X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אירוע גדול [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
שלא תשלמו ביוקר
בחרו עורך דין מיומן שילווה אתכם בביצוע העסקה - אל תחסכו כסף בסעיף הזה, ובחרו עורך דין בעל מומחיות במקרקעין

רכישת דירה זהו אירוע גדול ומרגש ובעיקר הוצאה כלכלית כבדה ומשמעותית מאוד, לכן חשוב לא לפעול בפזיזות ולשים לב לכל הפרטים, לשאול את כל השאלות ולתכנן את כל הצעדים מראש. זכרו - בדיקה יסודית ומדויקת לפני רכישת הדירה, במיוחד בתקופה מבלבלת כששוק הנדל"ן עובר תהפוכות, תחסוך לכם כאב לראש ובעיקר לכיס. ערכנו עבורכם מדריך המכיל טיפים שיעזרו לכם להיערך לקראת הרכישה.
1. משכנתה - חשוב לקבל אישור עקרוני לנטילת המשכנתה לפני שיוצאים לדרך כדי לא להגיע למצב שבו תחתמו על ההסכם לרכישת הדירה ולא תוכלו לממן אותה. לאור השינויים בריביות חשוב לערוך סקר מקיף בבנקים השונים ולוודא שאתם אכן יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתה.
2. אל תחתמו לעולם על זיכרון דברים ללא ייעוץ משפטי - זיכרון דברים הוא חוזה לכל דבר. ברגע שחתמתם על זיכרון דברים, הדבר מצמצם את כוח המיקוח שלכם על החוזה. לכן, אנו ממליצים להעביר את טיוטת החוזה לבדיקת אצל עו"ד מטעמכם, אשר יתמקח על הפרטים.
3. סקר שוק ומחירים - ערכו סקר שוק מקיף באזור בו הינכם מעוניינים לרכוש. בדקו את המחירים בהם נמכרו דירות באזור בתקופה האחרונה ועשו השוואה. נכון שמדברים על כך שבקרוב תהיה ירידת מחירים בגלל מצב הריביות והשוק. זה ממש לא ודאי ואנחנו ממש לא ממליצים לחכות לירידה גדולה. אם מצאתם את דירת חלומותיכם במחיר בו אתם יכולים לעמוד, תרכשו.
4. שימו לב למס הרכישה - עלות זו היא חלק מההוצאות הנלוות לרכישת דירה, אבל שווה להתעכב עליה גם בנפרד. קיימות מדרגות שונות למס הרכישה עבור דירה ראשונה ועבור דירה שניה. אלו למשל מדרגות המס ברכישת דירה ראשונה/יחידה:
עד מחיר דירה של 1,919,155 שקל - לא ישולם מס רכישה. החל ממחיר דירה של 1,919,155 שקל ועד 2,276,360 שקל - מס רכישה של 3.5%. החל ממחיר דירה של 2,276,360 שקל ועד 5,872,725 שקל - מס רכישה של 5%. החל ממחיר דירה של 5,872,725 שקל ועד 19,575,755 שקל - מס רכישה של 8%. החל ממחיר דירה של 19,575,755 שקל - מס רכישה של 10%.
5. בחרו עורך דין מיומן שילווה אתכם בביצוע העסקה - אל תחסכו כסף בסעיף הזה, ובחרו עורך דין בעל מומחיות במקרקעין. עו"ד ישמור עליכם לאורך כל העסקה. הוא יוודא שחוזה המכר של הקבלן אינו חד-צדדי, יזהה את המוקשים הקיימים בו, וינהל מו"מ מול עו"ד של הקבלן או עו"ד של מוכר הדירה.
6. קראו בתשומת לב את המפרט הטכני - תדאגו שכל האבזרים הנחוצים והבסיסיים קיימים ונמצאים בדירה כגון: נקודות מים ונקודת גז במרפסת השמש ובחדר הכביסה, קיבולת דוד, סוג וכמות שקעים מתגים חשמליים וכו'. בדירות יד שנייה אם יש בדירה את כל האבזרים שיענו על הצרכים כגון כיריים, ברז מקלחת, ריצוף וכו', אל תהססו לבדוק מי היצרן ומאיפה הגיעו.
7. הימנעו מרכישת ציוד לפני המעבר - אחרי שחתמתם על החוזה והגעתם שוב לדירה כדי למדוד אותה ולבדוק שהחפצים החדשים אכן נכנסים. אל תתפתו לקנות ריהוט לפני שעברתם לגור. דברים שרואים משם לא רואים מכאן, ולכן רק לאחר שכל הציוד מסודר וחיים אתו לפחות שבוע, אפשר לראות מה באמת חסר ובמה אין באמת צורך.
8. הימנעו מחרדת חניה - תוספת לא פחות חשובה היא החניה, לכן, כדאי לבדוק האם הקבלן מספק חניה או שתי חניות צמודות לדירה שאפשר לרשום מאוחר יותר בטאבו.

הכותבת היא שמאית מקרקעין ומנכ"לית סוכנות הנדל"ן "דיור פלוס".
תאריך:  20/08/2023   |   עודכן:  23/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איה בן-שלום
ערכו את השולחן בצורה חכמה - אל תפריזו בכמויות האוכל בארוחה, מומלץ לערוך את השולחן עם צלחות קטנות יחסי, כפות הגשה שיהיו בגודל סביר, ולא גדולות מידי, על-מנת שלא נעמיס על הצלחת
איתמר לוין
הטענה לפיה על נשיאת העליון לפסול את עצמה בעתירות עילת הסבירות, מתעלמת גם מהטבע האנושי וגם מן הכללים השיפוטיים - ואף נגועה בצביעות
סימה שיין, דניס סיטרינוביץ
במקביל לשיחות הגרעין וחילופי האסירים, וושינגטון פועלת בנחישות נגד הברחות הנפט האירניות - וטהרן מגיבה בהפגנות כוח ובאיומים
פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר
עשרות שנים של התקדמות בזכויות הנשים נמחקו בחודשים הראשונים של הממשלה הנוכחית, ויש לכך פגיעה ישירה וקשה בבטחונה של המדינה
איתמר לוין
המתקפות על בכירי מערכת הביטחון    האם הקורבן יהודי או ערבי    חסימת כבישים בתל אביב    לחרדים לא אכפת מאיש    תביעה נגזרת נגד אמסלם    אין תחליף לרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il