X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לדעת לבקש עזרה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
עורף חזק
כיצד נשמור על החוסן שלנו בעת מלחמה
ויקטור פרנקל בחר "בחיים למרות הכל" למרות מספר מחנות ריכוז, ואובדן היקרים לו מכל, ועל כן הוא הכתובת אליה אנו - הפסיכולוגים החברתיים, פונים בימים אלה, כמשען רוחני

מוזמנים למסע של קשב עצמי ובחירה - להבין מה נכון לכם בכל רגע נתון, בהתאם למצבכם כעת, מתוך 4 כוחות החוסן:
1.כוח המשמעות 2. כוח היחסים 3. כוח המוח 4.כוח העשייה.
1. כוח המשמעות -
"כשאני טובעת, אין צורך שתתארו לי את המים... הרי אני חשה אותם עד צווארי. יש לי רק בקשה - אל תחדלו לרגע מלתאר לי איך נראית היבשה" (טלי ורסנו אייסמן, דוברת פיקוד העורף).
תקווה לא מחליפה ומעלימה עצב, אך היא מחליפה ייאוש. ובכל יום שבו אנו גוברים על היאוש, אנו מנצחים את הלוחמה הפסיכולוגית ששמו לנו אויבנו. חזקה אף יותר מהתקווה, היא יכולת הבחירה. שכן תקווה מכוונת פני עתיד, ובחירה מאפשרת לנו חוסן כאן ועכשיו.
ויקטור פרנקל בחר "בחיים למרות הכל". למרות מספר מחנות ריכוז, ואובדן היקרים לו מכל, ועל כן הוא הכתובת אליה אנו - הפסיכולוגים החברתיים, פונים בימים אלה, כמשען רוחני. הוא אמר "כשיש לנו בשביל מה, אדם יכול לגבור על הכל" ו-"כן לחיים, למרות הכל". אז בין אם זה למען המשפחה, או בזכות האמונה, או לזכר אלו ששילמו בחייהם וכתפילה למען הנעדרים, החטופים והחיילים שלוחמים עבורנו. נתחבר למשמעות, שצו הגיוס שלנו, להילחם למען עצמנו, ולהושיט יד לזולתנו, כדי שבשובם, יהיה להם למי לשוב. לעורף חזק, למשק מתפקד. כל עזרה קטנה עוזרת ומצטברת לכוח חזק, ומחזקת את הבית שהם עוד שוב ישובו אליו.
2. כוח המוח -
"לנפח את השמש לשים אותה גבוה באמצע השמים לסדר את העננים כך שלא יסתירו, לעשות זאת בתוכי, ולנשום ולצאת כך אל היום" (טלי ורסנו).
בשלב זה הסחת דעת נחוצה לנו כעת, לקנות זמן הסתגלות, ולאפשר לנו שינה סבירה - היות שבלילה המוח מארגן את הנפש ובונה לנו חוסן. אז כל יום שעובר, והצלחנו לישון עוד קצת, המוח עושה את העבודה. כדי לסייע לו ד"ר אבי מרדלר מצוות פ.ד.ה מציע 2 כלים פני עבר ופני עתיד לגיוס המוח לחוסן אישי:
א. היזכרו באירוע שלילי כפוי, שחוויתם בעבר, ומה אפשר לכם להתמודד - מה היו הכוחות שגייסתם לצלוח אותו, וגייסו אותם בצו 8 גם כעת.
ב. שאלו עצמכם מה ההזדמנות שהמצב טומן עבורכם, אולי היה משהו שתמיד רציתם לעשות ואף פעם לא היה זמן. אז אולי כעת, כשהשמים נפלו, זה הזמן להגשים חלומות. או לפחות לשים בראש סדרי העדיפות, משהו - לפני שיגמר. אני מכירה אנשים שדווקא כעת הצליחו להתחיל דיאטה בריאה או כושר - לאחר שנים בהם הזניחו את בריאותם, אנשים שהתחילו ללמוד או לעסוק בתחביב, ואנשים שפנו לשקם/לבנות קשר חשוב בחייהם. כוונו את המוח אל האור - החוזקות ההזדמנויות, וכמו ברכיבה על אופניים - המקום אליו נביט - לשם נגיע.
ג. כשהמחשבות טורדות את הנפש - נסחו משפט הפוך לדאגה, חיובי קצר שקורה כעת, וחזרו עליו כמו מנטרה. כגון "אני בריאה, מוגנת, אהובה, תורמת ונחוצה"/"החייל שלי גיבור, אני סומכת עליו, הוא מוגן, בריא ושלם". תגלו שככל שתתמידו ותנשמו עמוק, ואם אפשר תצרפו נגיעות בקצות האצבעות/תיפוף נעים על הפנים - החיובי ידחוק את השלילי החוצה.
3. כוח העשייה -
"הנה אני קם ועולה מהבוץ, הנה אני הולך ומאבד את שפיפותי..." (יחזקאל רחמים, דיו מרחקים).
זקפו קומה, וביחרו, כויקטור פרנקל בחיים למרות הכל. אמרו לעצמכם "אכן המצב הזה פוגע, אך רק אני אקבע את מינון הפגיעה".
תנועה לכיוון הבחירה בחיים מתחילה ברגע קטן, שהוא רגע של קושי ואחריו כבר נוצרת אנרציה של חיים וחיוניות. ההמלצה הראשונה היא ספורט - מכל סוג שנגיש או מתגמל עבורכם, שגם אם המוח מאותת שכרגע הכורסא יותר אטרקטיבית, הוא יודה לכם בסופו של דבר, על התנועה, הנשימה, פריקת הורמוני הסטרס וחיזוק החוסן של הנפש והגוף. וכך כל פעילות אחרת כגון - גינון, אומנות, עבודה, משחק עם הילדים, התנדבות מכל סוג שהיא או כל מה שעושה לכם טוב בתקופה זו.
