X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שידור מהאג [צילום: פלאש 90]
יש לי יום יום האג
אפשר רק לנסות ולדמיין מה חלף במוחם של השופטים שכתבו את ההכרעה: מחד-גיסא, הם צריכים להכריע בשאלה האם ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כפי שדרום אפריקה ביקשה מאידך-גיסא, הם מבינים היטב שמתקפת חמאס בשבעה באוקטובר היא התגלמות הרוע הצרוף

משפטנים ינתחו את פסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג בעיניים מקצועיות וידגישו סעיף זה או אחר שעליו התבססה הפסיקה ביום שישי (26 ינואר). אך השורה התחתונה היא שבית הדין לא הוציא צו המחייב את ישראל להפסיק את הלחימה בעזה. זו בשורה טובה מאוד לישראל, לא רק משום שהדרישה של דרום אפריקה, כמייצגת הפלשתינים, לא התקבלה, אלא משום שהיא משמרת בידי ישראל את היכולת להחליט על המהלכים הצבאיים (והמדיניים) באופן עצמאי. טוב, לא ממש, באילוצים שוושינגטון מטילה על ירושלים. אמנם, בית הדין פרסם שורת צווי אזהרה לישראל, אך אין באלו להגשים את מה שהפלשתינים קיוו לו - הפסקת הלחימה. במבחן המשפטי-מדיני ישראל צלחה משוכה לא פשוטה והפלשתינים יהיו מאוכזבים, שוב. הם ידגישו, שוב, את היותם קורבן של הסכסוך, שהפעם, גם סעד משפטי בינלאומי לא ניתן לו. את זה רצה יחיא סנואר (וכנראה גם אבו מאזן), אבל זה לא קרה.
אפשר רק לנסות ולדמיין מה חלף במוחם של השופטים שכתבו את ההכרעה: מחד-גיסא, הם צריכים להכריע בשאלה האם ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כפי שדרום אפריקה ביקשה. מאידך-גיסא, הם מבינים היטב שמתקפת חמאס בשבעה באוקטובר היא התגלמות הרוע הצרוף. דילמה מוסרית לא פשוטה, בעיקר כאשר לא מעט מהשופטים האירופיים חיים בקהילות ובמדינות שחוו על בשרן את נחת זרועו האיומה של הטרור האיסלאמי בעשור האחרון. אפשר להעריך שההחלטה שהתקבלה היא תוצר של הבנה שהמלחמה בעזה היא שדה הקרב שבו נערכת התנגשות בין האיסלאם לבין הערכים של המערב ושלא מדובר רק במאבק בין שתי קבוצות אתנו-לאומיות (ישראל והפלשתינים) על פיסת אדמה. בית הדין מצא את נוסחת האמצע שמאפשרת לישראל לנשום לרווחה ולהדהד ניצחון ובה בעת נתן לדרום אפריקה להציג את ההכרעה כניצחון שלה. כמו תמיד, הכל בעיני המתבונן.
הבשורה הרעה מבחינת ישראל נחלקת לשתיים: הקלה שבהן היא הפגיעה התדמיתית. מי שלא אהב את ישראל לפני ההכרעה, לא יהפוך אוהד שלה אחריה. התמונות של ההרס הנרחב ברצועת עזה, המספר הגבוה של ההרוגים, הנפגעים והפליטים הם בבחינת דלק להמשיך במופעי דה-לגיטימציה ואנטישמיות נגד ישראל. ברוב המקרים זה נעשה תוך חוסר ידיעה והכרה עד כדי בורות ביחס למהות הסכסוך והאינטרסים של הצדדים הנלחמים. המשמעות היא שישראל תצטרך להמשיך במערכת הסברה אינטנסיבית, תוך שימוש בכל התחמושת העומדת לרשותה על-מנת להוכיח שהיא לא רק צודקת, אלא שהיא פועלת כחוק והיא הקורבן, לפחות בשבעה הבאוקטובר.
הבשורה הרעה יותר מבחינת ישראל היא שהמשך הלחימה יגבה לא רק חיים של חיילים, אלא שהוא מחייב את ההנהגה הישראלית לייצר אופק מדיני ומציאות חדשה בגבול הדרומי. "היום שאחרי" הוא סיסמה חלולה ומעורפלת משום שאין תאריך תפוגה רשמי למלחמה שמלכתחילה ביקשה להשיג מטרות מבצעיות לא ריאליות. הצעה ישראלית רצינית לסדר יום חדש בעזה לאחר הקרבות לא רק תצדיק את המשך הלחימה, אלא גם תאפשר לקנות לגיטימציה בינלאומית נוספת, שהולכת ואוזלת. חשוב לזכור כי הגיבוי של ממשל ביידן אינו אוטומטי וניצחי, ושעון החול האמריקני לקראת בחירות 2024 מתקתק. הסקרים לא לטובת ביידן לא רק בגלל מדיניות פנים, אלא גם כתוצאה של מדיניות החוץ של הממשל.
ולבסוף, אי-אפשר מבלי התייחסות לחד-צדדיות של בית המשפט בהאג. ההכרעה לא הזכירה כלל את החטופים הישראלים המוחזקים כבני ערובה ברצועת עזה. משפטינים יטענו, אולי, כי אין לכך מקום כיוון שהעתירה של דרום אפריקה לא עסקה בכך. ובכל זאת, במציאות המורכבת, המדממת והאפלה של המצב בעזה, ראוי היה שבית הדין בהאג לא יהיה רק טריבונל משפטי, אלא גם מצפן מוסרי שיבחין בין מותר ואסור ובין טוב ורע.

