X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יורטו בהצלחה [צילום: תומר נויברג/AP]
מחשבות בעקבות בלימת המתקפה מאירן
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
מיכאל מירו עיתונאי אזרחי וחוקר בתחומי חברה וסביבה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אז מה היה לנו? ב-7.10.2023 ישראל כשלה בהגנה על אזרחיה וכעבור מספר ימים יצאה למבצע למיטוט החמאס, מלחמת "חרבות ברזל". הצבא נכנס במלוא עוצמתו לרצועת עזה ומבלי להתייחס למחיר בחיי אדם משני הצדדים, עדיין מרבית החטופות והחטופים בידי שוביהם. ראש הממשלה חוזר ומתהדר בעוצמתו, מבטיח שהחמאס יתמוטט ובינתיים מצליח לשמור על כסאו בקואליציית "ימין על מלא". בתוך כך נמשכים המהלכים בצפון, כשמרבית הישובים סמוך לגבול מפונים. צה"ל נלחם בחיזבאללה והקריאות להפסקת אש ולהשלמת עסקת חטופים נותרות ברחובות, בהפגנות וזה הכל.
אז מה היה לנו? אם חשבנו שמדובר במלחמה כרונית, כעת מתברר שאירן מחליטה להתייצב בגלוי מול ישראל ולנקום את חיסולו של אחד מהמפקדים הבכירים של כוחות הצבא שלה. בהפעלת ההיגיון ובלי התחכמויות מיותרות נזכיר שאירן פעלה כל הזמן בהנחיות מרחוק ובאספקת תחמושת לפעילים מטעמה. אירן לא ירתה ולו כדור אחד באופן ישיר ובוטה כמו בלילה בין שבת לראשון ב 14.04.2024. היום בעת כתיבת הדברים בחזרה מהמקלט, אני מבין איך אפשר להסלים את המצב ולומר, כי לעולם נחיה על החרב, הוא אשר היה הוא אשר יהיה. אני מבין שכך חשים מרבית אזרחיות ואזרחי ישראל.
אך למרות זאת, אני מנסה לתרגם את הסיפור שאנו חווים כעת בדרך אחרת. אירן רואה בישראל אויב מר שיש לסלקו, ישראל רואה באירן אויב מר שמאיים לא רק עליה אלא על העולם כולו. מסיבה זו המתקפה האירנית חוסלה בסופו של דבר בכוחות משותפים של מדינות המערב ובראשם האמריקנים שמטוסיהם ירטו כט"במים וטילים. חשוב מאוד לציין שטייסים ירדנים חרפו את נפשם גם הם ביירוט מטוסים ומדינות ערביות נוספות העבירו מסרים ברורים לאירן. כמובן שהפעם מדינת ישראל הייתה ערוכה כנדרש והצבא הגן כראוי על האזרחים.
לעומת הכישלון הטוטאלי ב-7.10 ישראל הוכיחה שהיא יודעת במקרה הצורך להגן על אזרחיה. אך הממשלה בראשות בנימין נתניהו כשלה וכושלת בהבנת המציאות וגוררת את ישראל למאבקים מיותרים ומסוכנים. מלכתחילה יודעי דבר הזהירו את הממשלה והצבא שלא לפתוח חזיתות שלא לצורך. משמעות הדבר היא מבצע מהיר ושובר שוויון וכניסה למשא-ומתן מהיר ונחוש להחזרת החטופים. ממשלת ישראל המורחבת בראשות נתניהו הייתה עסוקה בהצהרות על מיטוט החמאס כתנאי להחזרת החטופים. בדרך זו המלחמה בעזה נמשכת כבר חצי שנה, אין הסכם, אין הפסקת אש, המלחמה בצפון נמשכת וכעת ישראל צריכה להתמודד גם אם אירן ונזכיר שוב שמרבית בני ובנות הערבות בשבי החמאס.
במצב הזה אין פלא אם החמאס יתמהמה בחתימה על עסקה, אלא אם כן מבוגר אחראי יכנס לתמונה ויטיל את כובד משקלו, למשל ארצות הברית. מבוגר שילחץ בעצמו ובאמצעות שליחים על החמאס, על ישראל ועל אירן לעצור לפני שיהיה מאוחר. כניסה למערכה אזורית יכולה להיות מציאות מדממת למזרח התיכון ואולי אף יותר מכך. מהסתכלות על מדינת ישראל אני יכול לומר שהעימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד.
אנחנו חייבים לבחור במדיניות הנכונה ולחזק ולהרחיב את הברית גם עם מדינות האזור כמו ירדן, מצרים וסעודיה. חיזוק הברית ומציאת פתרון ביחד, כיצד משכנעים את הפלשתינים לבחור בדרך אחרת, דרך של חיים לצד מדינת ישראל הריבונית. ברגע שנלך למהלך כזה, החמאס יחלש, כי התפישה הפרגמטית תוביל וכך גם מדינות כמו אירן יבינו שהפעלת טרור על-ידי מדינה ריבונית זו חציית כל גבול. זה גם יהיה איתות לעוד מדינות שלא בוחלות בהפעלת טרור ובזריעת אימה.
דבריי יכולים להתפש כהזיה, אך אני מציע לקחת אוויר ולהשקיע מחשבה באפשרות שישראל תהיה מעצמה כלכלית ומוסרית שתוביל למזרח תיכון חדש ביחד עם כל שכנותיה בלי יוצא מהכלל.

