X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שגריר גרמניה ברוסיה אלכסנדר גראף למבסדורף [צילום: AP]
שגריר גרמניה ברוסיה הוזמן לשיחת הבהרה במוסקבה
השגריר הגרמני נקרא לשיחת הבהרה בעקבות חשיפת תוכן השיחה של בכירי חיל-האוויר הגרמני, שיורטה והוקלטה ע"י הרוסים לפיה בכוונת הגרמנים לספק לאוקראינה טילי שיוט גרמנים מדגם "טאורוס"

סיפור מטורף. רוסיה הצליחה "ליירט" ולהקליט שיחה סודית באורך 38 דקות של מפקד חיל-האוויר הגרמני 🇩🇪, גנרל לויטננט אינגו גרהרץ עם כמה מקציניו הבכירים. השיחה עסקה באפשרות שגרמניה תספק לאוקראינה טילי שיוט גרמנים מדגם "טאורוס", וביכולתם של הטילים להשמיד את גשר קרץ׳ בין רוסיה לחצי האי.
אלא שהשיחה כולה הוקלטה ע"י רוסיה, פורסמה ע"י התקשורת הממלכתית הרוסית, וכמובן שמשרד החוץ הרוסי עשה ממנה מטעמים. דוברת משרד ההגנה הגרמני אישרה את הדברים: "לפי הערכתנו, שיחה בחטיבה של חיל-האוויר יורטה. כרגע איננו יכולים לומר בוודאות אם נעשו שינויים לגרסה המוקלטת או המתומללת שמסתובבת ברשתות החברתיות". הקאנצלר שולץ, השוהה כעת ברומא בביקור, התייחס אף הוא למחדל המביך מאוד ואמר: "מה שמדווח הוא עניין חמור מאוד וזו הסיבה שהוא נחקר כעת בקפידה, באופן מאוד אינטנסיבי ומהיר מאוד". אתמול פורסמה ההקלטה בערוץ הטלוויזיה הממלכתי/תעמולתי הרוסי RT, ע"י העורכת הראשית שלו מרגריטה סימוניאן, שטענה שבשיחת הווידאו, שהתקיימה לדבריה ב 19 בפברואר, מתועדים קציני צבא גרמנים שדנו בתקיפות פוטנציאליות בחצי האי קרים. ע"פ השבועון הגרמני "דר שפיגל", שיחת הווידאו המדוברת התקיימה בפלטפורמת WebEx, ולא ברשת סודית של הצבא הגרמני. בהקלטה ניתן לשמוע דיונים על השימוש האפשרי של הכוחות האוקראינים בטילי השיוט מדגם "טאורוס" מתוצרת גרמניה והשפעתם הפוטנציאלית על המלחמה. בין השאר נידונו בשיחה אופן השימוש האוקראיני בטילים - למשל מה עשויות להיות מטרות פוטנציאליות, ואז הוזכר גם גשר קרץ׳, שנבנה ב-2018 ומחבר בין רוסיה לחצי האי.
הגשר הארוך, שלו נתיב עילי ותחתי, לכלי רכב ורכבות, נפגע כבר פעמיים במהלך השנתיים האחרונות מתקיפות אוקראיניות, אך הנזקים תוקנו ברובם והוא פעיל. חשוב להבהיר - נכון לעכשיו הקאנצלר שולץ ממשיך בסירובו לספק את הטילים הללו לאוקראינה, למרות לחצים כבדים, כמו גם העובדה שבריטניה וצרפת דווקא כן סיפקו לאוקראינה טילי שיוט דומים, מדגם Storm Shadow. להערכתי הרוסים פירסמו את ההקלטות כדי להביך קשות את הקאנצלר שולץ וצבא גרמניה (והם זכו במבוכה הזו בצדק רב, כי מדובר במחדל ביטחוני חמור), אך גם כדי לייצר לחץ על שולץ שלא לספק את הטילים הללו לאוקראינה. זה כל כך חשוב לרוסים, שהם היו מוכנים "לשרוף" יכולת מודיעינית של יירוט שיחות בכירי צבא גרמנים.
שר החוץ הרוסי לברוב, השוהה בטורקיה בביקור, אמר היום שההקלטה מעידה שאוקראינה ותומכיה "אינם רוצים לשנות את מסלולם כלל, ורוצים להנחיל לרוסיה תבוסה אסטרטגית בשדה הקרב". דוברת משרד החוץ הרוסי מאריה זכרובה דרשה מגרמניה לספק הסברים "מיד" לגבי הדיון המוקלט: "ניסיונות להימנע מלענות על השאלות ייחשבו כהודאה באשמה". ואילו הנשיא לשעבר וסגן מזכ"ל "המועצה לביטחון" של רוסיה דימיטרי מדבדב כתב: "היריבים הוותיקים שלנו - הגרמנים - הפכו שוב לאויבינו המושבעים". אאוצ׳.

תאריך:  04/03/2024   |   עודכן:  04/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגריר גרמניה ברוסיה הוזמן לשיחת הבהרה במוסקבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
מספר חברי כנסת מהקואליציה וכן מספר שרים בממשלה קיבלו את מכתבי האיומים של המחתרת המסוכנת, תלונות הוגשו למשמר הכנסת, למשטרת ישראל ולשב"כ, המטפלים באיתור המחתרת המסוכנת, בדרכם
אלי אלון
מתחם קול ישראל בתל אביב היה עד לא מכבר נכס ציבורי והוא בעל ערך היסטורי ומורשתי חשוב    במקום לשמר את המתחם וליעדו לטובת הציבור ורווחתו הועבר המתחם כולו בהחלטת ממשלה לכרישי נדל"ן בעלי ממון
דן מרגלית
אני סומך על ולדמן, אבל אם האיש מכחיש, דהיינו הביביסט מתבייש במעשה המיוחס לו, הרי גם זה מעודד, חלקית. כי ביביסטים אחרים שכמותו אינם מסתירים עוד את נוכלותם
צבי גיל
האמונה בצה"ל יכולה רק להשתוות לאמונה באדמו"ר גדול    זאת בתקופה שלום    בתקופת מלחמה הוא הגיע לדרגת קדושה
איתן קלינסקי
למען החטופים, הנמצאים בביבי האופל של המנהרות בעזה, אני פונה לממשלת ישראל לקבל את בקשת הבית הלבן "להפסקת אש, כי מדובר בחפים מפשע שביקשו להאכיל את משפחותיהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il