X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לעבוד יחד [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
צליחת אתגר הזוגיות בפתח חג האהבה
הידעתם שרוב השותפויות מתפרקות? רוצים להבין מדוע? ומה ההשלכות של זה על השותפות החשובה לנו מכל - משפחה? רוצים לנצח את הסטטיסטיקה העגומה של הגירושים? כל זוג שלישי מתגרש, השני נשאר מאילוצים (כלכליים/ילדים), ולגבי הזוג הראשון - לא ממש ברור מה קורה שם... כמה טיפים על סודות ההצלחה של הביחד - שמהותם שני אנשים עצמאיים מאושרים

רוב השותפויות מתפרקות כדברי רחל היות ש"צר עולמי כעולם נמלה" - כולנו נוטים להרגיש את ה-100% שאנו משקיעים בקשר, בעוד שאנו חווים רק כ-50% ממה שמשקיע הזולת ומכאן הדרך לפנקסנות ולהתפוררות קצרה. במשפחה, בנוסף לכך, אחד האתגרים המודרניים טמון במעבר מתרבות מסורתית (בה היה מקובל להישאר בזוגיות ובעבודה אחת לאורך כל "הקריירה") לדור ה"אינסטנט" - שהורגל להיות במרכז העניינים והפינוקים (כסוג של פיצוי על הורות שאנו חווינו, כך שהאחריות עלינו) ומצפה לכך גם במערכות היחסים הבוגרות.
ההשלכות הן קושי לשאת רגעי אי-נחת, עמימות ועימותים, המובילים לפתרון מהיר של פרידה והקלות הבלתי נסבלת של הדייט הבא (אחת הצרות בעולם התעסוקה - פתרון קונפליקטים בהתפטרות בהודעת ווטסאפ, אם בכלל טורחים להודיע..). בנוסף, השגי המהפכה הפמיניסית - שהעבירה אותנו מזוגיות הישרדותית (מהנדס ואשת מהנדס) לזוגיות שוויונית יותר, גם היא בבחינת "אליה וקוץ בה". בזוגיות ההשרדותית המסורתית, הייתה חלוקת תפקידים ברורה ומתוקף כך היו פחות קונפליקטים - האישה הייתה אחראית על ניהול הבית והגבר סיפק פרנסה. אותו שאלו "במה עוסק" ולאישה אמרו "את נראית נפלא", כי אישה מוצלחת הייתה אישה שגבר שווה בחר בה.
לשמחתנו, עידן שוויון ההזדמנויות מאפשר לנשים לפרנס את עצמן, מוריד את התלות הכלכלית בבעל (שם בסכנת הכחדה) ומעלה את חופש הבחירה לנשים. שני בני הזוג חוזרים הביתה לאחר שעות עבודה רבות ומצפים ליחס. אולם, בעוד שבקריירה שניהם מבינים, שהצלחה דורשת מאמץ ואיננו מצפים לרווחים פאסיביים, בזוגיות יש משאלה לקבל יחס שאינו מותנה (אהבה ללא תנאי), או מנותק מהיחס שאני נותן. טעות נפוצה זו נובעת ממודל האהבה שחווינו בילדות ושאנו משתוקקים לחזור אליו באופן לא מודע; כתינוקות הספיק שהראנו מורת רוח או בכי קל כדי שיפרשו אותנו בלי שנצטרך להסביר, וקיבלנו יחס ללא תנאים או דרישה להדדיות.
אך כידוע - אימא יש רק אחת.... בזוגיות בוגרת כל אחד מבני הזוג צריך לעשות מעבר רגשי מתובענות פסיבית לאקטיביות והדדיות. זה אולי מסביר גם את נטיית המתבגרים להישאר עד גיל מאוחר יחסית בקן ("הילד בן 30 להורים יש חום גבוה..."), ולאחרונה התפתחה אסקולה יחודית במקצועות הטיפול "תסמונת הקן הלא מתרוקן" - שיעודה לסייע לגוזלים המגודלים לפרוש כנפיים.
"החופש לחיות ביחד" ממליץ להעניק חופש לכל אחד מבני הזוג (מחקרים מראים כי כשעושים "הכל ביחד" יש יותר נטייה לשקרים והסתרות - קיים צורך בעצמאות). הרחבה על כך באתרנו פדה יעוץ ארגוני והדרכה, ובמקביל - מענה של אכפתיות ואהבה לצרכי בן/ת הזוג - כפי שהיית מצפה לקבל.
המלצת הגשה - מודל "א.ה.ב.ה"
א - אני בסדר? - שאלו עצמכם: האם טוב לי? קחו את האושר לידיכם ואל תצפו לקבלו מהזולת ואז תהיו אנשים שכיף לחיות עמם.
