X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נורית במופע [צילום: משפחת האן- זיגלר]
אלו חיי
שעתיים של קסם מוזיקלי חובק עולם מתנה של בעלה של נורית ושל ילדיה המוכשרים לאימם, פרפורמרית ענקית, נורית האן זיגלר
יהודית מליק-שירן משוררת, סופרת ופובליציסטית "בת אור" הוצאה לאור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אלה חיי! מופע יום הולדת בתיאטרון "תמונע". מתנה של בעלה של נורית ושל ילדיה המוכשרים לאימם, פרפורמרית ענקית, נורית האן זיגלר, שמי ששומע אותה חושב שאנגלית היא שפת אם ולא העברית השגורה בפיה. הערב נפתח בתחנות חייה של נורית האן זיגלר ששם הבמה שלה: זיגי. השליטה בשפות לועזיות, רהיטות הביצוע והדיוק המוזיקלי מספרים לקהל המאזינים סיפור צלילי עמוק, נושם, בועט, חי את ההוויה הישראלית ומביא את הלכידות המשפחתית לידי שיא בערב הזה.
לנורית האן זיגלר, יש ארבעה בנים, שאחד מהם הוא בנו של בעלה. כל אחד מהם ינק את השורשים המוזיקליים שהביאו הסבא והסבתא מארצות מוצאם ואשר הועברו לילדיהם והם העבירו לילדיהם. הירושה הרוחנית הזאת נטמעה היטב בבית משפחת האן ומשפחת זיגלר, שכן כל אחד מהילדים בחר להתמקד בסגנון מוזיקלי אחר. היופי שכל הסגנונות מתחברים באהבה לבלוז, לרוק, לראפ, לבלדות רומנטיות, למוזיקת עולם, וכל אלו יוצרים חיבור מוזיקלי מטריף חושים.
השפעות מוזיקליות יש בכל בית. החשיפה אל האומנים שגדלנו עליהם תמיד תיקח את האוזניים שלנו לטיול צלילי שנוגע בנו. לאבא אבי זיגלר, יש אוזן מוזיקלית משובחת ביותר והוא מחובר ליופי הצלילי המרפא שמביאים ילדיו. האימא בגיל חמישים החליטה להעז ולהגשים חלום. מאז הפיקה שנים עשר אלבומים כשהיא כותבת, מלחינה ומבצעת.
אמש ניתנה לצופים בה, טעימה של שירה מקורית "Earthquake", "Ocean Of Music", "תקשיבי" דואט עם דניאל זיגלר, רכות של געגוע לסבתא שהלכה לעולמה בטרם עת. ביצוע מהמם של אימא ובן. של קאברים "If you go away" באנגלית וצרפתית, ביצוע מרגש מאוד, של דואטים עם שלושה מילדיה - דניאל "Mama said, "The Sound Of Silence" בביצוע מצמרר שפותח מבערים של רוקרים על הבמה. עם אורי הבן הצעיר "One Of Your Many" ביצוע כובש ומרגש. ועם אלירן" "Non ho l'età, "Insieme", וטעימה משירים שכתב לה בנה הבכור תום האן" "Free My Soul" ו"פורקוואה". נורית נתנה אף טעימה משירי משוררים אותם הלחינה ומבצעת.

דניאל ונורית [צילום: משפחת האן- זיגלר]

על הבמה היה הרכב מוזיקלי מכובד שליווה את שירתה של נורית האן זיגלר. רפאל כהן - גיטרה מובילה, ניר סגל - תופים, אלון פייפר - בס ודניאל זיגלר - רית'ם גיטר וגיטרה אקוסטית, שהפליאו בנגינתם. כל אחד מבניה, כותב, מלחין ומבצע. שיתופי הפעולה בין האם לילדיה ראויים להערצה. בחירת השירים הייתה תחנות בחייה ובחיי ילדיה. מתנה נפלאה נתנו הילדים לאמם, מופע משותף בתיאטרון "תמונע". דניאל זיגלר שר שני דואטים עם אמו ואחר כך הופיע סולו עם הלהקה המוזיקלית "פלסטיקה" שהוא הסולן שלה, שניגן ושר בו זמנית. להקה זו, היא מחווה למטאליקה להקת הרוק האגדית.
"פלאסטיקה" הפתיעה בפלירטוט של תופים עם גיטרות חשמליות. זה היה וואו, חיזור קצבי מהיר של המתופף אלי קייקוב אחר הגיטרות החשמליות של הגיטריסט וסולן הלהקה: דניאל זיגלר. גיטרה מובילה: איציק דרורי. בס: אלון פייפר. דיסטורשן מבורך! החזיר אותי לגיל שבע עשרה.
אלירן הרומניטקן, אוהב בלדות איטלקיות מפסטיבלי סן רמו שייצגו את איטליה באירוויזיון, נוסטלגיה מחבקת היו שיריו, אותם ביצע בקולו החם בדואטים עם נורית המחוננת שגידלה אותו מאז היה בן 8. הראפר הצעיר אוֹרי זיגלר שהופיע לראשונה בחייו בהופעת בכורה, הפתיע מאוד בשני שירים שכתב והלחין מתוך רפטואר של ששה אלבומים. הישג בלתי רגיל לבחור צעיר שהתאהב בסגנון הזה של הראפ, המציג שליטה במקצב קופצני בשימוש בתנועות של ידיים ורגליים. מופע של איש צעיר על הבמה עם פלייבק, ריתק אוזניים ועיניים רבות.

