X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קוזו (COSO) החליטה לעדכן את המסגרת האינטגרטיבית לבקרה פנימית ולכלול בה רכיבים של קיימות וסיכוני ESG
▪  ▪  ▪
הנחיות ותובנות [צילום: freepik.com]

על הטלת חובה על-ידי רגולטורים בארה"ב על דיווחי קיימות (sustainability) וסיכוני סביבה חברה וממשל (ESG) הודיעה הועדת ארגוני החסות של ועדת Treadway (COSO) על עידכון מסגרת האינטגרטיבית שלה לבקרה פנימית (ICIF).
החלטה שהתקבלה ב 24.2.2022 הנה לערוך מחקר על-מנת לפתח הנחיות ותובנות וזאת כדי להרחיב את המסגרת האינטגרטיבית שלה לבקרה פנימית (ICIF) מ-2013 כך שהיא תכלול גם את תחומי הקיימות ו-ESG.
המטרה היא לעזור לכל הארגונים ליצור ולהבטיח בקרה פנימית אפקטיבית על-ידי החלת המסגרת האינטגרטיבית לבקרה פנימית על דיווחי קיימות הן לצורך קבלת החלטות פנימיות והן לצורך דיווח חיצוני לציבור (בין אם הארגון עושה זאת מכוח הוראות רגולטוריות ובין אם עקב אימוץ וולונטרי של תוכנית לניהול סיכונים). כך שארגונים הפועלים בתחום הקיימות ומדווחים דוחות ESG יוכלו לעשות זאת בידיעה כי בארגונם פועלת בקרה פנימית אפקטיבית המבטיחה בראש ובראשונה את האמון בנתונים אלה, המשמשים כידוע בעלי עניין רבים.
כידוע המסגרת האינטגרטיבית לבקרה פנימית של COSO, המקיפה 5 מרכיבים ו-17 עקרונות יכולה לסייע לארגונים ליצור, לפתח, לשפר ולהעריך את יעילות הבקרה הפנימית על מידע בר קיימא עסקי ו-ESG, שהנו על-פי רוב איכותי (לא כמותי), ארוך טווח ומבוסס יותר על הערכות מאשר על דיווח כספי. העידכון החדש ירחיב עוד יותר את קטגוריית הדיווח הכספי של יעדים כך שתכלול צורות אחרות של דיווח, כגון "דיווח לא פיננסי ופנימי".
יצוין כי מדובר בצעד בלתי נמנע לאור החלת חובה לדווח עם סיכוני ESG על-ידי רגולטורים רבים בארה"ב ובעולם, שמבטיח כי מודל הבקרה של קוזו ימשיך להיות המסגרת המקובלת ביותר בעולם בתחומי הבקרה הפנימית וניהול סיכונים.

הכותב הוא מומחה לביקורת, ניהול סיכונים וציות, יו"ר ועדת ציות אכיפה מנהלית וביקורת בלשכת עורכי הדין ומרצה באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  28/02/2022   |   עודכן:  28/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסגרת הבקרה הפנימית של קוזו תעודכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק-ליסק
מחקרים שנעשו בארצות הגירה כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה מוכיחים שהתהליך של הניידות החברתית באמצעות השכלה בקרב מהגרים הוא תהליך איטי ההולך וגובר מהדור השלישי ואילך
יוני בן-מנחם
המלחמה באוקראינה מעמיקה את הברית האסטרטגית בין מוסקבה לסוריה אשר הפכה ל"עומק האסטרטגי" בעיניו של הנשיא פוטין. סוריה מושפעת ישירות מהמלחמה בתחום הכלכלי, אך היא מקווה שבעקבותיה הנשיא פוטין ירסן את ישראל ויעצור את תקיפות חיל-האוויר הישראל בסוריה
אילן שיינפלד
אם פוטין יצליח באוקראינה, סין תעשה את זה בטיוואן ואירן תעשה את זה בלבנון    כך, לפני שנבין מה קרה פה, נמצא את עצמנו במלחמת עולם שלישית
יאיר נבות
מיכאיל פרידמן, אחד מאיילי ההון הגדולים ברוסיה ובעל קבוצת האחזקות הגדולה "אלפא גרופ", שלה שייך גם "אלפא בנק" - הבנק הפרטי הגדול ביותר ברוסיה - אומר היום כי מה שמתרחש באוקראינה זו "טרגדיה" וכי יש להימנע משפיכות דמים
ירון פרידמן
ההשלכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר מורגשות במזרח התיכון. מדוע דווקא סוריה, יותר מכל מדינה אחרת במזרח התיכון, תושפע מהתנודות במלחמה? מהן ההשפעות המידיות על סוריה? האם המשבר עלול ליצור איום על ישראל מהגבול הסורי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il