ה - הדגמה - קחו אחריות על התהתנהלותכם והעבירו את רצונכם לא בביקורת, אלא בדוגמה אישית ("נאה דורש נאה מקיים"). כשבוע של דוגמה אישית, מזמין התאמת סגנון בקרב הצד השני, ואם הרמז לא נקלט, ניתן לשוחח על כך, ולבקש, וסביר להניח שבאווירה זו יעלו סיכויי ההצלחה, ובפרט אם השיח יתנהל באופן הבא;
ב - בירור צרכי בן/בת הזוג - שיחה אינטימית הכוללת 3 שאלות סקרניות, תוך נכונות ליישם;
א. מה אוהב/ת בזוגיות שלנו וביחס שאני מעניק/ה לך ב. מה אני יכול/ה לשנות כדי שיהיה לנו כיף יותר ביחד.
ג. מה לינו לעשות ביחד בכדי שזה יצליח - לקיחת אחריות משותפת להצלחה.
ה - הדדיות - תפיסת הזוגיות כסוג של קריירה, גישה הדדית ושוויונית, היוצרת תחושה של השקעה משותפת, מתוך בחירה וידיעה שאנו קוצרים את שנזרע. אחריות משותפת זו מונעת עמדה של קורבנות, מחזקת את חופש הבחירה והאהבה (לבחור להישאר ולהשתפר ביחד ובכך לחזק את הקשר, במקום למהר לבחור בעצמאות).

ביחד אנו מעבירים סדרת הרצאות, על המפגש שבין הפסיכולוגיה הקלינית לפסיכולוגיה הארגונית להבנת הפער שבין רצוי ומצוי בחיים. מעניקים כלים ישימים לעצמאות וצמיחה אישית וארגונית. כגון; – "תהליכי קבלת החלטות בדרך להצלחה", "מה זו אהבה ומה מקומה בעבודה", "זוגיות בריאה בקריירה פורחת", "אמת ושקר ביחסים ובארגונים" ועוד.
גב' איילת פדה גולדשטיין, מנכ"לית "פ.ד.ה" - יעוץ ארגוני והדרכה; פסיכולוגית חברתית (M.A) יועצת ארגונית, מנחה קבוצות, מגשרת, מאמנת אישית ועסקית. ניסיון של מעל לעשור באבחון צרכים ארגוניים ויעוץ ארגוני. ד"ר אבי מרדלר, פסיכולוג קליני בעל וותק של מעל ל-30 שנה בטיפול הוראה והדרכה במסגרות ציבוריות ופרטיות. עוסק בהיבטיה השונים של הפסיכולוגיה המודרנית תוך תרגומה לשירות הציבור הרחב, בשיפור איכות חייו.
תאריך:  13/12/2022   |   עודכן:  15/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צליחת אתגר הזוגיות בפתח חג האהבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
כמה מלים לזכרו של אל"ם (מיל') דני שפירא ז"ל, שהתקשורת התעלמה מפטירתו ומתרומתו האדירה למדינה    אי-אפשר להבין את הפער הבלתי נתפס בהיקף ההנצחה התקשורתית לאמן לבין העדר ההנצחה התקשורתית לבכיר טייסי חיל-האוויר
איתן קלינסקי
מעל לכל חובה עלינו לנצור את הציוויים משתי הפרשות - פרשת "וישלח" ופרשת "וַיֵּשֵׁב" - לא לאלימות! לא להפעיל אלימות כדרך להשגת יעדים מדיניים ופוליטיים! לא להפעיל אלימות כלפי אישה! ולא להפעיל אלימות כדרך לשמור על כבוד המשפחה!
יאיר נבות
התייצבותה של יפן באופן חד-משמעי לצד אוקראינה ומדינות המערב גרמה כמובן לשפל ביחסים עם מוסקבה והורידה לחלוטין מסדר היום את האפשרות של מו"מ בין המדינות על פתרון סוגיית האיים. רוסיה עצמה הקפיאה בתגובה לסנקציות היפניות נגדה פרויקטים כלכליים משותפים באיים. מעבר לזאת - השפל בא לידי ביטוי גם בעלייה במתיחות הצבאית בין יפן לרוסיה סביב הסוגיה
עודד שפר
אני מאמין שהכול מתחיל ונגמר בתודעה שלנו    האמונות והתפיסות שלנו מייצרות את המציאות הפיזית, ולכן אני דואג להיגיינה של התודעה שלי
דן מרגלית
בני גנץ אמר היום נכון שלא נחרים את הגיוס לצה"ל ולא נפר את חוקי המיסים, ואז שוב חזר לסורו והסתייג ממעשהו הראוי של ראש הממשלה יאיר לפיד, שבחר להתייצב בראש אחת ההפגנות נגד החוקים האנטי-דמוקרטיים של ביבי ומרעיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il