X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סמוטריץ'. הבנט החדש [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מי אתה בצלאל סמוטריץ
פרשנים שונים משמאל ומימין מנסים לפרשן את המהלכים האישיים והציבוריים, לא תמיד בהצלחה, לעיתים תוך כדי העברת מסרים שהם הנדסת תודעה כל זה גורם לי לתהות האם סמוטריץ' הוא הבנט החדש?

בצלאל סמוטריץ' מככב כיום בכותרות של תקשורת. חלק מהכותרות סתם מכפישות, אחרות מגמתיות ומגיעות מפוזיציה של הכותב או שולחו של הכותב, אחרות חושפות אמת, אמת כואבת, ויש שכותבים "אמת לשעתה"... ואני שואל, האם סמוטריץ' נופל שוב לעוד מלכודת פתאים בחסות עצות אחיתופל של יועצים?
מזה זמן שאני קורא ושומע את סמוטריץ' ואת אימר בן-גביר מתמקחים בעיקר בתקשורת לקול צהלות שמחה לאיד של עיתונאים ופוליטיקאים מסוימים. פרשנים שונים משמאל ומימין מנסים לפרשן את המהלכים האישיים והציבוריים, לא תמיד בהצלחה, ולעיתים תוך כדי העברת מסרים שהם הנדסת תודעה. כל זה גורם לי לתהות האם סמוטריץ' הוא הבנט החדש. אני שומע על כל מיני שיחות ופגישות עם פוליטיקאים ולוביסטים שגרמו בעבר ויגרמו בעתיד לכאוס מדיני פנימי וחיצוני, בכוונת מכוון או בתום לב. כאוס שייזכר לדראון עולם עוד עשרות שנים. כל זאת לכאורה למען בצע כסף, כוח השררה או סיפוק רצונם של אלה שאוחזים בגרונם. ממש כשהתבטא מי שהיה השליט הבלתי מעורער במדינת ישראל ללא בחירות וללא מנדט כל שהוא מהאזרחים, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וכך אמר בקולו: "המניאק אוחז בי בגרון..."! מי המניאק שאוחז בגרונו? רמז, השם שלו מתחיל ב - שי...
אני נזכר בימים הראשונים של סמוטריץ' כשר תחבורה. אחת ההחלטות יצאה בקול רעש וצלצולים רמים ממשרד שר התחבורה הנכנס (לעשרה חודשים), פרויקט נתיב פלוס - 2+ השנוי במחלוקת! פרויקט זה עלה ויעלה למשלם המיסים מיליוני (עשרות) שקלים ומישהו בוודאי מרוויח הרבה כסף, הרבה מאוד כסף. יחצנים ונציגי משרד התחבורה ישבו בכל תוכנית תקשורת אפשרית, שיבחו את הפרויקט שנועד כביכול לאלץ נהגים לשיתופי נסיעה. או יותר נכון להעניש נהגים שנוסעים לבד. את סמוטריץ' הערכתי כאדם לא טיפש, ברור שרצה להטביע את חותמו במשרד התחבורה בזמן הקצר ביותר, להראות לקהל מצביעיו שהוא מסוגל לגרום לשינוי משמעותי במדינת ישראל. אבל ככל הנראה נפל כפרי בשל למלכודת הפתאים של יועציו הזמניים במשרד התחבורה. אני לא רוצה ממש להיכנס לתיאורית קונספירציה, אבל כל חשיבה הגיונית מובילה אותי למסקנות לא נעימות. האם יכול להיות שיועצי משרד התחבורה הובילו אותו למלכודת זו בכוונה תחילה, להכשיל אותו, לגרום לו להחלטות שגויות בכוונה תחילה? יכול להיות שזה קורה גם עכשיו, לקראת בחירות נוספות ומיותרות?
לדעתי כל מה שהשר שסמוטריץ' צריך היה לעשות לפני קבלת החלטה מטופשת זו, לבדוק מה העלו ניסיונות דומים בארצות אחרות, או לבקש להצטרף לצאת עם הנהג שלו לסיורים ספורים בנתיבים האמורים, לראות, להתרשם, ואז סביר להניח שהיה מגיע בקלות למסקנות אחרות.
כל מי שנוסע בכביש החוף לא יכול להתעלם מהעובדה שלמרות הנתיב 2+, יש יותר מדי נהגים שמעדיפים לנסוע לאט, ובניגוד לחוק, דווקא בנתיבים השמאליים שבכביש (הנתיב האמצעי ו-או השמאלי ביותר), למה? ככה! כתוצאה מכך הנתיב הימני נותר כמעט ריק לאורך עשרות קילומטרים. כך נוצרים עומסי תנועה! אני זוכר תקופה, קצרה מדי, שהייתה אכיפה של שוטרי תנועה רכובים על אופנועים, שרשמו דוחות לנהגים שנהגו בניגוד לחוק לאט בנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה. העונש: 250 שקל + 6 נקודות חובה. אינני מבין מדוע אכיפה זו התמעטה או הופסקה, אבל זו עובדה, הכאוס מתגבר. ממעוף הציפור או רחפן אפשר לראות בברור כיצד רכב אחד או שניים נוסעים לאט בנתיבים השמאליים וגורמים לעומסי תנועה מיותרים ומעצבנים, למרות שלפניהם כביש פתוח וריק לאורך קילומטרים, כל זאת רק בגלל גחמה או טיפשות שמובילה אותם לנהוג דווקא בנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה.
עוד לפני תחילת האכיפה של נתיב 2+ היה לי ברור, יהיה כאוס בכבישים אלו! למה? מסיבה מאוד פשוטה, אותם הדיוטות שנמנעים מנסיעה בנתיב הימני, ימשיכו להשתמש בנתיבים השמאליים גם אם יש ברכב יותר מנוסע אחד, גם אם הנתיב הימני פנוי לחלוטין, ואכן זה בדיוק מה שקורה! הכאוס בכבישים אלו משתולל ולא משנה כמה נתיבים נוספים יסללו, הנהגים מבזבזים שעות מיותרות בדרכים, בזבוז מטורף של כסף על דלק ובלאי של הרכב וחשוב לא פחות, זיהום אוויר מיותר, לידיעת כל שוחרי איכות הסביבה...

