X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עובדים מורידים טנק T-34 סובייטי שהותקן כאנדרטה באסטוניה [צילום: AP]
לקרוא את המציאות הביטחונית באירופה
הערכה: עימות צבאי ישיר בין רוסיה לנאט"ו בעשור הקרוב
העובדה שבמהלך החודשים האחרונים אנו שומעים עוד ועוד מנהיגים אירופיים, כולל בכירים בנאט"ו ובצבאות היבשת מזהירים את אזרחי היבשת באשר לצורך להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה איננה מקרית. ממש לאחרונה פירסם שירות ביון החוץ של אסטוניה את החלק הלא מסווג של הערכת המודיעין השנתית שלו ולמעשה ממשיך במגמת האזהרות מפני מלחמה עם רוסיה בטווח של כמה שנים מעכשיו
היחסים בין רוסיה לאסטוניה ממשיכים להידרדר. היום נודע שמשרד הפנים הרוסי הוסיף את ר"מ אסטוניה קאיה קאלאס לרשימת המבוקשים שלו, על בסיס אישומים פליליים הקשורים להחלטת טאלין על הריסת אנדרטאות זיכרון לחיילים וקצינים סובייטים ברחבי המדינה.

המלחמה המתמשכת באוקראינה, וההבנה שהיא לא תסתיים בקרוב, מעצבות את המציאות הביטחונית ביבשת אירופה בעשור הקרוב, עם ציפייה והערכה לעימות צבאי ישיר בין רוסיה לנאט"ו במהלך העשור הקרוב. הצטרפותה של פינלנד לנאט"ו באפריל שעבר, וזו הצפויה של שבדיה בשבועות הקרובים, יאריכו משמעותית את קו המגע בין הצדדים - למעשה הצטרפות פינלנד גרמה לכך שאורך הגבול היבשתי בין רוסיה לברית נאט"ו יותר מהוכפל. אורך הגבול היבשתי בין פינלנד לרוסיה הוא 1,340 ק"מ.
העובדה שבמהלך החודשים האחרונים אנו שומעים עוד ועוד מנהיגים אירופיים, כולל בכירים בנאט"ו ובצבאות היבשת מזהירים את אזרחי היבשת באשר לצורך להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה איננה מקרית. ממש לאחרונה פירסם שירות ביון החוץ של אסטוניה (Välisluureamet) את החלק הלא מסווג של הערכת המודיעין השנתית שלו, שמתמקד במציאות הביטחונית הבינלאומית, עם דגש על יבשת אירופה, וההקשר האסטוני. המסמך מרתק ולחלוטין שווה קריאה.
המסמך הזה לא מוסיף אופטימיות באשר לעתיד היבשת בעשור הקרוב, ולמעשה ממשיך במגמת האזהרות מפני מלחמה עם רוסיה בטווח של כמה שנים מעכשיו. בדוח נכתב בין השאר: "קרמלין כנראה צופה סכסוך אפשרי עם נאט"ו בעשור הקרוב. עבור אסטוניה, הרפורמה הצבאית של רוסיה כרוכה בהגדלה משמעותית של הכוחות הרוסיים ליד גבול אסטוניה בשנים הקרובות. בטווח הקצר רוסיה כנראה לא מסוגלת להרחיב משמעותית ייצור כלי רכב משוריינים חדשים. אף על-פי כן, שיפוץ כלי רכב משוריינים משומרים מאחסון יכול לפצות על אובדן הכלים באוקראינה למשך מספר שנים נוספות".