הכותב הוא ראש המחלקה ללימודי מזרח תיכון ומדע המדינה באוניברסיטת אריאל.
תאריך:  28/01/2024   |   עודכן:  28/01/2024
+ארבעה טילי נ"ט שוגרו הלילה לעבר הגליל
00:21 29/01/24  |  עידן יוסף

בשעה האחרונה שוגרו שני טילי נ"ט לעבר מרחב שומרה שבגליל המערבי ושניים נוספים לעבר סאסא שבגליל העליון. חיל-התותחנים הגיב בירי ארטילרי.

+שר ההגנה של ארה"ב מאיים בתגובה כנגד המיליציות הפרו-אירניות
23:44 28/01/24  |  עידן יוסף

שר ההגנה האמריקני ליד אוסטין מבטיח תגובה למתקפה שבה נהרגו ונפצעו חיילי ארה"ב: "המיליציות הפרו-אירניות אחראיות. נגיב בזמן ובמקום שנבחר. ננקוט את כל הפעולות הנדרשות כדי להגן על ארה"ב, חיילינו והאינטרסים שלנו".
ברשת CNN -פורסם כי קאטיב חיזבאללה, המיליציה הפרו-אירנית, היא האחראית על המתקפה נגד חיילי ארה"ב. בתוך כך, אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגיע לבגדד בעירק ונפגש עם חברי ממשלה ובכירים במיליציות הפרו-אירניות.

+אלמיאדין: מצרים תמנע מישראל לפעול בפילדלפי
23:41 28/01/24  |  עידן יוסף

הערוץ הלבנוני "אלמיאדין": מצרים הודיעה כי בכוונתה למנוע מישראל לפעול בציר פילדלפי, כך לפי מקורות בחמאס.

+התנגדות קשה במעוז החמאס - כ-150 מחבלים חוסלו
22:57 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהיתקלות צוות הקרב של סיירת צנחנים בקרבות פנים מול פנים חוסלו תשעה מחבלים והתקיים חילוץ תחת אש, לאחר שגם כוחותינו נפגעו

"תן עוד רימון, תהיו מוכנים" [צילום: דובר צה''ל]
+4 מעוכבים במעבר ניצנה לאחר שניקרו צמיגי משאיות עם סיוע הומניטרי
21:35 28/01/24  |  עידן יוסף