תאריך:  25/08/2022   |   עודכן:  25/08/2022
+מחריף הקרע האידיאולוגי בתוך יהדות התורה
00:53 26/08/22  |  עידן יוסף

קרע של ממש בין "דגל התורה" ל"אגודת ישראל" שמרכיבות את יהדות התורה. אמש התבטלה ישיבת משא-ומתן שתוכננה. ברקע נמצאים המגעים של חסידות בעלז עם משרד החינוך והאוצר, בניסיון להגיע להסכם שלפיו מוסדות החינוך שילמדו ליבה - יקבלו כסף, פי 4 ממה שהם מקבלים היום.
אתמול התפרסם הקול קורא של משרד החינוך כתולדה של אותם המגעים, וב"דגל התורה" החליטו לבטל את המשא-ומתן והעבירו מסר שמבחינתם הנושא הזה הוא בבחינת "ייהרג ואל יעבור". הם לא מוכנים להכנסה של לימודי ליבה למוסדות - לא עכשיו ולא בעתיד - ואף דורשים התחייבות מפורשת בעניין הזה. ב"אגודת ישראל" רואים את הדברים אחרת; הם מבינים שצריך פתרונות תקצוב למוסדות החינוך, וגם הם לא מתכוונים לוותר בקלות (חדשות 12).

+"זה מסוכן שמרצ והעבודה לא יתאחדו"
15:24 25/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הזהיר מהתוצאה: "זה יחזיר את נתניהו ובן-גביר"  ▪  לדבריו, "בכל הסקרים שבהם נתניהו הביא 61 זה בגלל שאחת ממפלגות השמאל לא עברה"  ▪  טען כי "מצבה של ישראל טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי"

לפיד. מזהיר מהשלכות פוליטית [צילום: אוהד צוויגנברג]
+איילת שקד – כן ולא
14:02 25/08/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

איילת – למה בעצם לא! איילת - למה בעצם כן!  ▪  דווקא פעילות לאומית חשובה שלה עברה תחת הרדאר התקשורתי והציבורי, ואינה מוכרת לציבור  ▪  זהו מאבקה הבלתי נלאה לסכל את הצטרפות ישראל ל'אמנת איסטנבול' - אמנה מסוכנת לאופיה היהודי של המדינה

שקד. בכוחות עצמה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הכל זמני
13:20 25/08/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?

נתניהו. מזועזע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נדחתה עתירת יש עתיד נגד הסרטון של התעמולה של הליכוד
13:06 25/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בסרטון שהופץ שולבו קטעי קריינות ותמונות של ראש הממשלה לפיד ופוליטיקאים נוספים לצד תמונות של יו"ר הרשות הפלשתינית  ▪  השופט עמית דחה את עתירה וקבע כי "גם אם אין הדעת נוחה מכך, אין לראות בכך משום איסור הפרעה לתעמולת בחירות"

רה"מ לפיד. לא נפגש עם בכירים ברש"פ
+האם גנץ הפך להיות בלפור לפלשתינים
12:10 25/08/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

באחרונה התברר כי גנץ אישר לפלשתינים לבנות אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, קרי בשטחים שמעולם לא הורשו הפלשתינים לבנות בהם

גנץ. אשרנו... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המחנאות בליכוד: יוסי דגן עשה סולחה בין שטרית לעטיה
11:53 25/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שתי חברות הכנסת הוזמנו ללשכת ראש מועצת שומרון והתפייסו  ▪  עטיה על שטרית: "כל אחת טובה בתחום שלה, נשתף בע"ה פעולה מלאה"  ▪  שטרית על עטיה: "היא חברת כנסת פעילה, יוזמת; עובדת ומשקיעה רבות למען עם ישראל, ארץ ישראל ומסורת ישראל"