וכמובן שגרת עבודה - שאם נפגעה, יש דרישה גדולה בסיוע לאנשי חינוך לילדי צוותים רפואיים והמפונים, ובמגוון ארגונים שמיטב עובדיהם גויסו. ואולי זו ההזדמנות עבורכם להתנסות במשהו חדש, ולחזק את הכישורים והמיומנויות. אני מכירה חייל יקר, המחכה לוועדה רפואית שתאפשר לו לקבל נשק ולחזור לגדוד שלו. במקום להסתובב כאריה בכלוב, אחרי ששלחו אותו חזרה מהגבול - הוא הצטרף לאנשים שמבשלים ומחלקים אוכל לחיילים ליד הגבול, לאחר מכן עבר לסייע לגננת בישוב (כי יש סייעות שלא מצליחות/חוששות להגיע) ובהמשך החל לסייע לחבריו הלוחמים - בבקשות שלהם, כדי ליצר להם שקט בעורף, בין אם זה עם המשפחות ובין אם בעזרה לעסקים שננטשו מאחור, כדי לפנות אותם ושתישמר להם התשתית הטובה לחזרתם בשלום.
2. כוח היחסים -
"חוסן ליבם/ נירית יעקב כהן
אל תחשבי לרגע, שאת לא עושה כלום!
בכל חיבוק, בכל מילה טובה...בכל הקשבה...
בכל רגע שבו את חוף מבטחים, לכל הרגשות שגואים וצפים
את בונה את הממד האמיתי לילדים"
כמה אנשים פגשתי במפגשים שאני מנחה בתקופה האחרונה שמרגישים שהם "לא עושים כלום", "על אחוז אחד בסוללה", "חשים אשמה למול ההתגייסות העוצמתית שמסביבם בעוד אני עצמי בקושי מצליח למלא את ההכרחיות שלי". ראשית עלינו לבנות את הממד של החוסן הנפשי שלנו, בכדי שנוכל להיות עבור אחרים. כל אחד מתמודד אחרת, וכל אחד צריך משהו אחר בכל פרק זמן נתון.
אז הבשורה הראשונה שלי אליכם היא מערכות היחסים כמקור לחוסן, שבימים אלה גם שומר עלינו מפני פוסט-טראומה עתידית, בכך שאנו מלוכדים יחד:
1. כל תגובה כעת היא תגובה נורמאלית למצב לא נורמאלי. קבלו את זה בחמלה, ואל תהיו שיפוטיים. כל מה שאתם כן מצליחים לעשות זה המון. ברור לכולם שעוד יהיו חודשים רבים בהם נצטרך התגייסות - אז אין לאן לרוץ ואין לאן למהר, ארץ ישראל כאן לעולם תישאר, והעזרה שלכם, לאחר שתשקמו את עצמכם, עוד תתקבל בתודה ואהבה בדיוק במועדה.
2. עזרה לזולת היא מקור לחוסן - כפי שאמר המפקד לטירון שהתקשה במסע האימונים -"שחר, כשקשה לך כל כך עד שזה בלתי נסבל, הרם הראש, מצא מישהו שמתקשה יותר ממך והושט לו יד". מדוע? ראשית עזרה לזולת מוציאה אותנו מעצמנו, מעבירה את הקשב לאחר. שנית היא מעצימה אותנו ביכולתנו לסייע ומחברת אותנו לכוחות שלנו. שלישית היא מניעה אותנו לפעולה שבפני עצמה שומרת עלינו (כל עשייה ושגרה והיסח דעת מבורכים בעת זו) ובסופו של דבר, היא מניבה תחושות טובות ומחזירה את האונים-לחוסר האונים שנכפה עלינו.
3. היכולת לבקש עזרה - גם היא חוסן ועדות לעוצמה, וחשוב להדגיש כי זו יכולת שפחות נגישה לרוב האנשים, גם עבור אלו שמיטיבים לעזור לזולת. מה שמצאתי שעוזר, זו ההבנה - שכשאני מבקש עזרה, אני בעצם מאפשר לאחר להיות משמעותי עבורי, כך שזה גם סוג של מתן עזרה, ואפילו הסוג הנאור ביותר - מתן בסתר. יתרה מכך - חוסר בקשת עזרה עלולה להיתפס כעליונות, שאתה מונע מהיקרים לך את מקור החוסן של להיות עבורך, ומותירה אותך ואת הקרובים לך בדד.
אז כיצד מבקשים עזרה?
כשהחוסן מתערער, לעצור להבין מה קורה לי, ומה הצורך שלי כעת. לאזן את עצמי בכל טכניקה שעוזרת - נשימות, בכי משחרר, מוזיקה טובה (ורצוי עם מילים שאני יכול לשיר) או מנטרה מחזקת. ואז לומר לעצמי משפט מדובב - שהקושי שלי כעת הוא הזדמנות להעצים ולחזק אדם קרוב אלי, לאפשר לו להיות משמעותי ומועיל בתקופה שכולנו מחפשים זאת. דיבור פנימי זה בכוחו להניע אותי לעשות פעולה אמיצה ומהירה אחת - הצעד הקטן הראשון, כמו לקפוץ מהמקפצה או לתלוש פלסטר מהר, לפני שנתחרט. ההמלצה שלי שזו תהיה שליחת הודעה לאדם קרוב, שאתם מבקשים כמה דקות מזמנו לחיזוק. ואם ניתן לשלוח את אותה הודעה ל-3-2 אנשים קרובים עדיף, כדי לאפשר למי מהם שזמין יותר כעת להתגייס עבורכם. בבחינת שלח לחמך... ואם זה כל כך זר עבורכם, העזרו באייטם זה, כתבו שקראתם על כך בכתבה של חוסן והחלטתם לנסות. מה כבר יכול לקרות? רק כוח הביחד.
וכשחוזרים אליך, מהו שיתוף שעוזר ומונע הצפה רגשית של שני הצדדים?
יש לתחום את השיתוף, בזמן ובעוצמה - 10-5 דקות שיתוף, ובחירה במילים עדינות. אמרו - "קשה/כואב לי", במקום "אני מת בפנים/ המצב הזוי ומטורף", הם קיבלו "בשורה קשה" - במקום לפרט את עצם הבשורה וכו' - כך נרגיע את מערכת העצבים שלנו ושל השומע והשיתוף יהיה מועיל אך לא מציף.
מדוע כל כך חשוב לשתף?
