X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרצל. מדינה "נורמלית" [צילום: סולטן קלוגר /לע"מ]
נורמליזציה אמיתית
למרות שמצרים וירדן חתמו על הסכמי שלום עם ישראל בזמן שסוריה ולבנון הסכימו להפסקת אש עם המדינה היהודית, סעודיה, שהיא המדינה המרכזית של הליגה הערבית, לעולם לא הסכימה לכל הפסקת אש או סוג של שלום עם יהודי מדינת ישראל

האייקון של הציונות, תיאודור הרצל, חלם על מדינה יהודית "נורמלית". אך המונח "נורמליזציה" לא קיים כלל בעולם המשפט או הדיפלומטיה. אף על-פי כן, יהודים רבים מתרגשים כעת לשמוע שכמה מאויבי ישראל שוקלים על מדיניות של נורמליזציה עם ישראל. הסיבה לכך היא שאויבי ישראל אלו ניהלו עד כה מלחמת השמדה נגד ישראל.
האין זה בשורות טובות?
הליגה הערבית, שהאמנה שלה משנת 1945 קוראת להשמדת יהודי פלשתינה, פתחה בשנת 1948 במלחמה כוללת נגד ישראל שלמעשה נמשכת באופן זה או אחר עד היום הזה. כנ"ל לגבי ארגון לשחרור פלשתין, אשר בשנת 1964 גם הוציא אמנה משלו להשמדת יהודי פלשתין, אמנה שתקפה עד היום.
למרות שמצרים וירדן חתמו על הסכמי שלום עם ישראל ובזמן שסוריה ולבנון הסכימו להפסקת אש עם המדינה היהודית, סעודיה, שהיא המדינה המרכזית של הליגה הערבית, לעולם לא הסכימה לכל הפסקת אש או סוג של שלום עם יהודי מדינת ישראל.
אש"ף חתם על הסכם שלום עם ישראל ב-13 לספטמבר, 1993. למרות זאת, פתח, הרשות המובילה של אש"ף, לעולם לא אישרה את ההסכם הזה. כעת יש דיווחים שסעודיה ואש"ף, הפועלים תחת הרשות הפלשתינית, מוכנים לנרמל את היחסים שלהם עם ישראל. הגיע הזמן לבחון את קריאת הערבים האלו הקוראים לנורמליזציה. איך תראה למעשה נורמליזציה אמתית?
יש להתחיל ב-4 צעדים:
1. להסיר תכנים בספרי הלימוד וכן אנשי הוראה של רש"ף הדוגלים במלחמה נגד ישראל. זה מנוגד להצהרות של נורמליזציה כאשר הרשות הפלשתינית ממשיכה להחזיק בתוכניות לימודים המסיתות את הילדים שלהם נגד ישראל.
2. לגבש תוכנית ליישב מחדש צאצאי פליטי מלחמת 1948 שממשיכים לגור ב-59 מחנות פליטים "זמניים" של אונרא תחת התעתוע של "זכות השיבה" לכפרים שלהם מלפני 1948 שכבר לא קיימים. הגיע הזמן להסיר את מחסום "זכות השיבה" לנורמליזציה.
3. לבטל את החוק חסר התקדים של הרשות הפלשתינית: רוצח יהודי יקבל משכורת לכל החיים. כיצד יכולה להיות כל אשליה של נורמליזציה כל עוד יש תמריץ חסר תקדים לרצח יהודים בספרי המשפט של הרשות הפלשתינית?
4. להסיר מפות של הרשות הפלשתינית המוחקות את ישראל. לאחרונה, הרשות הפלשתינית החליפה בכל ספרי הלימוד שלה בבתי הספר של אונרא והרשות הפלשתינית את כל השמות של ישובים יהודים בישראל בשמות של כפרים ערבים שכבר לא קיימים מעל 70 שנה.
נורמליזציה צריכה לחייב ייצוג מפות בכל בתי הספר המייצגים נאמנה את כל המדינות החברות באו"ם, כולל את ישראל. ארבעה צעדים אלו מספקים את ראשיתה של נורמליזציה אמתית. כרגע, צעדים אלו לא קיימים ברדאר של הנורמליזציה המיוחלת.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
+אוטובוס שנכנס בטעות לשכונת עיסוואיה הוצת בידי ערבים
01:01 10/05/23  |  עידן יוסף

אוטובוס שנכנס בטעות לשכונת עיסוואיה במזרח ירושלים הוצת בידי פורעים ערבים והותקף בבקבוקי תבערה ובאבנים. נהג האוטובוס ירד ממנו ונמלט לכיוון תחנת הדלק.

