X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביידן. סנקציות חדשות [צילום: אוון ווצ'י, AP]
סנקציות חדשות הוטלו על רוסיה
הבית הלבן פרסם הצהרתו של הנשיא ביידן: "אני מכריז היום על יותר מ-500 סנקציות חדשות נגד רוסיה על מלחמת הכיבוש המתמשכת שלה על אוקראינה ועל מותו של אלכסי נבלני" "פוטין טעה קשות בחישוב שגוי; האנשים האמיצים של אוקראינה נלחמים הלאה, לא מתכופפים בנחישותם להגן על חרותם ועתידם; נאט"ו חזקה יותר, גדולה ומאוחדת יותר מאי פעם"

הבית הלבן פרסם הצהרה של הנשיא ג'ו ביידן במלאת שנתיים להרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה, שבה התייחס למלחמה, ובישר על חבילת סנקציות גדולה ומקיפה חדשה נגד רוסיה. בהצהרת הבית הלבן נכתב:
  • "מחר לפני שנתיים, קצת לפני עלות השחר, החלו טילים רוסיים להתפוצץ סמוך לעיר הבירה קייב. כוחות רוסים צעדו מעבר לגבול לאוקראינה. ההסתערות האכזרית של ולדימיר פוטין על אוקראינה החלה.
    הוא האמין שהוא יכול לכופף בקלות את הרצון ולשבור את הנחישות של עם חופשי. שהוא יוכל לנוע לשטח אומה ריבונית, והעולם יעבור לסדר היום. שהוא יוכל לזעזע את יסודות הביטחון באירופה ומחוצה לה. שנתיים לאחר מכן, אנו רואים ביתר שאת את מה שידענו מהיום הראשון: פוטין טעה קשות בחישוב שגוי.
    האנשים האמיצים של אוקראינה נלחמים הלאה, לא מתכופפים בנחישותם להגן על חרותם ועתידם. נאט"ו חזקה יותר, גדולה ומאוחדת יותר מאי פעם. והקואליציה העולמית חסרת התקדים בת 50 מדינות לתמיכה באוקראינה, בראשות ארה"ב, נותרה מחויבת להעניק סיוע קריטי לאוקראינה ולחייב את רוסיה באחריות לתוקפנותה.
    העם האמריקני ואזרחים ברחבי העולם מבינים שההימור במאבק הזה משתרע הרבה מעבר לאוקראינה. לפני עשר שנים כבש פוטין את קרים, ויצר משטרי בובות באזורי לוהנסק ודונצק של אוקראינה. לפני שנתיים הוא ניסה למחוק את אוקראינה מהמפה. אם פוטין לא ישלם את המחיר על המוות וההרס שהוא אחראי להם, הוא ימשיך. והעלויות לארה"ב - יחד עם בעלות ברית נאט"ו ושותפינו באירופה וברחבי העולם - יעלו.
    אני מכריז היום על יותר מ-500 סנקציות חדשות נגד רוסיה על מלחמת הכיבוש המתמשכת שלה על אוקראינה ועל מותו של אלכסי נבלני, שהיה פעיל אמיץ נגד שחיתות ומנהיג האופוזיציה החריף ביותר של פוטין. הסנקציות הללו יכוונו לאנשים הקשורים למאסרו של נבלני, כמו גם למגזר הפיננסי של רוסיה, לבסיס התעשייתי הביטחוני, לרשתות רכש ולמתחמקים מסנקציות על פני מספר יבשות. הם יבטיחו שפוטין ישלם מחיר גבוה עוד יותר על התוקפנות שלו בחו"ל והדיכוי בבית.
