X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אור חדש על פרשת רצח ידידיה סגל, לוחם אצ"ל בחיפה, התגלה במסמך בריטי, שחשף כעת ארכיון המדינה סגל נחטף על-ידי ה"הגנה", נחקר בעינויים על-ידי הש"י במתקן החקירות בבית פוליצ'וק, ונעלם כעבור כמה ימים נמצאה גופתו ליד הכפר הערבי טירה (כיום - טירת הכרמל) בין השאר, טענה ה"הגנה", שברח, וערביי טירה רצחוהו
▪  ▪  ▪
ידידיה סגל ז"ל [צילום: יוטיוב]

כידוע, לפחות, למאמינים לדברי הכזב של ממשלת בנט-לפיד-עבאס, המציא בנימין נתניהו את השיסוי ואת ההסתה. הם ומפיצי השנאה וההסתה שכחו את ההיסטוריה העקובה מדם של רדיפות יהודים בארץ ישראל בשל אי-הסכמתם עם האידיאולוגיה הסוציאליסטית - כמו המצוד של אנשי "השומר" אחרי יוסף לישנסקי, איש ניל"י, בעיצומה של מלחמת העולם הראשונה; רצח יעקב ישראל דה-האן, מנהיג אגודת ישראל; רצח אליהו שלומי, איש פלוגת בית"ר בהרצליה; ה"סזון"; הירי הפראי על ניצולי "אלטלנה" בניגוד לאמנת ז'נווה (כלומר, פשע מלחמה לכאורה); הפקרת יישובים שלא מאנשי שלומנו (למשל, גוש-עציון, ניצנים, הרובע היהודי בירושלים ומשמר-הירדן) במלחמת הקוממיות לכיבוש בידי צבאות ערב; ועוד מקרים רבים, שהסתיימו בעינויים קשים ובפגיעה פיזית בלוחמים ובמפקדים באצ"ל.
לוחמה מלוכלכת
את הלוחמה המלוכלכת באצ"ל ובלח"י ("הפורשים") עשו, בעיקר, אנשי הפלוגות המיוחדות (פ"מ) במחוזות ה"הגנה", שבהדרכת אנשי ש"י, עקבו, חטפו, ועינו אנשי "פורשים", ואף הסגירו אותם לבריטים. אנשי פ"מ הוחתמו על התחייבות לא לספר דבר על פעולותיהם עד יום מותם... והיה להם הרבה מה להסתיר.
לפעמים נחטפו מפקדים בכירים באצ"ל (למשל, מרדכי רענן-קאופמן, שבמלחמת הקוממיות פיקד על אצ"ל בירושלים; ואלי תבין - יעקב פרשטיי - חבר מפקדת אצ"ל וראש המודיעין שלו), ועונו קשות. בתש"ח נחטף מפקד בכיר בלח"י, וארגונו הגיב בחטיפת יוסף רוכל (אבידר), חבר מטכ"ל ה"הגנה", כדי לשחרר את הבכיר החטוף. במקרים אחרים - כמו זה של שלמה לב-עמי, ראש-המטה של אצ"ל - רק הסגירוהו לבריטים. כידוע, הציבו ה"הגנה" והפלמ"ח רף גבוה של הרבה מאוד מלל צדקני ושקרי על טוהר הנשק בפעולותיהם, ועד היום אינם מתנצלים על מעשיהם ב"סזון", אלא מתפארים בהם.
בירושלים פעלה בעניינים האלה "יחידת אברהם", שמפקדה "אברהם" - הלא הוא מי שלימים יהיה אל"ם מיל' ד"ר מאיר פעיל. היחידה פורקה בפברואר-מארס 1948, ופעיל נשלח לפקד על המשטרה הצבאית בירושלים, אך סירב למלא את הפקודה. לימים - יהיה יחצ"ן הפלמ"ח ומי שהטיף כל חייו ללא-הרף בקול רם ונישא למען טוהר הנשק.
דוגמה בוטה
אחת הדוגמאות הבוטות להסתה, שהביאה לרצח, הנה פרשת ידידיה סגל, חבר אצ"ל בן 21, שחיסלה ה"הגנה" בחיפה לאחר שעונה קשות בידי אנשי הש"י במתקן חקירות של השירות. אחד הסיפורים של ה"הגנה" היה, שערביי טירה (כיום - טירת הכרבל) חיסלו את סגל, שברח מידי שוביו היהודיים - שקר חצוף ושחוק. משפחת סגל (חגי סגל, עורך "מקור ראשון" ואבא של עמית, הנו בן-דוד של ידידיה הי"ד) ניסתה להגיע אל האמת, ובחפשה את האמת הגיעה למינוי ועדת חקירה (שכמובן, לא הגיעה לשום מסקנה), הפרשה התגלגלה אף לבית המשפט הישראלי כשפאול קולק (אחיו של טדי קולק, שהיה בכיר ב"הגנה" בחיפה) תבע את העיתון "חרות" על הוצאת דיבה כיוון שהעיתון האשימו באחריות למות סגל. התביעה הוכרעה מחוץ לבית המשפט לאחר שפרקליט צעיר, ושמו שמואל כצנלסון-תמיר (שלמרות קרבתו המשפחתית לברל כצנלסון ולזלמן שז"ר, היה בכיר באצ"ל, והוגלה לאפריקה), החליף את פרקליט העיתון, והתעלל בעדי התביעה בחקירה נגדית - עניין שחזר עליו לימים בפרשת קסטנר.