ראשית יש לדעת, שיש אנשים שעדיין לא יכולים לשתף, שאין להם מילים, שהם נאחזים בעשייה בכדי להתמודד וזה בסדר. עשייה היא גם מקור של חוסן, והפתיחות שלהם תגיע בהמשך, כשהם יחושו בטוחים יותר, מחוץ לטווח סכנה. אך בשלב כלשהו השיתוף חשוב, משום שרגשות הן כמו גל, שאם לא נגלוש איתו אנו עלולים להיות מוצפים ממנו. וכאשר אנו משתפים אדם קרוב ומיטיב, אנו מצליחים לגלוש על הגל, וגם אם לרגע נצלול למעמקים, הנפש חזקה ותדע להכיל זאת, בטרם תעלה אותנו חזרה לחוף מבטחים. גלישה זו חשובה לחוסן, וניסיון להימנע ממנה רק תוקע אותנו בשלב ההתחלתי ומתיש כוחותינו. ממש כמו מערבולת בים, שמסבירים לנו לא להיאבק, כנגד הנטייה הטבעית, להרפות, לאפשר לה למשוך אותנו למטה ולבטוח בטבע ובנו, שהחוסן מחכה לנו בקרקעית, במקום בו המערבולת שוכחת, וניתן לחמוק ממנה ולמצוא דרכנו חזרה.
מה צריך לעשות הזולת בזמן השיתוף?
הוא לא צריך להיות איש מקצוע או מומחה לחוסן או טיפול באדם. רק להיות בעל יכולת הקשבה - כי לכך ערך טיפולי חשוב!
פשוט להיות שם, בגובה העיניים, בקשב והבעה שאינה מילולית. להיזהר לא להעצים / לנסות להרגיע, ובטח שלא להיקלע למצב שבו השיתוף מציף אותו לשתף בהתמודדות שלו, לפחות לא בשלב הראשון. פשוט לאפשר הקשבה הכלה וחמלה. ואז אם אפשר גם חיבוק. חיבוק, בכי או צחוק משותף - אם יש להם מקום הן מקורות לפורקן וטיפול בהורמוני הסטרס שהגוף מפריש וחיזוק החוסן.
דוגמה נוספת לבקשת עזרה - הרגע הכי קשה בהינתקות ממסכי הרעל הוא רק רגע אחד של ניתוק. אז כמו פלסטר - תלשו מהר. אם קשה לבד, התקשרו לאדם קרוב והתנתקו ביחד. החיבור למידע מעניק רק תחושת שליטה, אך מחליש אותנו בהרבה מובנים אחרים, סגלו צרכנות נבונה של ידע באמצעים מוגנים, ובמינונים פחותים.
ומה עושים אם זה עדיין לא עוזר, או קשה לנו לפנות לאדם קרוב? או אם התפקוד שלנו נפגע כבר מדי זמן - קיימת שפע של עזרה מקצועית - הערכתי לכל הקולגות המוארים ומעוררי ההשראה, ובהם ד"ר טל פדה שטייניץ, אחותי הפסיכולוגית הקלינית היקרה - המומחית בטיפול קצר טווח ממוקד רגש, שמטפלת כיום בהתנדבות במפוני העוטף, שתרמה רבות לדיוק ההכשרה שלי בימים אלה, שהייתי מומחית בחוסן כנהגת אמבולנס בדימוס וכחוקרת שטח בימי הקורונה, אך איש לא הכין אותנו לתקופה הזו. וזו הערת אזהרה - שאנו המאמנים והיועצים, ערכיים ככל שנהיה, נשתהה לרגע בטרם ריצה להגשת סיוע, בטרם נוודא שיש לנו הכלים וההתמחות לשמור נפשנו, ונפש מטופלינו.
    לשירותכם: כל קופות החולים מפעילות מוקדי תמיכה. מוקדי התמיכה המוכרים נגישים גם כיום - נטל לנפגעי טראומה על-רקע לאומי (-363-1800363 ), ער"ן (1202), או חיל הרפואה לאנשי צבא (
  • 6690 שלוחה )3.
בנוסף כחלק מהעשייה המופלאה של העם שלנו - קמו מגוון התארגנויות של אנשי בריאות הנפש, טובי הלב - ולהלן רק חלק מהכתובות:
  • מטפלים לויסות מתח וחרדה בזמן המלחמה -פסיכולוגים, CBT, ביופידבק - 050-7742780
  • ישראל יחד - פלטפורמה לצ׳ט לתמיכה רגשית מיידית בכל שעה, לנפגעי חרדה וניצולי נובה.
  • צו גיוס - מאמנים ומטפלים ישראל - כפתור אדום למילוי טופס קצר שבעקבותיו פונה איש/ת מקצוע, העובדים לפי פרוטוקול מסודר ועברו הדרכה לעזרה ראשונה רגשית-מנטלית- בטלפון / התכתבות / זום, בתמיכת מומחים.
  • עמוד פייסבוק- פורום מרכזי ההורות הישוביים ופורטל חירום לאומי של פיקוד העורף כוללים חומרי הסברה ותוכן רבים.
  • ארגונים המעוניינים להזמין סדנאות חוסן למנהלים, צוותים וכלל העובדים ומשפחותיהם - פרונטאלי או בזום מוזמנים לפנות לאתרנו פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה. וכך כל מי שקרא עד הלום- מוזמן לשתף אותי מה היה עבורו משמעותי, ולתרום להידוק ארגז הכלים ולחיזוק העורף.
מי שחווה על בשרו או משפחתו הקרובה אירועים קשים, או שהתגובות שהוא חווה עד הלום פוגעות בתפקודו- חשוב שיקבל טיפול מקצועי (על-ידי אנשי מקצוע מומחים בחוסן עם ותק בתחום) בהקדם האפשרי, כדי לטפל ולחסן גם לטווח הארוך.
ואת הנחמה מביא לנו לסיכום ויקטור פרנקל, ששרד מספר מחנות ריכוז בשואה. הוא אמר שאפילו המרצחים האכזריים ביותר, שלקחו מאיתנו הכל לא יוכלו לקחת מאיתנו את המידות והמעשים הטובים. וכאלו צצים בשפע, כגשם על אדמה חרבה, ומצמיחים בנו את החוסן - כמו הצמחייה שקמה מתוך הקושי והפריחה מחדש את יערות הכרמל שלאחר השריפה. על כן אסכם בתודה לעם ישראל שאחראי לחוסן שלי ושלנו בתקופה זו. חוויית ה-ביחד, היא אחד ממרכיבי החוסן שישמרו על רובינו מפני "פוסט טראומה", והיא ההזדמנות הטמונה בשעה קשה זו. תנחומי, תקוותי, ותפילתי למשפחות - "רפואה שלמה", "ושבו בנים לגבולם".