תאריך:  15/04/2024   |   עודכן:  15/04/2024
+מתחזק החשד נגד אחותו של איסמאעיל הנייה
21:42 15/04/24  |  עידן יוסף

מעצר אחותו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה: התחזק החשד שצבאח הנייה הייתה במגע עם סוכן זר ופרסמה דברי הסתה ושבח לטרור. סניגורה טוען - היא אינה יודעת לכתוב והטלפון שלה משמש אנשים נוספים במשפחה.

+הבית הלבן: אירן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל
21:34 15/04/24  |  עידן יוסף

הבית הלבן: אירן לא סיפקה כל אזהרה מוקדמת על המתקפה, ואירן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל. דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי אמר כי הנשיא ביידן הבהיר בפומבי ובשיחות סגורות כי הוא לא רוצה שהמלחמה בעזה תסלים ותהפוך לעימות אזורי. ״הוא בהחלט גם לא מחפש מלחמה עם אירן ואני בטוח שראש הממשלה נתניהו מודע לדאגות של הנשיא״, דבריו.

+מנהיג הרוב הרפובליקני יוזם החלטות נגד אירן ובעד ישראל
21:26 15/04/24  |  עידן יוסף

מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס ארה״ב, חבר הקונגרס סטיב סקאליס, התקשר הערב לראש הממשלה נתניהו והביע תמיכה בכל החלטה שתקבל ישראל לאור התקיפה האירנית. הוא הביא לידיעת ראש הממשלה את יוזמתו לקדם בקונגרס בימים הקרובים שורה של החלטות נגד אירן ובעד ישראל.
נתניהו הודה לו על תמיכתו החמה, והבהיר כי ישראל תעשה את כל הדרוש על מנת להגן על עצמה.

+הגרי: מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר
21:10 15/04/24  |  עידן יוסף

דובר צה״ל הגרי מסר תדריך מבסיס נבטים. במענה לשאלה על אפשרות למתקפה ישראלית נגד אירן השיב: בעקבות היקף הפגיעות הקטן של האירנים - ״מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר״.
עוד אמר: "אם היינו יכולים להודיע על שינוי בנוגע למסגרות לפני חצות היינו עושים את זה. ייתכן שיהיו שינויים גם בימים הקרובים".

