X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. מזכיר את צ'רצ'יל - אבל במהופך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
הדמגוגיה חוגגת
לדמוקרטיה הישראלית לא נשקפת שום סכנה מצד נתניהו והליכוד זה ברור לכל אדם בעל מצפון. הסכנה היא במיעוט שהפסיד בבחירות - ואיננו מוכן להשלים עם המפלה, על-אף שהיא תוצאה של דעת-הקהל

אלה המסיתים כנגד נתניהו בטענה שלא הצליח להרכיב ממשלה במהירות - הם האשמים בכך שהחרימו אותו ומנעו ממנו כל אפשרות להקים ממשלה אלטרנטיבית בלי החרדים. מעולם בחייה הפוליטיים של מדינת ישראל לא הסית מנהיג של מחנה אחד שהפסיד בבחירות נגד המחנה המנצח כפי שעשה לפיד המפסיד נגד בנימין נתניהו וזאת דווקא מן העמדה הבלתי-אידיאולוגית שלו תוך השמעת קריאות זעם של "פגיעה בדמוקרטיה" כביכול. תקופת ממשלתו של לפיד "הצטיינה" דווקא בכך שעל-פי נתוני השב"כ בשנת כהונתו נרשמו יותר פיגועים ביהודה ושומרון ונרצחו יותר ישראלים בשטחי מדינת ישראל ויו"ש מאשר בשנה שקדמה לה (ידיעות אחרונות יום ד' 28.12.22, עמ' 8). ברור לחלוטין שהטרור מרים ראש כאשר הממשלה משדרת חולשה - וזה מה שקרה בתקופת בנט-לפיד כאשר הערבים העוינים שואבים עידוד וכח ממשלה התלויה בסיעותיהם האנטי ציוניות.
לולי ההסתה של לפיד המשתלח בטלוויזיה ובראדיו בחופשיות רבה באיומים כלפי נתניהו שעדיין "לא ראה שום דבר" ממה שיתרחש נגד נצחונו בבחירות - ספק אם טייסים היו חותמים על פטיציות ושופטים היו חורגים מן האתיקה המקצועית שלהם בפטיציה משלהם.
הבוז הנשפך מכל כלי התקשורת כנגד נתניהו מנהיג המחנה הלאומי - מזכיר את אמרתו של וינסטון צ'רצ'יל - "כאשר אין לך טיעון טוב - לך ותגדף את פרקליטו של התובע" (ראה עמ' 2 CHURCHILL'S WIT,EBURY PRESS, 2009)
דבריו המסיתים של לפיד כולם נאמרו בפאתוס צ'רציליאני אפייני, ומזכירים את האמרות צ'רצ'יל - רק בהיפוכן הקאריקטורי כגון "אין לי מה להציע - אלא דם, עמל, דמעות וזיעה" וכן את "אנו נילחם על החופים, ביבשה, בשדות וברחובות, על הגבעות - ולעולם לא ניכנע" (נאומו בבית הנבחרים 4.6.1940).
כן, לפיד מזכיר את צ'רצ'יל - אבל במהופך, מעין צ'רצ'יל מזויף. הראשון התכוון למלחמה נגד האויב הנאצי האכזר - ואילו לפיד המחקה אותו משתמש בדמגוגיה ארסית נגד הציונות הלאומית שזכתה בבחירות כאילו שהיא (אנחנו!) אויב חיצוני. בל נשכח - זה רק לפיד ולא צ'רצ'יל.
לדמוקרטיה הישראלית לא נשקפת שום סכנה מצד נתניהו והליכוד זה ברור לכל אדם בעל מצפון. הסכנה היא במיעוט שהפסיד בבחירות - ואיננו מוכן להשלים עם המפלה, על-אף שהיא תוצאה של דעת-הקהל. יתר-על-כן, המפלה של לפיד והשמאל היא גדולה יותר בהרבה מן הסטטיסטיקה היבשה - כי אצל היהודים שמדינה זאת הוקמה למענם מן האפר שהותירו כאן המוסלמים עם הכיבוש שלהם במאה השמינית - הרוב הלאומי ניצח באחוזים גבוהים מאוד על פני המיעוט היהודי בבחירות. אם לדבר ביושר - פירוש הדבר היחיד הוא שהציונות נצחה בבחירות האחרונות את הפוסטציוניות שבחרה להתחבר לסיעות ערביות שאינן מסכימות כלל לציוניותה של מדינת ישראל.
שמעתי את דבריה של שופטת-בדימוס בתוכנית הראדיו של מר אייכלר בלילה של יום ג' 27.12.22 - שחתמה יחד עם עוד 77 שופטים בדימוס על פטיציה מוזרה ואנטי-אתית במפורש - כנגד הזוכים בבחירות - וכל זה למען הבג"ץ היקר להם - ולא שמעתי מפיה אף מילה על כך שהבג"ץ פועל בעניינים פולטיים בלי סמכות חוקית לכך, בלי בסיס חקיקתי ותוך הסגת גבול בתחומיה של הדמוקרטיה הייצוגית. זה כבר איננו בית משפט חסר פניות כי הוא מעדיף את דעותיהם האישיות של השופטים בנושאים ציבוריים. זהו עיוות משפטי הנוגד את שלטון החוק והדמוקרטיה הפרלמנטרית. זאת דמגוגיה חוגגת שאיננה יאה, אך היא משום מה מסייעת למחנה המסית של לפיד.