    אנו גם מטילים הגבלות יצוא חדשות על כמעט 100 ישויות על מתן תמיכה בדלת אחורית למכונת המלחמה של רוסיה. אנו נוקטים בפעולה כדי לצמצם עוד יותר את הכנסות האנרגיה של רוסיה. וכיוונתי את הצוות שלי לחזק את התמיכה בחברה האזרחית, בתקשורת העצמאית ובאלה שנלחמים למען דמוקרטיה ברחבי העולם.
    שנתיים לתוך המלחמה הזו, אזרחי אוקראינה ממשיכים להילחם באומץ אדיר - אבל נגמרת להם התחמושת. אוקראינה זקוקה ליותר אספקה מארה"ב כדי להחזיק את הקו נגד ההתקפות הבלתי פוסקות של רוסיה, שמתאפשרות באמצעות נשק ותחמושת מאירן וקוריאה הצפונית. זו הסיבה שבית הנבחרים חייב להעביר את הצעת החוק המשלימה לביטחון לאומי דו-מפלגתית, לפני שיהיה מאוחר מדי. (הצעה כוללת את חבילת הסיוע הצבאית לאוקראינה בסך 61 מיליארד דולר י.נ)
    הצעת חוק זו מספקת מימון דחוף לאוקראינה. היא גם משקיעה בבסיס התעשייתי הביטחוני של אמריקה. זה עבר ברובו המכריע בסנאט, ואין ספק שאם היו"ר יקרא להצבעה, זה יעבור במהירות בבית הנבחרים. הקונגרס יודע שעל-ידי תמיכה בהצעת החוק הזו, נוכל לחזק את הביטחון באירופה, לחזק את הביטחון שלנו בבית ולעמוד מול פוטין. ההתנגדות להצעת החוק הזו רק משחקת לידיו.
    ההיסטוריה צופה בנו. הכישלון לתמוך באוקראינה ברגע קריטי זה לא יישכח. עכשיו זה הזמן שלנו לעמוד איתנים עם אוקראינה ולעמוד מאוחדים עם בעלות בריתנו ושותפינו. עכשיו זה הזמן להוכיח שארה"ב עומדת לצד החופש ואינה משתחווה לאף אחד".
ועוד מילה על הסנקציות - הן כוללות שתיים מהחברות הרווחיות ביותר ברוסיה - "סואק", שמספקת שירותי לוגיסטיקה ושינוע עבור הצבא הרוסי, ויצרנית הפלדה מצ'ל. עוד נכללה בהן חברת התשלומים הלאומית "מיר" (ברוסית Мир) המפעילה את מערכות התשלום בכרטיסי אשראי ברוסיה, מערכות שפותחו בעקבות הסנקציות בעקבות סיפוח חצי האי קרים והעובדה שחברות "מאסטר קארד" ו"ויזה" הפסיקו לפעול ברוסיה.
בנוסף הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות נגד 93 חברות בגין אספקת טכנולוגיות וציוד לרוסיה, תוך עקיפת מגבלות קיימות. 63 מהן רוסיות, שמונה סיניות, 16 טורקיות, ארבע מאיחוד האמירויות, שתיים מקירגיזסטן ואחת מהודו ואחת מקוריאה הדרומית.
במקביל להודעת הבית הלבן גם בבריסל הכריזו היום על חבילת הסנקציות ה-13 של האיחוד האירופי נגד רוסיה מאז הרחבת הפלישה. היא כוללת כ-200 אישים וגופים המסייעים ברכישת נשק עבור רוסיה. על המופיעים ברשימה הוטלו איסורי כניסה לתחומי האיחוד וכן לקיים קשרי עסקים עם חברות אירופיות. גם בריטניה הודיעה על סנקציות חדשות נגד חברות הקשורות למשלוחי תחמושת עבור רוסיה, וכן נגד שישה ממנהלי מושבת העונשין שבה היה כלוא אלכסיי נבלני.

