X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"מאיפה הכסף"? [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]
השודדים מרחוב קפלן
ישראל הראשונה, הלבנה, העשירה והשבעה, הצליחה להוריד את המדינה על ברכיה אותה ישראל שהנציג שלה בכנסת טבע את המשפט "איפה הכסף"?

אנשי המחאה נהנים להתהדר בעושר ובמעמד שלהם, אך שוכחים לציין כי העושר הזה מגיע כתוצאה משוד רב שנים, כך שבניגוד למה שהם אוהבים לצייר, לא הם אלה שמממנים את המדינה, אלא המדינה היא זו שמממנת אותם.
ישראל הראשונה, הלבנה, העשירה והשבעה, הצליחה להוריד את המדינה על ברכיה. אותה ישראל שהנציג שלה בכנסת טבע את המשפט "איפה הכסף"? אלא שזו אינה השאלה הנכונה. השאלה הנכונה היא "מאיפה הכסף". ישראל הראשונה אוהבת להתלונן על הקצבאות של החרדים, אבל מסתירה מאיתנו שהיא עולה לנו הרבה יותר מהחרדים, ובניגוד לחרדים שגם אם יצאו מחר לעבוד, אין במשק משרות עבורם, השוד של ישראל הראשונה הוא שוד שמדכא את המשק.
מונופולים, מנכ"לים ודירקטורים
כמו שפרופ' ירון זליכה טוען כבר שנים, המונופולים חונקים את המשק, והם המחולל מספר אחת של יוקר המחיה. אם מסעודה משדרות משלמת על המילקי שלושה שקלים יותר, שלושת השקלים הללו הולכים לכיס של מישהו, הכיס הזה נמצא בישראל הראשונה, והוא בתורו מעביר חלק מהסכום למנהלים הבכירים שלו.
חוק המספרים הקטנים אומר שהרבה סכומי כסף קטנים מצטברים לסכומים גדולים. הסכומים "הקטנים" נמצאים במזון שלכם, בדלק, בבנקים ולמעשה כמעט בכל פעולה כלכלית שלכם, מדובר בעשרות מיליארדים מדיי שנה העוברים מישראל השנייה לישראל הראשונה.
8200
אולי הנושא הכי מדובר כיום. אנשי יחידות המודיעין זוכים להכשרה הטובה ביותר שיש (וטוב שכך) אבל אין שום סיבה שישראל הראשונה תהיה היחידה שתהנה מכך. ילדים בפריפריה אינם פחות חכמים או פחות מוכשרים מהילדים שנולדו בצפון ת"א בואכה הרצליה, רעננה, כפר סבא, הם רק פחות מקושרים. ולא, השווי של ההכשרה הזו אינו מסתכם בעלותה, שהרי בהחלט ייתכן שיקר יותר להכשיר מפקד טנק מאשר איש סייבר ב-8200, אבל השווי האזרחי של הכשרת מפקד טנק הוא אפסי, בעוד שהשווי האזרחי של 8200 מתבטא באקזיטים של עשרות מיליוני דולרים, ואין שום סיבה שרק ישראל הראשונה תהנה מהם.
ארנונה
ירושלים היא העיר שנהנית מהארנונה הממשלתית הגבוהה ביותר, והדבר מתבקש לאור היותה בירת המדינה, אך מייד אחריה נמצאת תל אביב המקבלת כמעט 100 מיליון שקלים בשנה מהממשלה בגין תשלומי ארנונה, רובם בגין הקריה הממוקמת באופן סמלי ברחוב קפלן בו התקיימו ההפגנות כנגד הרפורמה המשפטית. מאה מיליון שקלים אלה יוצאים מכיסיהם של אזרחי ישראל השנייה ומממנים את ה"עיר ללא הפסקה" ואת השירותים שהיא מעניקה לתושביה (למעשה רק לחלק מתושביה מפני שאם נשאל את תושבי דרום העיר, הם יגידו שהכסף לא מגיע אליהם). מייד אחרי ת"א נמצאת חיפה, עוד עיר חזקה המורכבת בעיקר מישראל הראשונה, וזה עוד לפני שדיברנו על הבסיס בגלילות, השלישות הראשית בר"ג, צריפין ותל השומר.