+גלנט קיים דיון בעניין הפעולות הנדרשות מול תושבי רפיח
21:08 15/04/24  |  עידן יוסף

‏שר הביטחון גלנט קיים הערב דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות, לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח: ״יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה״.
‏יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אחרי סבב ראיונות לתקשורת הזרה: "הבהרתי בצורה שלא משתמעת לשתי פנים - אנחנו צריכים להגן על מדינת ישראל, אנחנו צריכים לחסל את הטרור ואנחנו צריכים להחזיר את החטופים הביתה. כל המטרות האלה מתנקזות לכדי מקום אחד מרכזי. רפיח - עכשיו".
בכאן חדשות פורסם כי הצבא תכנן לשלוח השבוע את הכרוזים לתושבים ברפיח להתפנות. ברגע האחרון נתניהו החליט לדחות את המהלך. שרי קבינט המלחמה עודכנו בהחלטה. הסיבה להחלטה: כדי לזכות לגיבוי אמריקני מלא סביב המתקפה האירני. כידוע ארה״ב מתנגדת נחרצות לפעולה הישראלית המתוכננת ברפיח.

[צילום: תקשורת שר הביטחון]
+פחות מ-20 חטופים והפסקת אש לחודש וחצי: זו הצעת חמאס למו"מ
20:50 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארגון הטרור הציג הצעה מפורטת ובה העלה את דרישתו, כמענה לתנאי הישראלי לשחרור לפחות 60 חטופים  ▪  חמאס דרש כבר בשלב הראשון: נסיגה של כוחות צה"ל כמעט מכל האזורים וחזרת האוכלוסייה באופן חופשי בכל הרצועה

כיכר החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ישראל התחייבה לעדכן את ארה"ב לפני כל פעולה באירן
20:33 15/04/24  |  עידן יוסף

בישראל התחייבו לעדכן את ארה"ב לפני כל פעולה התקפית שמתוכננת באירן, בנימוק שהידיעה על כך תסייע לכוחות האמריקניים באזור להתגונן מבעוד מועד. ההתחייבות ניתנה לאחר הזעם האמריקני על כך שלדבריהם קיבלו ברגע האחרון עדכון על תקיפת הבכיר האירני בסוריה. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לדיווח (כאן חדשות).

+נתניהו דחה שורה של שיחות עם מנהיגים זרים
20:28 15/04/24  |  עידן יוסף

ברקע האפשרות לתגובה הישראלית, ראש הממשלה דחה ביממה האחרונה שורה של שיחות עם מנהיגים זרים. נתניהו אמר לשרי הליכוד: "אנחנו נגיב לאירן, אבל צריך לעשות את זה בחוכמה ולא מהבטן. הם צריכים להיות במתח כמו שגרמו לנו להיות במתח".
בישראל נערכים לביקור אפשרי של מזכיר המדינה בלינקן. גורמים ישראלים אומרים כי בשיחות עם האמריקנים עלה חשש כי ישראל תגיב מיד ולא מתואם עם ארה״ב (כאן חדשות).

+הרמטכ״ל על מבצע מגן ברזל: "טילים לשטח מדינת ישראל ייענו בתגובה"
20:22 15/04/24  |  עידן יוסף

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר (ב׳) בבסיס נבטים עם מפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר.הוא בטייסת האדיר 140 וקיים שיח עם צוותי האוויר והמפקדים בטייסת, שהשתתפו בסיכול המתקפה האירנית נגד ישראל במסגרת מבצע ששמו נחשף כעת - ״מגן ברזל״.
"אירן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר. ההיערכות שלנו הביאה את אירן לפגוש גם עליונות אווירית. ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו--- טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקני, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו - אירן פוגשת פה יכולת בינלאומית חזקה מאוד-מאוד".
"כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב״מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה", דברי הלוי.

