X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נורית זרחי [צילום: יוטיוב]
יחסי עם ג'וני מ'
זהו קובץ סיפורים והגיגים מאת אלת הספרות אישה שהכתיבה זורמת בדמה; היא לוקחת סיטואציות חיים ומכניסה להן אבסורד, כזה שאינו דווקא קל לעיכול

"המשפט הראשון הוא רק עניין של עצירה. למעשה גועשים תחתיו משפטים אחרים. מתחת לסיפור מסתתר סיפור שונה, זה שלעולם אינו מצליח להתגבר על הרעש שנוצק בשפה". אומרת נורית זרחי. ובספר ניתן לראות כי היא משחקת עם השפה, משתמשת בה, נעה בין מציאות לבדיה, ונותנת הצצה לחיים עצמם, בדיוק כפי שהם. היא מצהירה כי רב הנסתר על הגלוי, שהמעשייה והאמת הצרופה מתחברות בחוט דק, כזה שכמעט שקוף. הספר רקוח בכתיבתה המיוחדת של זרחי, המכילה פרוזה מרירה-מתוקה.
זהו קובץ סיפורים והגיגים מאת אלת הספרות. אישה שהכתיבה זורמת בדמה; היא לוקחת סיטואציות חיים ומכניסה להן אבסורד, כזה שאינו דווקא קל לעיכול, ומעלה עניינים שאולי היה עדיף להשאיר מאחורי דלת סגורה. הקשרים האנושיים כאן מקבלים מנעד אחר, והספר הזה, למרות אורכו הקצר, רווי בסאב טקסט.
בסיפור "הצוות" (עמ' 11); "אדם צריך לדעת מי בצוות שלו". הצוות שלך צריך להיות לטובתך. את צריכה להרגיש בו נוח. אבל עכשיו מצטרפת המאהבת של הבעל, ולא פחות - בעלה של המאהבת מתקשר אליה וגורר אותה לחזות בבני הזוג הבוגדניים. זרחי מציגה דיוקן חיים פשוט ומהמם, רוחש כאב עמום ואיכשהו מצליחה להציגו כפי שהוא, לא בדרמות החיים עצמם, אלא כפי שהוא נראה בעין.
בהקדמה שכתבה "מחשבות שיש להימנע מהן" (עמ' 15), היא מדברת על כתיבה, חולקת מחשבות על כתיבה, הנתפסת בעיניה כ"מעין הבטחה מסתורית של העולם, שיש מישהו שאוסף את היותי". היא מביאה כתיבה בגוף ראשון, כותבת שהיא מרגישה שאין היא יכולה ליצור עלילה מעבר לחוויות האי-אני. היא כותבת על כותבת הכותבת את עצמה. וכאן הקסם של ספר זה.
בהמשך הספר, שנקרא בקלחת, הוא רותח, מהיר ולא משאיר את הקורא אדיש, אנו נכיר את ג'וני מיטשל. בדמות הזמרת מופיע למעשה סטודנט צעיר לכתיבה, המגיש לגיבורת הסיפור קלטת של היוצרת האמריקנית האגדית. זרחי מעלה כאן היבט של רעש, ולא רק בסיפור זה, המתגלה כקפסולה לחיים עצמם. ובכלל, הסיפורים כאן משחקים עם יחסי קרבה-ריחוק, והסיפור האמיתי, כאמור, מתגלה אט אט מתחת לבדיה.
כאמור, זהו ספר שנקרא במהירות והוא מפגיש את הקורא עם דמויות מבולבלות, החוות את העולם בדרך שהוא מאפשר להן ובדרך שלא תמיד נראית אפשרית ו/או רצויה. זרחי יוצרת כאן טקסט מאוד ייחודי המזמן קריאה מאוד ספציפית, הדורשת קשב והשלמת הפערים. היא נוטה לתעתע, ליצור חוסר בהירות ולעיתים נדרש לחזור על קטעים מסוימים בכדי להבין את ההקשר. את האמת שלה פנים רבות.
הדמיון של זרחי יוצא כאן וגורם לרצות להיכנס לחייהן המבולבלים של הדמויות בסיפורים, להתמכר אליהן ולרצות מהן עוד. זרחי מביטה ישר בעיניים, כותבת מבפנים, לא מייפה את הדברים ומביאה את חווית האני בכתיבה הייחודית רק לה.
היא ממציאה, מחברת ומפרקת. היא משוחחת עם עצמה, ודמותה של ג'וני מיטשל מקבלת פה במה מחבקת וכואבת כאחד. יש כאן כתיבה הנובעת מבפנים, היוצרת אשמה (יחסית מאוד), מחילה, תעתוע ושיגעון ממכר.

יחסי עם ג'וני מ': סיפורים/ נורית זרחי. 59 עמודים. אפיק-ספרות ישראלית, עילמור בע"מ, 2021.
תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
האיום של תום ליבנה, מנכ"ל ורביט, לרדת מהארץ חשף פן מרכזי בחוסר האמון בין מנהלי ההיי-טק לממשלה    על נתניהו והשרים מוטלת האחריות לנקוט צעדים בוני אמון כדי להרגיע את הרוחות - ולא רק מילים
ארי בוסל
את הדרכון הישראלי כבר שנה שאיני יכול לחדש    אולי בארץ יגיעו למסקנה שניתן וכדאי להתייעל ולהגיע למאה ה-21?
יאיר נבות
מתוך המספר הזה, יותר ממיליון וחצי פליטים שוהים בפולין, 881 אלף שוהים בגרמניה ו 485 אלף שוהים בצ׳כיה    זהו איננו מספר הפליטים הכולל. ע"פ האו"ם ישנם עוד יותר משלושה מיליון אוקראינים שעזבו את המדינה בעקבות הרחבת הפלישה הרוסית לפני כמעט שנה אך מסיבות שונות לא נרשמו באופן רשמי כפליטים הזכאים להגנה.
עמנואל בן-סבו
בשעה ששולחן השבת שלנו סער וגעש בשיח אמיתי אודות המוסר היהודי, רצח בן עוולה, מחבל שטוף שנאה, יהודים ואזרחית אוקראינה העובדת בסיעוד    בני אדם שנרצחו לא בגלל הכיבוש, אלא רק בגלל היותם יהודים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כיכר לחם, אגדתי, קקפוניה, סוכן כאוס, חלול ומאיים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    שבת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il