X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שמחה רוטמן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
סיכום החופשה בצפון
תקציר: יש לנו עם נפלא בזמבורות לא פגשתי, אפילו לא באחת! אבל אגיד לכם מה כן פגשתי - פגשתי בחופשה הרבה מאוד ישראלים יפים

כשיצאתי עם משפחתי לנופש בגולן ובגליל השבוע נערכתי כמובן למסלולים רטובים ויבשים. נערכתי ללינה באתר הקמפינג, וגם נערכתי, כמו בכל יציאה מהבית בחצי השנה האחרונה, לסידורי האבטחה שהוצמדה לי בגלל האיומים על חיי.
כבר בשלב זה אני רוצה להגיד תודה לאנשי משמר הכנסת המסורים ולשוטרי משטרת ישראל שפעלו ללא לאות כדי לוודא את ביטחוני ואת ביטחון משפחתי. באווירה נעימה ובמינימום האפשרי של הכבדה והצקה בנסיבות הבלתי אפשריות הללו.
ולמען האמת, ליציאה גם התלווה חשש. חשש אחד מהדרך שבה יתמודדו אשתי וילדיי, וגם השכנים, החברים ובני המשפחה שיצאו איתנו לטיולים, עם הטרדה, הצקה וגם אלימות שלצערי, כבר כמעט התרגלתי אליהם. קבוצות הוואטסאפ שהוקמו, ובהן עודדו מובילי המחאה פעולות של ריגול, הצקה, הטרדה, רדיפה ועוד כל מיני מרעין בישין, רק הוסיפו לחשש. ומעבר לחשש הפרטי והמשפחתי חששתי ממשהו אחר.
חששתי שהרצון של קבוצה קטנה ושולית להחריב את האפשרות למחלוקת בכבוד, לאי הסכמה מנומסת, לדיון פתוח ולשיח מפרה בין חלקי העם שלנו, הצליח. כאילו האופציה היחידה שעומדת לרשות מי שלא מסכים עם המדיניות שאותה אני מקדם היא לצעוק "בושה!" או לתקוע בזמבורה כדי להפריע את המנוחה והחופשה של אלה שאיתרע מזלם לנפוש בסמוך אליי.
ואני שמח להגיד שהתבדיתי. בזמבורות לא פגשתי, אפילו לא באחת! אבל אגיד לכם מה כן פגשתי. פגשתי בחופשה הרבה מאוד ישראלים יפים. הרבה מאוד ישראלים שתמכו ותומכים בי ובמהלכים של הקואליציה לתיקון מערכת המשפט. וגם ישראלים שהיו להם הערות, שאלות, תמיהות והתנגדות.
והמשותף לרובם המוחלט היה הפניה המנומסת (כן, תאמינו או לא, הישראלים מנומסים יותר ממה שמנסים למכור לכם) השאלה המתבקשת "אפשר להפריע רגע?" השיח המכבד, כמובן כשמסכימים, אבל גם כשלא מסכימים. וחלק מהשיחות, מאוד נעימות, כי כיף לקבל מחמאות ותמיכה. וחלק מהשיחות פחות, כי ביקורת, גם בונה, פחות כיף לקבל.
וגיליתי שלמרות הרוח הגבית בתקשורת, ולמרות ההדהוד האינסופי שקבוצה קטנה, קולנית ואלימה, של מובילי מחאה מקבלת לצערנו מפוליטיקאים באופוזיציה, אצל העם שלנו ברובו המוחלט יש קו ברור וחד. גבול שעובר בין הפגנה ומחאה לגיטימיים, לבין בריונות, הצקה והטרדה.
בין מחלוקת שהיא עמוקה ושורשית, מחלוקת לשם שמיים, בין אחים ושותפים למפעל הנפלא שנקרא מדינת ישראל, לבין התבהמות והשתוללות פרועה ועבריינית. והקו עובר ביכולת וברצון לקיים שיח.
עם חלק מהאנשים שפגשתי בטיול, השארתי את מספר הטלפון שלי, לטובת המשך שיח. כי שיח מפורר פחדים. הוא מציג את המציאות שהררי פייק ושקרים מנסים להסתיר מאיתנו. את האמת הפשוטה. שהמשותף בינינו רב על המפריד.
יש מחלוקת, אסור לטשטש אותה. יש פחדים, אסור להתעלם מהם. אבל נהיה צריכים באמת לחשוש ולפחד אם הקו האלים, המתנגד לכל שיח ופשרה, התוקפני והעברייני שחלק ממובילי המחאה נוקטים, ינצח.
ואני חוזר מהטיול בצפון אופטימי, כי בנחלי הגולן והגליל, במרכזי הקניות, בקצרין ובחצור הגלילית, בכבישי הצפון ובחופי הכינרת, הקו האלים הזה מפסיד.
גם המתנגדים לממשלה מבינים את ההבדל בין להפגין נגד מדיניות לבין להפריע לחופשה משפחתית. גם אלה שחוששים מהרפורמה מבינים שבדמוקרטיה חייבים לדבר אחד עם השני, ולא לאיים ולצעוק. גם אלה שכועסים על חוק הגיוס מבינים את ההבדל בין מחאה דמוקרטית לבין המעשה המזעזע שראינו בבני ברק, של התערטלות מול אדם שומר מצוות.
גם התומכים וגם המתנגדים, רוצים שנמשיך לחיות, להתווכח, להסכים ולחלוק, וגם להפגין אם צריך, אבל ביחד, בכבוד ובאחווה. וזו צריכה להיות המשימה שלנו, של חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. לשקף את הרוח האיתנה של העם הנפלא שלנו, ולהקשיב לרוב הגדול שרוצה שנצליח לתקן את מערכת המשפט בהסכמה ונתמודד עם האתגרים הרבים שעומדים אל מול המדינה שלנו.

