X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השבעים והמסודרים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מרד נגד הדמוקרטיה
החידה הגדולה ביותר בתוך המיסתורין הפסיכולוגי של נפש המפגין היא הכיצד נוצר מצב שהעשירים והמסודרים בחיים מפגינים נגד אלה שנבחרו על-ידי המסודרים פחות

מלאו כבר שלושה חודשים מתחילת ההפגנות ההמוניות נגד הממשלה והעומד בראשה מבלי שיינתן הסבר להיסטריה ההמונית ולהתלהבות העצומה של המשתתפים בהן. קיימים סימנים ברורים לכך שההפגנות תימשכנה - על-אף שהליכוד מוריד הילוך ולמרות נאומו של גלנט במוצאי שבת. בפנינו תופעה שאינה שפויה - המונים מפגינים תחת ים של דגלים לאומיים - ובקנאות והתמדה שלא ייאמנו - בתירוץ כביכול של התנגדות לשינוי משפטי כלשהו כאשר מירב המפגינים כלל אינם מבינים במה מדובר. בפנינו תופעה שניתן לכנותה "מרד ללא סיבה" - כשמו של סרט מ-1955 REBEL WITHOUT A CAUSE שעסק בעבריינות של צעירים אמידים. אחדים מראשי המפגינים הוזמנו לאולפנים וניכר היה מתשובותיהם שהם מפגינים נגד המשטר הדמוקרטי הקיים בזכות הבחירות הדמוקרטיות שנערכו לפי השיטה הדמוקרטית הקלאסית ביותר הקיימת: בחירות חופשיות ללא לחץ וכפייה. מה, אם כן, רוצים המפגינים ומדוע דווקא עכשיו, ואם השנאה לראש הממשלה מניעה אותם - מדוע הם שונאים אותו עד כדי כך, שמוכנים אפילו "כמעט" לבצע לינץ' באשתו?
החידה הגדולה ביותר בתוך המיסתורין הפסיכולוגי של נפש המפגין היא הכיצד נוצר מצב שהעשירים והמסודרים בחיים מפגינים נגד אלה שנבחרו על-ידי המסודרים פחות. אין ספק שההפגנות הן של השבעים, המסודרים, אלה שטוב להם בחיים; הנוסעים לחו"ל בחופשות תכופות והנהנים מן השפע הכלכלי. לעומתם האנשים הרגילים תומכים בממשלה. לאלה אין זמן ואנרגיה לביצוע הפגנות-נגד - וגם מפלגותיהם אינן ערוכות לארגון הפגנות - כי מאז ימי המהפכה הצרפתית מ-1789 והקומינה הפארסאית ב-1870 והמרד האנטי-מלוכני שהתרחש ברוסיה ב-1917 - המונופול על הפגנות ניתן לשמאל והן חלק מן ה-דנ"א שלו. דווקא לכן התופעה היא מוזרה לעילא ולעילא וחומר למחקר של שורשי ההיסטריה ההמונית. מה באמת מתרחש? הרי בבחירות האחרונות במגזר היהודי השמאל והשמאל-מרכז הובסו בגדול על-ידי המחנה הלאומי ועכשיו צצה טענה תעמולתית חדשה - כאילו הרוב לא צריך לשלוט - אלא בהסכמת המיעוט. ממש רעיון מדיני מהפכני מעוות אך חדש.
אולי התשובה היא זאת שדוד בן-גוריון נהג לצטט מן התנ"ך (משלי, פרק כ"ט) כי "באין חזון - ייפרע עם". דהיינו, כאשר אין עוד אידיאל מרכזי משותף לעם - הוא עלול להתפרע. זה הסבר לא רע לעובדה המוזרה שההפגנות הן של הפריבילגיים; של שבעים שזמנם חפשי ויכולים להפגין בכל עת מבלי שפרנסתם תיפגע. לפי הסבר זה - חברת השפע היא הגורם להפגנות, לא הרפורמה המשפטית שהיא פשוטה לחלוטין. כל מטרתה היא רק להפסיק את הנוהג הבלתי חוקי שאימץ לעצמו הבג"ץ להתערב בהחלטות ממשלה ובחוקים, ולפסול ולבטל אותם מבלי שהחוק הסמיך את בית המשפט העליון לעסוק בכך.
תופעה נוספת "במלחמת השחרור" כביכול מן "הדיקטטורה", היא שדווקא עכשיו מופעלים אמצעים דיקטטוריים ממש כנגד כל מי שאינו חושב כמו הלוחמים, כביכול, למען הדמוקרטיה. לדוגמה - המקרה של שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן המתלוננת שהיועצת המשפטית לממשלה שמונתה על-ידי יאיר לפיד הדמוקרט הגדול השולט כדיקטטור יחיד במפלגתו - הורתה לשרה כי אסור לה לדבר ולהרצות על ענין הרפורמה הנדרשת כי זאת כביכול "סוגיה פוליטית", ולכן מהווה "תעמולה". לפרשנות צינית כזאת של החוק לא ראיתי דוגמאות מאז שעזבתי בגיל 11 ארץ קומוניסטית במזרח אירופה שקראו לה "דמוקרטה עממית". והרי היועצת המשפטית לממשלה - אף היא נמצאת בהגדרה של תעמולה פוליטית כי אף היא מונתה לתפקידה ממניעים הפוליטיים של מר לפיד. אז גם היא נמצאת בניגוד עניינים אסור - ולכן אסור לה לדבר על הרפורמה.
ולבסוף - תופעה לא פחות מדהימה היא שזאת הפעם הראשונה בתולדות המדינה שגם הדתיים רוצים לשלוט כיאה למספר המנדטים שקבלו. אולי זאת הסיבה להיסטריה של ההמונים המפגינים וזאת סיבה טובה בעיני מנהיגיהם להפיל את הממשלה על-אף שנבחרה בבחירות דמוקרטיות לחלוטין. זהו מרד נגד הדמוקרטיה - ולכך סופו להכשל.