המיקום של מפלצות הארנונה הללו במרכז הארץ הוא עוול משולש של הממשלה. פעם אחת, היא מעבירה כספי ארנונה דווקא ליישובים חזקים על חשבון יישובים חלשים. פעם שניה, היא יוצרת תעסוקה דווקא במקום בו היא אינה נדרשת, ומונעת אוכלוסייה חזקה עם משכורת יציבה מאזורים הזקוקים לפיתוח. כלל האצבע הכלכלי אומר כי כל משרה כזו יוצרת ארבע משרות נוספות, ולא צריך דמיון מפותח במיוחד על-מנת להבין מה הקריה תעשה לעיירה כמו ירוחם אם היא תעבור אליה, ופעם שלישית היא יוצרת עומס על הביקוש לדיור ועל התשתיות דווקא באזור המרכז שגם כך סובל מעומס בשני תחומים אלה. אין שום סיבה שהקריה לא תעבור לירוחם, בסיס גלילות לכרמיאל והשלישות הראשית לאריאל, אומנם לא ניתן לעשות זאת בין לילה ומדובר בתהליך שיארך מספר שנים אך חובה להתחיל אותו אתמול. ברצועת החוף שבין חיפה לאשדוד צריכים להישאר אך ורק בסיסי חיל-הים ומוסדות המעניקים שירות לתושבים.
פנסיות תקציביות
בעוד בני תמותה רגילים חוסכים לפנסיה שקל לשקל באמצעות הפרשת חלק מהשכר שלהם, קיימת שכבה שלמה של אנשים מסודרים אשר מקבלים פנסיה מתקציב המדינה מבלי להפריש ולו שקל שחוק אחד, כשעד שנת 2100 אמורה המדינה לשלם לגמלאיה 840 מיליארד שקל. סכום זה ימשיך להעיק על תקציב המדינה עד סוף המאה, אך מה שיהפוך אותו לפצצה מתקתקת עם פוטנציאל הרס עצום הוא העובדה שחלק מקרנות הפנסיה הן גרעוניות. משמע, מתי שהוא הן לא תוכלנה לעמוד בהתחייבותיהן ותאלצנה לעשות תספורת לפנסיה שלנו. תפוח האדמה הלוהט הזה עובר מממשלה לממשלה וכל שר אוצר מתפלל שהקריסה לא תתרחש במשמרת שלו, ולדעתי זו ההזדמנות לטפל בכך.
אמנם בין גמלאי המדינה יש לא מעט אנשים עם גימלה קטנה, אבל קיימים לא מעטים עם גמלאות של עשרות ומאות אלפי שקלים בחודש, האחרונים נמצאים רובם ככולם בישראל הראשונה, ושוב אנו רואים תשלומי העברה מישראל השנייה לישראל הראשונה. מצד שני, לא ניתן להשאיר אף אחד ללא פנסיה, לכן לדעתי יש לפתור את הסוגיה באמצעות הטלת מס הכנסה על הפנסיה התקציבית. הטלת המס בצורה פרוגרסיבית תבטיח שבעלי הפנסיות הנמוכות לא יפגעו, והיא גם צודקת מוסרית מפני שבניגוד לשאר הגמלאים, בעלי הפנסיה התקציבית לא הפרישו לפנסיה ולו שקל אחד, ולכן לא מדובר בגימלה אלא בהכנסה.
קרנות
התחקיר שעשה לאחרונה עקיבא ביגמן על המוקד להגנת הפרט מצייר תמונה מחרידה: קרן אחת מקבלת עשרות מיליוני שקלים מדיי שנה מממשלות זרות, ובאמצעותם מטרללת את המדינה. עשרות המיליונים מגיעים אך ורק אל ישראל הראשונה, בעוד שהעלויות מוטלות על כולם. מה שהופך את המצב לחמור עוד יותר הוא העובדה שהמוקד להגנת הפרט היא רק עמותה אחת מתוך עשרות, משמע, ישראל הראשונה מקבלת מאות מיליונים מדיי שנה, ומטילה את העלויות על ישראל השנייה.
אחת מהאמרות של ביל קלינטון בזמן כהונתו כנשיא ארה"ב הייתה It's the economy, stupid וגם בישראל הכלכלה היא המניעה את האנשים. אומנם ניתן לומר שאם בגלל שני שופטים, ישראל הראשונה קרקעה את המטוסים, הרי שאם ניגע להם בכסף הם כנראה ישברו להם את הכנפיים, אך במקרה כזה לפחות נדע שאנחנו משלמים להם פרוטקשן כמו לכל ארגון פשע מצוי.

