X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיזוק הקשר [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
קייטנת סבא וסבתא
המדריך הבטוח לשמירה על הנכדים לצד כל היתרונות, צריך לזכור שעברו שנים מאז סבא וסבתא עסקו בגידול ילדים, לכן חשוב תמיד לרענן את הנחיות הבטיחות בהתאם לגיל הנכדים

השבועות האחרונים של החופש הגדול הם שעתם היפה של סבא וסבתא. רגע אחרי שהסתיימו כל המסגרות לילדים, כשההורים כבר מותשים מרדיפה אחרי אטרקציות ובילויים יקרים, זה הרגע לזמן איכות של סבא וסבתא עם הנכדים. סבים וסבתות רבים מוצאים עצמם ממלאים את מקומם של ההורים, הגננות או של הבייביסטר הקבועה. הם באים עם ניסיון והרבה אהבה, ובעיקר שמחים לפנק. לבילוי המשותף יש רק מרוויחים - ההורים יכולים ללכת לעבודה בראש שקט ובידיעה שהילדים בידיים טובות, ועבור סבא, סבתא והנכדים זוהי הזדמנות נפלאה לחיזוק הקשר וליצירת חוויות טובות.
לצד כל היתרונות, צריך לזכור שעברו שנים מאז סבא וסבתא עסקו בגידול ילדים, לכן חשוב תמיד לרענן את הנחיות הבטיחות בהתאם לגיל הנכדים - לדעת איזה ממתק מותר ואיזה אסור, מה כדאי לזכור כשמבלים בחוץ, ואיך מתאימים את הבית לבטיחות הנכדים. בדיוק למטרה הזו הכנו עבורכם את מדריך ארגון בטרם לבילוי בטוח אצל סבא וסבתא:
מכינים את הבית
  • תרופות - מרחיקים מהישג ידם של הילדים את כל התרופות והכדורים. במקום להשאיר את קופסת התרופות על השיש ליד המים, הכניסו אותה לארון גבוה או נעול ושימו תזכורת בנייד מתי צריך לקחת איזו תרופה.
  • חומרי ניקוי - גם את חומרי הניקוי צריך לשמור בארון גבוה או נעול הרחק מהישג ידם של ילדים
  • חפצים קטנים - ילדים הם סקרנים ונוטים להכניס חפצים לפה. כדי למנוע חנק, מרחיקים מהישג ידם של הקטנטנים (עד גיל 5) חפצים קטנים. חפץ קטן הוא כל דבר שאפשר להכניס לקופסה של ביצת הפתעה.
אוכלים ביחד
  • בזמן הבישול - מעדיפים להשתמש בכיריים האחוריות ומפנים את ידיות הסיר לכיוון הקיר. קומקום, סיר חם ואפילו ספל עם שתייה חמה שומרים על השיש צמוד לקיר או במרכז השולחן כדי למנוע מהנוזל החם להישפך על הנכדים. אם יש מתקן מים, מפעילים את נעילת הילדים.
  • מתחת לגיל 5 - סוכריות, אגוזים, פיצוחים ופופקורן אסורים לאכילה בגלל סיכון מוגבר לחנק. מאכלים עגולים כמו נקניקיות, עגבניות שרי וענבים חותכים לאורך.
  • יושבים ליד שולחן - נכון שסבא וסבתא חושבים שהילדים רעבים ומנסים לדחוף להם עוד משהו לאכול בזמן שהם לא שמים לב? אז חשוב לדעת שאכילה תוך כדי פעילות יכולה להיות מסוכנת. גם אצל סבא וסבתא אוכלים רק בישיבה, בהשגחה ולא תוך כדי פעילות אחרת.
יוצאים לבלות
  • בנסיעה - בכל נסיעה מושיבים את הילדים במושב בטיחות מותאם ומוודאים שהוא חגור היטב. אם אין לכם מושב בטיחות מתאים, אפשר להחליף מכוניות עם ההורים לצורך הבילוי המשותף.
  • מבלים במים - לא משנה אם מדובר בבריכה ציבורית, בים, בבריכה ביתית קטנה, או אפילו באמבטיה - בסביבת מים לא משאירים ילדים ללא השגחה, אפילו לא לרגע. שומרים על הילדים במרחק נגיעה, ומסתכלים עליהם כל הזמן ללא הסחות דעת.
  • בגן המשחקים - מקפידים תמיד להישאר צמוד לנכדים כדי להשגיח מקרוב. מוודאים שהמתקן מתאים לגיל הילדים (גיל שימוש אמור להיות מצוין על גבי המתקן).
רעיונות לבילוי משותף:
אפיית עוגיות, עוגה או פיצה - ילדים מגיל צעיר יכולים לשפוך חומרים, למדוד, לערבב, ללוש, וליצור צורות. זה בילוי נפלא שבסופו אפשר לאכול את התוצרת.
בילוי במים - אם יש חצר או גינה קרובה, אפשר למלא רובי מים, בועות סבון ושאר משחקי מים קטנים. כאמור, אם יש בריכה אפילו קטנטנה, חייבי להשגיח על הילדים מקרוב. ילדים יכולים לטבוע גם במים רדודים מאוד.
יצירה משותפת - אם סבא וסבתא ניחנו בכישרון יצירתי, זה הזמן להעביר את האהבה הזו לנכדים כמובן תוך כדי ההתאמות הנדרשות. אפשר לצייר יחד בצבעי מים על גליון גדול, לייבש פרחים ולהדביק אותם, לעשות יצירות בפלסטלינה או בפימו, או ליצור מחרוזת מחרוזים בגודל מתאים.
אטרקציות מתאימות - בכל רשות מקומית מתפרסמות אטרקציות, הופעות ובילויים המתאימים לילדים. לעיתים קרובות מדובר בבילוי חינם או בעלות מינימלית. ישנם גם מוזאונים, תערוכות ומרכזי מבקרים המתאימים עצמם במיוחד לקהל הצעיר (ואפילו מאוד).
בילוי נעים!

תאריך:  22/08/2023   |   עודכן:  23/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כיצד מגיבים הממשלה ובכיריה כאשר בתוך 12 שעות יהודייה נרצחת בפיגוע וערבי נרצח על-רקע פלילי? כמה זמן הקדישה הממשלה ה-37 ל-155 הנרצחים הערבים?
פאני בר לוי
בעיות ופתרונות בהיבט הנשי    נשים חיות ובועטות המון שנים אחרי גיל המעבר, ותוך כך מחפשות את הדרך גם לשפר את איכות החיים
גלי אפל קסטל
בחרו עורך דין מיומן שילווה אתכם בביצוע העסקה - אל תחסכו כסף בסעיף הזה, ובחרו עורך דין בעל מומחיות במקרקעין
איה בן-שלום
ערכו את השולחן בצורה חכמה - אל תפריזו בכמויות האוכל בארוחה, מומלץ לערוך את השולחן עם צלחות קטנות יחסי, כפות הגשה שיהיו בגודל סביר, ולא גדולות מידי, על-מנת שלא נעמיס על הצלחת
איתמר לוין
הטענה לפיה על נשיאת העליון לפסול את עצמה בעתירות עילת הסבירות, מתעלמת גם מהטבע האנושי וגם מן הכללים השיפוטיים - ואף נגועה בצביעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il