+מחבלת חמושה נורתה ליד מעבר מצודות
19:45 09/05/23  |  עידן יוסף

כוח צה"ל ירו ופגעו במחבלת חמושה באקדח סמוך למעבר מצודות. המחבלת נוטרלה ואין נפגעים לכוחותינו. נבדק האם מדובר באקדח מאולתר או איירסופט. מעבר יתיר נסגר לתנועה.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+נתניהו: העיקרון חד - מי שפוגע בנו, נפגע בו
18:55 09/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון מיוחד בנושא מבצע 'מגן וחץ' שנפתח לפנות בוקר  ▪  נתניהו הדגיש כי אנחנו בעיצומה של מערכה, וערוכים לכל אפשרות  ▪  "אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו"

נתניהו, הערב בישיבת הקבינט [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+גלנט: "מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת"
09:57 09/05/23  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף הדגיש שר הביטחון כי יש להיות ערוכים גם לאפשרות של הרחבת טווח הירי  ▪  הבהיר: צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות  ▪  נתניהו יכנס הערכת מצב  ▪  מקלטים נפתחו בערים בדרום ובמספר ערים במרכז  ▪  ארגון חמאס הצהיר כי "הכיבוש הציוני וממשלתו הפאשיסטית" אחראים להשלכות החיסולים ברצועה  ▪  ראש הממשלה הפלשתיני: ניסיון לייצא את המשברים הפנימיים של הממשלה הקיצונית בישראל

גלנט בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.]
13 ההרוגים בהפצצות - גם ילדים [צילום: פאטימה שבאייר, AP]
+ליברמן: צורמת החסינות שמעניק נתניהו לראשי חמאס
08:20 09/05/23  |  איציק וולף

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, ברך את צה״ל וכוחות הביטחון על חיסול ממוקד ומוצלח של שלושת המחבלים ברצועת עזה וקרא לממשלה להסיט את מיליארדי השקלים שניתנים לשותפים הקואליציוניים ומחולקים למקורבים, ולחזור לתקצוב התוכניות למיגון הבתים והתשתיות גם בדרום וגם בצפון. אסור לשחק בחיי אדם.
"דווקא על-רקע חיסול בכירי הג’יהאד, צורמת החסינות שנתניהו מעניק לראשי החמאס. ג’יהאד זה מטרד ואילו החמאס זה איום. מי שיורה עלינו לא רק מהדרום אלא גם מהצפון זה החמאס. מי שמכווין ויוזם את פעילות הטרור כנגד יהודים בכל רחבי הארץ, כולל ביו״ש, זה קודם כל החמאס. יש לאמץ תוכנית כוללת ברצועת עזה. אי-אפשר לנהל את החיים מסבב לסבב כל פעם. מגיע לכל תושבי ישראל ותושבי הדרום בפרט שקט אמיתי וארוך טווח", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+בן-גביר: התחלה יפה, הגיע זמן לשינוי מדיניות בעזה
08:18 09/05/23  |  איציק וולף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיב על חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה ואמר כי הוא מברך את ראש הממשלה על הפעילות היזומה בעזה. "מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה", אמר בן-גביר.
לאחר ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה מתח בן-גביר ביקורת על נתניהו ועל הממשלה שלפיה היא אינה מגיבה על הפגיעה באזרחי ישראל. במסגרת ביקורת זו החרים יחד עם חברי מפלגתו את ישיבות הכנסת ואת ישיבת הממשלה השבועית.

