X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ח"כים מיש עתיד במליאת הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
פיקנטריה פרלמנטרית זולה
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנושאים רבים וחשובים, תוך הדגשת היעדרות חברי כנסת מישיבות

אחת הידיעות במהדורת קול ישראל (17.4.24) שערכו רמי עדן וזוהר סדן עסקה בדבריה של ניצולת מסיבת הטבע שטענה כי מישיבת הוועדה לביקורת המדינה אתמול נעדרו נציגי הקואליציה.
ידיעה זו מצטרפת לאופנה החדשה בחלק מכלי התקשורת לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, ולהאשים אותם בחוסר אכפתיות.
בידיעה האמורה אין שום ערך חדשותי. היא מדווחת על אירוע זניח שקרה אתמול, תוך התעלמות מההקשר הכולל. לא בכדי התמקד הדיווח בכך שנציגי הקואליציה נעדרו מהדיון, ולא דיבר על כך שבישיבה לא השתתפו גם נציגים מארבע מפלגות באופוזיציה.
הס מלהזכיר שבאותה עת התקיימו ישיבות בוועדות אחרות בכנסת, חשובות לא פחות. זאת ועוד, הוועדה לביקורת המדינה שבראשה עומד ח"כ מיקי לוי היא הוועדה היחידה שבה שולטת יש עתיד, וממילא לא חשוב מה יאמרו נציגי הקואליציה - המילה האחרונה תהיה זו של היו"ר, ותמיד תהיה הממשלה שק החבטות.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

כאן רשת ב' אינה היחידה בגל הדיווחים המוטים. כך גם נהגו ynet וערוצים נוספים כאשר הבליטו את העדרות חברי הכנסת מדיון הוועדה לפיתוח הנגב והגליל על פגיעה בעסקים בצפון, למרות שהוועדה, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אינה ועדה סטטוטורית וחסרת שיניים. גם כאן נמנעו המדווחים לציין את הדיונים החשובים שהתקיימו במקביל בוועדות אחרות.
כתבת חדשות 12 העלתה תמונה של ישיבת המליאה מדיון במצבם של החטופים בשבי, בה נראו ח"כים ספורים, כביכול כדי "להוכיח" שהחטופים לא מעניינים את נבחרי הציבור. גם לדיווח הזה שום ערך חדשותי. כל כתב פרלמנטרי יודע שבכל "הצעה לסדר היום" אפשר לספור את הנוכחים במליאה על כף יד אחת. זה דיון עקר וחסר תכלית עם נאומים שנועדו בעיקר לשחרר קיטור.
גם בפגרה, ועדות הכנסת עושות עבודת קודש ומתעסקות בנושאים רבים וחשובים הנוגעים לאזרח. עיתונאים עצלנים לא מסקרים את העבודה ובמקום לעבוד קשה מתמקדים רק בפיקנטריה שנועדה למשוך כותרות, לרוב מתוך אג'נדה פוליטית שנועדה רק לנגח ולא לשקף את המציאות.
בהעדר אתיקה מקצועית, חשוב לצרוך חדשות באופן ביקורתי ולשים לב לאופן הצגת המידע, תוך התחשבות בהקשר הרחב ובהתייחסות לכל הצדדים.

תאריך:  17/04/2024   |   עודכן:  17/04/2024
+ועדת חו"ב: נדחתה ההצבעה בעניין הקרן 'ממדים ללימודים'
12:29 17/04/24  |  מירב ארד

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, דחה את ההצבעה בעניין הקרן 'ממדים ללימודים', לאחר שחכ"ים מהקואליציה והאופוזיציה התרעמו על כך שהצו של מערכת הביטחון אינו כולל מקצועות נוספים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון דרמר / Ron Dramer  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה את התקנות המשוות את גובה אגרת הרישוי לרכבים חשמליים לאגרת הרישוי על רכבים שאינם חשמליים    בתום דיון סוער אושרו התקנות, אשר צפויות להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה, כדי לממן את רפורמת הוזלת התחבורה הציבורית של רגב, ולייקר בממוצע את עלות האגרה לבעל רכב חשמלי ב-2,300 שקל
מירב ארד
נתוני מרכז המחקר המידע של הכנסת מגלים: 57% ממוסדות הלימוד החרדיים לא השתתפו במבחני הקריאה של משרד החינוך בשנת תשפ"ג - מאלה שכן השתתפו - רוב לתלמידים מרשת בני יוסף    יוזם הדיון ח"כ טור פז דרש להתנות תקציבים לבתי הספר בהשתתפותם במבחנים ארציים ובינ"ל
מירב ארד
בדיון הוועדה לביקורת המדינה בבקשה לחוו"ד מהמבקר על טיפול הרשויות בשורדי הנובה, משתתפים כעת שורדים מהטבח הנוראי שאירע בשבעה באוקטובר ומשתפים בקשיים ביורוקרטיים שחווים בדרך לקבלת סיוע וטיפול מהרשויות לצד קשיים פיזיים ונפשיים    משרד הבריאות: "הנתונים על מספר ההתאבדויות אינם מוכרים ואינם נכונים"
עידן יוסף
רשם העמותות פתח בהליכי פירוק של עמותת ״סיוע 48״ של רע"ם וכן נגד עמותה נוספת עם זיקה לרע״ם    הממצאים העלו חשד כבד למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי-סדרים ועוד
עידן יוסף
נציגי הסיעות החרדיות הודיעו לבן-גביר כי לא יתמכו בהעברת הרשות - כנראה לנוכח סיכומים עם המפלגות הערביות    הסיבה: חשש מפגיעה באכיפת הבנייה הבלתי חוקית בנגב    עוצמה יהודית: לא מחויבת למשמעת קואליציונית עד להעברת הרשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il