X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפרלמנט של ניו-זילנד. יעד להתקפה [צילום: מארק בייקר, AP]
המערב בפעולה מתואמת נגד מרגלי הסייבר הסינים
כתב אישום בארה"ב, חשיפת מתקפות בבריטניה ובניו-זילנד - אבל זה ממש לא ישנה לממשלה בבייג'ינג, מעריך אקונומיסט היעדים היו הן פוליטיים והן מתקנים "בעלי חשיבות לאומית"

כאשר מדובר בהתמודדות עם סין, ממשלות המערב אוהבות לעיתים לעשות זאת יחדיו. ארה"ב, בריטניה וניו-זילנד הכריזו השבוע על מהלומה מתואמת נגד ריגול הסייבר הסיני. התביעה בארה"ב טוענת למסע סייבר ממושך נגד יעדים במערב, כולל מבקרי המפלגה הקומוניסטית. בריטניה אומרת שסין פועלת בצורה שיטתית נגד הדמוקרטיות. ניו-זילנד מאשימה אותה במתקפת סייבר על הפרלמנט שלה.
ארה"ב ובריטניה הטילו עיצומים של קבוצת פצחנים סינית המכונה apt31 ועל שניים מחבריה, וארה"ב גם הגישה כתבי אישום נגדם ונגד חמישה נוספים. צעדים אלו לא ישפיעו על התנהלותה של סין, צופה אקונומיסט. איתור פריצות סייבר, שלא לדבר על זיהוי האחראים להן, לוקחים זמן; האירועים עליהם הצביעו השבוע שלוש הממשלה התרחשו לפני שנתיים-שלוש. בבריטניה מדובר על חדירה למערכות של ועדת הבחירות המרכזית בשנת 2021; היא התגלתה רק באוקטובר 2022 ופורסמה באוגוסט 2023.
כתב האישום שהוגש בניו-יורק מכיל מידע רב על פעילותה של הקבוצה. לטענת הפרקליטות, היא פועלת במסגרת שלוחת המשרד לביטחון המדינה בעיר הוביי. רשמית היא בבעלותה של חברת הקש Wuhan Xiaoruizhi Science & Technology שהוקמה בשנת 2010. מאז, הקבוצה ניסתה לפגוע באלפי פוליטיקאים בארה"ב ומחוצה לה, כמו גם באקדמאים, עיתונאים ופעילים למען הדמוקרטיה. עוד נטען, כי על הכוונת שלה היו גם אישים וחברות אמריקניים "בעלי חשיבות לאומית", כולל בתחומי ההגנה והתקשורת.
הבריטים המעיטו בחשיבות המעשית של הפצחנים: הבחירות לא נפגעו והנסיונות לחדור לתיבות הדוא"ל של חברי פרלמנט נבלמו. ניו-זילנד טוענת, שקבוצת פצחנים אחרת הייתה מעורבת במתקפת הסייבר על הפרלמנט שלה ב-2021, אך לא דלף מידע רגיש כלשהו. לעומת זאת, בכתב האישום האמריקני נאמר שפעולות הנאשמים "הובילו לפגיעה ממשית ופוטנציאלית בחשבונות הדוא"ל, במחשוב הענן ובתיעוד שיחות הטלפון של מיליוני אמריקנים, כולל לפחות מידע מסוים שפרסומו עלול לפגוע בהליכים ובמוסדות הדמוקרטיים".
מארק קלי מחברת ביטחון הסייבר Recorded Future אמר לאקונומיסט, כי החברה מכירה 50 קבוצות פצחנים סיניות, ואין ספק שהמספר בפועל גדול בהרבה. לדבריו, מאמצי הסייבר של סין "גדולים בהיקף עצום" מאלו של רוסיה וקוריאה הצפונית. נייג'ל אינקסטר, שהיה סגן ראש MI6 הבריטי, מוסיף, כי אנשי הסייבר הסיניים מבוזרים במידה מפתיעה וכלל לא בטוח שיש מנגנון פוליטי מסודר כלשהו למתן אישורים.
חששותיו של המערב הופכים להיות מופגנים יותר ויותר. בחודש ינואר אמר ראש ה-FBI,
כריסטופר ריי, כי מספר פצחני הסייבר הפועלים בחסות ממשלת סין גדול פי 50 ממספר סוכני הבולשת העוסקים בתחום. מטרותיה של סין אינן רק מדיניות וצבאיות, הוסיף: "הפצחנים הסינים מכוונים נגד התשתית האמריקנית כהכנה לגרימת נזק כבד ולפגוע בעולם הפיזי של האזרחים והקהילות בארה"ב, אם וכאשר שסין תחליט שהגיעה השעה להלום".
דיפלומטים סינים דוחים האשמות אלו. דובר השגרירות בלונדון הגדיר את הטענות הבריטיות כ"עלבונות מפוברקים וזדוניים". המערב יתאכזב אם הוא סבור שהצבעה על האחראים, ביוש ועיצומים ישנו משהו מבחינת מרגלי הסייבר הסיניים. ובלשונו של אינקסטר: "אני לא חושב שבייג'ינג מודאגת במיוחד מההשלכות הפוליטיות אם תיתפס על חם".

הכתבה המלאה
תאריך:  28/03/24   |   עודכן:  28/03/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המערב בפעולה מתואמת נגד מרגלי הסייבר הסינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בקרוב: עסקים עם סין רק ביואן
חשדנית  |  30/03/24 11:45
2
בקרוב 2: מערכת מקבילה ל-SWIFT
חשדנית  |  30/03/24 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ניתוח נרחב במיוחד של אחד העיתונים החשובים בעולם מצביע על ההישגים הצבאיים הניכרים של ישראל, אך מדגיש שהם לא יהיו משמעותיים בטווח הארוך    המסקנה: איש לא ינצח במלחמה הזאת
איתמר לוין
תנ"ך "God Bless the USA" כולל גם את החוקה ושבועת האמונים    הנשיא לשעבר ממש אינו אדם דתי, אבל הוא צריך כסף ובמהירות - ולכן המחיר כפול מן הרגיל; האספקה תהיה מתישהו
איתמר לוין
סטיבן ברייר, שכיהן 28 שנים בבית המשפט העליון של ארה"ב, מדבר על הירידה באמון בבית המשפט, מסביר מדוע הוא מתנגד לגישה הפרשנית של השופטים השמרנים ומספר על היחסים בין השופטים
איתמר לוין
גל המהגרים/מסתננים עלול לגרום לביידן להפסיד לטראמפ, והבית הלבן לוחץ על מקסיקו לעשות יותר כדי לבלום אותו כבר בשטחה. מקסיקו מצידה טוענת, שארה"ב צריכה לטפל בבעיה הרחק דרומה - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הרבה יותר מיליונרים מוציאים הרבה יותר כסף, ולא רק הם; במקביל, מציין אקונומיסט, מספר החדרים אינו מדביק את הביקוש וכך הרשתות יכולות להעלות במהירות את המחירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il