X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן-דור. לא הזמן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
שערוריית ההשבתה הכפויה
כלפי מי ונגד מי תחול ההשבתה? האם היא באה ללחוץ על "העולם" או על 'הצלב האדום' - או שמא כל הכוונה היא ללחוץ על ממשלת ישראל להתקפל ולהיכנע לדרישות החמאס?

ההשבתה המתוכננת של משק המדינה ל-100 דקות, המתוכננת על-ידי ההסתדרות, בנימוק המתיימר להיות "הבעת הזדהות עם החטופים", היא מגוחכת, שתלטנית והגרוע מכל - פוגעת בסיכויי החטופים להשתחרר במהרה.
אפשר היה לחשוב כי במדינת ישראל ישנם אזרחים או ארגונים שאינם מזדהים עם הרצון האנושי הבסיסי לשחרור החטופים, והנה עתה קמה ההסתדרות כדי להסביר לעם כי עליו להזדהות עם החטופים. היש מישהו בישראל שאינו מזדהה עם מצוקתם של החטופים המוחזקים במחילות ואינם רואים אור יום? על מה ולמה יש לשם כך להשבית את המשק?
אך מעבר לכך, ידוע הדבר כי ככל שצד אחד למשא-ומתן מביע השתוקקות לקבל את מבוקשו, הרי הדבר רק מעלה את המחיר או לכל הפחות מקשיח את לב הצד השני להתעקש על תנאיו.
ושאלת השאלות היא - כלפי מי ונגד מי תחול ההשבתה? האם היא באה ללחוץ על "העולם" או על 'הצלב האדום' - או שמא כל הכוונה היא ללחוץ על ממשלת ישראל להתקפל ולהיכנע לדרישות החמאס?
ומשהו על הזיכרון הקולקטיבי הקלוקל - האם כבר שכחנו את מסע התעמולה שנמשך שנים והסתיים בשחרור של למעלה מאלף רוצחים - שהם אלה שיזמו וניהלו את מתקפת הטבח והג'נוסייד ב-7 באוקטובר?
האם כבר שכחנו את 'עסקת שליט' בה מדינה שלמה ירדה על ברכיה ונכנעה לארגון טרור? האם כבר שכחנו כיצד הלחץ התקשורתי חסר האחריות שבר את נתניהו וגרם לו לעשות את שגיאת חייו ושגיאה מכוננת של מדיניותו הלאומית? מי שהפגין ערב, בוקר וצהרים למען העסקה המסוכנת ההיא, נשא שלטים, הקהיל תהלוכות וארגן צעדות הזדהות - נושא גם הוא באחריות למה שקרה ב-7 באוקטובר.
אין להתעלם אף משאלת העיתוי. האם עכשיו, בתוך תקופת המלחמה שעלותה למשק עברה את סף 200 מיליארד שקלים, זו השעה המתאימה להשבתה ולפגיעה נוספת בכלכלה הישראלית? האם עכשיו כשחסרות למשק ידיים עובדות ולמעלה ממאתים אלף אזרחים נעקרו מבתיהם, האם יש מקום לפגיעה עצמית נוספת?
ואין להתעלם גם מן המרכיב האנטי-דמוקרטי והשתלטני שבהשבתה הכפויה - האם גוף כלשהו יכול לכפות על עובד לשבות, כאשר העובד רואה בהשבתה זו מעשה מיותר שאינו מועיל? האם אנו חיים תחת משטר דיקטטורי בו ארגון עובדים יכול לכפות את דעתו וכוחו על האדם הפרטי?

תאריך:  08/01/2024   |   עודכן:  08/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערוריית ההשבתה הכפויה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסתדרות הזויה
אמונחטאפ III  |  9/01/24 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
יש בינינו מי שמטרתם העיקרית איננה שחרור החטופים או הבסת החמאס אלא הפלת ראש הממשלה    כל השאר משני בעיניהם, כאילו שהפלתו של ראש ממשלה נבחר באמצעים שאינם דמוקרטיים היא חזות הכל ומקדשת את האמצעים
יוסף אליעז
מלכתחילה מוזר הוא שעד היום לא נקבעו מטרות המלחמה מעבר להשמדת חמאס ושחרור החטופים ואולי אף הבטחת שלום ישובינו, ולא נקבע מה רצוננו שיהיה המצב ברצועה בתום המלחמה בנצחון ישראל
אלי אלון
בשנים 2008-1958, במשך 50 שנים, שכן במבנה מלון בשם מלון ארץ ישראל של משפחת ברמץ    מכאן השם שניתן למבנה "מלון ארץ ישראל"
רפי לאופרט
כתב צבאי (מקצועי) אמור לנתח מציאות ביטחונית על-פי עובדות: איומים, פעולות, תוצאות, הישגים והשוואות עובדתיות בין תכנון לביצוע
יעקב אחימאיר
שפע הדיווחים בתקשורת על מה שכונתה "מתקפת הח"כים" על הרמטכ"ל רק האפיל על עצם ההחלטה לקיים תחקיר    מה שהתרחש באותו עימות מילולי על אירועי ה"שבת השחורה" גורע מאוד מחשיבותו של תחקיר זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il