+עימות בין פלשתינים לרועים יהודיים בשומרון הסתיים במותם של שני פלשתינים
20:14 15/04/24  |  עידן יוסף

שני פלשתינים נהרגו מירי ליד העיירה עקרבא ממזרח לשכם בשומרון. האירוע החל כשחשוד פלשתיני תקף רועה צאן יהודי באזור. לאחר מכן החלה התקהלות של פלשתינים נוספים במקום והפרת סדר, התפתחו זריקות אבנים בין הצדדים. לפי גורמי ביטחון, שני הפלשתינים נהרגו ככל הנראה מירי מתיישבים. יתר פרטי האירוע מתוחקרים כעת ע״י צה״ל.
מדובר צה"ל נמסר: התקבל דיווח על חשוד פלשתיני שתקף רועה צאן יהודי במרחב גיתית שבחטיבת הבקעה והעמקים. במקום התפתח עימות אלים בין פלשתינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה״ל קפצו לנקודה ופעלו על-מנת לפזר את העימות. במהלך האירוע נהרגו שני פלשתינים, מתחקיר ראשוני עולה כי לא על-ידי כוח צה״ל. צה״ל ומשטרת ישראל מתחקרים את האירוע.

+ארה"ב מגנה את רצח הנער ואת פעולות התגמול
19:38 15/04/24  |  עידן יוסף

משרד החוץ האמריקני: "מגנים את הרצח של בנימין אחימאיר בן ה-14 ושולחים תנחומים למשפחתו. אנחנו גם מודאגים מאוד מהאלימות נגד פלשתינים ורכושם שהחלה לאחר היעלמותו של אחימאיר והובילה לרצח של שני תושבים פלשתינים. אנחנו מגנים את מעשי הרצח האלה. האלימות חייבת להיפסק. אזרחים אינם מטרות לגיטימיות. אנו קוראים לרשויות (בישראל) לנקוט צעדים כדי להגן על כל הקהילות מפני פגיעה ואנחנו קוראים לישראל ולרשות הפלשתינית לעשות הכל כדי למנוע הסלמה".

+לראשונה זה 5 שנים: נתניהו וליברמן ייפגשו
19:29 15/04/24  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן מאשר כי פגישתו מחר עם נתניהו לצורך עדכון בטחוני תהיה הראשונה זה חמש שנים. הפעם האחרוה שבה נפגשו השניים הייתה כאשר ליברמן הודיע בתום סבב הבחירות הראשון שלא ייכנס לממשלה.

+צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון
19:20 15/04/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו ערב מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים מרכבא ומג'דל ז'ון שבדרום לבנון.
מוקדם יותר היום, חיל-התותחנים ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים ג'בל בלט ואל חמרה.
בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב חניתה, זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. כוחות צה״ל תקפו את מקור הירי.

+ירי נ״ט בוצע לעבר אזור מתת
17:32 15/04/24  |  עידן יוסף

אש בצפון: ירי נ״ט בוצע לעבר אזור מתת בגבול הצפון, אין נפגעים. כחמישה-שישה שיגורים לעבר חניתה פגעו בשטחים לא מאוכלסים.

+CNN: כניסת צה"ל לרפיח מתעכבת בגלל אירן
17:30 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מקורות ישראלים אמרו לרשת האמריקנית כי חיל-האוויר היה אמור להתחיל בהטלת כרוזים לפינוי אוכלוסייה מרפיח, אך התוכנית נעצרה  ▪  אתמול הכחיש הליכוד דיווח על דחיית פעולת צה״ל ברפיח, והיום מתפרסם בגל"ץ שבישראל שוקלים להקדים את הפעולה ברפיח מהמועד המקורי שתוכנן

פלשתינים שנעצרו על ידי צה"ל ושוחררו חזרה לרצועת עזה בבית החולים אל-נג'אר ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+גורמים מערביים ואמריקנים: "ייתכן שישראל תגיב באירן היום"
16:40 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעולם מעריכים שהתגובה צפויה להיות מהירה אך קיימת התלבטות האם לחכות לתמיכה בינ"ל  ▪  קבינט המלחמה דן בתגובות אפשריות, ביניהן תקיפה ישירה באירן, תקיפה של שלוחיה בעולם או מתקפת סייבר  ▪  המטרה הישראלית - להכאיב לאירן בלי לגרום למלחמה כוללת  ▪  גורמים בינלאומיים קוראים לישראל למתינות  ▪  אירן מאיימת בתגובה קשה אם ישראל תתקוף

