X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פגרה עדיפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הח"כים - והפגרה
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אחרי שנים רבות בתקשורת, ולמראה אירועים מביכים בשיטת הסרט הנע, סברתי כי אין כבר מה שיכול לטלטל אותי עד שצפיתי הלילה בטלוויזיה.
ישבו להם נציגי משפחות החטופים "קרועי לב אך נושמים" (שאול מנתן אלתרמן) ולעיניהם, במין אטימות המעידה על אוטיזם ציבורי, מאשרים הח"כים פגרה לעצמם. ככה, בנונשלטניות, כאחד הח"כים שהדף את זעם משפחות החטופים ב"יאללה, יאללה" יהיר ומתנשא.
לרגע נתקפתי דווקא בציניות עליזה. בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן. לכו לפגרה. לכו ואל תשובו. הן משכורותיכם בפגרה עדיין עולות לנו כמשלמי מיסים פחות מאשר בימים בהם מכונת הרעל וההצבעה המשמעתית שלכם עובדות בקצב מלא. אכן צאו לפגרה פגרים פוליטיים שכמותכם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/03/2024   |   עודכן:  27/03/2024
+בקריאה ראשונה: הגנה מוגברת לצרכן מפני עוסקים מפרים
20:12 27/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להגנה על הצרכן מפני עוסקים המבצעים הפרות בנסיבות מחמירות (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024, אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברת הכנסת מירב כהן וקבוצת חברי כנסת. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה לתקן את חוק הגנת הצרכן באופן שיסמיך את הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן לקבוע כי עוסק הוא מפר בנסיבות מחמירות ובאופן שיסמיך אותו להעביר מידע אודות קביעה כאמור לנותן שירותי תשלום ולמנהל מערכת ההוצאה לפועל. עוד מוצע לתקן את חוק שירותי תשלום כך שיסדיר את חובותיהם של נותני שירותי תשלום, מקום בו ניתנה הודעה על ידי הממונה על כוונה לקבוע כי עוסק הוא מפר בנסיבות מחמירות.
מוצע כי לאחר מתן הודעה על כוונה כאמור, תיבחן האפשרות להפסיק להעביר לעוסק את הכספים שנסלקים עבורו ואלו יוחזקו אצל הסולק לטובת העוסק עד שתינתן קביעה סופית בתום הליך שימוע. כמו כן, מוצע לתקן את חוק ההוצאה לפועל כך שאם נקבע כי עוסק הוא מפר בנסיבות מחמירות, לא ייפתחו תיקים חדשים וייסגרו תיקים פעילים לטובתו של הזוכה לגביו נקבע כי הוא מפר בנסיבות מחמירות.

+ניסים ואטורי מאיים לחשוף מי הגינקולוג שפגע בנשים
18:28 27/03/24  |  עידן יוסף

ח"כ ניסים ואטורי חשף כי בחורה צעירה הקרובה אליו נפגעה מינית בעת ביקור אצל גינקולוג בבית החולים פוריה ("עברתי תקופה מאוד קשה איתה"). לדבריו, בית החולים השעה את הגינקולוג - אך הוא ממשיך לקבל נשים בביתו. "אם הוא ימשיך לקבל נשים - אני אמשיך לנאום על כך בכנסת ולחשוף את שמו בציבור", איים ואטורי.

+סיוע כספי והקלות - זו המתנה של הכנסת לסטודנטים במילואים
18:16 27/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה חוק המעניק התאמות לסטודנטים ששירתו במילואים או כלוחמים  ▪  קרן הסיוע של המל"ג תוכל להתחשב בשירות צבאי ובשירות מילואים בחלוקת מענקים  ▪  סטודנטים ששירתו יותר מ-30 ימי מילואים בנסיבות חירום זכאים להתאמות מיוחדות מהמוסדות האקדמיים  ▪  לוחמים בסדיר יזכו לעדיפות בקבלה למוסדות אקדמיים במשך 5 שנים מיום השחרור

מיכאל ביטון, יוסי טייב ומשה טור פז [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת הכנסת תבחר את נציגי הכנסת לאספה הבוחרת את הרבנים הראשיים
16:52 27/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אושר לקריאה ראשונה: גזירת מאסר על מחבלים בני פחות מ-14
15:05 27/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קטינים בבני 14-12 שייגזר עליהם מאסר בגין עבירות המתה בנסיבות טרור ישהו במעון נעול עד שיועברו בגיל 14 למאסר  ▪  עוד נקבע כי כל עוד הקטין מוחזק במעון הנעול, רשאי בית המשפט להורות על קיום דיוני מעקב נוספים