משטרת ישראל חוקרת אירוע אלימות, בכביש 40 סמוך לצומת טללים, במהלכו הותקפו שני נהגי משאיות שהוסילו סיוע הומניטרי לרצועת עזה על-ידי מספר חשודים בריסוס גז מדמיע, זריקת אבנים לעבר המשאיות וגרימת נזק לצמיגים.
שוטרי תחנת שגב שלום עצרו ארבעה חשודים שנסעו ברכבם בסמוך למחלף בית קמה. בחיפוש שבוצע ברכבם נתפסו סכין מתקפלת ומכשיר גז מדמיע. החשודים, תושבי שילה, יקיר ועמיחי, בשנות ה-20 וה- 30 לחייהם, נעצרו לחקירה. על בסיס חומר הראיות שיאסף נגדם הם יובאו מחר לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.
עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסייע למעוכבים. הפעילים שנעצרו בניצנה אינם פעילים של צו 9. מהתנועה נמסר:: הנחיות תנועת צו 9 ברורות. אנו פועלים בנחישות אך בלי לנקוט אלימות כנגד גורמי הביטחון. צר לנו שישנם גורמים המנסים לחבל במחאה ובשיתוף הפעולה המפעים בין חלקי העם השונים למען חיילינו ולמען החטופים".

+כ-40 פלשתינים נהרגו ברצועה; רקטות שוגרו לאזור אשקלון
21:26 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לא היו נפגעים בצדנו  ▪  בעזה מדווחים על תקיפות משמעותיות  ▪  הנחיה חדשה בצה"ל אוסרת על הכוחות לירות במי שמתקרב לגדר בעזה כפי שהוכרז עם תחילת המלחמה  ▪  לוחמי מילואים: "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח"

עקורים פלשתינים בח'אן יונס [צילום: פטימה שבאיר/AP]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה ביעדים שונים בלבנון
21:08 28/01/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים, עמדות תצפית ואתרים צבאיים של חיזבאללה במרחבים מרווחין, א-דהירה, עייתא א-שעב ובמרחבים נוספים בדרום לבנון.
בנוסף, צה"ל תקף מפקדה מבצעית ותשתית טרור של חיזבאללה. כמו-כן, הותקפו באמצעות ארטילריה וטנקים מספר מטרות שהיוו איום בדרום לבנון.
במהלך היום, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחבים מרגליות וזרעית. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב קצרין, שוגרו מיירטים לעבר שתי מטרות אוויריות חשודות, האירוע הסתיים.
חיזבאללה הודיע על מות שני פעילים נוספים משורותיו - סאדק מוחמד האשם ועלי ג'מאל שכר. ארגון הטרור הודיע עד כה על מות 173 פעילים, אולם במערכת הביטחון מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר.

+אלפים השתתפו בכינוס לחידוש ההתיישבות ברצועת עזה
21:00 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אישי הציבור הנואמים קראו להקמת שישה גרעיני התיישבות ברצועה ובצפון השומרון  ▪  גולדקנופף: יישוב גוש-קטיף מחדש יצרוב תודעה בקרב האויב ויגביר את הביטחון של אזרחי ישראל  ▪  לפיד: הכינוס הוא נזק לעסקה אפשרית, ומסכן את לוחמי צה״ל

ניסים ואטורי, צחק גולדקנופף, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ' [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עובדי אונרא העבירו חטופים דרך מתקני אונרא
20:27 28/01/24  |  עידן יוסף

חטוף נוסף הוחזק בשבי חמאס על ידי מורה של אונרא. המורה-מחבל של אונרא לימד את החטוף ערבית בשבי. מתברר שהעובדים של אונרא שהחזיקו בחטופים, העבירו אותם מנקודה לנקודה דרך מתקנים של אונרא (חדשות 13).

+לשכת רה"מ על פסגת ראשי המודיעין: "הפערים משמעותיים"
20:22 28/01/24  |  עידן יוסף

לשכת ראש הממשלה על הפגישה בה נדונה בפריז סוגיית החטופים: לפני זמן קצר הסתיימה פסגת המודיעין באירופה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר, ושר המודיעין המצרי. הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים בהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות.

