X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סטטוס של מושע [צילום: דרור גרטי/פלאש 90]
שכונת הארגזים כסנונית ראשונה
בתקדים חשוב ביותר, זאת משום ששכונת הארגזים, בדומה ליתר שכונות דרום תל אביב הנושקות אליה, נחשבה במשך עשרות רבות של שנים לעקב אכילס של העיר העברית הראשונה

לאחרונה פורסמה בתקשורת ידיעה נחבאת אל הכלים, אולם מאחוריה קיים בהחלט תקדים משמעותי ביותר. על-פי אותה ידיעה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב את פינוי שכונת הארגזים, ובמקומה תוקם שכונה חדישה בת 1,870 יחידות דיור, שתכלול בין היתר גם 174 יחידות דיור להשכרה מסובסדת לטווח הארוך וכן 300 יחידות דיור מוגן.
לטעמי מדובר, כאמור, בתקדים חשוב ביותר, זאת משום ששכונת הארגזים, בדומה ליתר שכונות דרום תל אביב הנושקות אליה, נחשבה במשך עשרות רבות של שנים לעקב אכילס של העיר העברית הראשונה, אב טיפוס אופייני לגבב שכונות שהוקמו עוד ימי המנדט הבריטי, אוכלסו רובן ככולן על-ידי פועלים קשי יום ושבנו בזיעת אפם את תל אביב הקטנה.
המוקש הגדול של שכונות אלה, הינו בכל שרוב בתיהן הינן בסטטוס של מושע, כלומר לא עברו כלל ברשם המקרקעין. לעובדה זו הייתה ועודנה משמעות מרחיקת לכת הן ברמות המחירים שלהן, הן ברמת הביקושים, הן במיתוג הנמוך ובמיוחד בעובדה שרוב רובם של הבניינים מצויים ברמת תחזוקה נמוכה ביותר וחל קם אף ממש מתפורר.
ואכן העובדה ששכונת הארגזים, הגובלת בפארק דרום רחב הידיים, עברה את כל ההליכים התכנוניים הנדרשים, הינה בשורה שעשויה בהחלט להיות הסנונית הראשונה גם ליתר שכונות הדרום. כיום, כשמחירי הדיור בתל אביב הינם בגדר חלום בלתי אפשרי לרוב רובם של הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור, עובדה שגורמת לצעירים רבים לעזוב את העיר העברית הראשונה בלית ברירה, דווקא הדרום טומן בחובו הזדמנות גדולה.
מרחק מאות מטרים ספורים משדרות רוטשילד, היכן שמחירי הדיור המריאו ל-70-80 אלף שקלים למ"ר, ואף יותר מכך, רמות המחירים בשכונות הדרום, דוגמת שכונת התקווה, כפר שלם וכן השיכונים הוותיקים של יפו, עודם שפויים ועומדים על 20-25 אלף שקלים למ"ר.
כמו-כן העובדה שבימים אלה מתקדמות והולכות עבודות הרכבת הקלה, דוגמת הקו הסגול שיקשר את שכונות הדרום מרחק דקות נסיעה ספורות מלב תל אביב, מהווה תמריץ משנה למקבלי ההחלטות בעיריית תל אביב, לקדם את רישום המקרקעין (העבר בטאבו) בשכונות אלה ולהפוך אותן סוף-סוף לחלק אינטגרלי מהעיר העברית הראשונה.
כמו-כן העובדה שהמחסור בדיור בכלל, ובאזור הביקוש בפרט, הולך ומחמיר, ועל-פי ההערכות שמרניות חצה זה מכבר את ה-200 אלף יחידות דיור שחסרות בשוק, קל וחומר שהשנה צפויות להיות כ-40 אלף התחלות בנייה בלבד, מעניק חשיבות משנה למינוף ההתחדשות העירונית בשכונות הדרומיות, כמו גם ביפו.
מדובר, לפרוטוקול, בפוטנציאל לא אכזב של מאות אלפי יחידות דיור חדשות(!) שיתווספו להיצע המדולדל בשוק בכלל ובאזור הביקוש בפרט, מדובר גם בשינוי מהיסוד של נראות שכונות אלה, שדרוגן לעילא ולעילא ומה שלא פחות חשוב, תיקון היסטורי לעוול שנעשה על פני 100 שנה בקירוב למשפחות מלח הארץ שבנו בעשר אצבעות את בתי המידות של העיר העברית הראשונה, כולל את אלה של שדרות רוטשילד הסמוכה!

הכותב הוא יו"ר צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות.
תאריך:  12/07/2023   |   עודכן:  12/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי חיטמן
מה שחשוב הוא להסתכל קדימה ולשאול מה אנחנו רוצים מעצמנו כחברה    האם ניתן למצוא חזון משותף, מכנה משותף שעליו יכולים כל חלקי החברה הישראלית להסכים
יוני בן-מנחם
האירועים הביטחוניים במחנה הפליטים ג'נין חשפו את היחלשותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר איבד את השליטה הביטחונית בצפון השומרון ואת השחיקה הרבה במעמדו ברחוב הפלשתיני. יו"ר הרש"פ יוזם מפגש פיוס לאומי בקהיר בסוף החודש בניסיון לשקם את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו
עמנואל בן-סבו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, חייבים לכנס שלשום מסיבת עיתונאים בה תימסר הצהרה אחת, קצרה, ברורה וחדה    תם עידן נרמול הסרבנות, תם עידן ההפחדה והטלת המורא, תם עידן ההפקרות
גיא חזן
בעבודת שטח נכונה לקראת בניית תיק ההשקעות, כשנבחן את הפרמטרים השונים, נבין שתיק ההשקעות אמור לשקף את מצבנו, כל אחד ומצבו
עדי ירדן
העמדתי את האתר בפני דילמה לא פשוטה: אם יחליטו לפרסם, הם עלולים להביך את המתנגדים לרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט    אולם אם לא יפרסמו, אז הקוראים של המאמר הנוכחי יבינו שבשער מצנזר את הדעות של תומכי הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il