עטיה, דגן ושטרית [צילום: רועי חדי]
+גולדקנופף: נלך אך ורק עם הימין בראשות בנימין נתניהו
11:23 25/08/22  |  עידן יוסף

מועמד אגודת ישראל לכנסת הרב יצחק גולדקנופף מבהיר: "הפרסום הבוקר ברדיו 103FM, ולפיו אמרתי שנחשוב ללכת עם גנץ אם לנתניהו לא יהיו 61 הוא שקר וכזב, והוצאת דברים מהקשרם. הדברים מעולם לא נאמרו. נלך אך ורק עם הימין בראשות בנימין נתניהו".

+התקווה של האזרחים הערבים ישראלים
11:12 25/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אני חלוק על הסבורים כי השתתפותה של סיעה ערבית, רע"ם, בממשלה על-פי קווי יסוד ברורים הם ניסוי שכשל  ▪  לכישלון הממשלה הנוכחית סיבות רבות ומגוונות

עבאס. שילם מחחיר [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+מפלגת מחנה ותיקי ישראל נרשמה אצל רשמת המפלגות
10:25 25/08/22  |  עידן יוסף

אצל רשמת המפלגות נרשמה רשימת "המחנה למען אזרחים ותיקי ישראל", שבין מייסדיה אבי שקד ויורם דורי. על שמה של המפלגה עשויות להיות השגות מצד רשימת המחנה הממלכתי, בשל כפילות השם.
מטרות המפלגה הן: א. מהפך דרמטי במצבם ובמעמדם הכלכלי של האזרחים הוותיקים; ב. הגדלת קצבת האזרח הוותיק ל-10,000 ש"ח לחודש לפחות; ג. הכללת מלוא עלויות (100%) הטיפולים הסיעודיים בסל התרופות; ד. פטור מתשלום על תרופות לבני 67 ומעלה.

+הערות על 4 סקרי מנדטים
10:16 25/08/22  |  יואל ישורון   |   לרשימה המלאה

הנצחון או ההפסד הוא על הקשקש  ▪  לכן, צימצום פער ההצבעה בין השמאל לימין (9% לטובת השמאל בבחירות האחרונות) הינו קריטי ויכול להתרחש רק בכך שכל הליכוד יסתער על השטח

לפיד. חייב להיות גדול [צילום: אוהד צוויגנברג]
+בכירים ביש עתיד: נשאב קולות ממרצ ומהעבודה - להכריח אותן להתאחד
10:07 25/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גורמים במפלגה אומרים כי המטרה היא לגדול על חשבון המפלגות, גם אם במחיר של הורדתן מתחת לאחוז החסימה  ▪  גלאון: "יש לנו חסינות מפני הקשית של לפיד"  ▪  בסקרים שפורסמו אמש בערוצי הטלוויזיה קיבלה מפלגת העבודה חמישה מושבים, ומרצ בין ארבעה לשישה

לפיד. ישתה קולות ממיכאלי? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שלושה רבעים מהערבים לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון
08:55 25/08/22  |  עידן יוסף

פרשן חדשות 12 מוחמד מג׳אדלה ברדיו 103: ״סקר שנערך לפני כשבועיים מציג ש-75% מהחברה הערבית כבר לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אתה בצלאל סמוטריץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי אתה מוטי פלד ???
אזרח מתעניין   |  31/08/22 11:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
מנחם רהט
איילת – למה בעצם לא! איילת - למה בעצם כן!    דווקא פעילות לאומית חשובה שלה עברה תחת הרדאר התקשורתי והציבורי, ואינה מוכרת לציבור    זהו מאבקה הבלתי נלאה לסכל את הצטרפות ישראל ל'אמנת איסטנבול' - אמנה מסוכנת לאופיה היהודי של המדינה
דן מרגלית
היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?
מירב ארד
בסרטון שהופץ שולבו קטעי קריינות ותמונות של ראש הממשלה לפיד ופוליטיקאים נוספים לצד תמונות של יו"ר הרשות הפלשתינית    השופט עמית דחה את עתירה וקבע כי "גם אם אין הדעת נוחה מכך, אין לראות בכך משום איסור הפרעה לתעמולת בחירות"
מרדכי ליפמן
באחרונה התברר כי גנץ אישר לפלשתינים לבנות אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, קרי בשטחים שמעולם לא הורשו הפלשתינים לבנות בהם
עידן יוסף
שתי חברות הכנסת הוזמנו ללשכת ראש מועצת שומרון והתפייסו    עטיה על שטרית: "כל אחת טובה בתחום שלה, נשתף בע"ה פעולה מלאה"    שטרית על עטיה: "היא חברת כנסת פעילה, יוזמת; עובדת ומשקיעה רבות למען עם ישראל, ארץ ישראל ומסורת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il