תאריך:  23/02/2024   |   עודכן:  23/02/2024
+אוקראינה הפילה מטוס בקרה והתראה של רוסיה
23:23 23/02/24  |  יואב יצחק

מפקד חיל-האוויר של אוקראינה, מיקולה אולשצ'וק, דיווח כי לוחמים מאזור קייב הפילו מטוס ריגול רוסי מסוג ברייב A-50, תוצרת ברית המועצות לשעבר. זה המטוס השני מסוג זה שהופל על-ידי כוחות אוקראינה תוך חודש וחצי. המטוס ובו 15 אנשי צוות, נחשב לאחד הטובים והחשובים בחיל-האוויר הרוסי. שכן, הוא משמש לבקרה והתראה ומסוגל לזהות בו-זמנית אחרי 150 מטרות במרחק מקסימלי של 650 ק"מ. ברייב A-50 מבוסס על מטוס התובלה הצבאי איליושין Il-76. הוא פותח כדי להחליף את ה"טופולב Tu-126". ה-A-50 טס לראשונה בשנת 1978. המטוס נכנס לשירות ב-1984. עד 1992 יוצרו 40 מטוסים מדגם זה.

ברייב A-50 [צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko]
+אולטימטום לאמו של נבלני: קבורה ללא טקס - או שייקבר בסיביר
18:59 23/02/24  |  יואב יצחק

קבורה ללא טקס וללא הלוויה ציבורית, בנוכחות המשפחה, או קבורה בסיביר על-ידי שלטונות רוסיה בלא נוכחות המשפחה. זה האולטימטום שהוצב בפני לודמילה נבלניה, אמו של אלכסיי נבלני - שנמנה עם מתנגדיו החריפים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אמו נדרשה להשיב תוך שלוש שעות. קירה ירמיש, דוברת מנהיג האופוזיציה, נבלני, שנרצח/מת לפני מספר ימים בכלא בסיביר שבו היא כלוא, כתבה ברשת X, כי נמסר לאמו של נבלני שאם היא תסרב - בנה ייקבר במתחם הכלא ללא נוכחותה. האם דורשת להעביר לרשותה את גופתו של נבלני, כדי לבצע נתיחה ולברר האם אכן נרצחאו מת מוות טבעי. לזאת מתנגדים בתוקף שלטונות רוסיה.

נבלני. נרצח/מת בכלא [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו ג'וניור/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
רוברט גייטס, שהיה שר ההגנה וראש ה-CIA, אומר לוושינגטון פוסט: חייבים להבטיח לישראל שמדינה פלשתינית לא תהיה בסיס לעוד 7/10
יאיר נבות
נראה שהאוקראינים עומדים כעת בפני חודשים מאתגרים מאוד, אולי הקשים ביותר מאז שלבי הפתיחה של המלחמה. יש לכך הרבה סיבות. הראשונה והחשובה היא העובדה שאוקראינה לא תלויה בעצמה, ויש לה תלות קריטית בהמשך הסיוע המערבי, בעיקר אמריקני. סיבה נוספת היא שכשלון מתקפת הנגד האוקראינית בקיץ הקודם
יוסי אחימאיר
באחרונה פורסם כי מוסקבה התחייבה להעמיד לרשות חמאס את זכות הווטו שלה במועצת הביטחון והביעה נכונות לסייע לו    בכך רוסיה מוקירה תודה לחמאס, שתוקפנותו כלפי ישראל הסיטה את תשומת לבן של ארה"ב ומדינות המערב מאוקראינה לעזה
איתמר לוין
נשיא אוקראינה מבקש ממדינות היבשת להגביר את הסיוע הצבאי לארצו, לנוכח הסחבת המתמשכת באישור הסיוע האמריקני, בנימוק שמדובר בהגנה על היבשת כולה - מדווח ניו-יורק טיימס
יאיר נבות
העובדה שבמהלך החודשים האחרונים אנו שומעים עוד ועוד מנהיגים אירופיים, כולל בכירים בנאט"ו ובצבאות היבשת מזהירים את אזרחי היבשת באשר לצורך להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה איננה מקרית. ממש לאחרונה פירסם שירות ביון החוץ של אסטוניה את החלק הלא מסווג של הערכת המודיעין השנתית שלו ולמעשה ממשיך במגמת האזהרות מפני מלחמה עם רוסיה בטווח של כמה שנים מעכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il