+3 חיילים אמריקנים נהרגו בתקיפת מוצב בגבול ירדן-סוריה
19:45 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

34 חיילים נפצעו  ▪  הנשיא ביידן הטיל את האחריות על "קבוצות מיליציה קיצוניות שנתמכות בידי אירן ופועלות בסוריה ובעירק"

זירת הפגיעה
+המדינה לבג"ץ: פקודות הצבא מגבילות הסעת חיילים בשבת
18:14 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במענה לעתירת ישראל חופשית, המדינה אומרת כי צה"ל פועל בהתאם לפקודה הקובעת כי על המפקדים לתכנן מראש את זמני היציאות וההחזרות של חיילים בסופי-שבוע, כך שאלה יתבצעו שלא בשבת  ▪  עם זאת מבהירה שהצבא מפעיל מערך הסעות מוגבר באופן שחיילים לא נותרים ללא מענה  ▪  במקרים חריגים ונדירים, המפקדים נדרשים למצוא פתרון הגעה פרטני זמין

מילואימניקים באימון. החופשות מתוכננות כך שלא יפלו על שבת [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הנגבי: מנהרות לא-אסטרטגיות יושמדו אחרי המלחמה בידי גורם אחר
17:47 28/01/24  |  עידן יוסף

ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס לדיווח ב׳וול סטריט ג'ורנל׳ לפיו רוב המנהרות בעזה עוד לא הושמדו, ואמר לח"כים בדיון סגור: "יש מנהרות שיושמדו אחרי המלחמה בידי הגורם שיהיה אחראי שם". לדבריו, אותן מנהרות שיוטפלו ביום שאחרי - מוגדרות "לא אסטרטגיות". עוד הוא הדגיש: המנהרות האסטרטגיות שאותרו במקום שצה"ל פעל - כבר הושמדו (חדשות 12).

+בתעודות המשלוח של הקמח מנמל אשדוד נכתב כי הוא מיועד לאונרא
17:36 28/01/24  |  עידן יוסף

במהלך מחאה בניצנה הצליחו המפגינים לצלם את תעודות המשלוח של המשאיות היוצאות מנמל אשדוד ומובילות קמח לרצועת עזה. שם הלקוח: אונרא. שם המוצר: קמח (הקול היהודי). בשל ההפגנות והחסימות שביצעו מוחים במעבר כרם שלום, משאיות הסיוע ההומניטרי הגיעו היום למעבר ניצנה.
השר גדעון סער אמר בראיון לגלי צה"ל: "אני יכול להבין ללבם של מי שחוסמים את הכנסת הסיוע ההומניטרי, אבל אין אדם רציני שחושב שניתן לא להעביר שום אספקה הומניטרית לאוכלוסייה כל כך גדולה. עם זאת, צריך לוודא שחמאס הוא לא זה שמחלק אותה ובכך מבצר את כוחו".

[צילום: צו 9]
+הבית הלבן מכחיש כי ביידן שוקל להאט קצב משלוחי הנשק לישראל
17:18 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

NBC: הרעיון, שטרם התקבלה החלטה לגביו, נובע מהתסכול של ארה"ב מכך שישראל לא מצמצמת את היקף הלחימה בעזה  ▪  כלי הנשק שבהם שוקלת ארה"ב להשתמש כמנוף לחץ כוללים פגזים וחימוש JDAM  ▪  ממשל ביידן גם שוקל להעניק לישראל יותר נשק כתמריץ לנקיטת צעדים שארה"ב ביקשה

השר גלנט עם עמיתו אוסטי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+צה"ל תקף את מגדל מוסא ערפאת
16:50 28/01/24  |  עידן יוסף

בעזה מדווחים: צה"ל תקף את מגדל מוסא ערפאת בשכונת א-נצר שבעיר עזה. לא ברור האם מדובר בחיסול.