תאריך:  27/08/2023   |   עודכן:  27/08/2023
+בית המשפט הגביל הפגנות מול רוטמן במהלך חופשתו
22:19 27/08/23  |  עידן יוסף

בית משפט השלום החליט להגביל הפגנות במקום בו נופש יו"ר ועדת החוקה עם משפחתו. ח"כ שמחה רוטמן דרש להרחיק את המפגינים גם מביתו וגם ממקום החופשה שלו, אך בית המשפט קיבל את בקשתו רק באופן חלקי.
בהחלטת בית המשפט נכתב: "על פני הדברים נראה כי מדובר במחאה לגיטימית אשר אינה מפרה את האיזונים שנקבעו בפסקה. עם זאת, מצאתי להגביל את האפשרות כי המחאה תתקיים במקום בו נצפים בני משפחתו הקטינים של המבקש באותו נופש, על-מנת למנוע אפשרות לצלם אותם או לפרסם את תמונותיהם ברבים".
רוטמן בירך על ההחלטה ואמר כי זו החלטה חשובה.

+המפכ"ל על ההפגנות: כוח האדם של המשטרה מתוח עד הקצה
21:17 27/08/23  |  עידן יוסף

המפכ"ל שבתאי לשרים: מתקשים לטפל בפשיעה. על-פי המפכ"ל, כוח האדם של המשטרה מתוח עד הקצה בשל ההפגנות ברחובות וצמצום הכלים הטכנולוגיים (כאן חדשות).

+מבחן חיות
14:09 27/08/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

זהירות, סכנה: משבר חוקתי  ▪  האם השופטת חיות מתכננת משבר חוקתי? האם תחצה את הקו האדום ותפסול חוקי יסוד בואכה הוצאה לנבצרות של ראש ממשלה מכהן?