הכותבת היא פסיכולוגית חברתית MA ומנכ"ל - פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה.
תאריך:  07/11/2023   |   עודכן:  07/11/2023
+ארה"ב נגד כיבוש ממושך בעזה; ביידן לוחץ להפוגה של 3 ימים
23:51 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתנגדת לכיבוש ארוך-טווח של הרצועה בידי ישראל  ▪  ממשל ביידן מגביר את הלחץ על ישראל להסכים להפסקת אש, גם בלי קשר לשחרור החטופים  ▪  נתניהו מסרב: "חמאס לא יעמוד במילתו"

נני משפחות החטופים בעצרת תפילה בכותל המערבי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נפצע בעזה והעז לתקוף את חמאס
23:23 07/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל בערבית מפרסם תיעוד בו צעיר עזתי שנפצע תוקף את דובר משרד הפנים של חמאס.

+מיארה: כספים קואליציוניים שטרם הועברו מוקפאים ומיועדים לצרכי מלחמה
23:07 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ככל שהממשלה או שר משריה יבקשו לעשות שימוש אחר בכספים - יהיה צורך בקבלת החלטת ממשלה שתחריג באופן מפורש את הקצאות הכספים  ▪  חוות הדעת - ברקע הודעת החשכ"ל שלא לשלם תוספת "אופק חדש" לעובדי רשת החינוך של שס  ▪  שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים הכחישו דיווח לפיו גפני טען שסמוטריץ' ביקש ממנו לא להעביר כספים קואליציוניים למפונים: "פשוט שקר"

מיארה. מקור תקציבי למימון המלחמה [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+צה"ל תקף חוליית נ״ט והשמיד מטרות של חיזבאללה
22:30 07/11/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של חיזבאללה ביניהן מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם מוקמו אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום.
כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.

+הרצוג להאריס: "חזרתם המיידית של החטופים היא דאגתנו המרכזית"
22:16 07/11/23  |  עידן יוסף

נשיא המדינה הרצוג שוחח עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. הנשיא ציין כי השבתם המיידית והבלתי מותנית של החטופים היא דאגתה המרכזית של מדינת ישראל. האריס חזרה על תמיכתה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

+הבונדס: גייסנו למעלה ממיליארד דולר למען ישראל
21:44 07/11/23  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר כי ארגון הבונדס גייס מיהודי העולם למעלה ממיליארד דולר למען מדינת ישראל ולחיזוק הכלכלה הישראלית. "‏יהודי התפוצות והעם בישראל עומדים יחד במערכה לניצחון האור על החושך", דברי סמוטריץ'.

+שני מטחי רקטות למרכז ולשפלה; פגיעה ישירה בסביון
21:38 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אזעקות הופעלו במרכז הארץ ובשפלה  ▪  בכל המקרים לא היו נפגעים בגוך, אך נגרם נזק לרכוש בסביון  ▪  שיעור היירוטים המוצלחים בכיפת ברזל - 86%, ובקלע דוד - 100% הצלחה  ▪  דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "דרך ארוכה לפנינו, אין הפסקת אש"

נזקי הפגיעה בסביון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+נרות לזכרם
21:20 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

החזירו את החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים מעזה
20:39 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: "חמאס מגלה שאנחנו מגיעים למקומות שלא חשב שנגיע אליהם"  ▪  שיגר מסר מאיים לחיזבאללה: "אם יבחר להיכנס למלחמה, הוא יעשה את טעות חייו"

נתניהו. הצהרה ללא שאלות [צילום: לע"מ]
+ארכיאולוגים משתתפים במאמצי הזיהוי בבתים שרופים בעוטף
20:31 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

ארכיאולוגים של רשות העתיקות משתתפים במאמצי הזיהוי של צה"ל בבתים שרופים בעוטף וגילו עשרות עדויות אושיות נוספות  ▪  עד כה זוהו ודאית בדרך זו לפחות עשרה נספים

קורע לב [צילום: אסף פרץ, רשות העתיקות]
+המבקר אנגלמן נפגש עם מפונים במלונות בירושלים
20:29 07/11/23  |  יפעת גדות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש היום (7.11.23) עם מפונים מהצפון השוהים בבתי מלון בירושלים. במהלך הביקור השתתף מבקר המדינה בטקס למען החטופים במלון דן ירושלים.
במפגש עם המפונים שמע המבקר על הפערים שעדיין קיימים, חודש לאחר תחילת המלחמה, ועל הקשיים הרבים איתם הם מתמודדים כשהם הרחק מביתם. הפערים שעלו התייחסו להעדר תוכנית כלכלית, למתן מענה מצומצם למסגרות חינוך לילדים, ולקשיים בהתנהלות היומיומית.