+טורקיה וירדן קוראות לחדש את המימון לאונרא
16:40 28/01/24  |  עידן יוסף

אחרי מזכל האו"ם גוטרש: גם טורקיה וגם שר החוץ של ירדן ספאדי קוראים למדינות שהשעו מימון לאונרא לחזור בהן מהחלטתן. ראש המשלה הפלשתיני אשתייה אמר כי המדינות האמורות מימנו 70% מתקציב אונרא, וציין כי בימים אלה מגיע סיוע נדרש רק ל-8% מן התושבים הזקוקים לו.

+האזעקות בצפון - כתוצאה מפעילות ישראל
16:27 28/01/24  |  עידן יוסף

האזעקה בערב אל עראמשה - בשל פעילות כוחותינו. לא בוצע ירי לשטח ישראל.
אחרי כחודש ללא התרעות: אזעקה על חשש מחדירת כלי טיס עוין הופעלה באזור קצרין. כעבור שעה קלה נמסר כי האירוע הסתיים.
במקביל לאזעקות בגליל המערבי ובגולן, צה"ל תוקף מספר מטרות בדרום לבנון - במרווחין, עיתא א-שעב ומארון א-ראס.

+צה"ל: הורחב צו שטח צבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום
14:28 28/01/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל עדכן (יום א') בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום.

+נתניהו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל": הסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה טובים
13:51 28/01/24  |  מירב ארד

ראש הממשלה נתניהו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אומר כי הוא סבור "שהסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה הם "טובים"'. הוא הבטיח להמשיך לקדם זאת, אך הדגיש שהמגעים צריכים להיות "סודיים". "אם נשיג התקדמות כלשהי, זה ידרוש מגעים משמעותיים - וכדי שאלו יצליחו הם צריכים להיעשות בחשאיות. וזה בדיוק מה שהיה עם הסכמי אברהם". על המלחמה בעזה אמר נתניהו: "המלחמה מתנהלת טוב יותר ממה שציפינו. היא תימשך עוד חודשים ארוכים".

+הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל את תליית שלטי המחאה על כלים צבאיים
13:06 28/01/24  |  מירב ארד

צה"ל עדכן כי לגבי תחקיר האירוע בו משרתי מילואים הביעו מחאה תוך שימוש בכלים צבאיים סוכם בימים האחרונים. בתום התחקיר, הוחלט על טיפול פיקודי במסגרתו הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל וביצע את תליית השלטים לפרק זמן של חצי שנה. בסיום תקופה זו המשך שירותו יבחן בשנית.
בנוסף, הוחלט על מתן הערה פיקודית לשלושה לוחמי מילואים נוספים שהיו מעורבים באירוע. הבעת מחאה של משרתי צה״ל תוך שימוש בכלים צבאים היא בניגוד לפקודות ואין לה מקום בצה״ל לא בשגרה ולא במלחמה.

+צה"ל תקף אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
12:59 28/01/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב תקפו (יום א') שני אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים זבקין וחולא. בנוסף, צה"ל ביצע הבוקר ירי ארטילרי להסרת איום לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.

+חמאס ייצר אלפי טילים ונשק נ"ט תוך שימוש בחימושים ישראלים שלא התפוצצו
11:56 28/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הארגון אסף את חומרי הנפץ מהפגזים והפצצות שלא התפוצצו לאורך שנים, וכך ייצר חלק משמעותי מן הנשק בו השתמש ב-7 באוקטובר  ▪  הארגון אמר בגלוי שזוהי כוונתו ואף פרסם סרטון המתעד את השימוש החוזר  ▪  גם ההפצצות הנוכחיות על עזה עלולות להעניק לו מאגר עתידי של חומרי נפץ  ▪  חלק מן המחבלים היו חמושים בנשק שנגנב מבסיסי צה"ל

טיל של חמאס שפגע באשקלון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שר הפנים אישר לפרסם תזכיר חוק להנפקת ת"ז ודרכונים באינטרנט
11:36 28/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי ההצעה שתיקבע כהוראת שעה זמנית, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+גדעון סער: מתכוון לפעול כדי שישראל תתבע את אירן בבית הדין בהאג
10:45 28/01/24  |  מירב ארד

