X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עשן עולה מחוף הים בסאקי לאחר פיצוצים מכיוון הבסיס הרוסי ליד נובופדוריבקה [צילום: UGC/AP]
השפלה לרוסים בתקיפה אוקראינית על שדה התעופה הצבאי בקרים
ע"פ תמונות לווין שפורסמו אמש נראה שלפחות תשעה מטוסים רוסים מדגמי "סוחוי 30" ו"סוחוי 24" הושמדו כתוצאה מהתקיפה, ונזק כבד נגרם לאחרים. בזירה הושמדו גם מבנים ומאגרי דלק ותחמושת שגרמו לשריפת ענק באיזור

הלילה נהרגו שלושה בני אדם (בהם נערה בת 13) ותשעה נפצעו בהפגזה רוסית על אזור מגורים בעיר ניקופול בדרום אוקראינה. ע"פ הרשויות באזור כ-40 בתים ניזוקו בהפגזות. הלילה התייחס הנשיא זלנסקי לפגיעה הקשה בבסיס האווירי הרוסי בחצי האי קרים ואמר בין השאר: "ביום אחד בלבד איבדו הכובשים עשרה מטוסי קרב - תשעה בקרים ועוד אחד לכיוון זפוריז'יה. הכובשים סובלים גם מאבידות חדשות של כלי רכב משוריינים, מחסנים עם תחמושת ונתיבים לוגיסטיים".
ואכן, ע"פ תמונות לווין שפורסמו אמש נראה שלפחות תשעה מטוסים רוסים מדגמי "סוחוי 30" ו"סוחוי 24" הושמדו כתוצאה מהתקיפה, ונזק כבד נגרם לאחרים. בזירה הושמדו גם מבנים ומאגרי דלק ותחמושת שגרמו לשריפת ענק באיזור. עוצמת הפיצוצים הייתה כל כך חזקה שהיא גרמה לנזקים במבני מגורים יותר מק"מ מאזור הבסיס. הרוסים טענו שישנו הרוג אחד ושלושה עשר פצועים, אבל צריך כמובן להתייחס לנתונים הללו בספקנות לאור עוצמת הפיצוצים.
התקיפה המוצלחת יותר מ-200 ק"מ מחזית הלחימה מהווה הצלחה מבצעית מרשימה של האוקראינים, גם אם עדיין לא ברור כיצד היא בוצעה. זה הרבה מעבר לכמה מטוסים שהושמדו וניזוקו. זו השפלה לרוסים, שהגנו על הבסיס עם סוללות S-400, אבל זו גם מכה תודעתית ותעמלותית מובהקת, עם סמליות גדולה מאוד.
עד עתה האמינו ככל הנראה במוסקבה שחצי האי קרים עצמו בטוח, כולל בסיסי האוויר והצי ברחבי חצי האי, שלהם חשיבות אסטרטגית עבור מוסקבה. הסרטונים של אזרחים רוסים מבלים בחופי קרים ואז נמלטים באימה מאימת פיצוצי הענק ופטריות העשן, גורמים לפקקי ענק, מלמדים שגם הם חשים כעת את אימת המלחמה.
אי אפשר יותר להסתיר אותה. היא שם והם חשו אותה על בשרם. ברמה המבצעית יש פה כמובן התפתחות חשובה - זו הפעם הראשונה בה צבא אוקראינה תוקף בסיסי צבא רוסי בחצי האי קרים עצמו, הרחק מהחזית. זה מעיד כמובן על יכולות מבצעיות משמעותיות ועל מודיעין איכותי. האם אוקראינה תרחיב את התקיפות שם?
מטרה של תקיפה נוספת עבור האוקראינים עשויה להיות גשר קרים - הגשר המחבר בין חצי האי קרץ' שבחצי האי קרים לחצי האי טאמאן שבמחוז קרסנודאר שברוסיה היבשתית. מדובר בגשר באורך 19 ק"מ, הארוך באירופה, המפוצל לשני גשרים - אחד לכלי רכב והשני לרכבות. למרות שזו לא מטרה צבאית גרידא, לפגיעה בה תהיה חשיבות סמלית וגם מבצעית חשובה מאוד עבור האוקראינים.

תמונת לוויין מציגה את בסיס האוויר סאקי לאחר המתקפה בחצי האי קרים [צילום: Planet Labs PBC/AP]
תאריך:  11/08/2022   |   עודכן:  11/08/2022
+סדק בחרם: יחודשו הטיסות מאבו דאבי למוסקבה
09:10 11/08/22  |  עידן יוסף

‏כחצי שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה, חברת Wizz Air Abu Dhabi שוברת את החרם והודיעה שתחדש את הטיסות מאבו דאבי למוסקבה "כדי לענות על הביקוש".

+בלארוס: שמונה פיצוצים בבסיס המשמש לתקיפת אוקראינה
08:56 11/08/22  |  עידן יוסף

דיווחים באוקראינה: שמונה פיצוצים גדולים זעזעו את בסיס האוויר זיאברובקה בבלארוס, מרחק קצר מגבול אוקראינה. הבסיס נחשב לנקודה שממנה מבוצעות מתקפות ושיגורים רבים לעבר אוקראינה. משרד ההגנה של בלארוס מסר כי הפיצוצים שנשמעו בשדה התעופה של זיאברובקה היו כתוצאה מהתלקחות ציוד.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפלה לרוסים בתקיפה אוקראינית על שדה התעופה הצבאי בקרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
שרי החוץ של המדינות המתועשות אומרים כי השליטה המתמשכת של רוסיה במפעל היא שמסכנת את האזור    לדבריהם, הצוות האוקראיני המפעיל את המפעל "חייב להיות מסוגל לבצע את תפקידו ללא איומים או לחץ
איתמר לוין
אקונומיסט מציג את התרחישים העלולים להוביל להסלמת המלחמה עד כדי הפעלת נשק גרעיני    ההסתברות להתממשותם אינה ידועה, שכן חוסר ודאות הוא אחד מיסודותיו של הדיון בנושא הגרעין
יאיר נבות
21 בני אדם נהרגו הלילה בהפגזות רוסיות במחוז    זלנסקי נשא הלילה נאום לילי אך נמנע מלהתייחס למתקפה אמש על בסיס חיל-האוויר הרוסי בחצי האי קרים. הוא כן הבטיח להשיב את חצי האי לידי אוקראינה
עידן יוסף
איתמר לוין
100 שנה לאחר המצעד על רומא, יושב בקרמלין מי שמשתמש באותן שיטות של אלימות שאפיינו את הפשיזם ורצח עם שהוא תוצאה ישירה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il