בצלאל סמוטריץ' מככב כיום בכותרות של תקשורת. חלק מהכותרות סתם מכפישות, אחרות מגמתיות ומגיעות מפוזיציה של הכותב או שולחו של הכותב, אחרות חושפות אמת, אמת כואבת, ויש שכותבים "אמת לשעתה"... ואני שואל, האם סמוטריץ' נופל שוב לעוד מלכודת פתאים בחסות עצות אחיתופל של יועצים?
מזה זמן שאני קורא ושומע את סמוטריץ' ואת אימר בן-גביר מתמקחים בעיקר בתקשורת לקול צהלות שמחה לאיד של עיתונאים ופוליטיקאים מסוימים. פרשנים שונים משמאל ומימין מנסים לפרשן את המהלכים האישיים והציבוריים, לא תמיד בהצלחה, ולעיתים תוך כדי העברת מסרים שהם הנדסת תודעה. כל זה גורם לי לתהות האם סמוטריץ' הוא הבנט החדש. אני שומע על כל מיני שיחות ופגישות עם פוליטיקאים ולוביסטים שגרמו בעבר ויגרמו בעתיד לכאוס מדיני פנימי וחיצוני, בכוונת מכוון או בתום לב. כאוס שייזכר לדראון עולם עוד עשרות שנים. כל זאת לכאורה למען בצע כסף, כוח השררה או סיפוק רצונם של אלה שאוחזים בגרונם. ממש כשהתבטא מי שהיה השליט הבלתי מעורער במדינת ישראל ללא בחירות וללא מנדט כל שהוא מהאזרחים, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וכך אמר בקולו: "המניאק אוחז בי בגרון..."! מי המניאק שאוחז בגרונו? רמז, השם שלו מתחיל ב - שי...
אני נזכר בימים הראשונים של סמוטריץ' כשר תחבורה. אחת ההחלטות יצאה בקול רעש וצלצולים רמים ממשרד שר התחבורה הנכנס (לעשרה חודשים), פרויקט נתיב פלוס - 2+ השנוי במחלוקת! פרויקט זה עלה ויעלה למשלם המיסים מיליוני (עשרות) שקלים ומישהו בוודאי מרוויח הרבה כסף, הרבה מאוד כסף. יחצנים ונציגי משרד התחבורה ישבו בכל תוכנית תקשורת אפשרית, שיבחו את הפרויקט שנועד כביכול לאלץ נהגים לשיתופי נסיעה. או יותר נכון להעניש נהגים שנוסעים לבד. את סמוטריץ' הערכתי כאדם לא טיפש, ברור שרצה להטביע את חותמו במשרד התחבורה בזמן הקצר ביותר, להראות לקהל מצביעיו שהוא מסוגל לגרום לשינוי משמעותי במדינת ישראל. אבל ככל הנראה נפל כפרי בשל למלכודת הפתאים של יועציו הזמניים במשרד התחבורה. אני לא רוצה ממש להיכנס לתיאורית קונספירציה, אבל כל חשיבה הגיונית מובילה אותי למסקנות לא נעימות. האם יכול להיות שיועצי משרד התחבורה הובילו אותו למלכודת זו בכוונה תחילה, להכשיל אותו, לגרום לו להחלטות שגויות בכוונה תחילה? יכול להיות שזה קורה גם עכשיו, לקראת בחירות נוספות ומיותרות?
לדעתי כל מה שהשר שסמוטריץ' צריך היה לעשות לפני קבלת החלטה מטופשת זו, לבדוק מה העלו ניסיונות דומים בארצות אחרות, או לבקש להצטרף לצאת עם הנהג שלו לסיורים ספורים בנתיבים האמורים, לראות, להתרשם, ואז סביר להניח שהיה מגיע בקלות למסקנות אחרות.
כל מי שנוסע בכביש החוף לא יכול להתעלם מהעובדה שלמרות הנתיב 2+, יש יותר מדי נהגים שמעדיפים לנסוע לאט, ובניגוד לחוק, דווקא בנתיבים השמאליים שבכביש (הנתיב האמצעי ו-או השמאלי ביותר), למה? ככה! כתוצאה מכך הנתיב הימני נותר כמעט ריק לאורך עשרות קילומטרים. כך נוצרים עומסי תנועה! אני זוכר תקופה, קצרה מדי, שהייתה אכיפה של שוטרי תנועה רכובים על אופנועים, שרשמו דוחות לנהגים שנהגו בניגוד לחוק לאט בנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה. העונש: 250 שקל + 6 נקודות חובה. אינני מבין מדוע אכיפה זו התמעטה או הופסקה, אבל זו עובדה, הכאוס מתגבר. ממעוף הציפור או רחפן אפשר לראות בברור כיצד רכב אחד או שניים נוסעים לאט בנתיבים השמאליים וגורמים לעומסי תנועה מיותרים ומעצבנים, למרות שלפניהם כביש פתוח וריק לאורך קילומטרים, כל זאת רק בגלל גחמה או טיפשות שמובילה אותם לנהוג דווקא בנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה.
עוד לפני תחילת האכיפה של נתיב 2+ היה לי ברור, יהיה כאוס בכבישים אלו! למה? מסיבה מאוד פשוטה, אותם הדיוטות שנמנעים מנסיעה בנתיב הימני, ימשיכו להשתמש בנתיבים השמאליים גם אם יש ברכב יותר מנוסע אחד, גם אם הנתיב הימני פנוי לחלוטין, ואכן זה בדיוק מה שקורה! הכאוס בכבישים אלו משתולל ולא משנה כמה נתיבים נוספים יסללו, הנהגים מבזבזים שעות מיותרות בדרכים, בזבוז מטורף של כסף על דלק ובלאי של הרכב וחשוב לא פחות, זיהום אוויר מיותר, לידיעת כל שוחרי איכות הסביבה...