חיות. האם יהיו לה היושר והפרספקטיבה? [צילום: יונתן זינדל/פאש 90]
+שוברים את הכלים
13:31 27/08/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

ההפיכה הצבאית (פוטש), שאנו בעיצומה, מאוששת את מה שחוקרי המשטר הישראלי אמרו מזמן - במדינת ישראל יש צבא, שיש לו מדינה  ▪  העילית נתקפה מראש בחרדה כיוון שהמגמה ברורה, וממשלת בנט-לפיד הוכיחה זאת: לשמאל ולעלית אין סיכוי לעלות לשלטון בבחירות - גם בעזרת הח"כים הערביים

הפיכה צבאית אלימה ביותר [צילום: אוהד סוויגנברג/AP]
+לוין רוטמן והשדים
10:47 27/08/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

לרוע המזל ניתן לקבוע ברמת וודאות כי הפעם כל השדים שהשתחררו ופרצו לחיינו לא ניתנים לשליטה, אין מי שיכול להחזיר ולו שד אחד חזרה לבקבוקו

רוטמן ןלוין. שדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+להבדיל בין היין לחומץ
09:49 27/08/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אין לי ספק כי עשרות האלפים היוצאים לרחובות הערים למחות נגד הרפורמה החשובה והכה נדרשת, עושים זאת מתוך אהבה אמיתית למדינה, מתוך חרדה שמא כל התיאורים האפוקליפטיים יתרחשו, מתוך דאגת אמת

לנהוג באופן תקיף וברור נגד חלק ממובילי המחאה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+חכמים, הזהרו בדבריכם
09:03 27/08/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

האנרכיה המשתוללת כיום בישראל איננה דמוקרטית ולא באה להגן על המדינה או על איכות המשטר הדמוקרטי בה. היא מבקשת לנצל מציאות זמנית של הכנה ראויה מצד האוליגרכיה המקומית - קבוצות אינטרסים שונים - לשמר שליטה במשק ובחוק  ▪  "התקדים" של ממשלת- ימין בישראל מפחיד גורמים אלה מטעמים דמוגרפיים והגמוניים. חיונית רוויזיה מקיפה, שיטתית בעיוותי השיטה הקיימת - שלטון בג"ץ בתמיכת אוליגרכיות אליטיסטיות

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
דרור אידר
זהירות, סכנה: משבר חוקתי    האם השופטת חיות מתכננת משבר חוקתי? האם תחצה את הקו האדום ותפסול חוקי יסוד בואכה הוצאה לנבצרות של ראש ממשלה מכהן?
אביתר בן-צדף
ההפיכה הצבאית (פוטש), שאנו בעיצומה, מאוששת את מה שחוקרי המשטר הישראלי אמרו מזמן - במדינת ישראל יש צבא, שיש לו מדינה    העילית נתקפה מראש בחרדה כיוון שהמגמה ברורה, וממשלת בנט-לפיד הוכיחה זאת: לשמאל ולעלית אין סיכוי לעלות לשלטון בבחירות - גם בעזרת הח"כים הערביים
יוסי אוחיון
לרוע המזל ניתן לקבוע ברמת וודאות כי הפעם כל השדים שהשתחררו ופרצו לחיינו לא ניתנים לשליטה, אין מי שיכול להחזיר ולו שד אחד חזרה לבקבוקו
עמנואל בן-סבו
אין לי ספק כי עשרות האלפים היוצאים לרחובות הערים למחות נגד הרפורמה החשובה והכה נדרשת, עושים זאת מתוך אהבה אמיתית למדינה, מתוך חרדה שמא כל התיאורים האפוקליפטיים יתרחשו, מתוך דאגת אמת
רפי לאופרט
האנרכיה המשתוללת כיום בישראל איננה דמוקרטית ולא באה להגן על המדינה או על איכות המשטר הדמוקרטי בה. היא מבקשת לנצל מציאות זמנית של הכנה ראויה מצד האוליגרכיה המקומית - קבוצות אינטרסים שונים - לשמר שליטה במשק ובחוק    "התקדים" של ממשלת- ימין בישראל מפחיד גורמים אלה מטעמים דמוגרפיים והגמוניים. חיונית רוויזיה מקיפה, שיטתית בעיוותי השיטה הקיימת - שלטון בג"ץ בתמיכת אוליגרכיות אליטיסטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il