מטוס קרב ישראלי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מפקד פיקוד העורף: אנחנו במלחמה ארוכה יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים
15:52 15/04/24  |  מירב ארד

מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא: ״אנחנו במלחמה ארוכה ורב זירתית, לאורך כל המלחמה אנו נלחמים עושים הערכות מצב כשמטרות המלחמה וביטחון תושבי מדינת ישראל לנגד עינינו. בליל שבת התמודדנו עם התקפה מאירן ושלוחות הטרור שלה.
"פיקוד העורף פועל באופן מיטבי עם ראשי הרשויות, המועצות המקומיות והאזוריות הכל כדי לאפשר שגרת מלחמה בטוחה ומאפשרת. אתמול במהלך שעות הערב והלילה ביצענו הערכת מצב לגבי ההגבלות. רק לקראת חצות התגבשה ההבנה וההחלטה להסרת ההגבלות מתוך רצון לאפשר הקלה במדיניות ההתגוננות לצד שמירה על הביטחון. פתיחת המשק וחזרה של ההורים לעבודה החלטנו בחצות להסיר את המגבלות על החינוך וההתקהלויות.
אני מודע לקושי של ראשי הרשויות המועצות האזוריות והמקומיות להתארגן במהלך שעות הלילה, לכן החזרה הייתה הדרגתית.
האלוף מילוא הוסיף: "אנחנו במלחמה ארוכה יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב.לסיום, חשוב לי לציין את ההקפדה המופתית שלכם, תושבי מדינת ישראל על ההנחיות המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים״.

+חטיבת הנח"ל חיסלה 15 מחבלים באזור מסדרון נצרים
15:30 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נמשכת הפשיטה הממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת  ▪  באחת הפעולות, לוחמי סיירת נח"ל זיהו מחבל במבנה חשוד, ובתוך דקות חיסלו אותו באמצעות טיל מדויק

כוחות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+"אייר אינדיאה" ביטלה את טיסותיה לישראל לשלושה שבועות הקרובים
14:56 15/04/24  |  מירב ארד

חברת התעופה "אייר אינדיאה" ביטלה את כל טיסותיה לישראל לשלושה שבועות הקרובים.

+מו"מ כמעט חסר תקווה
14:47 15/04/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית  ▪  מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים

הנייה. חי טוב [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן
14:32 15/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה

[צילום: דור פזואלו/פלאש 90]
+הביטוח הלאומי יעביר תשלומים לזכאים המפונים בטרם חג הפסח
14:30 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המדובר במענקים הבאים: מענק חלף דמי אבטלה - על-פי הנתונים יש כ-2,500 מפונים הנמצאים באבטלה מתמשכת; מענק מיוחד למפונים בגיל 67 ומעלה; מענק שיבה יומי - על-פי הנתונים ישנם כ-4,000 הצהרות של זכאים ומענק שיבה חד-פעמי

מענקים למפונים הזכאים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+רפואה שלמה
14:12 15/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה  ▪  הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש  ▪  התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו והימלטות ממשפטו של ראש הממשלה

לילה קשה [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+לא הכל טוב
14:00 15/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי  ▪  לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ישראל נפגע מחמישה טילים, ומטוס הרקולס אחד ניזוק; בסיס רמון נפגע מארבעה טילים

איום משמעותי [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+חצי שנה היא רק אמצע
13:35 15/04/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות  ▪  אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה  ▪  עוד לא סיימנו  ▪  ומה רוצה ניקרגואה מאיתנו