+מאות דגלי ישראל סביב המשכן החדש של הספרייה הלאומית
20:25 07/11/23  |  יפעת גדות

במלאת חודש ימים לפרוץ המלחמה ולמתקפת הטרור הנוראית, הוצבו מאות דגלי ישראל סביב המשכן החדש של הספרייה הלאומית, השוכן בקריית הלאום אל מול משכן הכנסת ובסמוך למוסדות השלטון.
דגלי ישראל מבטאים בתקופה הקשה הזאת את האחדות, הגאווה והגבורה של מדינת ישראל והם מסמלים יותר מכל את הרוח הישראלית, את הניצחון ואת האמירה - "ביחד ננצח".
משכנה החדש של הספרייה הלאומית נפתח רק לפני שבוע לציבור הרחב, בעיצומה של המלחמה, ועד כה כבר פקדו אותו אלפי אנשים שנותנים ביטוי מוחשי לניצחון הרוח של התרבות היהודית והישראלית.

+הערות על המצב
20:23 07/11/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

בלי רשות הטרור הפלשתינית ובלי או"ם, בלי אחריות לאזרחי עזה, בלי ציוצים מיותרים ומזיקים, בלי אתנן לארגוני הטרור השונים  ▪  ומנגד: קיצוץ דחוף במשרות ובתקציבים של כלומניקים לענייני כלום ובהוצאות מיותרות אחרות, והעברת הכספים לשיקום נפגעי מלחמת שמחת תורה  ▪  וגם תודות

מיד אחרי המלחמה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+קהילת דוברי הרוסית גייסה 663,000 דולר בתוך 15 שעות
19:57 07/11/23  |  יפעת גדות

השבוע (5.11) התקיים מרתון התמיכה הגדול בישראל לקהילת דוברי הרוסית. האירוע שארך 15 שעות, התקיים בהובלת המרכז לאימפקט יהודי וארגונים יהודיים נוספים מכל רחבי העולם, שגייסו בהתנדבות עשרות אומנים מהשורה הראשונה מעולם המוזיקה הרוסי, כדי לתרום למדינת ישראל במשדר התרמה ענק. בין האמנים גם דוד דאור, ארקדי דוכין, אנדריי מקרביץ', ועוד רבים נוספים. לאחר 15 שעות של הופעות ממיטב האומנים, גויסו 663,000 דולר, שתרמו 7,800 תומכי ישראל ממעל ל-30 מדינות. הסכום במלואו יעבור למגוון פרויקטים לטובת הציבור הישראלי שנפגע במלחמה.
באירוע הוירטואלי צפו מעל ל500,000 צופים מכל רחבי העולם, שפתחו את הכיס והלב. מההפקה נמסר כי כל ההופעות ששודרו בלייב ישודרו בלינק האירוע עד ה-20.11 ועד אז ניתן להמשיך ולתרום. הסכום הסופי והנתונים המדויקים יפורסמו ב-20.11 באתר הרישמי של האירוע. www.supportisrael23.com.

+גלנט: סינוואר מנותק קשר, שרשרת הפיקוד שלו הולכת ומנותקת
19:56 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון: "הפוגה הומניטרית זה קודם כל החטופים שלנו, זה הומאניטרי. זה קודם כל האנשים שנמצאים בעזה"  ▪  השר גנץ: "נעשה הכל כדי להביא את החטופים הביתה - בכוח ובמעשה מדיני. נילחם במי שצריך, ונדבר עם כל מי שאפשר"

גלנט. הלחצים יילכו ויגברו [צילום: אריאל חרמוני]
+המיליציות: תקפנו בסיס אמריקני במזרח סוריה
19:38 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+מיארה ואיסמן: חקירה נרחבת ביותר של פשעי חמאס
19:11 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מגיבים לביקורתו של העיתונאי רונן ברגמן: החקירה מנוהלת בידי גורמי הביטחון והפרקליטות, וכוללת את איסוף כל הראיות כדי להעמיד לדין את האחראים בכל מקום בו יהיו

חורבות קיבוץ בארי [צילום: אדי ישראל, פלאש 90]
+גרסת ישומון פיקוד העורף מתעדכנת: ייתכנו שיבושים באייפון
19:07 07/11/23  |  עידן יוסף

לצורך שדרוג ייזום של יישומון פיקוד העורף ייתכן שבשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי iPhone.
לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי אותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה ע״י בחירת מיקומכם בפורטל החירום הלאומי.
כמו כן, בעת אירוע אמת ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם. הודעה על השלמת הליך השדרוג וזמינותו להורדה בחנות ההורדות תועבר בהתאם.

