X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כמי שתומך בהסדר ארוך טווח בעזה; ומבין כי ישראל מנהלת משא-ומתן עם חמאס באמצעות מצרים ואולי גם אחרים; וכמי שמכיר במצב הטבעי בו יש לצד השני, האויב, תביעות שהוא רשאי ויכול להעלות - אני עדיין סבור כי אין לקיים עימו כל מגע בצל איום סחטני מן הסוג שפורסם היום
▪  ▪  ▪
רוח גבית [צילום: בילאל חוסיין/AP]

ראיתי היום פרסום שחמאס מגיש אולטימטום לישראל: עליה להעביר אליו סכום כסף קטרי בדרכים שהוא מעוניין בהן עד מחרתיים, ואם לאו הוא יחדש את האלימות מרצועת עזה.
ארגון הטרור סבור כי יש בידו ללחוץ על ישראל. מפני שחידוש האש עלול להביא להתפרקות הממשלה. רע"ם תפרוש.
זאת גם מפני שהוא סבור כי יקבל רוח גבית מהאגף הפלשתיני-אנטישמי בסיעה הדמוקרטית בקונגרס האמריקני שכבר ניסה למנוע את שיקום טילי כיפת הברזל.
כמי שתומך בהסדר ארוך טווח בעזה; ומבין כי ישראל מנהלת משא-ומתן עם חמאס באמצעות מצרים ואולי גם אחרים; וכמי שמכיר במצב הטבעי בו יש לצד השני, האויב, תביעות שהוא רשאי ויכול להעלות - אני עדיין סבור כי אין לקיים עימו כל מגע בצל איום סחטני מן הסוג שפורסם היום.
חמאס יכול לדבר אל ישראל. אני אפילו מרחיק לכת שאפשר להידבר עימו בגובה העיניים. אבל הוא אינו יכול לדבר אליה בלשון אולטימטיבית, שיש לה משמעות מעשית חמורה.
זה הזכיר לי אירוע אישי. כאשר התמניתי לסופר המדיני של הארץ לפני שנים רבות הבאתי ראיון בו אחד השרים השקולים התפרץ ודיבר בלשון חריפה וחריגה כלפי ראש הממשלה גולדה מאיר. הייתי משוכנע כי בידי "סקופ" דרמטי (מה שהייתה אז לשון קיצונית היא בימינו דיבור צמחוני כשנוכחים כיצד מתנהל השיח הפוליטי בארץ).
אך הראיון לא התפרסם. עורך העיתון גרשום שוקן החזיר לי את כתב היד והנחה אותי לומר לשר המדבר בלשון חריגה כי "צריך להתקלח לפני שמעניקים ראיון ל'הארץ'" והראיון לא פורסם מעולם.
מישהו מוסמך ייטיב לעשות אם יסביר לחמאס כי לפני שבאים בתביעות אולטימטיביות אל ישראל "צריך להתקלח".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
+סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך ליישוב הר אדר; המחבלת נוטרלה
13:26 18/10/21  |  מירב ארד

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו חשודה שהגיע עם סכין לכיוון היישוב הר אדר. תצפיות צה"ל זיהו את החשודה והזעיקו את לוחמי משמר הגבול שהגיעו תוך דקות למקום. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שלא כלל ירי, כיוון שהחשודה השליכה במהלכו את הסכין מידה. החשודה (37) פלשתינית תושבת הכפר בית סוריך נעצרה והועברה לחקירה במשטרה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
השר לביטחון פנים קיים דיון בהשתתפות בכירי המשטרה ונציגים ממשרד החוץ והשב"כ ואישרר את מה שהוצג ג"מצב הנוהג" שבו יהודים יתפללו לצד הכותל המערבי ומוסלמים יתפללו במסגדי הר-הבית    "אינטרס מובהק של מדינת ישראל להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני"
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים במצרים מאשימים את יו"ר הרש"פ בניסיון להכשיל את עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס. מחמוד עבאס חושש משחרורו של מרוואן ברגותי, יריבו הפוליטי המר, במסגרת העסקה, ברגותי מתכנן להתמודד מולו בפריימריז בתנועת פתח ובבחירות לנשיאות
פנינה שרביט-ברוך, אורי בארי
התובע החדש של בית הדין הבינלאומי בהאג חידש את החקירה בנוגע לפשעי מלחמה באפגניסטן - אך למעשה נמנע מחקירת הטענות המיוחסות לכוחות האמריקניים    על שולחנו של התובע מונחת גם חקירה אפשרית נגד ישראל, והחלטתו בנושא אפגניסטן יכולה להתפרש לשתי פנים בנוגע אליה
בעז שפירא
לא סוד הוא שבתוכנו יושב מיעוט ערבי לא מבוטל    המיעוט הזה ככלל מעולם לא השלים עם הקמת המדינה, מאווייו הלאומיים מוצהרים, הזדהותו עם האתוס הערבי המכונה בשקר ובמרמה "פלשתיני" היא מוחלטת ואהדתו נתונה כמעט תמיד לאויבי ישראל
עידן יוסף
מקורות פלשתינים לידיעות אחרונות: פעיל של הג'יהאד האיסלאמי שרצח את סמ"ר בראל חדריה שמואלי שהושם במעצר הגנתי ואיפול הוטל על זהותו שוחרר ממתקן של מנגנוני הביטחון העזתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il