+כוחות צה"ל פועלים בקסבה של העיר שכם
08:07 09/05/23  |  איציק וולף

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון פועלים הבוקר בקסבה שבעיר שכם. פרטים נוספים יימסרו בהמשך.

+ניסיון נוסף לחזק את הרש"פ
07:57 09/05/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ארה"ב יוזמת מפגש ביטחוני שיתקיים בקרוב בשארם א-שיח' כדי לדון בחיזוקה הביטחוני והכלכלי של הרש"פ. ישראל והרש"פ מנהלות מגעים חשאיים על אפשרות הפעלת מאגר הגז הטבעי "מארין" מול חופי רצועת עזה כדי לשפר את הכנסותיה של הרש"פ, תנועת חמאס נערכת לטרפד את התוכנית

מנגנוני הביטחון של הרש"פ [צילום: פלאש 90]
+חיל-האוויר תקף וחיסל 3 בכירים בג'יהאד האיסלאמי
07:26 09/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

צה"ל פתח הלילה במפתיע במבצע 'מגן וחץ' וחיסל שלושה מפקדים בכירים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: חליל בהיתיני האחראי לירי הרקטות מרצועת עזה, טארק עז אלדין שעסק בהכוונת פיגועים ביו"ש מרצועת עזה וג'אהד ע'נאם ששימש כמזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור  ▪  הוכרז מצב מיוחד בעורף ותושבי עוטף עזה הונחו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים

ביתו של אחד מבכירי הג'יהאד שחוסל הלילה [צילום: יוסף מסעוד, AP]
חליל בהיתיני, הבכיר מבין המחוסלים הלילה [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף, מירב ארד
בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף הדגיש שר הביטחון כי יש להיות ערוכים גם לאפשרות של הרחבת טווח הירי    הבהיר: צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות    נתניהו יכנס הערכת מצב    מקלטים נפתחו בערים בדרום ובמספר ערים במרכז    ארגון חמאס הצהיר כי "הכיבוש הציוני וממשלתו הפאשיסטית" אחראים להשלכות החיסולים ברצועה    ראש הממשלה הפלשתיני: ניסיון לייצא את המשברים הפנימיים של הממשלה הקיצונית בישראל
יוני בן-מנחם
ארה"ב יוזמת מפגש ביטחוני שיתקיים בקרוב בשארם א-שיח' כדי לדון בחיזוקה הביטחוני והכלכלי של הרש"פ. ישראל והרש"פ מנהלות מגעים חשאיים על אפשרות הפעלת מאגר הגז הטבעי "מארין" מול חופי רצועת עזה כדי לשפר את הכנסותיה של הרש"פ, תנועת חמאס נערכת לטרפד את התוכנית
איציק וולף
צה"ל פתח הלילה במפתיע במבצע 'מגן וחץ' וחיסל שלושה מפקדים בכירים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: חליל בהיתיני האחראי לירי הרקטות מרצועת עזה, טארק עז אלדין שעסק בהכוונת פיגועים ביו"ש מרצועת עזה וג'אהד ע'נאם ששימש כמזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור    הוכרז מצב מיוחד בעורף ותושבי עוטף עזה הונחו להישאר בסביבת מרחבים מוגנים
איציק וולף
מפקד מג"ב החליט, באישור מפכ"ל המשטרה ובברכת השר בן-גביר, להחזיר את רס"ר אוריאן בן כליפא, שהורשעה בשבוע שעבר בתקיפת צעירה פלשתינית לשירות בתפקיד מינהלתי עד לסיום ההליך המשפטי המתנהל נגדה    בן-גביר: ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני. בניגוד למה שככל הנראה סבורים גורמים במח"ש ומערכת המשפט
מירב ארד
נעצרו שישה פעילי ארגון "החזית העממית לשחרור פלשתין" (חז"ע), החברים בתא הסטודנטים הפועל מטעמו, תושבי מחנה הפליטים דהיישה, הכפר בתיר ובית ג'אלא באזור בית לחם    בנוסף, נעצרה תושבת ישראל אשר הכניסה את המפגע ביום הפיגוע לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il