+הנשיא במכתב חריג: "אירועי הקמפוסים - איום על האנושות עצמה"
18:27 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה שלח מכתב חרום לנשיאי 700 אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב בעקבות עלייה באירועי אנטישמיות בקמפוסים, בעקבות טבח ה-7 באוקטובר  ▪  הרצוג דורש טיפול מיידי במי שתומכים במעשי חמאס וקורא להקמת צוותי משימה ייעודיים למאבק באנטישמיות  ▪  "אידיאולוגיות מרושעות אשר מכוונות כלפי יהודים תמיד מאותתות על קריסה אינטלקטואלית רחבה"

הרצוג. גינוי ראשי המוסדות האקדמיים הכרחי [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני
18:21 07/11/23  |  

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שלישי, 7 בנובמבר 2023, בשעה 18:00, עד ליום רביעי, 8 בנובמבר 2023, בשעה 18:00:
פעילות מצומצמת - עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש
    פעילויות חינוכיות- אין לקיים פעילויות חינוכיות.
  • מערב הנגב - קיימות החרגות לקיום פעילויות חינוכיות.
התקהלויות ושירותים- ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
    מקומות עבודה- ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • עוטף עזה - ניתן לקיים פעילות במקומות העבודה בכפוף להנחיות המופיעות בצו אלוף פד"ם.
פעילות חלקית - מרכז הנגב, לכיש, חלק מיישובי גולן דרום (קצרין, מוא"ז גולן), גולן צפון, קו העימות (בכפוף להנחיות פיקוד צפון)
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • קו העימות- ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בתוך מרחב מוגן תקני בלבד.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
מקומות עבודה - ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
פעילות מלאה - השפלה, דן
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.
מקומות עבודה - פועלים ללא הגבלות.
פעילות מלאה -שאר הארץ
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.
מקומות עבודה - פועלים ללא הגבלות.
על כל אחד ואחת מאיתנו לוודא כי אנחנו ערוכים ויודעים כיצד לפעול כדי להגן על חיינו ועל יקירינו. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב ולשהות בו 10 דקות.
יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות שמפרסם פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.

+בן-גביר לשב"ס: "אפס סובלנות מול אסירי הנוח'בא; הם חיות אדם"
17:26 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון לאומי הורה לשב"ס לפעול נגדם עם הכי הרבה כוח שאפשר  ▪  על יתר האסירים הביטחוניים אמר: "הייתה טעות בקונספציה שנים רבות. יש הזדמנות לשנות סדרי עולם מול המחבלים, לא רק למלחמה אלא לשנים קדימה"

בן-גביר עם צמרת שב"ס [צילום: תקשורת השר]
+אזעקה נשמעת באשדוד ובניצן
17:01 07/11/23  |  עידן יוסף

+מפקד פיקוד הדרום: "השבת החטופים היא מצפן עבורנו"
16:57 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלוף ירון פינקלמן אומר כי "לראשונה בעשרות השנים האחרונות, צה״ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור. לנגד עינינו כל העת החטופים שמוחזקים בשבי החמאס"  ▪  "משימת פירוק החמאס תדרוש זמן ונמשיך ונילחם עד שנשיג אותה לאורך זמן רב, במגוון שיטות פעולה. אנחנו מתקדמים על-פי הקצב המבצעי הנכון"

פינקלמן. מלחמה הלב ליבה של העיר עזה [צילום: דובר צה''ל]
+מאמינים שיגיעו לגן עדן? בשר התותחים של חמאס
16:35 07/11/23  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה

עומדים בתור למשימת התאבדות בתוך מנהרת טרור בעזה, ממלמלים תפילות מהקוראן ומשפטים על חיי נצח בגן עדן. הצצה לעולמם של ה"שהידים" מחמאס

מזיעים ולחוצים
+המשטרה: סכנה רבה להסלמה מהפגנות בערים ערביות
16:33 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מסבירה בבג"ץ מדוע דחתה בקשות לקיים הפגנות באום אל-פחם וסכנין: נסיון העבר מלמד על סכנה ממשית לפגיעה בשלום הציבור ובטחונו; אין די שוטרים לאבטח אותן

הפגנה בסכנין, אפריל 2022 [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+כ-20 שיגורים מלבנון לעבר צפון הגולן ואצבע הגליל
16:30 07/11/23  |  עידן יוסף

אזעקות בעין קנייא ומסעדה בצפון הגולן ובאצבע הגליל. נצפו שיגורים של מערכת כיפת ברזל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון לישראל. כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי.

+פלשתינים ביקשו לדחות בשל המלחמה הריסת בתים בלתי חוקיים
15:52 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המבנים הוקמו על שטח של שמורת טבע ואתר ארכיאולוגי בשומרון, ונטען שבשל המלחמה לא ניתן להשלים את הכשרתם  ▪  בג"ץ דחה על הסף את העתירה מטעמים פרוצדורליים

משרדי המינהל האזרחי נסגרו
+המיצר המדיני
14:43 07/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ישראל מעדיפה את העמימות על פני ניהול בירור גלוי ושקוף עם ידידיה בעולם  ▪  הממשלה לא גיבשה דבר, שיהיה נהיר לאזרחיה ולמשרדי החוץ בעולם

[צילום: דנה קופל]
+מתנדב מד"א טיפל בפצועים כשגילה שבנו נרצח
14:20 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מתנדב מד"א, צבי רידר, טיפל בפצועים בתחילת המלחמה כשגילה שבנו דור נרצח בביתו בבארי  ▪  התקשר אליו ומחבל ענה לו בערבית

חובש רפואת חירום במד"א צבי רידר [צילום: דוברות מד"א]
+חרדים למדינת ישראל
14:16 07/11/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה

על-פי נתוני ה-OECD, אם החרדים והערבים החיים בישראל היו נוטלים חלק שווה בתעסוקה ובפעילות הכלכלית, אזי מיקומה של ישראל היה מזנק לאחד המקומות הראשונים בעולם ברמת הצמיחה השנתית

יותר מ-30% [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בגבול לבנון
13:55 07/11/23  |  מירב ארד

לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר (יום ג') מטרה אווירית חשודה שזוהתה בגבול לבנון בטרם חדרה לשטח ישראל. כמו-כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל במרחב עראמשה, אין נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בשטח לבנון.