אלירן ונורית [צילום: משפחת האן- זיגלר]

מבחינה סגנונית, הראפ מבוצע לרוב במהירות יחסית והוא מקיף תחום רחב שבין דיבור, נאום, פרוזה ושירה, ואמש עקבתי אחר השילוב המקודש הזה על הבמה ונהניתי מאוד. על הבמה אוֹרי זיגלר, עם שם הבמה Dope Style, דיבר-שר בפרוזה שירית מהירה ביותר וארוכה. למתבונן מהצד נראה שהוא צריך לנשום בין מקטע למקטע, אך הוא השתלט על הבמה ועל השיר עד שהפכו למרקם אחד, לגוף מוזיקלי אחד. אחרי אוֹרי זיגלר חזרה נורית אל הבמה והביאה את נגיעותיה המוזיקליות, בשירה מקורית, שירים שכתב לה בנה תום האן ובשירת משוררים שהיא מלחינה ומבצעת.
שעתיים של קסם מוזיקלי חובק עולם, שני הרכבים מוזיקליים שהתחלפו על הבמה. היה ערב מרגש שמשאיר בך אנרגיות טובות, להתענג עליהן ולהתאהב מהגשה מופלאה שהשאירה בי טעם של עוד!

נורית והבנים [צילום: משפחת האן- זיגלר]
אורי ראפר צעיר [צילום: משפחת האן- זיגלר]
הכותבת היא עיתונאית, מרצה לתקשורת ומבקרת מוזיקלית ברדיו "אפי-לוג".
תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלו חיי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלה חיי ביקורת מוזיקלית
יהודית מליק שירן  |  24/01/23 00:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל מירו
האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו    הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון    יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה
יוסף קנדלקר
הרב חייך וסיפר לי על "גבעת האלכסונים" ליד ישיבת עלי שממנה יצאו טובי הלוחמים של המגזר הדתי לאומי    "גבעת האלכסונים"? שאלתי    "כן אלו אותן בנות שחיפשו לוחמים וקצינים, וישנות באלכסון מחצית מחייהן"
יוסי אחימאיר
עלינו להיות מודאגים באשר לירדן. הממלכה ההאשמית שרויה במשבר כלכלי עמוק, בשחיתות גוברת, במהומות דמים, חיה על זמן שאול. מאויימת כמונו מאירן ומהלאומנות הפלשתינית. מצד שני, תלויה בשלימותה ובמקורות המים שלה דוקא בישראל השנואה. לכן, מסיטה אליה את התסיסה הגוברת, בידיעה שישראל תגיב בשתיקה
רפי לאופרט
ישראל נתונה במשבר שיסודו האחד הוא: כשל-חינוכי ואינטגרטיבי של אוכלוסיות במדינת-הגירה והשני: כשל-משילות שמקורו בהעדר הסכמה על מהותו של משטר דמוקרטי במדינה יהודית. טרנספורמציה של התמהיל הדמוגרפי הפנימי וכשל חינוכי ביצירת סינרגיה בין השניים, מיתרגם בהעדר חוקה וביוזמת והובלת מערכת המשפט למגנון שלטוני/משטרי חלופי לדמוקרטיה. הבחירות האחרונות קוראות תיגר על מנגנון זה. פתרון המשבר המשולב מחייב רפורמה סימולטנית בשניהם
אלי אלון
קבלות נייר (אישורי רכישה) הניתנות לנוסע בעת הטענת כרטיס "רב קו" המודפסות באיכות הדפסה ירודה הגורמת לכך שימחקו כמעט לגמרי כבר ביום הראשון או בימים הראשונים להדפסתם הן תופעה שכיחה למדי בקופות ועמדות "רב-קו" ברחבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il