[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: חובת מתן מענה לאדם המתקשה בשימוש באמצעים דיגיטליים הניתנים ע"י גופים ציבוריים
14:38 27/03/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק תקשורת דיגיטלית עם גופים ציבוריים (תיקון - חובת מענה הולם), התשפ"ג 2023 של חבר הכנסת ישראל אייכלר. מוצע לקבוע כי גופים ציבוריים המספקים שירותים לציבור באמצעים דיגיטליים יחויבו במתן מענה הולם לאדם המתקשה בשימוש באמצעים אלה ומודיע כי הוא מעוניין בכך. כמו כן, מוצע לעגן את חובת שליחת המסרונים הקוליים למי שאינו מקבל מסרונים כתובים ומודיע כי הוא מעוניין בכך, ולקבוע כי מסרים כתובים ישלחו בגוף ההודעה ללא צורך בכניסה לקישור לצורך קריאתם.

+אושר בטרומית: מתווה פיצויים חדש לפינוי תושבי כפר שלם מבתיהם
13:50 27/03/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת קטי שטרית. מוצע לייצר מתווה חדש לפינוי תושבי כפר שלם מבתיהם. מוצע לאפשר למפונים לבחור בין שני מסלולי פיצוי: "מסלול בנה ביתך", שבו בסיס הפיצוי הוא הסכום הנדרש לבניית בית וכן זכויות בקרקע לשם כך, ו"מסלול פיצוי בשוק החופשי" שבו בסיס הפיצוי הוא סכום הנדרש לרכישת דירה בשוק החופשי.

+אושר בטרומית: החלת חובת התקנת מצלמות בגני ילדים לגילאי 3 עד 6
13:49 27/03/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות (תיקון - החלה על גני ילדים והגברת האכיפה), התשפ"ג-2023. מוצע להחיל את חובת התקנת המצלמות על גני ילדים בגילאי 3 עד 6, ולהאריך ל-60 ימים את תקופת שמירת הצילומים. בנוסף, מוצע לאפשר להורים, בתנאים מסוימים, לצפות בילדיהם בשידור חי ובאופן מקוון כדי לשפר את הבקרה, ולחייב את המשטרה להראות את הצילומים להורי ילדים ופעוטות שנפגעו כדי לשפר את שיקומם והטיפול בהם.

+מנכ"לית BE למנכ"ל סופר פארם: "התרגלתי שאתה מרים עלי את הקול"
13:30 27/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עינת פלד שפירא: "סופר פארם תמשיך להיות מונופול עוד הרבה שנים, אנחנו רק רוצים לסדוק את זה ולאפשר תחרות"  ▪  מנכ"ל סופר פארם ניצן לביא: "שופרסל מנסה בצורה צינית למנוע מאיתנו לפתוח חנויות - היא המונופל"  ▪  ח"כ אזולאי: רשות התחרות אשמה במה שקרה

מנכ"ל סופר פארם ניצן לביא בדיון בוועדה [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: בכל בית ספר ימונה עובד הוראה למניעת חרם חברתי
12:34 27/03/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת חרם חברתי בבתי ספר, התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת קטי שטרית ויוסף טייב. לצורך טיפול בתופעת החרם החברתי כלפי תלמידים, מוצע לחייב כל מנהל בית ספר למנות עובד הוראה, יועץ או פסיכולוג חינוכי כממונה לעניין מניעת חרם חברתי שיעבור הכשרה להתמודדות עם התופעה, כפי שייקבע שר החינוך. עוד מוצע להקים מוקד פניות ארצי שיסייע לתלמידים שעברו חרם ולהוריהם, ולקבוע שתלמידים כאמור יהיו זכאים לסיוע פסיכולוגי. כן מוצע לתקן את חוק זכויות התלמיד כך שחוזרי מנכ"ל משרד החינוך יכללו הוראות גם בעניין התמודדות עם חרם חברתי.