+כמה הערות
13:40 07/11/23  |  זוהר בן-אשר   |   לרשימה המלאה

ישראל, ודאי שתחת אי-הנהגתה של הממשלה הנוכחית ושל ראש הממשלה הזה, איננה מתעסקת בכלל ביעד המדיני של המלחמה ובכך היא לא רק מרחיקה פתרון, אלא את כל מי שעדיין תומך בנו; בעיקר ארה"ב

ללכת הביתה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הפרדוקס שיוצרת המלחמה ביחסי ארה"ב-אירן
13:35 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חרבות ברזל מלמדת כמה חשוב להגיע להסכם שיגביל את הגרעין האירני - אך גם מרחיקה מאוד את התממשותו  ▪  אקונומיסט: לביידן נותר רק לחזור להטלת עיצומים

המתח עולה בלי עימות כולל [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+קצין יהל"ם הקדיש פיצוץ מנהרה לדודו שנפל: "אחד המאמצים להחזיר את העוטף ל-100% גן עדן"
13:30 07/11/23  |  מירב ארד

לוחמי מילואים מחטיבת הנגב, מחטיבה 551, ולוחמי יהל״ם, איתרו מספר מנהרות בתוך בית מגורים בשטח אזרחי באזור בית חאנון. לוחמי יחידת יהל"ם בשיתוף לוחמי המילואים ולוחמי יחידת עוקץ השמידו את המנהרות.
בפעילות השתתף קצין ביחידת יהל״ם, סרן (מיל׳) ר', אחיינו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ז"ל שנהרג בקרבות עם מחבלים בעוטף עזה. ר' הקדיש את הפיצוץ לזכרו של אופיר: "אחד הנרצחים הראשונים במלחמה הזו היה הדוד שלי אופיר ליבשטיין זכרונו לברכה. אופיר לקח את הנשק בבוקר של יום שבת ויצא מהבית בשביל להרוג מחבלים. אופיר נפל בקרב ובהגנה על עוטף עזה. לא זוכר אם אמרתי, אבל אופיר היה ראש מועצת שער הנגב. הפיצוץ הזה מוקדש לו".

+"בלי מילואים אין צה"ל, החמאס העריך שצה"ל מתפרק"
13:28 07/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שני מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, על צבא המילואים בצה"ל ועל ההחלטה של הרמטכ"ל בני גנץ ושל שר הביטחון משה ("בוגי") יעלון לצמצם את הקריאה למילואים ולא לשלב את אנשי המילואים במבצעים

[צילום: דובר צה"ל]
+חובש במד"א נלחם במחבלים תוך כדי פינוי פצועים
13:05 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

בלי להסס, גלעד, יחד עם חברים נוספים מכיתת הכוננות, יצאו לעבר המחבלים כדי להגן על הקיבוץ, לחימה שנמשכה למעלה מ-4 שעות

גלעד הונוולד [צילום: דוברות מד"א]
+צבע אדום, משכן הכנסת
12:53 07/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

חוק מסוכן גם כאשר ביצועו נתון בידיים המשפטיות הנקיות ביותר  ▪  על אחת כמה וכמה כאשר לוין הוא שר המשפטים

יריב לוין. [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עגבניות - מאמץ לאומי
12:06 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לחימת העורף [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+עם דגלים לבנים: תושבי שכונת זייתון תועדו עוזבים את בתיהם
12:04 07/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם את תיעוד של עזיבת התושבים והודיע על מסדרון הומניטרי נוסף בכביש סלאח א-דין

עזיבת תושבי זכונת זייתון [צילום: דובר צה"ל]
+חובש מד״א שנתקל במחבלים הצליח להציל אישה וילד
11:56 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

חובש מד״א שנתקל במחבלים בדרך למשמרת בשדרות והצליח להציל אישה וילד מהתקלות עם מחבלים: ״בכל אותן שעות, לא הייתי בטוח שנצא משם. התחנה - הפכה באותו יום שבת ארור לבית חולים״

חובש יחידת חירום ונהג אמבולנס במדא אופיר תור [צילום: דוברות מד"א]
+החל שיקום מסילות הדרום; היעד - הגדלת שינוע המטענים
11:55 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רכבת ישראל משקמת מסילות באזור אשקלון ושדרות שנפגעו מנפילות רקטות  ▪  השיקום מתבצע בעזרת כלים הנדסיים כבדים וצוותים עובדים בהתאם להנחיות פיקוד העורף  ▪  השיקום יאפשר לשפר את הגמישות התפעולית של הרכבת באזור הדרום

עובדים עם קסדות [צילום: רכבת ישראל]
+התקיים מעמד חשיפת שמות חללי המלחמה בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל
11:54 07/11/23  |  יפעת גדות

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון קיים אמש מעמד לחשיפת לבנות ההנצחה, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, אשר בהן חקוקים שמותיהם של חללי המלחמה עד כה.
במעמד זה נחשפו 394 לבנות הנצחה ולצידן הודלקו נרות זיכרון לחללי המלחמה- חיילות וחיילים, שוטרות ושוטרים ואנשי שירות הביטחון הכללי, אשר נפלו בקרב. בהיכל מונצחים ויונצחו שמותיהם של כלל הנופלים במלחמה ובמערכות ישראל.
ביום השנה לנפילתם ייערך לכל אחד מהם טקס אזכרה אישי, כנהוג בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל.