ועוד: "המיליטריזציה של החברה הרוסית נמשכת בכל הרמות, והמשטר מאמץ בהדרגה אופי טוטליטרי. מלחמת ההתשה הממושכת באוקראינה היא המניע המרכזי של הדינמיקה הפוליטית הפנימית של רוסיה. הסכסוך הזה, המתמשך בעוצמתו, מחמיר יותר ויותר את המתח הפוליטי והחברתי הפנימי, ומוסיף לנטל על משטרו של פוטין. כלכלת רוסיה מראה הסתמכות רבה על "תלות במלחמה". הצמיחה הכלכלית שנראתה בשנת 2023 ניזונה בעיקר מהקצאות משמעותיות של תקציב המדינה לתעשיה הצבאית. ככל שהכלכלה הרוסית תתבסס יותר בפקודות צבאיות, כך המעבר הרחק ממנה יהיה מאתגר יותר".
פוטין שואף להבטיח ניצחון באוקראינה כדי להפגין עליונות גיאו-פוליטית על המערב ולעצב מחדש את הנוף הביטחוני האירופי. בעוד פוטין עשוי להאמין שהזמן לצידו, בסמוך על עייפות המערב ואוקראינה, המערב לא צריך להפריז בתכנון האסטרטגי של רוסיה. כיעד ביניים, רוסיה תעדיף ככל הנראה להקפיא את הסכסוך בתנאים שלה. כדי להשיג זאת, רוסיה מפעילה הפחדה גרעינית ותקשורת סמויה". אני ממליץ לכולם לקרוא את המסמך.
ובלי קשר אליו - היחסים בין רוסיה לאסטוניה, אחת התומכות הגדולות ביותר של אוקראינה ביחס לגודלה ועוצמתה הכלכלית, ממשיכים להידרדר. היום נודע שמשרד הפנים הרוסי הוסיף את ר"מ אסטוניה קאיה קאלאס לרשימת המבוקשים שלו, על בסיס אישומים פליליים הקשורים להחלטת טאלין על הריסת אנדרטאות זיכרון לחיילים וקצינים סובייטים ברחבי המדינה. חשוב לציין שאלה הם האישומים הפליליים הרוסים הראשונים נגד מנהיג מכהן של מדינה אחרת. באותה רשימה מופיעים גם שר התרבות הליטאי ועשרות חברי פרלמנט מלטביה, כולם קשורים למגמה של הריסת אנדרטאות סובייטיות באותן מדינות. ר"מ אסטוניה עצמה קאלאס, המכנהת בתפקיד מינואר 2021, היא מהתומכות הגדולות ביותר של אוקראינה ואחת הניציות ביותר ביחסה לרוסיה.

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה: עימות צבאי ישיר בין רוסיה לנאט"ו בעשור הקרוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין, איציק וולף
הגנרל זלוז'ני יוחלף בגנרל סירסקי    זלנסקי: יש לחדש את הפיקוד הבכיר, ניהלתי עם הגנרל זלוז'ני שיחה כנה על השינויים הנדרשים
איציק וולף
קנצלר גרמניה קורא, במאמר בוול סטריט ג'ורנל, למדינות אירופה ולארצות הברית להגדיל את הסיוע לאוקראינה ולנצח את הקמפיין הרוסי שמנסה לפלג בין תומכיה של אוקראינה
איתמר לוין
אורבן ההונגרי הסיר את התנגדותו וכך הובטח האישור פה אחד הדרוש לפי כללי האיחוד    נשיא מועצת אירופה ברמז לסיוע האמריקני התקוע: אנחנו תופסים את המנהיגות והאחריות
יאיר נבות
קייב ממתינה בציפייה דרוכה לראות האם האיחוד האירופי יצליח סוף-סוף לשכנע את ר"מ הונגריה אורבן להעניק את הסכמתו לאישור חבילת הסיוע הגדולה לקייב. בחודש דצמבר סיכל אורבן את אישור חבילת הסיוע כשהטיל ווטו על ההחלטה, ובכך פגע כמובן באוקראינים.
איתמר לוין
השאיפות האימפריאליסטיות של פוטין, יכולת העמידה הרוסית באוקראינה ואפשרות שובו של טראמפ הבדלן לבית הלבן - כל אלו גורמים דאגה באירופה ההולכת ומעמיקה, מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il