עם ישראל חי [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+לפיד: "כל מה שנשאר ממר ביטחון זה אובדן ההרתעה הישראלית"
12:53 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הליכוד השיב ותקף: לפיד שחתם על הסכם כניעה מביש עם חיבאללה הוא לא האיש להטיף  ▪  לפיד השיב: ההרתעה הישראלית בלבנון קרסה כשנתניהו איפשר לחיזבאללה להקים אוהלים בתוך שטחה

לפיד. קרב האשמות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+תנועה ערה של מטוסי קרב בשמי הגליל המערבי
12:53 15/04/24  |  עידן יוסף

תושבים בצפון מדווחים על תנועה ערה של מטוסי קרב בשמי הגליל, שנמשכה כשעתיים וחצי. במהלכה נמסר על כמה הדי פיצוצים שנשמעו.

+צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון
12:33 15/04/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן עמדת שיגור, תשתיות טרור ומבנים צבאיים במרחבים צדיקין, אל מטמורה, לבונה ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במרחבים עייתא א-שעב ולבונה שבדרום לבנון.

+מרתה גילהורן - כל האמת
12:29 15/04/24  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה

מרתה גילהורן [צילום: אי.אל.צ'פלין/AP]
+חוסר המנהיגות נותר בעינו
12:01 15/04/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה  ▪  למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום שאחרי המלחמה

רפיח [צילום: פטימה שביר/AP]
+הפיצוץ שממנו נפגעו הלוחמים התרחש בתוך שטח לבנון
11:50 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

4 לוחמים שהיו בפעילות מבצעית נפצעו בפיצוץ  ▪  מצבם קשה, בינוני וקל  ▪  במרכז הרפואי לגליל הוכנס אחד הפצועים לניתוח מציל חיים  ▪  חיזבאללה קיבל אחריות

[צילום: דובר צה"ל]
+דיווח ברשת ABC: מטוס תובלה נפגע מטילים שפגעו בבסיס נבטים
11:50 15/04/24  |  מירב ארד

דיווח ברשת ABC: חמישה טילים בליסטיים פגעו בבסיס נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה מסוג הרקולס C-130, ומסלול לא בשימוש ומתקני אחסון ריקים"

+הסכמה בניו-יורק טיימס: לא לתגובה ישראלית כעת
11:30 15/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרשנים הבכירים טום פרידמן מהשמאל וברט סטיבנס מהימין מדגישים שיש להעניש בחומרה את אירן, אך מזהירים שתגובה ישראלית מהירה עלולה לגרור את המזרח התיכון כולו למלחמה

יירוט בירושלים במתקפה האירנית [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+הדיונים לתגובה ישראלית נגד אירן: קבינט המלחמה יתכנס בשעה 14:00
11:24 15/04/24  |  מירב ארד

הדיונים לתגובה ישראלית נגד אירן: קבינט המלחמה יתכנס בשעה 14:00 לדיון נוסף.

+הלילה השני של ששת הימים: האישיות
11:15 15/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?

עלי חוסייני ח'אמנאי [צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/AP]
+נדרש "חוק יסוד - הביטחון הלאומי"
10:58 15/04/24  |  ארז שושני   |   לרשימה המלאה

ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד

תקיפה מפתיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביבי אחראי רק על ההצלחות
10:33 15/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

מסתבר שכל מה שרע זה בגלל הטייסים, השמאלנים, משפחת ברק, אוסלו ואלטלנה  ▪  ביבי המלך במו ידיו ובעזרת מוחו המבריק ומנהיגותו שאין שניה לה בעולם כולו הוביל את ההגנה נגד הטילים האירנים

נתניהו. מלך [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+נשיא צרפת ישוחח עם נתניהו: "נעשה כל שביכולתנו להימנע מהסלמה"
10:30 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אמר כי ינסה לשכנע את ישראל שהיא לא צריכה להגיב על המתקפה  ▪  ציין כי צרפת יירטה את החימושים שנורו מאירן לבקשת ירדן"  ▪  שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון יגיע לביקור בישראל

[צילום: קובי גדעון /לע"מ]
+עצב על ים כינרת
10:11 15/04/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו

כינרת את אהובתי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+סמוטריץ': ההחלטה לסגור את מערכת החינוך הייתה טעות
09:52 15/04/24  |  מירב ארד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בראיון לגל"צ: "ההחלטה לסגור את מערכת החינוך הייתה טעות, זה הוביל לפאניקה ולא היה לכך שום הצדקה - היד הייתה קלה מידי על ההדק".

