X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יניב שביט ושחף קהלאני [צילום: רדי רובינשטיין]
מי אני באמת
מחזהו של חנוך לוין "החייל הרזה", העולה בסטודיו יורם לוינשטיין עם בוגרי השנה שעברה, מעלה הרהורים הרבה מעבר לפחדיו של לוין מקשר אותו מאוד למצב הקיום שלנו כיום, ומדליק פנס אדום להאיר ולהזהיר אותנו

לאחר 5 שנות מלחמה חוזר החייל הרזה לביתו, אשתו ובנו הקטן. על במה המוצפת מים, כשרק עץ שמול דלת ביתו מהווה את אביזר הבמה היחיד, והוא מתלבט ארוכות כיצד תיראה פגישת חזרתו לחיים הרגילים. מה יספר לבנו, כיצד תגיב אשתו וכיצד ייראו חייו. אך הכל מתנפץ באחת כשבטרם שיקיש בדלת וחלומו יתגשם – מופיע "החייל השמן". בן דמותו ובעל אותו שם. שצף המים אליהם מטיל אותו החייל גדל הקומה והאימתני, הופעת רעייתו שמאמינה שבעלה (השמן) הוא זה שהקדים אותו והופעת "החייל הזוחל" – מתחילים לכרסם בביטחון האישי שלו בזהותו. כך מתחבר המחזה למאורעות זמננו, כאשר אמצעי התקשורת מצליחים לערער (הודות לתכתיבי הפייק ניוז) את ביטחון זהות היהודים בשייכותם לעם ולארץ שהוריהם בנו ואליה חזרו.
חנוך לוין נהג לחזור ולכתוב במחזותיו על מצוקותיו הנפשיות, התלבטויותיו, וחששותיו שיישכח ולא ייזכר. לחשש אחרון אין מקום, כי בישראל הוא זכה לשבת על כס הכבוד כגדול המחזאים שלנו. מה שלמעשה לא מדויק. כי מורה דגול שהיה לי דרש וחזר: אמן גדול – אינו יכול לשיר את אותו שיר כל העת. והוא צדק. לוין חוזר כל העת בשינויים קלים אך בעקביות, על פחדיו מהמוות, תסכוליו מהנשים ולעגו להן, ולעגו על עצם אישיותו חסרת הביטחון. הסיפור במחזה "החייל הרזה" מכיל טקסט החוזר על עצמו כמה פעמים, כך שהרצטטיב חסר דרמה. מה שכן מעניק לצופים את החוויה, והוא אכן מעניק בהפקה זו (שעמית אפשטיין הצעיר והמוכשר ביים ברעננות ובכתב ידו המרשים) - הוא המשחק הכה מרשים ומענג כאחד של השחקנים המחוננים, והרעיונות הכה פוריים שבו, שלוין עצמו לא העלה בדעתו.

סלי עדן בר ושחף קהלאני [צילום: רדי רובינשטיין]

כך הבימאי מרווה את היובש שבסיפור הקצרצר, ומעניק לו היבטים שהמחזאי לא חשב עליהם. מכאן מדוע הוא מצליח לחבר את עלילת המחזה למצב המייאש בו נתונה מדינת ישראל בתקופה זו, בה נאלצים אזרחים לוותר על שטחי המדינה הודות למניפולציות פוליטיות, ולהשתלטות הערבים תומכי הטרור והאחים המוסלמים על ישראל היהודית והציונית. התקשורת הצליחה לגרום לנו לשכוח את המילה "ציונות", דורשת לבטל את ההימנון, שמירת השבת החלקית הקיימת, והיא קיימת בכל מוסדות החינוך בתוך "חינוך לחשיבה ביקורתית נכונה" - הן באקדמיות והן בבתי הספר.
רון גזית כ"חייל הזוחל" כובש ומרשים במיוחד במשחקו האכספרסיבי הכנה, ושחף קהלאני "החייל השמן" - עם נוכחות פיסית וביטחון עצמי המצליח לערער כליל את זהותו של החייל הרזה – רן קפלן הרגיש והעדין. ליאור כהן היפה היא האישה, שזהותה האישית כלל לא קיימת מתוכה, אלא מוכתבת לה על-ידי החייל השמן האגרסיבי. שתי סצינות חלומיות ומטלטלות הן הופעת "השכנה העיוורת" (ספיר יצחק הנפלאה בחן תנועותיה כרקדנית בלט, בעוד מצחיקה ונפלאה היא "השכנה האילמת" - סלי עדן בר שמדגימה יכולת פנטומיה מופלאה. שתיהן יחד מזכירות את גדולי הצמדים בתולדות הקולנוע. זה חלק ממה שיצק בהצגה הבימאי עמית אפשטיין, בוגר הסטודיו גם הוא. עיצוב ההיגוי המדויק של אפרת ליפשיץ תורם רבות, לנושא הכה טעון בקרב שחקנינו. כך גם עיצוב התפאורה הרזה של אלונה רודנב, שכה מאפיינת את שפתו של לוין, והתלבושות הכה אותנטיות, וכן עיצוב התנועה המרשים של טל קון.
"אז מי אני באמת? שואל הרזה: האם מה שאומרים עלי, או מה שאני חושב שאני"?
הצגה שחרף רזון הנראטיב - העושר המשחקי, העיצובי והבימוי עושים ממנה חוויה מיוחדת. ושאפו לבוגרים.

רן קפלן ורון גזית [צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  24/11/2021   |   עודכן:  25/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אני באמת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שם הבימאי הושמט בפיסקה ה3
alice  |  24/11/21 17:38
2
משפט הסיכום הושמט
alice  |  25/11/21 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית דובקין
איך זה שרק עכשיו, בסוף 2021, ואחרי שכל נושא ההתחדשות העירונית נמצא בכותרות זה שני עשורים, נזכרו כל המומחים ונזכר משרד השיכון, שישנן קבוצות מבנים נכבדות שניתן א-פריורי לסמן אותם כ"המסוכנים במיוחד"?
דן מרגלית
בנימין נתניהו, אמר עמוס ידלין, הפריט את הטיפול בגרעין האירני לעצמו עד כדי כך שבנט, אשר שימש תקופת מה כשר הביטחון, לא ידע עליה דבר    זו בניסוח זה או אחר ביקורתם של שרי הביטחון אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ובני גנץ על המחדל של ח"כ ביבי בהיותו ראש הממשלה
איתן קלינסקי
מצטער שפסקו המאבקים החברתיים של חבר הכנסת דודו אמסלם, אותם הוא ניהל בנמרצות רבה בשנה הראשונה לחברותו בכנסת, ועל כך הוא ראוי לכל הערכה    אך מסתבר, שהעבודה השחורה הזו של חבר כנסת אינה קונה כותרות
טל זהר
האם שרת התחבורה מבינה משהו שרבין לא הבין? או שאולי היא הולכת שולל אחרי אנשי המקצוע במשרדה, שמלעיטים אותה במידע חלקי או לא מדויק?
חיים נוי
אהבה עד אין קץ בעיירת הנשים - מרגש ונוקב - בית צבי    הבמאית ענת זמש-ריגל ליהטטה עם להקת השחקניות והתוצאה היא הפקה קולחת ונוקבת, מרירה ומרגשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il