים צורך להוכיח ברבים את חכמתם או רוחב ידיעותיהם ותוך כדי הפטפטת הם אומרים דברים שהם יתחרטו עליהם, או שאחרים יסבלו מכך
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים במצרים מאשימים את יו"ר הרש"פ בניסיון להכשיל את עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס. מחמוד עבאס חושש משחרורו של מרוואן ברגותי, יריבו הפוליטי המר, במסגרת העסקה, ברגותי מתכנן להתמודד מולו בפריימריז בתנועת פתח ובבחירות לנשיאות
יוני בן-מנחם
שר החוץ יאיר לפיד נכשל בשליחותו לוושינגטון לשכנע את ממשל ביידן להכין תוכנית חלופית למקרה שאירן תסרב לחזור להסכם הגרעין או להציב בפניה אולטימטום לחזור להסכם הזה    ממשל ביידן מתנגד בתוקף לאופציה הצבאית, סדר העדיפות שלו שונה, הוא מתמקד באתגר הסיני ובבעיות הפנימיות של ארה"ב, הסכנה האירנית יכולה לחכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il