הכותב היה בעברו דוקטורנט לכלכלה.
תאריך:  21/05/2023   |   עודכן:  21/05/2023
+לשון נופל בגלל לשון
19:03 21/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

עד כה - רק עד כה, אבל אולי עם "כה" ארוך - אין חוק אנטי-דמוקרטי להרס מערכת המשפט על-ידי בחירת שופטים מטעם הממשלה  ▪  הרכב הוועדה נותר על-כנו כבעבר; ולא נקבעה שיטה אחרת לבחירת נשיא העליון אלא לפי הסניוריטי; ולא השתנה מעמד היועצת המשפטית

חלוץ. הסתבך בלשונו [צילום: תומר נויברג/פפלאש 90]
+האמת שמאחורי המחאה
11:27 21/05/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

"מחנה השלום" בעבר ו"המחנה הדמוקרטי" בהווה בחרו לקרוא לעצמם בכינוי היומרני התורן, כינוי שהוא כיסוי ליעד האמתי: רק לא נתניהו!  ▪  האופוזיציה של הרחוב מתיימרת להכתיב לא רק לממשלה הנבחרת, אלא גם לאופוזיציה הפרלמנטרית, מה לעשות כדי לרצות את מי שמתרוצצים ברחובות ובאולפנים  ▪  הציבור מתחיל להראות את המיאוס שהוא חש כלפי מי שפוגעים שוב ושוב במרקם חייו

וקסלר. לכנסת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השודדים מרחוב קפלן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קשה להתמודד עם כזה שטף של
הירונימוס  |  24/05/23 21:07
2
שכחת להוסיף את הקיבוצים
חשדנית  |  28/05/23 15:31
3
יישר כוח
מ. עמיר  |  28/05/23 20:27
4
צודק ב100%
שלמה   |  31/05/23 05:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
עשרות אלפים הגיעו להפגנה המתקיימת כבר 20 שבועות ברחוב קפלן בתל אביב    אלפים מפגינים במוקדים רבים אחרים ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה
פרופ' איתן גלבוע
הבכירים ביותר בממשל ביידן יצאו בגלוי נגד הרפורמה המשפטית, ובמיוחד נגד הדרך בה נעשה ניסיון להעביר אותה. התגובות הישראליות היו מזיקות לא פחות
פרופ' איתן גלבוע
התנהלות הממשלה והעומד בראשה בנושא הרפורמה כבר גרמו נזק כבד ליחסים החיוניים עם ארה"ב, בעיתוי אסטרטגי גרוע במיוחד
אילן שילוח
המאבק ההיסטורי נגד הפיכת ישראל לדיקטטורה הוא ארוך, לפעמים מתיש ומתסכל, והוא יקח שנים. אם ירצו לחוקק - כל המחנה יתייצב למלחמה כוללת ונעצור אותם בכוח ואנחנו חזקים יותר ונחושים יותר
דן מרגלית
כבר הברחתם את ההייטק. אין במה לממן את מערכת החינוך והבריאות    המנהיג מונע משר הביטחון יואב גלנט לקדם את ענייני משרדו בארצות הברית כי ג'ו ביידן מסרב לארחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il