X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'ונסון. הימין הקיצוני זועם [צילום: מארק שיפלביין, AP]
הציר ג'ונסון לא היה מסכים עם היו"ר ג'ונסון
מייק ג'ונסון שינה משמעותית כמה מעמדותיו מאז נבחר ליו"ר בית הנבחרים, ובין היתר הוא מקדם כעת את אישור חבילת הסיוע לאוקראינה - אליה צמוד הסיוע לישראל, מדווח ניו-יורק טיימס

כחבר קונגרס מן השורה, מייק ג'ונסון אימץ את עמדותיו של הימין הקיצוני בסיעה הרפובליקנית. הוא הצביע שוב ושוב נגד הסיוע לאוקראינה, התנגד לתקציב הביניים שהציג היו"ר קווין מק'ארתי למניעת השבתת הממשל, הוא תמך בביטול החוק המסדיר מעקב משטרתי ללא צו. אבל כעת הוא יו"ר בית הנבחרים ושינה משמעותית את הקו – למרבה זעמם של חבריו-לשעבר בימין הקיצוני, מציין ניו-יורק טיימס.
לאחר חודשים בהם סירב להעלות להצבעה את חבילת הסיוע לאוקראינה [אליה צמוד הסיוע לישראל], מחפש כעת ג'ונסון דרך לקדם אותה לאחר שהתחייב בשיחות פרטיות ש"הקונגרס יעשה את עבודתו". בסתיו שעבר הבטיח שלא יעביר תקציב ביניים נוסף; בפועל הוא הציג כאלה כדי לאפשר לנהל מו"מ עם הדמוקרטים למרות התנגדות רבים מעמיתיו. השבוע הוא יעלה להצבעה שינויים מינוריים בלבד בחוק המעקב.
כמעין-נציג הממשל הפדרלי (יו"ר בית הנבחרים הוא השני בסדר הירושה לנשיאות) ולנוכח הרוב הזעום של מפלגתו, ג'ונסון מצא את עצמו מאמץ הצעות חוק להן התנגד בעבר, וזאת כדי לאפשר לפחות מינימום של שלטון ומעביר אותן בסיוע הדמוקרטים. המחוקקים חזרו השבוע מפגרת חג הפסחא, ובפני ג'ונסון יש משימות חקיקתיות סבוכות. כדי לעקוף את חסימת החקיקה בידי הקיצוניים בסיעתו, ג'ונסון נאלץ לדלג על הנהלים הרגילים ולהשתמש בהליך המונע שינויים בהצעות החוק, מגביל את משך הדיון ומצריך רוב של שני שלישים להעברת חוק – מה שמחייב הסכמה דו-מפלגתית.
ג'ונסון מצביע על כמה נצחונות צנועים כהוכחה לכך שהוא מסוגל להשתמש ברוב הקטנטן כדי לרשום הישגים שמרניים. בחבילת התקציב השנייה שהועברה בחודש שעבר נכללו הגדלת מספר מקומות הכליאה למסתננים, תוספת של 2,000 שומרים בגבול, קיצוץ בסיוע לאונרא וקיצוץ של 6% בתקציב משרד החוץ וסיוע החוץ.
בדיונים בנוגע לסיוע לאוקראינה, ג'ונסון מציע ליצור זיקה בינו לבין חזרתו של הממשל מהקפאת הרשיונות החדשים למתקנים לייצוא גז נוזלי. הרפובליקנים רואים בכך ניצחון על מדיניות האקלים של ג'ו ביידן, כמו גם פגיעה בהכנסותיה של רוסיה מייצוא גז. בשבוע שעבר הודיע ג'ונסון לחברי סיעתו על 56 תיקונים בחוק המעקב שיעלה להצבעה השבוע, באומרו שזוהי הרפורמה המקיפה ביותר בו מאז נחקק ב-1978 ודרך למנוע מהסנאט (שבשליטת הדמוקרטים) להאריך את החוק כמות שהוא.
תיאורים מציאותיים אלו לא בדיוק הרגיעו את האגף הימני של המפלגה, מציין הטיימס, אשר אנשיו כועסים יותר ויותר על החלטותיו של ג'ונסון. ההצבעה על סיוע החוץ עלולה להיות מסוכנת במיוחד מבחינתו, משום שחסימת הסיוע לאוקראינה היא יעד מרכזי של חברת הקונגרס הצעקנית והאנטישמית מרג'ורי טיילור-גרין המאיימת להדיחו. היא הזכירה לעמיתיה, כי ג'ונסון התנגד בעבר לסיוע לאוקראינה. במאי 2022 הוא אמר: "אנחנו לא צריכים לשלוח לחו"ל עוד 40 מיליארד דולר בלא פיקוח מספק כאשר יש ברדק בגבולנו-שלנו, אימהות אמריקניות מתקשות להשיג תחליפי חלב, מחירי הדלק נמצאים בשיא ומשפחות אמריקניות מתקשות למלא את צרכיהן".
כיום ממשיך ג'ונסון לקרוא לפיקוח טוב יותר על הסיוע לאוקראינה, אבל הוא מציג טיעון נוסף. "אנחנו מבינים את התפקיד שארה"ב ממלאת בעולם", אמר החודש. "אנחנו מבינים את החשיבות של איתות חזק לעולם, שאנחנו ניצבים לצד בעלות בריתנו ושאיננו יכולים לאפשר לטרוריסטים ועריצים להלך ברחבי העולם".

הכתבה המלאה
תאריך:  11/04/24   |   עודכן:  11/04/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציר ג'ונסון לא היה מסכים עם היו"ר ג'ונסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אקונומיסט מתאר את השימוש הנרחב שעושה אוקראינה בבינה מלאכותית – החל מקביעת מטרות וכלה באיתור בוגדים אפשריים    לצד ההצלחות, קיימות סכנות ולא ברור עד כמה הם ישפיעו על תוצאות המלחמה
איתמר לוין
סקר נרחב של וושינגטון פוסט מלמד, כי מאז 2018 עלה משמעותית שיעור הרפובליקנים המאמינים לשקרים המרכזיים של טראמפ - וחלקם קנו אחיזה מסוימת אפילו בקרב דמוקרטים ועצמאים
איתמר לוין
קבוצת וגנר גייסה 50,000 פושעים למלחמה באוקראינה. 15,000 מהם כבר חזרו לבתיהם מצוידים בחנינה נשיאותית, וחלקם שבו וביצעו פשעים חמורים ומזעזעים - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את המצב במלחמה באוקראינה ומגיע למסקנה, כי אין לה נתיב לניצחון בטווח הנראה לעין; גם אם הסיוע האמריקני יגיע, 2024 היא בעיקרה שנה של "להחזיק מעמד"
איתמר לוין
השופטים עשויים להחזיר את טענת החסינות לבית המשפט לערעורים, להכרעה האם יש להבחין בין פעולות פרטיות של הנשיא לבין פעולות במסגרת תפקידו    הדיון בטענת החסינות יתקיים בעוד שלושה שבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il