והנה הפלא-ופלא: דווקא עכשיו פרסם ארכיון המדינה מסמך בריטי על פרשת ידידיה סגל (הרצח היה בינואר 1948, והבריטים עדיין שלטו בארץ), שמאושש את טענת המשפחה ואצ"ל (קישור: ). המסמך הוא תיק החקירה הבריטית בעניין רצח סגל, ובו דוח נתיחה לאחר המוות. החוקר הבריטי, דיווח, שעל גופת סגל נמצאו אזיק, פצעי חדירות כדורים בחזה ופצעי יציאה, פצעי דקירה בחזה ופצע בלחי.
מי ומי בפרשה?
ראוי להזכיר כי בראש הש"י בחיפה עמד אז אברהם קדרון. איסר בארי, ראש הש"י, ודוד שאלתיאל, קודמו, היו מעורבים בפרשת ידידיה סגל. בארי, כידוע, אחר כמה חודשים, היה בארי מעורב ברצח סרן מאיר טוביאנסקי לאחר משפט שדה מפוברק בחזית ירושלים. למרות שהובהר, כי בארי יזם את משפט טוביאנסקי, הוא לא הודח מתפקידו. בירושלים התרוצצו אז שמועות, שטוביאנסקי (שהיה מפקד שדות התעופה של חיל-האוויר בירושלים ומנהל בכיר בחברת החשמל הירושלמית) חוסל כיוון שידע מי מהעלית הירושלמית בזזו בתים של ערבים עשירים בשכונת טלביה.
שאלתיאל פיקד בזמן פרשת טוביאנסקי על מחוז ירושלים ב"הגנה" ועל חטיבת "עציוני". קדרון היה לימים מפקד יחידה ש"מ (שירותי מודיעין) 3 - ביטחון שדה והריגול הנגדי במודיעין של צה"ל - ומחוקרי טוביאנסקי ומשופטיו.
בארי הודח רק לאחר כמה חודשים כשהתפוצצו פרשיות ניסיונו לתפור תיק באמצעות חקירות בעינויים של מקורבים לאבא חושי, ראש עיריית חיפה. שאלתיאל הודח בהפוגה השנייה (אוגוסט 1948) מתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, והוחלף במשה דיין. קדרון הפך לבכיר במשרד החוץ, היה מראשוני "המוסד", שגריר ולימים - מנכ"ל משרד החוץ.

תאריך:  20/10/2021   |   עודכן:  20/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חטפו, עינו, רצחו והעלילו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסמול היה ונשאר רוצח ושקרן ל"ת
מבין עניין  |  22/10/21 12:47
2
ומה עם רימון הרסס ב'מוגרבי'?
עמנואל גרטל  |  23/10/21 15:02
3
משאיות שרבין ושאלתיאל
ללה  |  23/10/21 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
ישראל עדיין קרובה לליבותיהם של יהודי ארה"ב אך אינה משמשת דוגמה לסולם ערכים שהם היו רוצים לראות בה והדור הצעיר הולך ומתרחק
בעז שפירא
ייתכן שאת איילת, התקווה האחרונה בעת הזו    התקווה האחרונה למישהי שתרים עוגן, לאישה אמיצה וישרת דרך שתכה על חטא ממששת המנדטים ותאמר "עד כאן"!
יאיר דקל
"אני לא פקיד של הבנק", הצהרתי בפניו, "אני מבקש יחס של לקוח ולא זלזול"    פעם הייתה סיסמה לבנק: "הוא לא רק בנק הוא גם ידיד"
ציפי לידר
אידיאולוגיה? מזמן אאוט    אמור לי מי החבר ואומר לך הכל כשר! תשאלו את בנט את רוזין    בנט יצא קרח מימין ומשמאל    ולקינוח פסוקו
איתן קלינסקי
מצער, שאיננו מקדשים בצום את רצח יצחק בן נחמיה ורוזה רבין, ראש ממשלה בישראל, שמדיניותו לא נראתה בעיני אדם אחד בשם יגאל עמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il