גדעון סער בראיון לרשת ב': "מתכוון לפעול כדי שישראל תתבע את אירן בבית הדין בהאג בגין קריאה להשמדה ורצח עם. היא חתומה על אמנת רצח העם, בכירים איראנים מדברים על השמדת ישראל - והיא מממנת את ארגוני הטרור שביצעו את הטבח"

+לאהרן ברק, זר פרחים
10:36 28/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

חיכיתי שבעקבות ההישג של ברק יתפארו וישתבחו ויהללו אותו גם היריבים  ▪  מי? בנימין נתניהו שאנשיו הכפישו את ברק ללא הרף וקיימו הפגנה אלימה ומכוערת בחצר ביתו מוזמנים לבוא ולבקש סליחה

ברק. הישג גדול [צילום: מרים אסטר/פלאש 90]
+חוכמת הסנדלר בדימוס
10:03 28/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

תהיתי איך ייתכן שמה שמבין סנדלר בדימוס ואוסף בקבוקים בהווה ראשי ממשלה בעבר, רמטכ"לים, גנרלים, ראשי זרועות הביטחון אינם מבינים?

אפילו הסנדלר יודע [צילום: פטרוס גיאנקוריס/AP]
+הלחימה בח'אן יונס: הלוחמים איתרו והשמידו תוואי מנהור
09:19 28/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חיל-האוויר, בשיתוף פעולה עם מכלול האש של חטיבה 7, חיסל באמצעות מטוס קרב שני מחבלים במרחב העיר.

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+חיל אחז יושבי פלשת
08:32 28/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

לילה, המצרים מאיימים להתקרב, המים סוערים והרוח שורקת ברעש אימים, והנה נפתח הפתח  ▪  הוא לא נראה בטוח, ונדרשו כוחות נפש לא רגילים להיכנס אל המים  ▪  ברגע היסטורי זה קמו האימהות, לקחו את ילדיהן, ובחסות הסערה הנושבת חצו את הים

רוח קדים [צילום: freeimagegenerator]
+ניו-יורק טיימס: הסכם לשחרור החטופים והפוגה בלחימה נמצא בהישג יד
06:32 28/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פקידים אמריקנים אמרו לעיתון, כי ההפוגה תימשך חודשיים ובמהלכה ישוחררו החטופים בשתי פעימות - תמורת אסירים פלשתינים והרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועה  ▪  טיוטה בכתב של ההסכם תידון היום בפריז בפגישת ראש ה-CIA, ראשי המוסד והשב"כ, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטר

136 חטופים חיים עדיין בידי חמאס [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
הארגון אסף את חומרי הנפץ מהפגזים והפצצות שלא התפוצצו לאורך שנים, וכך ייצר חלק משמעותי מן הנשק בו השתמש ב-7 באוקטובר    הארגון אמר בגלוי שזוהי כוונתו ואף פרסם סרטון המתעד את השימוש החוזר    גם ההפצצות הנוכחיות על עזה עלולות להעניק לו מאגר עתידי של חומרי נפץ    חלק מן המחבלים היו חמושים בנשק שנגנב מבסיסי צה"ל
מירב ארד
לפי ההצעה שתיקבע כהוראת שעה זמנית, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים
דן מרגלית
חיכיתי שבעקבות ההישג של ברק יתפארו וישתבחו ויהללו אותו גם היריבים    מי? בנימין נתניהו שאנשיו הכפישו את ברק ללא הרף וקיימו הפגנה אלימה ומכוערת בחצר ביתו מוזמנים לבוא ולבקש סליחה
עמנואל בן-סבו
תהיתי איך ייתכן שמה שמבין סנדלר בדימוס ואוסף בקבוקים בהווה ראשי ממשלה בעבר, רמטכ"לים, גנרלים, ראשי זרועות הביטחון אינם מבינים?
מירב ארד
חיל-האוויר, בשיתוף פעולה עם מכלול האש של חטיבה 7, חיסל באמצעות מטוס קרב שני מחבלים במרחב העיר.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il