תאריך:  10/04/2023   |   עודכן:  10/04/2023
+המשטרה עצרה שני מפגינים סמוך לקריית הממשלה בת"א
23:06 10/04/23  |  איציק וולף

המשטרה עצרה שני חשודים בהפרת סדר בקריית הממשלה בתל אביב. בשל ההפגנה המתקיימת במקום, בעקבות הצהרת ראש הממשלה נתניהו, נחסמו לתנועה רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים וצומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום. מן המשטרה נמסר כי התנועה מופנית לשיקועים.

+מאות מפגינים מוחים בעקבות הצהרת נתניהו
22:56 10/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+ראשי האופוזיציה על נתניהו: תפסיק להתלונן ולך לעבוד
21:28 10/04/23  |  איציק וולף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה כי במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שנתניהו ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות. "ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הביטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד", אמר.
דברים ברוח דומה אמר גם יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, אשר אמר כי "בבכיינות לא בונים מנהיגות".

+נתניהו: גלנט נשאר בתפקידו, עובדים יחד
20:39 10/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה האשים את האופוזיציה ואת המחאה נגד הרפורמה בהחלשת ישראל מבחינה ביטחונית והצהיר כי הוא שם מאחור את חילוקי הדעות הקשים שהיו בינו לבין שר הביטחון, יואב גלנט, וכי הוא עובד יחד איתו בכל החזיתות הביטחוניות

נתניהו. ליאיר בני אפס מעורבות בפיטורי שר הביטחון [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+ח"כ קריב: "הזמנת אחד ממובילי המחאה לחקירה באזהרה - אובדן עשתונות של המשטרה"
15:10 10/04/23  |  מירב ארד

ח"כ גלעד קריב על הזמנת רועי נוימן לחקירה במשטרה: הזמנתו של אחד ממובילי המחאה לחקירה באזהרה, בשל ציוץ בטוויטר, מעידה על אובדן עשתונות של המשטרה.
משטרת ישראל חייבת לזכור כל הזמן את חובתה לאפשר את המחאה, ולא להיגרר אחרי ניסיונות השר המתלהם לטייח את כשלונותיו בהבטחת ביטחונם האישי של אזרחי ישראל באמצעות הכתמת המחאה ומנהיגיה."

+יש עתיד והמחנה הממלכתי: "לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט"
13:30 10/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הסתיימה פגישת תיאום נוספת בין הצוותים המקצועיים של הסיעות לצוות בית הנשיא  ▪  הוסיפו: "לא נתפשר על עיגון זכוות יסוד לאזרחים"

פגישת הידברות בבית הנשיא [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+הגנרל המקסיקני
11:39 10/04/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה

גנץ. "גאון אסטרטגי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרד נגד הדמוקרטיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התנשאות ושחצנות מטופשת
הירונימוס  |  13/04/23 12:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
מירב ארד
הסתיימה פגישת תיאום נוספת בין הצוותים המקצועיים של הסיעות לצוות בית הנשיא    הוסיפו: "לא נתפשר על עיגון זכוות יסוד לאזרחים"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה
עדי ירדן
במשך חודשים, ראשי האופוזיציה סירבו לכל משא-ומתן עם הקואליציה. בניסיון להרגיע את האווירה הציבורית, הקואליציה הסכימה לפשרות שכמעט מרוקנות את הרפורמה מתוכנה, אבל האופוזיציה לא גילתה כל נכונות לפשרה והמשיכה לעודד את האלימות
דן מרגלית
אם אין "העסקים כרגיל" אלא יש מתיחות ביטחונית כי אז לגיבוש העם ואחדותו על נתניהו להוריד מסדר היום כל נושא נפיץ שנוי במחלוקת, ולהמתין עם חקיקת הדיקטטורה עד לסיום המשבר
צבי גיל
שורש הבעיה של מדינת ישראל בעת הזאת הייתה והנה - ביבי והוא כבר אינו נכס למפלגתו    ביבי הוא כבול - הוא הסיבה והמסבב, ושום דבר לא ימחה זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il