+אושר בטרומית: מאגר מידע ממוחשב לחיסונים שינגיש לאזרח מידע בדבר כלל החיסונים שקיבל
11:44 27/03/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת בריאות העם (הנגשת מידע ופנקס חיסונים למחוסן), התשפ"ד-2023. מוצע לרכז את המידע על כלל החיסונים הניתנים בישראל במאגר מידע ממוחשב שיקים שר הבריאות, ולאפשר לכל אזרח לגשת באופן עצמאי באמצעות מאגר המידע לפירוט החיסונים שניתנו לו - ואם הוא הורה לקטין - גם למידע אודות ילדו. במאגר ייכלל מידע על מועד ומיקום החיסון, פרטי החיסון שניתן ומידע רפואי רלוונטי הקשור למתן החיסון, וכן יתאפשר להעתיק את המידע ולהדפיסו באופן עצמאי וללא עלות, והכול בהתאם להוראות שיקבע שר הבריאות בתקנות.

+האם כיל תמשיך לשלוט בים המלח? גורל הזיכיון בסימן שאלה
11:22 27/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זיכיון כריית משאבי טבע בים המלח של קבוצת ICL (כיל) יסתיים בשנת 2030  ▪  משרד האוצר מתכוון לפרסם מכרז חדש ומתכנן לתקן את חוק זיכיון ים המלח  ▪  הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "אם לא יהיה מענה מתאים לזכות הסירוב הנתונה ל-ICL - נבחן פתרונות נוספים לרבות תיקון החוק"

המדינה תנסה להפיק יותר מהמכרז [צילום: יניב נדב/פלאש 90]
+חוק הסיוע להורים לילדים עד גיל 3 נכנס לתוקף
10:54 27/03/24  |  מירב ארד

חוק הסיוע להורים לילדים עד גיל 3 נכנס לתוקף. בהתאם לחוק, החל משנת המס 2024 תינתן תוספת נקודות הזיכוי ממס להורים לילדים עד גיל 3 שתחול רטרואקטיבית מינואר 2024. בשל ילד שנולד בשנת המס נוספה נקודת זיכוי לכל הורה, בשל כל ילד שמלאו לו שנה או שנתיים נוספו שתי נקודות זיכוי במס לכל הורה, ובשל כל ילד שמלאו לו שלוש שנים בשנת המס נוספה נקודת זיכוי לכל הורה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הח"כים - והפגרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מחבלים עליך ישראל
בוקי שמואל  |  27/03/24 18:00
2
אולי תשתמש בעצה שלך...
קובגר  |  28/03/24 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ברשות המיסים הודו כי איחרו בהבאת התקנות לוועדת הכספים, אך התריעו כי אי-אישורן המהיר, יכניס את ישראל לרשימה השחורה של האיחוד האירופי    הכלכלן הראשי באוצר: "אם נכנסת לרשימה השחורה אתה שחקן שלא רוצים לשחק איתו"    גפני: "אנחנו לא רוצים כתם על מדינת ישראל"
עידן יוסף
אישרה חוק המאפשר לנפגעי פעולות איבה ונכי צה"ל לגבות פיצויים מהמחבלים בנוסף לתגמולים מהמדינה    מטרת החוק היא להרתיע מפני טרור ולמנוע פיגועים עתידיים    חברי הכנסת הדגישו שהחוק יהווה מסר חזק למחבלים ולרשות הפלשתינית שטרור לא משתלם
עידן יוסף
המוסד לביטוח לאומי יהיה אחראי לניהול, הפעלה ואחזקת ההיכל    אוצר המדינה יישא בעלויות הקמת ההיכל ותפעולו בסכול של לא פחות ממיליון שקל בשנה
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית כי ניתן להגיש תובענות ייצוגיות נגד רמ"י בנוגע לתשלומים שנגבו שלא כדין, גם אם לא מדובר בתשלומי חובה    שר המשפטים יוכל לשנות ולהסיר פרטים בתוספת השנייה לחוק, לאחר התייעצות עם שר האוצר ואישור ועדת החוקה    רמ"י תקבל את ההגנות הקבועות בחוק תובענות ייצוגיות לגבי תובענות ייצוגיות נגדה, כמו כל רשות ממשלתית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: צריך להגיע להסדר על תשלומי העבר - ההצעה תחסוך כסף לציבור    שר התקשורת: אם לא תהיה הסכמה על תשלומי עבר שתאפשר לכל הערוצים להיות על עידן פלוס מתחילת המלחמה - אז אין סגירת מרבב ראשון ותחכו 3 שנים לשר הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il