תאריך:  05/01/2023   |   עודכן:  05/01/2023
+גנץ מציע לנתניהו צוות הידברות לעיכוב הרפורמה המשפטית
11:32 05/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר המחנה הממלכתי מציע כי צוות משותף חוצה מחנות יגבש רפורמה משפטית בהסכמה בתוך חצי שנה שתכלול את חקיקת חוק יסוד החקיקה  ▪  "נתניהו צריך להחליט אם הוא רוצה לשבור את כללי המשחק או לשמור על מדינת ישראל - ניאבק בהצעה שמטרתה להפוך את ישראל לדמוקרטיה חלולה ולבטל את ערכי מגילת העצמאות"

גנץ. יוגעים מה השלב השני ברפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ יעקב אשר: אנחנו עומדים בפני ימי חקיקה ארוכים וסוערים
09:57 05/01/23  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "פסקת ההתגברות תגיע בקרוב לדיונים בכנסת - למעשה אנחנו עומדים בפני ימי חקיקה ארוכים וסוערים, שבוודאי ילוו במסעות תקשורתיים נגדנו, אבל אני חושב שאנחנו בכיוון הנכון" (בקהילה).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמגוגיה חוגגת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מדוייק
מ. עמיר  |  11/01/23 20:37
2
מאחר שישראל כבר לא דמוקרטית
משה דב  |  12/01/23 06:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
אבי הימין הישראלי קבע כבר ב-1952, כי בתי המשפט חייבים להיות עצמאיים ובעלי סמכות לפסול כל חוק שיעמוד בסתירה לחוקי יסוד המבטיחים את חרות הפרט
איתמר לוין
אין דמוקרטיה בלי מערכת משפט עצמאית וחזקה, ואת זה רוצה יריב לוין - בוודאי בגיבויו של בנימין נתניהו - לעקר ולרסק    המשמעות של הצעדים היא השתלטות הדרג הפוליטי על הרשות השופטת והסרת כל רסן מעליו
איציק וולף
שר המשפטים, יריב לוין, הציג את עיקרי התוכנית המשפטית הכוללת שינוי שיטת בחירת השופטים, ביטול חוקים יתאפשר רק ברוב מיוחד של בית המשפט העליון ופסילה ללא התגברות תתאפשר רק בפסיקה פה אחד של שופטי העליון בהרכב מלא
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר בוועידת בית"ר כי נחוצה רוויזיה לאומית בתחומי המשילות, המשפט, הביטחון והכלכלה    "קיבלנו מנדט להיאבק בפורעי חוק"
שמחה רוטמן
נאום יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט הנכנס עם בחירתו ליושב-ראש הוועדה [י"א בטבת תשפ"ג, 04.01.2023]
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il