+לפיד על שרי הממשלה: להפסיק לאיים על אירן בכלי התקשורת
09:48 15/04/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "נכון שלבקש משרי הממשלה הזו לנהוג באחריות לאומית זו משימה בלתי אפשרית, אבל הם מוכרחים להפסיק לקשקש ולאיים על אירן בכלי התקשורת. המדיניות הבטחונית של מדינת ישראל היא לא קרקס ולא תרגיל ביחסי ציבור. הממשלה הכושלת הזאת חייבת ללכת הביתה, ובינתיים כדאי ששריה ידברו הרבה פחות."

+שמורת הטבע עין גדי ואתר מצדה ותל ערד ייפתחו למבקרים
08:58 15/04/24  |  מירב ארד

רט"ג הודיעה (יום ב') כי שמורת הטבע עין גדי והגנים הלאומיים מצדה ותל ערד ייפתחו למבקרים.

+חזרה לשגרה בנתב"ג: מעל 40 אלף נוסעים יעברו בשדה התעופה
08:50 15/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בסך-הכל יעברו בנתב"ג 22,800 נוסעים בטיסות יוצאות ו-21,600 בטיסות נכנסות, כל אלה ב-267 טיסות בינלאומיות בסך-הכל

העומס חוזר לנמל התעופה אחרי השבתה בגלל מתקפת הטילים [צילום: לייב אברמס/פלאש 90]
+משהו באסטרטגיית המערב כלפי אירן שגוי באופן עמוק
08:50 15/04/24  |  איל השקס   |   לרשימה המלאה

האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן  ▪  ספויילר: לא כל כל מוצלחת  ▪  מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מתקפת הטילים והכטב"מים על ישראל?

שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
+הרשויות המקומיות זועמות: הודעת פקע"ר מנותקת וזורקת אחריות
07:24 15/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פיקוד העורף הודיע אתמול בלילה כי מחצות הלילה תתאפשר פעילות חינוכית בכל הארץ ללא הגבלה, למעט בקו העימות ובעוטף עזה שם תתאפשר פעילות כפוף להגבלות  ▪  לא בכל רשות מקומית התחדשו פעילויות בתי הספר והגנים של פסח  ▪  ראש עיריית גבעתיים: פיקוד העורף הודיע באחת בלילה ש״חוזרים ללימודים מלאים״, איזה יופי, והרשויות המקומיות? כרגיל, תסתדרו לבד

תנועות הנוער יוכלו לקיים טיולים [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחשבות בעקבות בלימת המתקפה מאירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
הפרשנים הבכירים טום פרידמן מהשמאל וברט סטיבנס מהימין מדגישים שיש להעניש בחומרה את אירן, אך מזהירים שתגובה ישראלית מהירה עלולה לגרור את המזרח התיכון כולו למלחמה
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
עומר מואב
מסתבר שכל מה שרע זה בגלל הטייסים, השמאלנים, משפחת ברק, אוסלו ואלטלנה    ביבי המלך במו ידיו ובעזרת מוחו המבריק ומנהיגותו שאין שניה לה בעולם כולו הוביל את ההגנה נגד הטילים האירנים
מירב ארד
אמר כי ינסה לשכנע את ישראל שהיא לא צריכה להגיב על המתקפה    ציין כי צרפת יירטה את החימושים שנורו מאירן לבקשת ירדן"    שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון יגיע לביקור בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il