+כוחות הביטחון מיפו הלילה את בית המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים
11:47 07/11/23  |  מירב ארד

במהלך הלילה כוחות צה"ל, מג״ב ושב״כ עצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 28 מבוקשים מתוכם 11 מחבלים בארגון הטרור חמאס. בפעילות הכוחות במחנה הפליטים טול כרם במנשה נערך מבצע לסיכול תשתיות טרור, במהלכו כוחות הנדסה חשפו בצירים מספר מטענים ומטעני גחון מוכנים לשימוש אשר יועדו לפגוע בכוחותנו.
בכפר סעיר שבעציון נערך מיפוי לקראת הריסה של בית המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה אתמול בירושלים. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות אשר הגיבו בירי, זוהו פגיעות. בבית פג'ר שבחטיבת עציון איתרו לוחמי צה"ל שני כלי נשק ובכפר פקוע שבמנשה אותר רובה ציידים.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ870 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס

+השר עמיחי אליהו מזין את האסלם המטורף
11:44 07/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

כואב לי העדר תגובה הולמת של בנימין נתניהו, שאינו מפטר שר, המסבך את ישראל בעולם, בהציגו את ישראל כנכונה לפתור בעיה כאובה שלה בטבח מאות אלפי בני אדם בפצצת אטום

אליהו. מזין את הטירוף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גבול לבנון: טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שפעלה לשגר טיל נ"ט
11:37 07/11/23  |  מירב ארד

טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר (יום ג') בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב שתולה. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדה של ארגון הטרור חיזבאללה, על מנת להסיר איום.

+השואה הפעם בצבע
11:32 07/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

סרטוני השנאה ליהודים שצולמו בשדה התעופה במחצ'קלה, נראה כעוד שיא של רדיפת יהודים  ▪  זו אותה אנטישמיות המתרחשת באוניברסיטאות מהיוקרתיות בעולם, סטודנטים יהודים מאוימים, נצורים, מוברחים, מותקפים על-ידי מליציות אנטישמיות המבקשות לעשות בהם שפטים

המון מוסלמי מוסת [צילום: AP]
+חייל מצא עצמו מניק גורי כלבים בפעילות מבצעית
11:26 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

חייל מילואים במחלקת הסיור של גדוד 439 מצא עצמו מניק גורי כלבים בפעילות מבצעית – "התמימות לצד הלחימה היא סוריאליסטית"

סער והכלבים
+אושרה הארכת דחיית תשלומים למפונים, חיילי מילואים ומשפחות חטופים
11:22 07/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יידחה בחודש נוסף תשלומים לרשויות המדינה, משכנתאות, שכר דירה  ▪  שר הביטחון פרט בפני חברי הכנסת את מטרות המלחמה ואת ריכוז המאמצים בגזרות הלחימה השונות  ▪  גלנט: לפנינו ימי לחימה רבים, זו מלחמה שונה ממה שהכרנו. זה ייקח זמן  ▪  אדלשטיין: ניכר כי נעשית עבודה יסודית ורצינית לפי תוכנית מסודרת

שר הביטחון בדיון הוועדה בקריה [צילום: תקשורת שר הביטחון]
+פגישה לפני שבעים שנה
10:48 07/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הפגישה המקרית הביאה בעקבותיה חברות, שחבקה בתחילתה עוצמת סערות חובטת וכואבת, כשהתמסרנו בצעירותנו בכל לבנו בלהט רב לחזון פוליטי, שעלה על שרטון נקלה, שהותיר אותנו נכלמים, מאוכזבים וכאובים

70 שנה [צילום: משה שי/פלאש 90]
+התרעת אירוע ביטחוני: תושבים בצפון מתבקשים להישאר בקרבת מרחב מוגן
10:04 07/11/23  |  מירב ארד

עקב התראה לאירוע בטחוני מתבקשים השוהים במעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, כפר יובל, מטולה, מרגליות ורמות נפתלי להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. התנועה בכבישים באזור רכס רמים אסורה ומסוכנת. כבישים חסומים:
- צומת מצודות (גיבור) לכיוון צפון
- צומת נחל קדש (ליד מרכז מסחרי צומת כ"ח) - לכיוון מערב
- צומת הכניסה לא"ת צפוני ק"ש לכיוון מזרח
- צומת הכניסה הדרומי לבית הלל לכיוון צפון
- מעיינות הבניאס לכיוון מערב
- כפר סאלד לכיוון צפון
- רמות נפתלי לכיוון צפון
- צומת מלכיה לכיוון צפון
- צומת מרגליות לכיוון מערב


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד נשמור על החוסן שלנו בעת מלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס שתקף את החוליה    צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות עמדות לשיגור מרגמות    כלי טיס תקף מחבלים שהתבצרו במבנה סמוך לבי"ח אל-קודס
מירב ארד
בתוספי תזונה אשר מיוחס להם אפקט מרגיע כגון רסקיו ורגיעון נרשמה עליה ממוצעת של כ-230%    עלייה של 20% נרשמה ברכישת משככי כאבים    למעלה מ-3,000 פניות התקבלו לקו הסיוע הנפשי
יצחק דנון
הבעלים ברק אברמוב הוציא את כל השחקנים לחל"ת בשל העדר הסכמה על גובה הקיצוץ בשכרם    ההסתדרות מבקשת לבטל את הצעד, לקנוס את הקבוצה ולאפשר לשחקנים להשתחרר
יוני בן-מנחם
מערכות האיסוף והמחקר באמ"ן ובשב"כ נחלו כישלון אסטרטגי ולא התריעו על המתקפה האכזרית של חמאס על הישובים הישראלים הסמוכים לגבול רצועת עזה. הכישלון הגדול מחייב הפקת לקחים ורוויזיה עמוקה במערכת האיסוף והערכת המודיעין, אמ"ן והשב"כ חייבים לעבור ניתוח חד ועמוק להסרת כל החוליים שפשו בהם
אלדד שביט
אורך הנשימה שתעניק ארה"ב למבצע הצבאי הוא בעל חשיבות מכרעת    ישראל צריכה להבליט את השמירה על חיי האזרחים ושיש לה מטרות ברורות - כמו גם תוכנית ליום שאחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il